Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

Consum combustibil

- - - - -
  • Please log in to reply
78 replies to this topic

#37
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,278
  • Înscris: 16.08.2016
Daca panta este abrupta o tii in frana de motor si te ajuti de pedala de frâna când e nevoie 😉

#38
Vladinskaya

Vladinskaya

    Rustproof Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,225
  • Înscris: 06.03.2011
De exemplu, eu schimb vitezele undeva pe la 2200-2300 pentru o trecere "smooth".
Când zic eu de "supraturare" mă refer la un 2800-3000. Deci pentru mine "supraturarea" e nivelul care depășește zona în care lucrurile se întâmplă lin, "smooth". :D

#39
Tront

Tront

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 708
  • Înscris: 10.07.2012

 rosix, on 27 aprilie 2017 - 02:55, said:

E cu dus si intors ce spuneti voi aici.  Daca o sa mergeti la munte unde aveti pante largi si multe o sa vedeti ca realizati consum record daca coborati pantele cu masina scoasa din viteza si doar ciupit frana pe ici pe colo.
Incercati si va veti convinge.  Dar, in linie dreapta, accelerand la viteza mare si apoi pusa pe liber, sau la semafor pusa pe liber in ultimii 500m e prostie pura.
Coboara tu de pe un drum ca si Transfagarasanul, pe liber, doar cu franele masinii. Sa nu postezi dupa pe sectiunea de Service.
Mai stiu pe cineva, care cand vede panta mai mare, opreste motorul sa faca economie. Ce conteaza daca nu are servo/servo frana?
De la Muntele Verde ( Slanic Prahova ) din padurea de langa el ( sus ), pana jos in Slanic a mers cu motorul oprit.

@vlad29marko la benzinare in general, esti la limita cu schimbatul la 2300-2400 ( mergi subturat cu ea ). La Diesel, sa zicem ca e ok, dar si la 3000 e * smooth *, daca esti finut cu ambreiajul.

Edited by Tront, 27 April 2017 - 12:20.


#40
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Poate sa incerce aceeasi figura si pe Transalpina Posted Image si mult mai sigur o sa posteze pe accidente (daca mai apuca...)

#41
Vladinskaya

Vladinskaya

    Rustproof Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,225
  • Înscris: 06.03.2011
@Tront 1.6 TDI, credeam că e de la sine înțeles că despre diesel vorbesc, din moment ce până acum s-a discutat despre asta.
Nu știu, poate o fi zgomotoasă în 3000 că așa am învățat-o... :-?

#42
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,995
  • Înscris: 07.11.2006

 rosix, on 27 aprilie 2017 - 02:55, said:

E cu dus si intors ce spuneti voi aici.  Daca o sa mergeti la munte unde aveti pante largi si multe o sa vedeti ca realizati consum record daca coborati pantele cu masina scoasa din viteza si doar ciupit frana pe ici pe colo.
Incercati si va veti convinge.  Dar, in linie dreapta, accelerand la viteza mare si apoi pusa pe liber, sau la semafor pusa pe liber in ultimii 500m e prostie pura.

Daca zici ca pe drum drept  scoasa din viteza este prostie pura,tu cum denumesti aceea "prostie pura" cand mergi la vale,la liber?Ca de inteligenta nu poti da dovada.Doar te-am citat.

#43
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,297
  • Înscris: 02.02.2006

 AlinE, on 27 aprilie 2017 - 11:29, said:

sau un test mai simplu: o coborare doar in frana de motor. o sa constatati ca CB-ul nu va indica 0 (resetat pe drum in coborare).
Ba fix 0 e. Și se simte cel mai mult momentul tăierii admisiei atunci când se pleacă din vârful unei pante, la o turație de ralanti (la care injecția funcționează). Din moment ce injecția e activă, mașina accelerează la vale până atinge pragul de turații la care se taie alimentarea. Abia acolo se simte frâna de motor, computerul trece pe consum 0, și chiar sunetul motorului e subtil diferit. Un test simplu ce îl poate face oricine, oricând. Dar sigur nu va schimba convingerile profunde ale nimănui. :)

Am plecat de la cabana Rarău, după câteva ore de staționare la -8 grade, motorul complet rece, până în Pojorâta (cam 16km, dacă țin bine minte), mers relativ lejer, în general în frână de motor treapta 2 (cu mici excepții datorate configurației drumului) cam 30-40 de minute (zăpadă, mai admiram peisajul, singur pe stradă, nu mă grăbeam nicăieri). Am ajuns jos cu motorul rece, acul de temperatură fiind sub jumătate. Asta în condițiile în care, pe plat, la temperatura aia în maxim 10 minute ar fi ajuns la temperatura optimă.

Cât despre marea chinuială a pilotului automat să scadă viteza prin arderea benzinei, am un singur lucru de zis: Posted Image
Nu știu pe ce mașină a testat cel care a menționat asta, dar e o prostie. Sau poate că pilotul meu (care e unul simplu, fără radare sau altceva) e făcut de extratereștrii, dar imediat ce viteza trece de cea setată, se face frână de motor, și nu e absolut nicio diferență în momentul ăla între ”cu pilot” și ”fără”.

