Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Consum electric in stationare

- - - - -
  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#1
SIG

SIG

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 982
  • Înscris: 05.05.2006
Buna ziua.
Am facut un set de verificari la baterie, respectiv tensiunea in standby unde am 12,53V, tensiunea la pornire unde am 10,4V, rezistenta de contact intre bornele bateriei si cabluri unde nu am rezistenta si, la final, am verificat consumul masinii in stationare. Am interpus un ampermetru intre borna minus a bateriei si cablul de minus al masinii. Am inchis masina din telecomanda iar ampermetru mi-a indicat constant 125 mA. Am stat asa cam o jumatate de ora crezand ca, poate, computerul masinii e inca activ si va intra in standby dupa un anumit timp. Pare cam mult 125 mA, intra computerul in standby mai tarziu de cat am asteptat eu (30')? Daca nu, inseamna ca am consumatori paraziti.
Cand deschid din telecomanda, curentul urca la 1,5A iar cand deschid usa urca la 2,4A, probabil datorita becurilor din interior ce se aprind.

Orice informatie sau sfat e binevenit.
Multumesc anticipat.

P.S
Masina e o Skoda Fabia 1 74kw 1.4 din 2001

Edited by SIG, 26 July 2017 - 19:39.


#2
DeCeCe

DeCeCe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,075
  • Înscris: 20.07.2017
Daca dupa 3 zile stationat ramai fara baterie e cam rau, dar daca nu.... Care e buba? Ai uitat sa iei in calcul memoria radioului, alarma activa, imobilizatorul, ecu.

#3
SIG

SIG

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 982
  • Înscris: 05.05.2006
Nu am alarma, decat inchidere centralizata.
Am patit ca dupa 2 saptamani de stationare, nu mi-a mai pornit masina.
Citisem ca un consum in stationare ar fi pe la 20 mA. Eu am de 6x mai mult.
Nu ma deranjeaza decat in idea ca poate nu e normal sa am atat.

Edited by SIG, 26 July 2017 - 19:45.


#4
DeCeCe

DeCeCe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,075
  • Înscris: 20.07.2017
Mai citeste atunci. Nu e mic consumul dar nici exagerat.

Daca ma indur masor maine la matiz.

#5
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
Din ce an e bateria?

#6
SIG

SIG

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 982
  • Înscris: 05.05.2006
Deci, nu ma deranjeaza decat in idea in care poate 125 mA nu e normal ca nivel de consum in stationare.

Bateria e o Varta luata acum 2 ani si jumatate.

#7
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,894
  • Înscris: 29.06.2006
ce e peste 50-60 mA e mult, 20 e normal, dar totusi sunt controllere care intra si dupa 30 de min in sleep. Ai simulat inchiderea capotei? ca daca ai masurat cu ea deschisa nu intra in sleep

#8
SIG

SIG

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 982
  • Înscris: 05.05.2006
Sincer nu am simulat, nu mi-a trecut prin cap. Reiau deci maine impingand tija  ce blocheaza capota? Skoda Fabia 2001 are senzor de asa ceva? Si cam cat sa stau masurand curentul? 30 min. nu ajunge?
Multumesc.

#9
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
Dupa peste 2 ani. daca merge, sa zici merci. Si instalatia e cam veche, are 17 ani aproape.

 SIG, on 26 iulie 2017 - 19:47, said:

Deci, nu ma deranjeaza decat in idea in care poate 125 mA nu e normal ca nivel de consum in stationare.

Bateria e o Varta luata acum 2 ani si jumatate.

Edited by arab, 26 July 2017 - 20:12.


#10
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

 SIG, on 26 iulie 2017 - 19:38, said:

Buna ziua.
Am facut un set de verificari la baterie, respectiv tensiunea in standby unde am 12,53V, tensiunea la pornire unde am 10,4V, rezistenta de contact intre bornele bateriei si cabluri unde nu am rezistenta si, la final, am verificat consumul masinii in stationare.

Bateria trebuie sa arate minim 12.4 V in repaus (ex: dimineata cand te urci in masina si verfici voltajul la bricheta masinii, sau dupa cateva zile de stat in parcare)
Bateria trebuie sa indice un voltaj de 13.5-14.10 la ralanti dupa 10 min

Redresor incarcare iesire 13.5V – 16.5V (4A-25A), recomandat 13.8-14.4V (3.6A)
Spre finalul incarcarii (dupa 12-14h) cu redresorul pe ea 15.80V – 16.50V la 25grd Celsius

La ralanti (800 rotatii)
• complet incarcata 14.4-14.6V
• partial descarcata 13.2-14.6V
• 50% - 13.9V
• 0%   - 13.2V

La rece (masina oprita)
• 13.2V - 13.5V  -100% complet incarcata (imediat dupa oprire)
• 12V   - trebuie pusa la incarcat
• 12.5V  (la 2h dupa oprire, stationare)

La incarcare timp de 12-14h – daca dupa incarcare are 12.6V mai pui inca 12h la incarcat daca tot sub 12.6V ai probleme cu bateria
Daca dupa 1h de incarcare ai 13V e bine
Tensiunea de incarcare recomadata 13.8-14.4V (3.6A)

In prinvinta amperajului consumat in stationare, trebuie tinut cont ca masina are o electronica functionala in repaos care nu intra in niciun fel de stand-by (ex: electronica din bord) plus o electronica conceputa sa tina bateria usor calda pe timpu iernii (ledurile alea care pulseaza). Unele masini au montate chiar chestii electrice anti-rozatoare prin compartimentul motor, Cat consuma aceste chestii, n-am masurat niciodata.

Edited by rosix, 26 July 2017 - 20:10.


#11
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Prea multe calcule pentru nimic. Cand o sa inceapa sa iti porneasca greu atunci iti faci probleme, daca totul e ok, nu are de ce si nu trebuie sa te intereseze care-i treaba cu tensiunea, consumul, etc. :))

#12
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,894
  • Înscris: 29.06.2006

 SIG, on 26 iulie 2017 - 19:59, said:

Sincer nu am simulat, nu mi-a trecut prin cap.
degeaba ai masurat daca n-ai inchis masina, ea a stat treaza

#13
SIG

SIG

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 982
  • Înscris: 05.05.2006
Da, nu porneam aceste calcule/masuratori daca nu pateam sa nu-mi porneasca masina dupa 2 saptamani de stationare in plina vara.
Fie acel consum (125mA) e de vina, fie bateria...insa 2ani si jumatate nu ar trebui sa fie o varsta inaintata ptr. o baterie. Apropo, conteaza cat timp sta bateria prin depozite inainte de a fi pusa pentru prima data pe masina? O depozitare de un an sau doi se adauga la varsta bateriei?

 xcit, on 26 iulie 2017 - 20:15, said:


degeaba ai masurat daca n-ai inchis masina, ea a stat treaza
Maine simulez cumva si inchiderea capotei.
Multumesc de pont

Edited by SIG, 26 July 2017 - 20:19.


#14
miron1947

miron1947

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,717
  • Înscris: 09.12.2006

 SIG, on 26 iulie 2017 - 20:18, said:

conteaza cat timp sta bateria prin depozite inainte de a fi pusa pentru prima data pe masina?
Daca este uscat/incarcata si are dopurile de etansare fata de mediu intacte, nu.

Edited by miron1947, 26 July 2017 - 20:23.


#15
Serafim606

Serafim606

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,704
  • Înscris: 25.11.2014
Asta cu consumul stationar depinde de masina. La a mea scrie in cartea ei ca daca nu o pornesc 30 de zile, ciao baterie.... Cica o consuma in stand by. Momentan n-am ajuns sa o abandonez in asa hal cat sa testez si sa confirm spuse producatorului. Dar dupa 2 saptamani cu o baterie veche de 3 ani, si-a spus cuvantul. "Domnu, imi dati si mie niste curent? M-a lasat nenorocita" Posted Image

Edited by Serafim606, 26 July 2017 - 20:34.


#16
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
Conteaza data de productie trecuta pe baterie! Am avut o masina acum vreo 10 ani, noua, in rodaj cica si garantie, pe care nu am miscat-o vreo 2-3 saptamani si nu a mai pornit. A venit depanarea acasa cu o baterie noua si gata. M-au intrebat de ce nu circul cu masina, era vara inca!

Drumurile scurte, cu porniri dese-gen taxi, omoara si mai repede bateria.

Banuiesc ca nu ai baterie moderna cu gel.

Edited by arab, 26 July 2017 - 20:40.


#17
miron1947

miron1947

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,717
  • Înscris: 09.12.2006

 arab, on 26 iulie 2017 - 20:36, said:

noua, in rodaj cica si garantie, pe care nu am miscat-o vreo 2-3 saptamani si nu a mai pornit.
Eu ma refeream la depozitare, nu dupa ce s-au desigilat dopurile(nu cele cu filet de umplere) si s-a pus acid.

Edited by miron1947, 26 July 2017 - 20:44.


#18
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
Bateriile sunt capsulate acum! Nu ai ce umbla la ele.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate