Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Consum combustibil
Last Updated: Apr 29 2017 22:16, Started by
Andr33iy98
, Apr 27 2017 00:01
·
0
#37
Posted 27 April 2017 - 12:12
Daca panta este abrupta o tii in frana de motor si te ajuti de pedala de frâna când e nevoie 😉
|
#38
Posted 27 April 2017 - 12:13
De exemplu, eu schimb vitezele undeva pe la 2200-2300 pentru o trecere "smooth".
Când zic eu de "supraturare" mă refer la un 2800-3000. Deci pentru mine "supraturarea" e nivelul care depășește zona în care lucrurile se întâmplă lin, "smooth". |
#39
Posted 27 April 2017 - 12:18
rosix, on 27 aprilie 2017 - 02:55, said:
E cu dus si intors ce spuneti voi aici. Daca o sa mergeti la munte unde aveti pante largi si multe o sa vedeti ca realizati consum record daca coborati pantele cu masina scoasa din viteza si doar ciupit frana pe ici pe colo. Incercati si va veti convinge. Dar, in linie dreapta, accelerand la viteza mare si apoi pusa pe liber, sau la semafor pusa pe liber in ultimii 500m e prostie pura. Mai stiu pe cineva, care cand vede panta mai mare, opreste motorul sa faca economie. Ce conteaza daca nu are servo/servo frana? De la Muntele Verde ( Slanic Prahova ) din padurea de langa el ( sus ), pana jos in Slanic a mers cu motorul oprit. @vlad29marko la benzinare in general, esti la limita cu schimbatul la 2300-2400 ( mergi subturat cu ea ). La Diesel, sa zicem ca e ok, dar si la 3000 e * smooth *, daca esti finut cu ambreiajul. Edited by Tront, 27 April 2017 - 12:20. |
#40
Posted 27 April 2017 - 12:21
Poate sa incerce aceeasi figura si pe Transalpina si mult mai sigur o sa posteze pe accidente (daca mai apuca...)
|
#41
Posted 27 April 2017 - 12:37
@Tront 1.6 TDI, credeam că e de la sine înțeles că despre diesel vorbesc, din moment ce până acum s-a discutat despre asta.
Nu știu, poate o fi zgomotoasă în 3000 că așa am învățat-o... :-? |
#42
Posted 27 April 2017 - 12:53
rosix, on 27 aprilie 2017 - 02:55, said:
E cu dus si intors ce spuneti voi aici. Daca o sa mergeti la munte unde aveti pante largi si multe o sa vedeti ca realizati consum record daca coborati pantele cu masina scoasa din viteza si doar ciupit frana pe ici pe colo. Incercati si va veti convinge. Dar, in linie dreapta, accelerand la viteza mare si apoi pusa pe liber, sau la semafor pusa pe liber in ultimii 500m e prostie pura. Daca zici ca pe drum drept scoasa din viteza este prostie pura,tu cum denumesti aceea "prostie pura" cand mergi la vale,la liber?Ca de inteligenta nu poti da dovada.Doar te-am citat. |
#43
Posted 27 April 2017 - 13:22
AlinE, on 27 aprilie 2017 - 11:29, said:
sau un test mai simplu: o coborare doar in frana de motor. o sa constatati ca CB-ul nu va indica 0 (resetat pe drum in coborare). Am plecat de la cabana Rarău, după câteva ore de staționare la -8 grade, motorul complet rece, până în Pojorâta (cam 16km, dacă țin bine minte), mers relativ lejer, în general în frână de motor treapta 2 (cu mici excepții datorate configurației drumului) cam 30-40 de minute (zăpadă, mai admiram peisajul, singur pe stradă, nu mă grăbeam nicăieri). Am ajuns jos cu motorul rece, acul de temperatură fiind sub jumătate. Asta în condițiile în care, pe plat, la temperatura aia în maxim 10 minute ar fi ajuns la temperatura optimă. Cât despre marea chinuială a pilotului automat să scadă viteza prin arderea benzinei, am un singur lucru de zis: Nu știu pe ce mașină a testat cel care a menționat asta, dar e o prostie. Sau poate că pilotul meu (care e unul simplu, fără radare sau altceva) e făcut de extratereștrii, dar imediat ce viteza trece de cea setată, se face frână de motor, și nu e absolut nicio diferență în momentul ăla între ”cu pilot” și ”fără”. |
#44
Posted 27 April 2017 - 13:38
#45
Posted 27 April 2017 - 13:43
rosix, on 27 aprilie 2017 - 02:55, said:
E cu dus si intors ce spuneti voi aici. Daca o sa mergeti la munte unde aveti pante largi si multe o sa vedeti ca realizati consum record daca coborati pantele cu masina scoasa din viteza si doar ciupit frana pe ici pe colo. Incercati si va veti convinge. Dar, in linie dreapta, accelerand la viteza mare si apoi pusa pe liber, sau la semafor pusa pe liber in ultimii 500m e prostie pura. |
#46
Posted 27 April 2017 - 13:45
Sunt singurul caruia nu-i pasa daca e zero consumul sau nu la vale?
E vorba de SIGURANTA si e normal sa lasi masina in viteza, nu pe liber, cand vorbim de cutii manuale. |
|
#47
Posted 27 April 2017 - 13:55
Exact. Dupa ce a luat sotia carnetul o luna am luptat sa ii scot reflexul lăsatului pe liber. Pentru ca scoala de soferi.
|
#48
Posted 27 April 2017 - 13:59
#49
Posted 27 April 2017 - 14:13
Mersul pe liber nu numai ca scade consumul, dar reduce si uzura motorului, a consumabilelor etc. Mai bine scoti din viteza mai din timp decat sa mergi cu o anumita viteza pana intr-un punct si apoi sa folosesti frana de motor . Totusi cand este nevoie de frana este mai ok sa folosesti frana de motor, asta si pt ca consumul in acel moment este 0, dar si pt menajarea placutelor frana.
|
#50
Posted 27 April 2017 - 14:20
Da clar scade consumul, voi nici macar cu citat din manualul masinii nu intelegeti.
|
#51
Posted 27 April 2017 - 14:24
Mersul pe liber nu scade nimic si nu foloseste la aproape nimic. Doar mentine motorul in functiune cand nu exista alte forte care sa faca asta.
Frana de motor: - reduce (putin) distanta de franare in cazul unei frane de urgenta - ajuta la pastrarea stabilitatii pe drum alunecos - scade (semnificativ) consumul de carburant - scade (semnificativ) uzura placutelor de frana. Are un singur dezavantaj: nu aprinde stopurile cand o folosesti. |
|
#52
Posted 27 April 2017 - 14:27
laur_radu, on 27 aprilie 2017 - 14:13, said:
Mersul pe liber nu numai ca scade consumul, dar reduce si uzura motorului, a consumabilelor etc. Mai bine scoti din viteza mai din timp decat sa mergi cu o anumita viteza pana intr-un punct si apoi sa folosesti frana de motor . Totusi cand este nevoie de frana este mai ok sa folosesti frana de motor, asta si pt ca consumul in acel moment este 0, dar si pt menajarea placutelor frana. Placutele de frana e normal se le menajezi, se incing de la frecare si pot lua foc. In cazul asta e cel mai bine sa ai niste carne de mici la tine ca sa profiti de focul proaspat incins. |
#53
Posted 27 April 2017 - 14:38
laur_radu, on 27 aprilie 2017 - 14:13, said:
Mersul pe liber nu numai ca scade consumul, dar reduce si uzura motorului, a consumabilelor etc. Mai bine scoti din viteza mai din timp decat sa mergi cu o anumita viteza pana intr-un punct si apoi sa folosesti frana de motor . Totusi cand este nevoie de frana este mai ok sa folosesti frana de motor, asta si pt ca consumul in acel moment este 0, dar si pt menajarea placutelor frana. |
#54
Posted 27 April 2017 - 14:45
laur_radu, on 27 aprilie 2017 - 14:13, said:
Mersul pe liber nu numai ca scade consumul[...]Totusi cand este nevoie de frana este mai ok sa folosesti frana de motor, asta si pt ca consumul in acel moment este 0, dar si pt menajarea placutelor frana. Deci consumul e 0 în frână de motor, dar mersul pe liber scade consumul. Prin deducție logică, mersul pe liber produce combustibil! Și așa s-a rezolvat problema crizei energetice mondiale! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users