#44
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005

 slai, on 27 aprilie 2017 - 10:29, said:

POMPA FUNCTIONEAZA NON-STOP, benzina care o scoate pleaca in motor in functie de necesitati, restul inapoi retur in rezervor.

Exista conducta de retur spre rezervor ? Nu stiam.

#45
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,016
  • Înscris: 20.06.2005

 rosix, on 27 aprilie 2017 - 02:55, said:

E cu dus si intors ce spuneti voi aici.  Daca o sa mergeti la munte unde aveti pante largi si multe o sa vedeti ca realizati consum record daca coborati pantele cu masina scoasa din viteza si doar ciupit frana pe ici pe colo.
Incercati si va veti convinge.  Dar, in linie dreapta, accelerand la viteza mare si apoi pusa pe liber, sau la semafor pusa pe liber in ultimii 500m e prostie pura.
Nope. Asta daca ai cumva o masina cu carburator.

#46
uhu10uhu

uhu10uhu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,744
  • Înscris: 04.10.2006
Sunt singurul caruia nu-i pasa daca e zero consumul sau nu la vale?
E vorba de SIGURANTA si e normal sa lasi masina in viteza, nu pe liber, cand vorbim de cutii manuale.

#47
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,016
  • Înscris: 20.06.2005
Exact. Dupa ce a luat sotia carnetul o luna am luptat sa ii scot reflexul lăsatului pe liber. Pentru ca scoala de soferi.

#48
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 Ion_de_la_Raion, on 27 aprilie 2017 - 13:38, said:


Exista conducta de retur spre rezervor ? Nu stiam.
Glumesti, nu?

#49
laur_radu

laur_radu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,005
  • Înscris: 11.12.2013
Mersul pe liber nu numai ca scade consumul, dar reduce si uzura motorului, a consumabilelor etc. Mai bine scoti din viteza mai din timp decat sa mergi cu o anumita viteza pana intr-un punct si apoi sa folosesti frana de motor .  Totusi cand este nevoie de frana este mai ok sa folosesti frana de motor, asta si pt ca consumul in acel moment este 0, dar si pt menajarea placutelor frana.

#50
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Da clar scade consumul, voi nici macar cu citat din manualul masinii nu intelegeti.

#51
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Mersul pe liber nu scade nimic si nu foloseste la aproape nimic. Doar mentine motorul in functiune cand nu exista alte forte care sa faca asta.

Frana de motor:
- reduce (putin) distanta de franare in cazul unei frane de urgenta
- ajuta la pastrarea stabilitatii pe drum alunecos
- scade (semnificativ) consumul de carburant
- scade (semnificativ) uzura placutelor de frana.

Are un singur dezavantaj: nu aprinde stopurile cand o folosesti.

#52
uhu10uhu

uhu10uhu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,744
  • Înscris: 04.10.2006

 laur_radu, on 27 aprilie 2017 - 14:13, said:

Mersul pe liber nu numai ca scade consumul, dar reduce si uzura motorului, a consumabilelor etc. Mai bine scoti din viteza mai din timp decat sa mergi cu o anumita viteza pana intr-un punct si apoi sa folosesti frana de motor .  Totusi cand este nevoie de frana este mai ok sa folosesti frana de motor, asta si pt ca consumul in acel moment este 0, dar si pt menajarea placutelor frana.
Mersul pe jos scade consumul si face ca uzura pieselor sa fie zero.
Placutele de frana e normal se le menajezi, se incing de la frecare si pot lua foc. In cazul asta e cel mai bine sa ai niste carne de mici la tine ca sa profiti de focul proaspat incins.

#53
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,890
  • Înscris: 29.06.2006

 laur_radu, on 27 aprilie 2017 - 14:13, said:

Mersul pe liber nu numai ca scade consumul, dar reduce si uzura motorului, a consumabilelor etc. Mai bine scoti din viteza mai din timp decat sa mergi cu o anumita viteza pana intr-un punct si apoi sa folosesti frana de motor .  Totusi cand este nevoie de frana este mai ok sa folosesti frana de motor, asta si pt ca consumul in acel moment este 0, dar si pt menajarea placutelor frana.
corect, daca discutam de dacie cu carburator. Daar daca citesti ceva carti de mecanica, in special la motor, vei vedea ca uzura motorului este mai mare la mersul in gol decat in sarcina, asta din cauza unghiurilor bielelor....dar cred ca te duc intr-o zona din care nu te mai scoate nimeni, deci sfatul meu, ia de citeste cate cvea, nu pune urechea la ce ti-a zis un mos belit de instructor de pe o belita de dacie din 77

#54
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,297
  • Înscris: 02.02.2006

 laur_radu, on 27 aprilie 2017 - 14:13, said:

Mersul pe liber nu numai ca scade consumul[...]Totusi cand este nevoie de frana este mai ok sa folosesti frana de motor, asta si pt ca consumul in acel moment este 0, dar si pt menajarea placutelor frana.
Oleacă de fractură logică?

Deci consumul e 0 în frână de motor, dar mersul pe liber scade consumul. Prin deducție logică, mersul pe liber produce combustibil! Și așa s-a rezolvat problema crizei energetice mondiale! :)

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate