Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...
 Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!
 Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 

Trepidatii la pornire la cald Seat Leon 1.9 TDI 2007

- - - - -
  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1
kazaryon

kazaryon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 93
  • Înscris: 20.04.2009
Salut. In urma cu o saptamana am schimbat la masina distributia, pompa de apa, volanta, ambreiajul si un furtun la intercular deoarece mi s-a spart.
Dupa aceasta operatiune, cand pornesc masina la cald dupa ce a fost rulata cel putin 10 km se aude si se simte un prepidat puternic in caroserie, parca ar fi tractor. Daca o accelerez ca pe benzina acest trepidat nu se mai simte pronuntat.
Mentionez ca atunci cand motorul e rece masina porneste absolut normal. Care ar putea fi cauzele posibile?

#2
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Cauze: distributia nu e pusa la punct.
            ambreiajul montat aiurea sau nu e inca rodat.


Ce-i ala "intercular"?

#3
sas1975

sas1975

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,289
  • Înscris: 21.10.2013
A vrut sa spuna "intercooler"
Intercooler-ul : O piesa necesara oricarei masini echipata cu turbo.Prin intermediul unui intercooler se obtin temperaturi mai scazute cu pana la 40-55 grade rezultand astfel si cresteri de putere cu 12-13% mai mari.

Edited by sas1975, 06 June 2017 - 12:58.


#4
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
La mine la Opel diesel, poti s-o si futi, masina nu merge rotund daca, atunci cind schimb kitul, o pun "la punct". Trebuie dat "un dinte mai cis"... Sa nu fie si la tine la fel.

#5
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,033
  • Înscris: 07.11.2006

View Postericmario, on 06 iunie 2017 - 12:26, said:

ambreiajul ..... nu e inca rodat.


Asa ceva nu exista.Ambreiajul ori functioneaza ori nu functioneaza ca la carte.

#6
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005
Tind sa cred ca distributia nu a fost pusa corect la punct.
Nu stiu cum e prinderea intre axa cu came si roata dintata la distributia ta (cu canal, conic, prin presare ). Daca are punct fix ( canal, stift,orificiu etc ) intre roata dintata si axa cu came, atunci nu e problema, dar daca e prin presare sau conic, atunci posibil a fugit oleaca de la punct. Sau cand a fost asezata cureaua, pentru ca nu s-a potrivit dinte pe dinte mecanicul a miscat un pic de axa cu came.
In general cand roata dintata (fulia) axei cu came e prin presare sau conic, aceasta nu se strange direct. Se pune cureaua, se intinde intinzatorul si abia apoi se strange fulia pe axa. Asa stii ca nu sare de la punct.

L.E. Am cautat si se pare ca asa arata axa cu came. Deci prinderea este conica si trebuie procedat asa cum am explicat mai sus...adica fulia se pune pe pozitie doar dar se strange la final dupa ce ai intins cureaua.

Un alt lucru extrem de important e volanta. Motoarele astea au senzor de pozitie pe volanta si unul pe axa cu came daca nu ma insel. Volanta trebuie montata doar intr-o singura pozitie. Unele motoare au gaurile volantei distrbuite inegal ( prinderea dintre volanta si arborele cotit )  astfel incat sa nu o poti pune in alta pozitie, alte motoare au gaurile volantei distribuite egal si atunci trebuie sa fii foarte atent cand montezi volanta ca sa o pui in pozitia corecta. In functie de pozitia arborelui cotit si a axei cu came se comanda injectia
Posibil sa aiba si ceva legatura cu senzorul de temeperatura. Trebuie scanat si verificat daca pe OBD indica temperatura aproximativ corect ( 90 de grade in bord sa corespunda cu 90 de grade pe OBD ).

Edited by tehnics, 06 June 2017 - 14:02.


#7
kazaryon

kazaryon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 93
  • Înscris: 20.04.2009
Dilema este de ce la rece porneste normal, iar la cald face precum tractorul la pornire

#8
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005

View Postkazaryon, on 06 iunie 2017 - 15:17, said:

Dilema este de ce la rece porneste normal, iar la cald face precum tractorul la pornire
Fa o scanare si vezi daca apar erori.

#9
kazaryon

kazaryon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 93
  • Înscris: 20.04.2009
Cu Delphi nu apar erori

#10
al bundy ro

al bundy ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,727
  • Înscris: 22.02.2007
cat este avansul ?

#11
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005

View Postal bundy ro, on 06 iunie 2017 - 20:23, said:

cat este avansul ?
...cat e si lichidarea Posted Image.
Sa mor ca ai pus o intrebare. El de unde sa stie cat e avansul. Poate sa fie si 3 grade, 5 grade, poate si 10. Desi nu cred ca e de la avans.

@kazaryon, fum negru scoate in vre-una din cazuri ( motor rece/cald ) ? Daca spui ca e trepidat mare, in acest caz motorul mai are aceiasi putere ca atunci cand nu trepideaza ? Poate sa fie si vre-un injector.

Edited by tehnics, 06 June 2017 - 21:07.


#12
al bundy ro

al bundy ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,727
  • Înscris: 22.02.2007
atunci nu mai bine nu mai intreb , nu ? Ca doar dupa distributie se verifica si avansul? Sau  nu.....

#13
silviu03

silviu03

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,471
  • Înscris: 07.01.2011
Eu aveam problema asta la octavia 2 1.9,cu motorul cald se zdruncina,pornea mai greu...si mi a rezolvat din soft problema un baiat,50 lei !

#14
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,693
  • Înscris: 22.11.2007
la rece nu se aude ca masina sta la 1000rpm la relanti.
trepidatia probabil apare doar la turatia normala de relanti vreo 800-850 cred ca este la motorul tau.

cand trepideaza incearca sa dai drumul la AC, ar trebui turatia sa urce f putin, si vezi daca mai trepideaza sau nu

#15
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005

View Postal bundy ro, on 07 iunie 2017 - 20:26, said:

atunci nu mai bine nu mai intreb , nu ? Ca doar dupa distributie se verifica si avansul? Sau  nu.....
Avansul este calculat de producatorul motorului si oricum tu nu ai cum sa il schimbi pentru ca totul este electronic, nu mecanic cum era la vechea dacie cand invarteai de capacul delcoului ca sa schimbi unghiul de avans.
Distributia nu are absolut nimic in comun cu avansul.

Unghiul de avans este unghiul pe care il face arborele cotit din PMS pana la injectie ( scanteie la motoarele pe benzina ). Unghiul de avans este citit de un senzor magnetic ( senzol Hall ) pe volanta. Astfel ECU stie mereu in ce pozitie este arborele cotit.

Distributia este sincronizarea arborelui cotit cu axa cu came. Pentru distributie exista pe capacul carterului superior ( pe capacul chiuloasei ) inca un senzor magnetic care indica pozitia corecta a axei cu came.

Defectarea unuia din senzori poate duce la probleme de functionare optima.

Edited by tehnics, 08 June 2017 - 09:52.


#16
al bundy ro

al bundy ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,727
  • Înscris: 22.02.2007
Gresit, daca nu stii mai bine te abtii. Daca nu folosesti calele la schimb de distribyutie, se modifica sincronizarea axelor si motorul nu functioneaza cum trebuie. La motorul lui syncro angle tb sa fie intre -1,5 si -2.5

#17
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005

View Postal bundy ro, on 08 iunie 2017 - 18:23, said:

Gresit, daca nu stii mai bine te abtii. Daca nu folosesti calele la schimb de distribyutie, se modifica sincronizarea axelor si motorul nu functioneaza cum trebuie. La motorul lui syncro angle tb sa fie intre -1,5 si -2.5
Tu-i mama ei de mecanica... Ce e gresit in ce am zis eu ? Hai sa sunt curios.
Si cum regrezi tu unghiul de avans la un motor de tipul asta ? Ia explica-mi si mie ca sa mor de nu m-ai facut curios.
Da si mie un link sa vad si eu despre ce vorbesti acolo. Despre ce cale este vorba ? Eu am impresia ca motorul lui are o singura axa cu came. Nu stiu de ce folosesti pluralul

Edited by tehnics, 08 June 2017 - 22:10.


#18
al bundy ro

al bundy ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,727
  • Înscris: 22.02.2007
Din cele 3 suruburi care fixeaza rola de la axa cu came de axa cu came.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate