Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 

Masina viitorului reglementata prin wireless & gps

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
61 replies to this topic

Poll: Masina viitorului reglementata prin wireless & gps (29 member(s) have cast votes)

Sunte de acord sa aveti pe masina un modul care sa va limiteze viteza in functie de locatie?

  1. da (12 votes [41.38%] - View)

    Percentage of vote: 41.38%

  2. nu (15 votes [51.72%] - View)

    Percentage of vote: 51.72%

  3. da, dar numai orase (2 votes [6.90%] - View)

    Percentage of vote: 6.90%

Vote Guests cannot vote

#37
edy_wheazel

edy_wheazel

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,023
  • Înscris: 31.07.2007

View PostRealThing, on 28 iulie 2017 - 11:48, said:

... si cod de bare tatuat pe ceafa, sa ne poata identifica la casa de marcat.

Pai, nasol! Sa te tatueze de fiecare data cand expira "cardu'" nu pare prea amuzant.

On - implementarea unor asemenea automatizari este extrem de costisitoare atat ca infrastructura cat si ca dotare a masinii.

#38
JPelorat

JPelorat

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 212
  • Înscris: 13.07.2017
Dap, frigidere care sa se deschidă numai cand sunt ore de masa, interdictia de a părăsi clădirile pe cod portocaliu de dracu sa l ia si tot asa.
Ce chestie, sa te bucuri ca ti se restrang libertatile si liberul arbitru...
In cazul de fata.... Poate i se face unei rude rau. Si am 10 km pana la spital. Sun la 112 si mi se spune ca inca n au ambulanta disponibila. Stau ca boul si ma uit la ea sau o pun in masina si o duc la spital ? Si e drum liber ca n palma, dar eu merg cu 60 ca asa e softul,nu ?
Da l dracu de soft,nu opresc nici la semnalul politiei, sa mi dea amenda si sa mi suspende permisul dupa aia daca vor.

Da,bine zicea un antevorbitor pe prima pagina referitor la Romania, inteligenta raportata la cantitate creier, dar in sens invers fata de ce se gandise el...

#39
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006
Beneficiile eliminării a zeci sute mii de victime din accidente depășesc neajunsurile unei rude bolnave.

Oamenii de peste 50 sau 100 de ani se vor uita la noi ca la niște babuini, când își vor imagina cum era să-ți manevrezi singur mijlocul de transport. Libertate era și în anii 20, puteai sa gonești    cu un Daimler, nu prea existau reguli sau semafoare, te mai întâlneam cu trăsuri și acționai hornul sa se dea la o parte.

#40
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,596
  • Înscris: 05.12.2005
Hornul? dar ce, mergea cu aburi? poate ai vrut sü zic claxonul sau sirena.

#41
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Eu vad treaba in felul urmator:

Toate masinile sa fie limitate electronic la viteza de pe sectorul respectiv de drum. Sa aiba un switch sub pedala de acceleratie ca acela care anuleaza limitatorul de viteza cand apesi fortat pana jos (la masinile dotate cu cruise control si limitator de viteza).

In momentul in care faci asta, limitarea de viteza este anulata pentru 60 de secunde timp in care iti porneste camera de bord (dotare obligatorie a masinii prin lege) si inregistreaza situatia. Inregistrarea este trimisa automat la politie care studiaza situatia si decide daca ai fost indreptatit sau nu sa depasesti viteza legala, luand astfel decizia catre cine sa aplice amenda si taxa pentru timpul operatorului care a studiat inregistrarea video.

La fel pentru toate situatiile de incalcare a regulilor de circulatie. De exemplu daca masina observa ca ai incalcat linia continua, sau nu ai acordat prioritate sau nu ai respectat un indicator rutier, sa trimita toate aceste inregistrari la un centru de supraveghere trafic unde acestea sa fie studiate, interpretate, sanctiuni aplicate si facturi trimise contravenientilor pentru toate aceste servicii.

Deasemenea, intervenirea in orice fel asupra camerelor de bord si tahimetrelor obligatorii pe orice autovehicul, sa se pedepseasca prin anularea pe viata a dreptului de a conduce un autovehicul, precum si inchisoare functie de gravitatea urmarii acestei interventii.

Tot ce am spus mai sus ar reduce incidenta accidentlor cu 99%, aglomeratia urbana si traficul infernal cu mai mult de 50%.

Cel mai probabil se vor implementa intr-un fel sau altul cele de mai sus intr-un interval previzibil de timp. Eu pariez pe 10-15 ani.

Edited by izometric, 30 July 2017 - 11:41.


#42
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Ce s-a implementat in ultimii 10 ani in domeniu de te face sa crezi ca in urmatorii 10 ani se vor schimba atat de multe lucruri?

Edited by underb, 30 July 2017 - 11:43.


#43
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Acum 5 ani Waze (asa cum a fost reinventat de Google) nu exista. Acum 10 ani Tesla Model S care a rescris destinul masinii electrice si a introdus pilotul automat autonom nu exista. Masinile Google care nu necesita sofer nu existau. De exemplu...

Observi cat de multe si cat de mult s-au schimbat in mai putin de 10 ani?

Edited by izometric, 30 July 2017 - 11:49.


#44
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Da dar sunt lucruri marunte in comparatie cu ce ai scris tu mai sus, chestii pentru care nu i-a fost nimanui  frica ca va zbura din politica daca le implementa pt ca ce zici tu, clar nu va avea sprijinul populatiei. Gandeste-te cat circ s-a iscat de la ideea de documente cu chip care nu te incurca in niciun fel.

