Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare serviciu / firma recu...

La mulți ani @Piniuli!

Pret inghetata corso kaufland?

La multi ani @Constantin si Elena...
 La mulți ani @Ion_Bumbu!

Obiecte vechi și inutile car...

Mentenanta Acoperis

Cheder deteriorat , zgariat, cum ...
 Laptop HP 15-AF001NQ, AMD E1-6015...

Blat de bucatarie lungime 4,60 m

Termostat incalzire si racire

Configurare retea cu modem Vodafo...
 Curtea Penala Internationala soli...

Sunt obligate bancile sa opteze p...

Pensie anticipata partiala cu cer...

Ce abonamente aveți?
 

Tractiune Integrala - best off ?

- - - - -
  • Please log in to reply
87 replies to this topic

Poll: Cel mai bun sistem "4x4" ? (253 member(s) have cast votes)

Cel mai bun sistem "4x4" ?

  1. AWD (70 votes [27.67%])

    Percentage of vote: 27.67%

  2. X-Drive (57 votes [22.53%])

    Percentage of vote: 22.53%

  3. Quattro (87 votes [34.39%])

    Percentage of vote: 34.39%

  4. 4Matic (12 votes [4.74%])

    Percentage of vote: 4.74%

  5. Quadra-Drive (8 votes [3.16%])

    Percentage of vote: 3.16%

  6. Altul (19 votes [7.51%])

    Percentage of vote: 7.51%

Cea mai buna tractiune ?

  1. Fata (majoritar) (46 votes [18.18%])

    Percentage of vote: 18.18%

  2. Spate (majoritar) (67 votes [26.48%])

    Percentage of vote: 26.48%

  3. 50 - 50 (permanent) (140 votes [55.34%])

    Percentage of vote: 55.34%

Vote Guests cannot vote

#37
GeorgeB

GeorgeB

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 440
  • Înscris: 08.11.2002
as mai adauga si tipurile diferentialelor , care la masinile de top si Forester sunt LSD.

eu tot n-am inteles despre ce se discuta in topicul asta ...

#38
Monitoxus

Monitoxus

    Back!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,184
  • Înscris: 26.11.2001
AM refacut thread-ul cu un poll ceva mai complet :)

LA tractiune fata, spate, 50-50 m-am referit la modalitate de distribuire a fortei in conditii normale. Sunt unele masini care dau mai mult pe fata (de la 60 pana la 90) sau altele care dau mai mult pe spate. Unele incearca sa mentina raportul fata-spate constant. Este EVIDENT ca la toate poate varia raportul insa ideea e ce preferati: un raport marit pe fata, pe spate sau identic. EU nu pot sa votez dar asa alege un raport marit pe fata. Din experientele proprii :D
La cel mai bun sistem as alege probabil Quattro sau Quadra-Drive ...

#39
Suparici

Suparici

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 15.02.2005

 kostyq, on Jan 21 2006, 18:26, said:

De departe cel mai bun sistem 4x4 este Quadra-Drive II de la Jeep Grand Cherokee.
Quadra-Drive II, dispune de diferentiale autoblocabile electronic la puntile din fata si din spate. In cazul acestui sistem, cuplul motor este transferat pana la 100 % catre singura roata ramasa cu aderenta.

Detalii

nu scrie pe site-ul respectiv ca are diferentiale blocabile. Este diferenta intre LSD si diferential blocabil.

#40
brembox

brembox

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 13.02.2006
O gramada de chestii interesante despre difenrentiale tractiune aderenta shi altele ...

http://auto.howstuff...ifferential.htm
http://auto.howstuff...ifferential.htm

#41
brembox

brembox

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 13.02.2006
BTW ... Haldex-ul este pt mosnegutzi

#42
padu9992002

padu9992002

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 23.10.2006
Am si eu o intrebare tractiunea integrala ajuta la o liniuta?Adica un A4 cu tractiune integrala are un start mai bun ca unul fara?

#43
WildChild

WildChild

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 11.05.2006

 padu9992002, on Oct 23 2006, 22:00, said:

Am si eu o intrebare tractiunea integrala ajuta la o liniuta?Adica un A4 cu tractiune integrala are un start mai bun ca unul fara?
Bineinteles, e vorba de aderenta.

#44
Silver Wolf

Silver Wolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,694
  • Înscris: 24.09.2006
Votez Quattro pe locul 2 creatia de la Subaru insa in privinta 4x4 eu am fost impresionat de ce facea Cayman-ul de la rusi cu motorasul ala infim :D

#45
Cocobirlozaur

Cocobirlozaur

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 150
  • Înscris: 19.07.2006

 cata.s, on Nov 24 2005, 16:28, said:

Acest thread nu e pt. ca sa ne lamurim ce fel de tractiune merita respectul automobilistilor ca stim; INTEGRALA. Problema e: care tractiune integrala e mai eficienta? Si de ce?

scurta prezentare:

quattro = Audi > integrala permanenta > se presupune cel mai performant sistem de tractiune integrala ....

4Matic = Mercedes > 40%fata, 60% spate > in conditii extreme o ia naiba .... da putere % si pe o singura roata .....

XDrive = BMW > 35% fata, 65% spate > poate da pana la 100% forta pe o punte ...

4Motion = Volkswagen > 50% cu 50% > punte fata sau cea spate (in functie de nevoi) poate primii pana la 67% din puterea motorului + ca daca are EDL imparte forta si pe laterale ......

trebuia sa mai mentionez si de sistemul all wheel drive de la Volvo si Subaru




De ce oare dati numai exemple cu masini germane ?  Stiti bine ce rezultate au...................
Mai citim si noi cite o carte ?

#46
WildChild

WildChild

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 11.05.2006

 Cocobirlozaur, on Nov 6 2006, 23:26, said:

De ce oare dati numai exemple cu masini germane ?  Stiti bine ce rezultate au...................
Mai citim si noi cite o carte ?

Mai citim. Mie, de exemplu, imi plac H.P. Lovecraft, Edgar Allan Poe, H. G. Wells si nuvelistii de SF-uri mai noi.
Pe de alta parte, postul la care te referi mai sus e facut in 2005, cand poll-ul arata un pic altfel. ;)

#47
alegros

alegros

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 485
  • Înscris: 29.05.2006

 Cocobirlozaur, on Nov 6 2006, 23:26, said:

De ce oare dati numai exemple cu masini germane ?  Stiti bine ce rezultate au...................
Mai citim si noi cite o carte ?

...sa mai actualizam atunci: si sistemul4WD de pe Hyundai Santa Fe? :rolleyes:

#48
DeathRipple

DeathRipple

    communist vampire

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,937
  • Înscris: 11.08.2002
asta ca sa va linistiti in privinta clasamentelor...

Until today, Porsche 959's PSK (Porsche-Steuer Kupplung) system is still the only one which can vary the front / rear torque split under normal condition ( i.e., no slip ). In most time, torque split between front and rear is 40 : 60, that is, the same as the car's weight distribution. In hard acceleration, weight transfer to the rear wheels will increase traction in the rear while reduce in the front. PSK will then transfer up to 80% torque to the rear axle in order to make better use of traction. In slippery road (even tyre slip is yet to occur), 50 : 50 torque slit is used. In any time, computer determines the torque split ratio by analysing parameters like throttle position, steering angle, g force and even turbo boost. Therefore PSK system provides nearly perfect traction, unlike other 4WD systems which can only varies torque split whenever tyre slips.

 brembox, on Feb 13 2006, 18:26, said:

BTW ... Haldex-ul este pt mosnegutzi

The Haldex center differential is similar to Porsche 959's PSK system mentioned in the above, it is only smaller, simpler and cheaper thus making mass production feasible. The center differential is mounted near the rear axle and just in front of the rear differential. As shown in the picture below, its clutch consists of 6 discs ....
Compare with 959's unit, Haldex's unit has 7 fewer discs in the clutch. This makes the Haldex unit more compact and cheaper. The down side is not capable to handle as much torque (959 had 369 lbft, Audi TT has 206 lbft). Besides, 959's discs were organised as 6 pairs of independent clutches, each actuated by individual hydraulic actuator. The Haldex has just one actuator acting on all six discs, again, this saves weight and cost. However, I suspect if it could vary the amount of torque split as precise as independent clutches.



oki?

#49
alegros

alegros

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 485
  • Înscris: 29.05.2006
oki :D  :coolspeak:

#50
lucian707

lucian707

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 391
  • Înscris: 20.10.2006

 cata.s, on Nov 24 2005, 15:28, said:

Acest thread nu e pt. ca sa ne lamurim ce fel de tractiune merita respectul automobilistilor ca stim; INTEGRALA. Problema e: care tractiune integrala e mai eficienta? Si de ce?

scurta prezentare:

quattro = Audi > integrala permanenta > se presupune cel mai performant sistem de tractiune integrala ....

4Matic = Mercedes > 40%fata, 60% spate > in conditii extreme o ia naiba .... da putere % si pe o singura roata .....

XDrive = BMW > 35% fata, 65% spate > poate da pana la 100% forta pe o punte ...

4Motion = Volkswagen > 50% cu 50% > punte fata sau cea spate (in functie de nevoi) poate primii pana la 67% din puterea motorului + ca daca are EDL imparte forta si pe laterale ......

trebuia sa mai mentionez si de sistemul all wheel drive de la Volvo si Subaru
cine te-a mintit pe tine,sau de pe ce forum de minori ai luat datele astea despre bmw ca 35% trage fata si 65 spatele? poate de pe forumul ala de minori de 13 ani care viseaza la miliarde de cai putere si masini tunate si nu au o chiftea in burta nici nu stiu sa scrie si sa citeasca...,mai documenteaza-te! este tocmai invers fata trage cu un raport de 60-65% si restu il distribuie pe spate si nu poate da forta 100% doar pe o punte ! trage permanent 4x4!

#51
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,789
  • Înscris: 30.01.2006
@lucian707, stai jos, 4...

de cand are BMW tractiune mai multa pe fata in mod normal?
La BMW la vechile sisteme x-drive, era aproximativ 65%spate-35%fata, nu mai stiu exact cat. Mai nou in conditii normale trage doar spatele si la nevoie trimite pana la 100% pe fata, asta chiar nu o stiam, dar acum am aflat, dupa ce am citit tot topicul asta.

Eeu stiam ca maxim 50% poate trimite pe puntea fata si 100% pe puntea spate in conditii de aderenta maxima.  dar este eronat. Si din cate stiu (inca nu am condus nici un BMW x-drive, si nici nu am urcat in vre-unu), BMW-urile cu X-drive au un buton care cupleaza doar puntea spate. Asta e am condus multe BMW-uri, dar nici unu cu X-drive.

La VW la ultimul 4motion, tractiunea in conditii normale este 95% pe fata si restul de cat o fi pe spate, si poate trimite pana la 50% pe spate, eu asa stiu ca poate trimite pe spate, dar pe fata stiu sigur ca merge cu 95% normal.

am votat X-drive, pentru ca prefer tractiunea spate in mod normal, de fapt eu nu as cumpara masina cu tractiune integrala, decat pentru nevasta.

#52
lucian707

lucian707

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 391
  • Înscris: 20.10.2006

 test_driver, on Dec 13 2006, 00:33, said:

@lucian707, stai jos, 4...

de cand are BMW tractiune mai multa pe fata in mod normal?
La BMW la vechile sisteme x-drive, era aproximativ 65%spate-35%fata, nu mai stiu exact cat. Mai nou in conditii normale trage doar spatele si la nevoie trimite pana la 100% pe fata, asta chiar nu o stiam, dar acum am aflat, dupa ce am citit tot topicul asta.

Eeu stiam ca maxim 50% poate trimite pe puntea fata si 100% pe puntea spate in conditii de aderenta maxima.  dar este eronat. Si din cate stiu (inca nu am condus nici un BMW x-drive, si nici nu am urcat in vre-unu), BMW-urile cu X-drive au un buton care cupleaza doar puntea spate. Asta e am condus multe BMW-uri, dar nici unu cu X-drive.

La VW la ultimul 4motion, tractiunea in conditii normale este 95% pe fata si restul de cat o fi pe spate, si poate trimite pana la 50% pe spate, eu asa stiu ca poate trimite pe spate, dar pe fata stiu sigur ca merge cu 95% normal.

am votat X-drive, pentru ca prefer tractiunea spate in mod normal, de fapt eu nu as cumpara masina cu tractiune integrala, decat pentru nevasta.
tin sa te anunt ca bmw cu x-drive nu are nici un buton care sa cupleze doar puntea spate vezi ca sa mai discutat pe bmwclub.ro,stiu ca esti si tu user acolo cauta sa vezi ce spunea zixx ca el are 330xi !

#53
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,789
  • Înscris: 30.01.2006
eu am vorbit cu un propietar de 525Xd, nou ultimul tip din 2005, s-ar parea ca la astea noi e ceva de genul, altfel nu inteleg cum reuseste sa faca cerculete. Cred ca la decuplarea DSC-ului se decupleaza si puntea fata. O sa ma duc la tipul sta sa-l intreb, nu am intrat tare in amanunte, data viitoare o sa intrb mai atent ce si cum.

#54
lds_ok

lds_ok

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 162
  • Înscris: 26.10.2005

 Notorious, on Jan 8 2006, 22:37, said:

Nu prea stiu de ce iti raspund dar, ... asa de vorba si de cingo vorba conationalilor nostri.  Pune tu o dacie cu o roata fata pe gheata si una pe asfalt si eu iti garantez ca nu pleci de pe loc . Dupa cum am mai spus numai x-drive si quatro pot pleca cu o singura roata cu tractiune.

Diferenta e ca la dacie se transfera puterea catre roata care nu trebuie adica cea de pe gheata, pe cand la x-drive si altele, puterea este transferata catre roata cu aderenta si ,poate putin ,catre cealalta roata pt a isi pastra traiectoria

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate