Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...
 Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS
 

Consum combustibil

- - - - -
  • Please log in to reply
78 replies to this topic

#73
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,303
  • Înscris: 02.02.2006

View Postlaur_radu, on 28 aprilie 2017 - 12:46, said:

Iti dau un exemplu sa intelegi: cel mai mult am mers ''pe liber'' cca 10 km continuu, coborarea fiind lina masina rula cu 80-90 fara sa calc frana, mai cuplam foarte rar ,cand trebuia sa incetinesc ciupind si frana, dar in numai in wekend-ul respectiv cred ca am mers peste 150 km ''pe liber , din 1000 km , si alti cca 80 km cu frana de motor ,ceea ce a dus la un consum mediu afisat de 4.4 L/100km,fara AC , asta cu un motor benzina de Logan (1.2 16V). Daca as fi mers cu frana de motor si in cazul in care am mers ''pe liber'' motorul ar fi avut mai multe rotatii (deci o uzura mai mare) si un consum mai mare de benzina. Aproximativ acelasi drum l-am facut si cu varu-meu  chevrolet lacetti, si consumul a fost aprox 7%, iar timpul de mers a fost aproximativ egal.

Deci tu compari 2 mașini diferite, cu mase diferite, probabil și încărcătură diferită, cu motoare diferite și șoferi diferiți, și consideri că singura variabilă care influențează consumul sunt fix ăia 150 km. O premisă greșită, dar bun, să zicem că te cred pe cuvânt.

Ok, deci tu ai parcurs 850km fără să fii pe liber, distanță pe care ai avut consum de 7 (vezi premisa de mai sus), deci doar pe cei 850 km ai consumat 59,5 L de benzină. Notăm.
Apoi, pe toți cei 1000 km ai avut consum mediu total de 4,4. Deci, în total pe cei 1000 km ai consumat 44 L de benzină. Notat.

Ca atare, prin simplă diferență, consumul pe cei 150 km parcurși ”pe liber” a fost de -15,5 L benzină. A se nota: minus 15,5 L de benzină. Deci ai demonstrat matematic și practic ceea ce susținea altcineva mai sus: mersul pe liber produce benzină! Felicitări! :)

#74
LuvRaluK

LuvRaluK

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,579
  • Înscris: 27.09.2006

View PostTront, on 28 aprilie 2017 - 17:18, said:

Cred ca in ~50.000 km am maxim 10 km pe liber ( am zis sa pun mai mult in plus, ca nu cred ca sunt asa multi ).
Totusi sa nu exageram ... sau poate locuiesti intr-un oras de campie si n-ai stat niciodata in coloana in oras mergand la vale.

#75
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,026
  • Înscris: 20.06.2005
Nu exagerează de loc, la fel si eu. La mine sunt mereu in viteza. Nu exista sa o las pe liber sa curga. In accelerație sunt in viteza, in frânare sunt in viteza, in ultimii 2-3 metri calc si ambreiajul. Pare greu de crezut, dar asta e reflexul, bata-l vina.

Edited by wolfydRg, 28 April 2017 - 22:50.


#76
demin2609

demin2609

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 193
  • Înscris: 22.11.2009
iar o dati in balarii, admin topic closed?

si eu ca si wolfydRg folosesc excesiv frana de motor, cel mai mic consum in Craiova, mers acasa - serviciu - spital - shopping - plm pe unde umbla omu zilnic si retur la ore diferite din zi cu motor de 3 litri benzina a fost de 12 lt/100 km , altii scot la diesel consumul asta! (iar cu motor 5 lt benzina - 50 lt/100 km maxim)

presupun ca am incheiat discutia despre consumul 0 in frana de motor nu? pentru alte discutii legate de consumul anumitor masini/motoare ne putem muta pe alt topic? ma  repet atunci.. admin topic closed?

#77
LuvRaluK

LuvRaluK

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,579
  • Înscris: 27.09.2006
N-are rost sa inchizi un topic cat timp poti invata chestii noi (cel putin eu).
Deci (@Tront si @wolfydRg): eu stau (masina stationara, 0 km/h) intr-o coloana in panta. Coloana asta se misca din timp in timp cate 2-3-5 metri la vale. Imi explicati va rog care ar fi rostul sa calc ambreiajul, sa bag in treapta 1, sa accelerez putin si dupa 0.x secunde sa calc iar ambreiajul, sa scot din viteza masina si sa calc frana (deoarece coloana s-a oprit din nou)?
Situatia asta nu e deloc ipotetica, in Cluj-Napoca o intalnesc cel putin o data pe saptamana (in vreo 3 locuri diferite, pe traseele acasa-munca-cumparaturi).

PS a nu se intelege ca nu folosesc frana de motor, deoarece o folosesc si sunt de acord cu faptul ca motorul are consum 0 cat timp esti in frana de motor. Dar totusi, la 50k km, sunt in stare sa pun pariu ca oricine circula cu masina prin oras (si o face mai des de 2-3 ori/saptamana), din 50k km face cel putin 100 la liber. In anumite situatii pur si simplu nu ai ce frana de motor sa faci.

Edited by LuvRaluK, 29 April 2017 - 07:47.


#78
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,303
  • Înscris: 02.02.2006
Nu toată lumea are pante în oraș. ;)

Cât despre estimările astea despre cât mergi pe liber la mia de km, hai să o lăsăm baltă. Nici unii, nici ceilalți, nu aveți vreo susținere reală pentru estimările voastre, și oricum cazurile respective nu fac obiectul discuției. :) Nu știu de voi, dar eu nu stau cu ochii pe odometru să văd cât parcurg în fiecare treaptă (respectiv în nicio treaptă).

#79
Tront

Tront

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 708
  • Înscris: 10.07.2012

View PostLuvRaluK, on 28 aprilie 2017 - 21:59, said:

Totusi sa nu exageram ... sau poate locuiesti intr-un oras de campie si n-ai stat niciodata in coloana in oras mergand la vale.
Nu exagerez. Stau in Bucuresti. Cand trebuie sa merg la orele aglomerate, am traseu drept. Cand merg pe drumuri * la vale * prind liber orasul. In plus, din reflex, chiar si daca e coloana, bag in viteza si nu accelerez. prefer sa am puterea pregatita mereu. Dar de mers scos din viteza, nu se pune problema.

View PostLuvRaluK, on 29 aprilie 2017 - 07:44, said:

N-are rost sa inchizi un topic cat timp poti invata chestii noi (cel putin eu).
Deci (@Tront si @wolfydRg): eu stau (masina stationara, 0 km/h) intr-o coloana in panta. Coloana asta se misca din timp in timp cate 2-3-5 metri la vale. Imi explicati va rog care ar fi rostul sa calc ambreiajul, sa bag in treapta 1, sa accelerez putin si dupa 0.x secunde sa calc iar ambreiajul, sa scot din viteza masina si sa calc frana (deoarece coloana s-a oprit din nou)?
Situatia asta nu e deloc ipotetica, in Cluj-Napoca o intalnesc cel putin o data pe saptamana (in vreo 3 locuri diferite, pe traseele acasa-munca-cumparaturi).

PS a nu se intelege ca nu folosesc frana de motor, deoarece o folosesc si sunt de acord cu faptul ca motorul are consum 0 cat timp esti in frana de motor. Dar totusi, la 50k km, sunt in stare sa pun pariu ca oricine circula cu masina prin oras (si o face mai des de 2-3 ori/saptamana), din 50k km face cel putin 100 la liber. In anumite situatii pur si simplu nu ai ce frana de motor sa faci.
Iti demonstrez ca in Bucuresti, pariul e pierdut, cu mine.
Dar, am explicat mai sus, tot cuplez in viteza. In Bucuresti, nu stii niciodata cand ai nevoie sa accelerezi.
Eu am facut urmatorul experiment. E un drum drept, pana la mine acasa, 2.2 km. E o cale ferata si dupa incepe drumul drept.
Noaptea este foarte liber si am facut un experiment.
Am resetat consumul la calea ferata, mers cu 80 km/h, lasat ultimii 500 de metrii masina sa curga in viteza, ca dupa sa franez usor cand intru la mine pe strada. Dupa, am mers tot cu 80 km/h, dar pe ultimii 500 de metrii, am scos masina din viteza. Pe langa ca am franat mai mult, diferenta de consum, daca nu ma insel ( a trecut un an de atunci ), a fost de ~1 litru ( media ), in favoarea mersului in viteza. In plus, am avut avantajul ca am franat mult mai putin. Cand imi recuperez permisul, o sa repet experimentul si o sa filmez ambele situatii.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate