Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Instalare Punct Personal de Incarcare Masina Electrica
Last Updated: Jul 18 2017 16:33, Started by
Engineer_xxl
, May 10 2017 15:34
·
0
#1
Posted 10 May 2017 - 15:34
De curand imi sosi in posesie pt urmatorii 2 ani si prima mea masinuta hibrida... Toate bune si frumoase pana aici, inclusiv masinuta.
Asa ca m-am gandit si eu sa imi instalez acasa si eu un punct dedicat de incarcare pt masinuta asta. Pt asta am 2 posibilitati: 220V/16Amp/3.6kw sau 220/32Amp/7.2kw... Pt treaba asta pune si statul niste bani (UK) daca faci cu o firma autorizata si astfel am ajuns sa vorbesc cu o astfel de firma si in 2 zile un nene era deja la usa pt evaluarea situatiei... Eu vreau ca instalatia asta sa fie cuplata la panoul de sigurante de la garaj, dar surpriza, nenea electricianu imi zice ca cablul e prea subtire si nu poate, ca trebuie sa se conecteze la panoul de sigurante din casa... panou care e in mijlocul casei, la propriu si figurat. Acum eu ma uitam la cablul din garaj si daca ala il considera subtire incepe sa imi fie teama de ce gauri vrea nenica asta sa imi faca prin casa sa traga afara cablul cu pricina... mai jos sunt poze cu ce vreau eu sa instalez si poze cu panoul si cablul din garaj. Intrebarea mea: cum se dimensioneaza un cablu electric? Ca am asa o presimtire ca baietii astia exagereaza putin sa fie siguri ca nu vor fi probleme de garntie si fac un fel de suprdimensionare... Merci charging point.JPG 72.01K 100 downloads Picture1.png 977.98K 104 downloads Picture2.png 1.02MB 102 downloads |
#2
Posted 10 May 2017 - 15:48
In regim de utilizare continua pe cablu din cupru acceptabila este o incarcare de 2 - 2,5 Amperi pe milimetru patrat sectiune conductor.
|
#3
Posted 10 May 2017 - 19:31
Pentru prima variantă ar trebui un cablu de cupru cu secțiunea de 2,5 sau de 4 mmp (2,5 e cam la limită, 4 ar fi mai sigur) iar pentru a doua variantă 6 mmp.
Asta conform normativului românesc. Nu știu care sunt reglementările în UK dar, cel puțin teoretic, n-ar trebui să difere prea mult. |
#4
Posted 10 May 2017 - 19:47
Engineer_xxl, on 10 mai 2017 - 15:34, said:
De curand imi sosi in posesie pt urmatorii 2 ani si prima mea masinuta hibrida... Toate bune si frumoase pana aici, inclusiv masinuta. Asa ca m-am gandit si eu sa imi instalez acasa si eu un punct dedicat de incarcare pt masinuta asta. Pt asta am 2 posibilitati: 220V/16Amp/3.6kw sau 220/32Amp/7.2kw... Pt treaba asta pune si statul niste bani (UK) daca faci cu o firma autorizata si astfel am ajuns sa vorbesc cu o astfel de firma si in 2 zile un nene era deja la usa pt evaluarea situatiei... Eu vreau ca instalatia asta sa fie cuplata la panoul de sigurante de la garaj, dar surpriza, nenea electricianu imi zice ca cablul e prea subtire si nu poate, ca trebuie sa se conecteze la panoul de sigurante din casa... panou care e in mijlocul casei, la propriu si figurat. Acum eu ma uitam la cablul din garaj si daca ala il considera subtire incepe sa imi fie teama de ce gauri vrea nenica asta sa imi faca prin casa sa traga afara cablul cu pricina... mai jos sunt poze cu ce vreau eu sa instalez si poze cu panoul si cablul din garaj. Intrebarea mea: cum se dimensioneaza un cablu electric? Ca am asa o presimtire ca baietii astia exagereaza putin sa fie siguri ca nu vor fi probleme de garntie si fac un fel de suprdimensionare... Merci charging point.JPG Picture1.png Picture2.png Calculezi curentul cu formula: I = P / (U x cos fi x randament) => 3600W / (230V x 0,8 x 0,9) = 21,73A deci ti-ar trebui sa ai un cablu 3x4mmp. Se adaua cos fi si randamentul din cauza incarcatorului ca si transformatorul incarcatorului se comporta ca un motor static. Te uiti in normativ si ai sa vezi ce curent maxim admisibil are cablul tau existent. Pentru cazul pozat in aer o sa-ti trebuiasca un cablu de 3x4mmp, iar disjunctorul trebuie ales de 20A. Pentru 7,2KW prin aceeasi procedura o sa-ti iasa un cablu de 3x10mmp cu disjunctor de 50A. Deci: pe undeva a avut dreptate "nenea electricianu". Sper ca am fost inteles, daca nu.... mai asteapta si alte pareri ca... na, poate ca eu bat campii. flomelomanul, on 10 mai 2017 - 19:31, said:
Pentru prima variantă ar trebui un cablu de cupru cu secțiunea de 2,5 sau de 4 mmp (2,5 e cam la limită, 4 ar fi mai sigur) iar pentru a doua variantă 6 mmp. Asta conform normativului românesc. Nu știu care sunt reglementările în UK dar, cel puțin teoretic, n-ar trebui să difere prea mult. Edited by GeorgeTrisina, 10 May 2017 - 19:48. |
#5
Posted 10 May 2017 - 23:58
Daca nu faci cum zice meseriasul englez nu vei avea alta sansa. Incearca sa vezi cum poti aduce intr-un mod cat mai placut conductorii pentru priza masinii, eventual sa inlocuiesti conductorii de la panoul general (100 A) pina la panoull din garaj si de acolo sa faci legatura pentru priza masinii. S-ar putea sa ai si o impunere de siguranta diferentiala pe acea priza.
Conform regulilor din UK orice modificare adusa instalatiilor electrice interioare trebuie raportate la primarie (council) si sa fie certificate la finalizarea acestora. Daca lucrarea o efectueaza un autorizat de ei , este treaba lui, daca o faci in regie proprie, trebuie sa anunti inceperea lucrarii si la terminarea acesteia trebuie sa anunti sa vina un expert la verificare, platit de tine binenteles.... Vezi cum te descurci, explica ce te deranjeaza si gasiti o cale comuna de rezolvare. Se poate sa faci si o lucrare mai "neconforma" standardelor impuse de ei, dar vei fi apoi tot timpul la mana lor, pornind de la o eventuala reclamatie si in cel mai rau caz la o eventuale despagubire pe o problema de asigurare a locuintei, etc... Edited by keta, 11 May 2017 - 00:01. |
#6
Posted 11 May 2017 - 08:46
Merci mult pt informatii, prea multe eu nu pot face britanicii sunt foarte fixisti si daca vrei ceva mai diferit trebuie sa bagi mana mai adanc in buzunar...
Intr-adevar trebuie anuntat si la council dar de asta se ocupa tot firma asta la fel cum tot ei se ocupa si de obtinut fondurile cu care participa si statul... Acum am mai intrat in legatura cu o firma, astia cam cer dublu... dar in principiu se cam confirma calculele lui @GeorgeTrisina (apropo, apelativul "nenea electricianu" nu a fost spus cu vreun iz de ofensa la adresa acestei categorii...). la 32A un diametru de 10mm imi pare imens... acum, 10mm cu tot cu izolatia de plastic? |
#7
Posted 11 May 2017 - 08:56
#8
Posted 11 May 2017 - 09:21
#9
Posted 11 May 2017 - 10:31
Nu-i chiar un "capat de tara" cu cablul ala de 3x10 mmp. Ca diametru al mantalei exterioare cred ca nu depaseste 20-25 mm. In functie de prevederile reglementarilor tehnice in domeniu din Marea Britanie, poate ai voie sa utilizezi, in loc de cablu, conductoare din cupru introduse in jgheab din PVC, care in pozare aparenta ar putea fi integrat mai usor in "arhitectonica" interioara a casei. Dar referitot la asta noi nu putem decat sa ne dam cu parerea, ca nu stim situatia legala de acolo. In Romania, daca pozarea s-ar fi facut pe pereti incombustibili (zidarie sau gipscarton), solutia cu jgheabul PVC ar fi fost acceptata.
Nu exista tavane false, scafe sau stiu eu ce alte goluri in elementele de constructie prin care, cu stricaciuni minime, sa poti trece legal cu acel cablu? |
#10
Posted 11 May 2017 - 11:15
Cam asta e planul casei, intre casa si garaj e o poarta. Cu verde punctat am marcat traseul care ar vrea electricianul sa il faca... de asta zic ca imi pare un "deranj" imens sa trag atata cablu si as vrea sa fie sigur ca chiar nu poate sa foloseasca cutia din garaj...
Capture.JPG 58.95K 35 downloads Attached Files |
|
#11
Posted 11 May 2017 - 11:47
Engineer_xxl, on 11 mai 2017 - 08:46, said:
Merci mult pt informatii, prea multe eu nu pot face britanicii sunt foarte fixisti si daca vrei ceva mai diferit trebuie sa bagi mana mai adanc in buzunar... Intr-adevar trebuie anuntat si la council dar de asta se ocupa tot firma asta la fel cum tot ei se ocupa si de obtinut fondurile cu care participa si statul... Acum am mai intrat in legatura cu o firma, astia cam cer dublu... dar in principiu se cam confirma calculele lui @GeorgeTrisina (apropo, apelativul "nenea electricianu" nu a fost spus cu vreun iz de ofensa la adresa acestei categorii...). la 32A un diametru de 10mm imi pare imens... acum, 10mm cu tot cu izolatia de plastic? A nu se confunda diametrul cablului cu sectiunea. La 10mmp acel conductor are un diametru de cca 3mm, iar cu manta cu tot are vreo 18mm. |
#12
Posted 11 May 2017 - 12:00
Nu se poate sa vina cu un traseu imediat de dupa contor ?
|
#13
Posted 11 May 2017 - 12:17
Doar din tabloul general sa vina, ca altfel ar trebui sa desigileze contorul.
|
#14
Posted 14 May 2017 - 11:36
Ce sectiune au conductoarele din coloana care alimenteaza tabloul secundar si din ce material sunt?
Ce distanta este intre panoul principal si cofretul de distributie din garaj? La 7.2kw masina aia nu cere alumentare trifazata? Pentru 7.2kw monofazic daca distanta nu este prea mare sunt arhisuficiente conductoare din cupru cu sectiunea de 6mm2 sau 10mm2 la Al. De ce nu se i-a in calcul varianta de a pune un mic cofret de distributie pe peretele exterior imediat langa firida contorului si de-acolo sa cobori pe perete si sa pleci subteran pana in cofretul din garaj? Nu trebuie sa desigileze contorul.Se inteapa imediat in coloana care iese din confretul contorului prin intermediul unui al doilea cofret lipit de cel cu,contorul. Inca o idee idioata este sa suplimentezi sectiunea coloanei actuale cu inca una de 2.5-4mm2 legata in paralel.Deci folosesti un cablu mult mai subtire. Precum vezi sunt solutii... Edited by geo123, 14 May 2017 - 11:48. |
#15
Posted 29 June 2017 - 09:58
Hai ca am gasit timp sa postez intr-un final cum s-a rezolvat situatia. Dupa ce a venit electricianul si a analizat situatia, mi-a confirmat si el ca nu are rost sa tragem un cablu din mijlocul casei, asa ca s-a conectat direct de la cutia de afara unde e si contorul... am platit ceva extra pt adaptari dar deranjul a fost minim.
Poze cu inainte si dupa: 11.PNG 832.86K 46 downloads 13.JPG 76.37K 47 downloads |
|
#16
Posted 18 July 2017 - 09:38
Salut,
Vreau sa pregatesc terenul ca pe viitor sa pot pune o priza / incarcator pentru o masina electrica. Mai exact vreau sa duc un conductor de la casa pana pe locurile de parcare, dar nu stiu exact ce sa cer constructorului. Din ce inteleg, in casa intra 32A. Ma poate ajuta careva? Multumesc |
#17
Posted 18 July 2017 - 09:44
"Ma poate ajuta careva?"
Cauta un electrician autorizat si cere sa-ti proiecteze lucrarea , este vorba ce curenti mari, izolatie fara glume , fiabilitate si securitate in exploatare . Acea instalatie nu e de becuri ornamentale asa ca nu te baga la creatie ca iese rau. Edited by ldpe, 18 July 2017 - 09:44. |
#18
Posted 18 July 2017 - 09:47
1. E de dorit sa o ai in proiect, nu duci tu asa, un cablu.
2. Lasa o priza normala si una de 380V |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users