Edited by underb, 30 July 2017 - 11:57.


#45
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Populatia nu trebuie intrebata. Sprijinul ei nu este necesar. Cine nu vrea masina controlata, monitorizata, telecomandata, e liber sa nu isi cumpere. Poate folosi mijloace alternative de deplasare.

Cand faci un studiu care indica scaderea cu 5% a mortalitatii rutiere, fara impact de mediu, social, implementezi acele masuri, dezbaterea publica este neavenita.


Si da, uitasem, in urmatorii 15 ani, pariez ca vom vedea masini care pot fi oprite de politie la orice moment cu ajutorul unei telecomenzi, sau chiar de la distanta cu o comanda trimisa din satelit sistemului de navigatie al masinii. Nu inteleg de ce nu le vedem acum in momentul asta in productie obligatorie, dar in fine, sa zicem ca R&D-ul are nevoie de mai mult timp de teste.

Edited by izometric, 30 July 2017 - 12:01.


#46
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,596
  • Înscris: 05.12.2005
Eu sunt curios să văd cât de mult vor fi acceptate asemenea super automatizări şi informatizări în rândul oamenilor obişnuiţi, care şi votează. Pt. că o astfel de maşină este în prima fază o curiozitate, apoi devine pe rând utilă, plicticoasă şi în final enervantă. Ţine de natura fiinţei umane, la fel se întâmplă cu orice jucărie sa gadget nou. Iar când se va vedea că elimină slujbe ca taximetria sau şoferul de camion revolta va creşte şi mai mult.

#47
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
ABS-ul, ESP-ul, Centurile cu piuitoare, Luminile de zi, Airbagurile, catalizatoarele, filtrele de particule cum au fost acceptate de oamenii obisnuiti? Unii au facut gat, altii au inteles ca sunt acolo pentru siguranta lor, in final nu a avut nimeni de ales.

Edited by izometric, 30 July 2017 - 14:55.


#48
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,596
  • Înscris: 05.12.2005
De acord, dar alea nu îţi iau volanul din mână.

#49
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Pai nici limitarea vetezei si raportarea la politie in mod automat de catre masina a oricarei incalcari a legilor rutiere nu iti iau volanul din mana.

De fapt despre ce e vorba aici? Despre libertate totala si intimitate totala pe toata durata de timp in care conduci respectand 100% regulile rutiere.

In secunda in care le incalci, sa intervina moderarea umana a unui judecator, a unui ofiter de trafic care sa judece inregistrarile si informatiile transmise de catre masina. Este foarte plauzibil sa ajungi intr-o situatie extrema in care sa fie nevoie sa incalci legislatia ca sa iti salvezi viata. Pentru astfel de situatii intervine controlul automat.

Edited by izometric, 30 July 2017 - 15:51.


#50
alexpet

alexpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,358
  • Înscris: 07.05.2007
cu conditia ca regulile rutiere sa fie adaptate traficului real si la soferul cu abilitatii medii, ceea ce nu este cazul.

#51
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Detaliază. Cărui tip de șofer îi sunt dedicate regulile rutiere actuale?

#52
alexpet

alexpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,358
  • Înscris: 07.05.2007
celor care le sunt adresate si masinile independente

#53
excentryc

excentryc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 15.07.2005
Ei bine ce ziceti ... in parlamentul european s-a propus deja ceva in senul celor discutate mai sus :

Sursa : https://www.digi24.r...-soferi-1080300

#54
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,477
  • Înscris: 04.05.2006

View Postexcentryc, on 28 iulie 2017 - 11:36, said:

Salut,

Cum vi se pare idea ca toate masinile sa aibe un modul prin care sa aibe viteza de deplasare conditionata de locatie! Mai exact daca esti localitate sa nu poti depasi viteza de 60km/h ... si asa mai departe!
Evident ca masina de salvare, pompieri, politie sa nu aibe aceste limitari!
Haideti sa vedem ce plusuri si minusuri am avea si/sau daca in viitor este posibil implementarea unei astfel de idei!
Posibila e. Fezabila nu.
Tendința e sa crească viteza de deplasare, nu sa fie limitată. Iar asta se va realiza prin crearea mașinilor autonome, care vorbesc între ele prin wireless și își iau informații prin GPS.

View Postalexpet, on 30 iulie 2017 - 19:46, said:

celor care le sunt adresate si masinile independente
Adică oricărui sofer.
Nu exista sofer care sa fie capabil sa țină pasul intr-o rețea de mașini autonome.

View Postmihaicozac, on 30 iulie 2017 - 13:59, said:

Eu sunt curios să văd cĂąt de mult vor fi acceptate asemenea super automatizări și informatizări Ăźn rĂąndul oamenilor obișnuiți, care și votează. Pt. că o astfel de mașină este Ăźn prima fază o curiozitate, apoi devine pe rĂąnd utilă, plicticoasă și Ăźn final enervantă. Ține de natura ființei umane, la fel se ĂźntĂąmplă cu orice jucărie sa gadget nou. Iar cĂąnd se va vedea că elimină slujbe ca taximetria sau șoferul de camion revolta va crește și mai mult.
Oamenii se vor adapta. E o evoluție naturală și normala. S-au adaptat la orice. Și robotizarea producției a fost văzută ca o Amenințare pentru oamenii din fabrici.
Iar libertatea individului....nu sta in tinerea volanului in mâna. In discuția de fata, sta in a-i putea spune mașinii unde sa te ducă.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate