Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Instalare Punct Personal de Incarcare Masina Electrica

- - - - -
  • Please log in to reply
41 replies to this topic

#19
StickyFingaz

StickyFingaz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,864
  • Înscris: 17.02.2016
https://en.wikipedia.../wiki/IEC_62196

Ai standardele aplicabile pentru UE acolo.

#20
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,148
  • Înscris: 19.09.2005
sau pur si simplu vezi ce diametru trebuie sa aiba conductorul ala si pui un canal de cablu pentru el, desi recomandat e sa pui cablul.. doar ca o sa coste o mica avere.

Edited by arg, 18 July 2017 - 10:00.


#21
ZIGZAG20

ZIGZAG20

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,971
  • Înscris: 20.04.2013

View Postadd, on 18 iulie 2017 - 09:38, said:

Salut,

Vreau sa pregatesc terenul ca pe viitor sa pot pune o priza / incarcator pentru o masina electrica.
Mai exact vreau sa duc un conductor de la casa pana pe locurile de parcare, dar nu stiu exact ce sa cer constructorului.
Din ce inteleg, in casa intra 32A.

Ma poate ajuta careva?
Multumesc
http://www.e-charge....ii-de-incarcare

#22
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006

View Postldpe, on 18 iulie 2017 - 09:44, said:

"Ma poate ajuta careva?"
Cauta un electrician autorizat si cere sa-ti proiecteze lucrarea , este vorba ce curenti mari, izolatie fara glume , fiabilitate si securitate in exploatare .
Acea instalatie nu e de becuri ornamentale asa ca nu te baga la creatie ca iese rau.
Cat de "mari" pot fi curentii de incarcare la un grup de baterii?Avand in vedere ca incarcarea, in functie de durata, necesita un curent limitat de capacitatea bateriilor?Si aici ma refer doar la alimentarea redresorului, nu la secundar. Crezi ca un redreso de 7,4KW, consuma mai mult decat un cuptor electric cu acelasi consum? Si cam ce sectiune crezi ca are conductorul care alimenteaza cuptorul? si ce izolatie?

Edited by myshyk, 18 July 2017 - 10:40.


#23
XON-XOFF

XON-XOFF

    Big Fat Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,442
  • Înscris: 27.05.2006
Arg are dreptate, ce tb. facut în faza de construcție e să ai un canal de la tabloul de siguranțe pînă acolo, mai precis un tub îngropat, cu o sîrmă prin el pt. a putea trage cablul mai tîrziu.
La orice proiect de constructii este important să fie din start extensibil.

De ex acum să zicem că-s la modă chargerele monofazate. Peste 10 ani însă poate o să fie cele trifazate. Deci dacă acum ai un cablu cu 3 fire și mai tîrziu vei vrea să-l înlocuiești cu unul cu 5 fire, s-ar putea să nu poți dacă pui tubul prea mic (îți sugerez un diametru de minim 25mm la tub).

#24
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,148
  • Înscris: 19.09.2005

View Postmyshyk, on 18 iulie 2017 - 10:37, said:

Cat de "mari" pot fi curentii de incarcare la un grup de baterii?Avand in vedere ca incarcarea, in functie de durata, necesita un curent limitat de capacitatea bateriilor?Si aici ma refer doar la alimentarea redresorului, nu la secundar. Crezi ca un redreso de 7,4KW, consuma mai mult decat un cuptor electric cu acelasi consum? Si cam ce sectiune crezi ca are conductorul care alimenteaza cuptorul? si ce izolatie?
da,
cuptorul va consuma in reprize de cateva minute bla bla, aparatul de sudura tot asa in reprize,
incarcatorul bateriei va trage acea putere cel putin cateva ore, iar incalzirea conductoarelor devine o problema...

#25
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Ca sa nu se incalzeasca conductorul si sa nu fie nici consumator in serie si divizor de tensiune, se considera o grosime de 4 A / mm2.
La 32 A ai deci 8mm2 pe conductor la 230V c.a. monofazat.

Insa e putin 32A.

Superchargerele Tesla incarca deja la 150 KW pe 480 V trifazat la 255 A ( 480 V trifazat).

Edited by loock, 18 July 2017 - 11:10.


#26
mihnearau1

mihnearau1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,588
  • Înscris: 20.09.2016
trifazat 16A cablu 5x2.5mmp sau 32A cablu 5x6mmp
ca banuiesc ca nu ai distante lungi

http://www.stromschn...70_5093776.html

as lega suplimentar si pamantare separata si diferential pe plecare

pune 5x4mmp la aia de 16A sau tot 5x6mmp ca sa ai pregatit cablul daca cumva nu stii ce incarcator iei

Edited by mihnearau1, 18 July 2017 - 11:31.


#27
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
La trifazat nulul se pune de 3 X mai gros decat fazele - daca acestea nu sunt mai groase decat e nevoie, altfel ai facut rahatul praf.

la un charger auto de genul asta incarcarea poate dura multe zeci de ore la puterea maxima, chiar si zile - in f. de capacitatea acumulatorului.

De ex Tesla are acum acumulator de 100 KWh la Model S si model X, si urmeaza upgradeuri relativ anuale de +/- 5 % la modele noi.

La monofazat de 230V la 32 A ai doar 6,256 KW
100 / 6,256 = ~ 16 ore

Edited by loock, 18 July 2017 - 11:33.


#28
mihnearau1

mihnearau1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,588
  • Înscris: 20.09.2016

View Postloock, on 18 iulie 2017 - 11:22, said:

La trifazat nulul se pune de 3 X mai gros decat fazele - daca acestea nu sunt mai groase decat e nevoie, altfel ai facut rahatul praf.

unde se pune asta?

View Postadd, on 18 iulie 2017 - 09:38, said:

Salut,

Vreau sa pregatesc terenul ca pe viitor sa pot pune o priza / incarcator pentru o masina electrica.
Mai exact vreau sa duc un conductor de la casa pana pe locurile de parcare, dar nu stiu exact ce sa cer constructorului.
Din ce inteleg, in casa intra 32A.

trifazat sau mono?
daca e mono poti s-o uiti

#29
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006

View Postmihnearau1, on 18 iulie 2017 - 11:32, said:

unde se pune asta?

Ai scris 5 x 2,5 pt 16A si 5 x 6 pt 32 A.

In primul rand ca era off topic 16 A, pt ca omul a scris clar la inceput ca are 32 A.
Nici de trifazat nu a scris ca are, insa ar fi recomandat.

Pt 32 A are nevoie de 8 mm2 pe nul.
Nu explodeaza cu 6, dar se incalzeste, consuma mult pt ca are lungime pana la parcare, si e si consumator in serie si divizor de tensiune, scade tensiunea care ajunge la masina.

Edited by loock, 18 July 2017 - 11:45.


#30
mihnearau1

mihnearau1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,588
  • Înscris: 20.09.2016

View Postloock, on 18 iulie 2017 - 11:36, said:

Ai scris 5 x 2,5 pt 16A si 5 x 6 pt 32 A.

In primul rand ca era off topic 16 A, pt ca omul a scris clar la inceput ca are 32 A.

Pt 32 A are nevoie de 8 mm2 pe nul.
Nu explodeaza cu 6, dar se incalzeste, consuma mult pt ca are lungime pana la parcare, si e si consumator in serie si divizor de tensiune, scade tensiunea care ajunge la masina.

avea 32A dar nu zicea cat e dispus sa ofere pentru incarcare
daca e bransament mono oricum e inutila discutia
ce lungime mare are?
si nu exista 8mmp
si banuiesc ca consumatorul e echilibrat pe faze
peste tot la producatori scrie ca la 32A 400V se duce 5x6mmp
dar ce stiu ei

la 50m ai cadere de tensiune 1.65% mult sub norme
ca nu vorbim de 1% ca la fotovoltaice in cc

Edited by mihnearau1, 18 July 2017 - 11:43.


#31
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Sigur ca duce, dar nu optim, mai ales ca masina sta ore si chiar zeci de ore la incarcat, si pe langa pierderi, o sa stea si mai mult daca tensiunea e redusa.

Ideea e ca exista acesta superficialitate la romani, care doar cu noroc ii pazeste de catastrofe.

Daca nu exista de 8 se pot pune doua de 4 sau doua de 6 sau unul mai gros de cat se gaseste.

Recent niste dorei care facea instalatii sustineau ca pe 2,5 la monofazat poti sa tragi 9 KW continuu, in loc de 2 KW cat e de fapt cu 4A / mm2.
Doar norocul a salvat-o pe sora-mea unde au montat asa, pt ca intamplator a luat atat cuptorul cat si plita pe gaz ambele.
Cuptorul are si grill electric dar doar de 1,5 KW, iar plita e full gaz mai putin aprinderea.
Exista insa cuptoare care ajung la 2,5-2,7 KW si chiar 3,75 KW, si plite care au intre 6 si 12 KW.
Si tot norocul i-a slavat pe dorei ca nu umblu cu ranga la mine si erau copii de fata...

Edited by loock, 18 July 2017 - 11:54.


#32
mihnearau1

mihnearau1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,588
  • Înscris: 20.09.2016
poti sa pui si 3kw cu 2.5mmp mono
daca e rezistiv

probabil era trifazat aia cu 2.5mmp la 9kw dar nu s-a inteles

Edited by mihnearau1, 18 July 2017 - 11:58.


#33
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
2,5 x 4 = 10 A

230 x 10 x 0,9 (factor de putere ideal) = 2070 W
Cu factor de putere 0,85 sunt 1,955 W

Peste 4A/mm2 incepe sa se incalzeasca cablul si devine consumator in serie, si la un cuptor (nici nu mai zic de plita...) care poate sa mearga ore intregi - nu este bine asa ceva.

Pt. mici bursturi de putere de cateva secunde nu e o problema, dar nu pt consum constant.
La alt apartament tot la sora-mea i-a luat foc o priza pt ca a folosit un dozator de apa pe incalzire ca sa umple o oala de 2 L, si nu era de putere f mare, era doar de 2 KW, nu de 5.
La legaturi s-a corodat electrochimic cupru pe bronz pt ca aliajul are electronegativitate diferita, plus curent mare, plus umiditate, contactul a ajuns punctiform in urma coroziunii electrochimice, rezistenta locala a scazut f. mult, si a ajuns incandescent si a luat foc priza care era bine facuta si bine legata. Si asta dupa 3 ani de la montarea prizei si cateva saptamani de la utilizarea dozatorului. A luat foc in interior la prinderea cablurilor de priza, in doza prizei.

In ce priveste povestea cu 9 KW pe 2,5, doreii se refereau clar si repetat la instalatia facuta de ei in casa care e pe 230 monofazat.
Ca o fi fost un electrician care le-a spus de trifazat de 400V, e posibil, dar ei nu au inteles si asa lucrau la oameni in casa, puneau de 2,5 pt cuptoare si chiar si pt plite electrice care poat ajunge la 6 - 12 KW.

Oricum, si pe trifazat de 400 V cu 2,5 ai lejer tot 10 A adica 5, 882 KW.
Ai nevoie de 15,3+ A pt 9 KW si pe trifazat de 400V pt 9 KW.
Nu e OK sa tragi ore intregi 15-16 A pe cablu de 2,5mm2.
Subliniez ca ma refer la consum de putere constat valabil si pt cuptoare, plite cat si on topic pt zeci de ore de incarcare pt masini.

Edited by loock, 18 July 2017 - 12:18.


#34
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006

View Postmirella4u, on 18 iulie 2017 - 11:47, said:

Deci daca vrei sa-ti incarci masina electrica acasa o sa platesti pe o singura incarcare cat ai acum factura la curent pe o luna de zile ??
O sa ne coste 10.000 de lei pe luna sa ne incarcam masinile acasa
Plus investitii de alte cateva mii pt echipamente

100 KWh x 0,56 = 56 lei.

Cu cei 100 KW, daca mergi normal, fara calcat blana si fara raliuri, ai autonomie de peste 400 km.
Recordul cu Tesla S a fost de peste 800 km, dar aceea e o extrema nerezonabila pt condus normal...
Daca o sa mergi zilnic 400 km si incarci de 30 X pe luna, tot ajungi doar la 1680 lei.
Cum ai ajuns la 10000 ???
Daca mergi 25 km/zi iti ajunge o incarcare 16 zile, deci ~ 100 lei pe luna si asta daca incarci acasa.
Cu ceva accelerari mai rotunjesti ceva in plus...
Hai sa zicem ca ai luat Tesla ca sa o mai calci putin, conduci o ide mai sportiv, dar totusi cat de cat acceptabil, nu vrei sa te ridice politia, si asa ramai pe la 200 km autonomie si se dubleaza costurile.
Dar se instaleaza deja incarcatoare free in unele zone.
La Tesla era gratis incarcarea, chiar si la supercharger, dar odata cu model 3 probabil ca se introduc costuri pt ca parcul auto electric o sa creasca f. mult.

Trebuie insa precizat ca la putere maxima, si un automobil sport cu motor cu ardere o sa goleasca rezervorul urgent, si tot asa si un automobil electric o sa descare acumulatorii imediat.
O masna cu motor pe combustie poate avea consumul instantaneu si de sute de L / ora.
Tot asa, un motor electric de 700 KW descarca in cateva minute un acumulator de 100 KW daca este fortat la maxim si tinut asa.

Edited by loock, 18 July 2017 - 12:37.


#35
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006

View Postarg, on 18 iulie 2017 - 10:53, said:

da,
cuptorul va consuma in reprize de cateva minute bla bla, aparatul de sudura tot asa in reprize,
incarcatorul bateriei va trage acea putere cel putin cateva ore, iar incalzirea conductoarelor devine o problema...
Cateva ore in care consumul scade pe masura ce se incarca acumulatorii. Carevasazica, consumul mediu pe interval de timp, la coacerea unuei paini si la incarcarea unui acumulator, nu poate diferi foarte mult.Iar consumul de varf, e si mai asemanator.

#36
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006

View Postmyshyk, on 18 iulie 2017 - 12:37, said:

Cateva ore in care consumul scade pe masura ce se incarca acumulatorii. Carevasazica, consumul mediu pe interval de timp, la coacerea unuei paini si la incarcarea unui acumulator, nu poate diferi foarte mult.Iar consumul de varf, e si mai asemanator.

Nu scade si pt 100 KWh de la zero dureaza cel putin 16 ore la 32 A monofazat.
Daca are doar 24 A dureaza peste 21 ore si jumatate...

Scade doar la superchargere care baga 255 A la 480 V trifazat ( 150 KW)

Si la toate poate mai intai sa o ia lent si sa creasca lent, daca acumulatorul e inghetat, caz in care incarcarea dureaza si mai mult...

Avantajul masinilor electrice este ca pot avea cuplu mare de la cea mai mica turatie, si atunci consumul la viteze normale este mult redus.
Poate sa mearga bine merci cu un consum de 2 - 4 - 8 KW avand cuplu suficient.
Plaja de turatie utila este devastator mai mare fata de masinile cu motor pe combustie.
La cele cu motor clasic ai 2 - 3 X plaja de turatie utila, in timp ce la electrica ai in f. de motor intre 6000 X si 30000 X.
O masina puternica pe combustie o sa consume mult mai mult decat este nevoie la mersul prin oras si chiar si pe autostrada la viteza legala, pt. ca are cuplu  util la peste 2000 RPM, si 3000 e de fapt uzual si la benzinare si la cele Diesel moderne care au turatie mai mare.

Edited by loock, 18 July 2017 - 12:54.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate