Baterie auto
Last Updated: Jun 14 2020 19:34, Started by
MembruAnonim
, Mar 16 2017 10:46
·
0
#19
Posted 16 March 2017 - 11:46
#21
Posted 16 March 2017 - 11:50
#22
Posted 16 March 2017 - 11:58
diZy, on 16 martie 2017 - 11:50, said:
Cu placere. Nu ne-o zici si pe a ta? Decat sa iti spun logica mea iti pun o poza facuta acum 2 minute. Masina Fiat Punto 1.2 benzina an 2001 baterie 50Ah alternator 70A clampmetrul alb/gri iti arata amperajul care il baga alternatorul in baterie testerul albastru iti arata tensiunea de incarcare Dupa logica ta, alternatorul trebuia sa bage doar 5A in baterie. Attached Files |
#23
Posted 16 March 2017 - 12:21
Atita vreme cit e o baterie cu acelasi numar de elementi si chimie o baterie mai mare nu are ce probleme sa faca (in afara de faptul ca poate cari ceva in plus, daca e mai grea). Faptul ca o incarci cu un curent un pic mai mic sau ca iei din ea un pic mai putin fata de cazul in care ai pune-o pe un motor mai mare/diesel/etc. nu e ceva rau ci foarte bun. Pe linga ca o sa se degradeze in timp mai greu decit daca ai pune una la limita mai ai si o marja extra pentru cazurile in care e prea frig sau ai mai pierdut din capacitate/CCA cu pierderea timpului.
|
#24
Posted 16 March 2017 - 12:32
f300, on 16 martie 2017 - 12:21, said:
Atita vreme cit e o baterie cu acelasi numar de elementi si chimie o baterie mai mare nu are ce probleme sa faca (in afara de faptul ca poate cari ceva in plus, daca e mai grea). Faptul ca o incarci cu un curent un pic mai mic sau ca iei din ea un pic mai putin fata de cazul in care ai pune-o pe un motor mai mare/diesel/etc. nu e ceva rau ci foarte bun. Pe linga ca o sa se degradeze in timp mai greu decit daca ai pune una la limita mai ai si o marja extra pentru cazurile in care e prea frig sau ai mai pierdut din capacitate/CCA cu pierderea timpului. Nu mai spun de excitatia alternatorului. Daca nu ai consumatori extra pusi, bateria mai mare e o risipa de bani. Decat sa iei una mare, mai degraba o dimesionezi corect si iei curentul de descarcare cat mai mare, asta e important. Cand esti pusti si stai 5 ore cu muzica deschisa pe baterie sau esti taximetrist da inteleg cumva supra dimensionarea, dar in rest... |
#25
Posted 16 March 2017 - 12:41
#26
Posted 16 March 2017 - 12:43
+5Ah si +10 A curent pornire peste maximul recomandat nu cred ca se considera supradimensionare, ca la postul meu ai facut referire. Exagerezi.
Am recomandat acea baterie datorita curentului de pornire, nu prea gasesti baterii sa aiba curent de pornire de 590Ah cu 60Ah, majoritatea au peste 60Ah. Edited by CGDBZ, 16 March 2017 - 12:43. |
#27
Posted 16 March 2017 - 12:43
f300, on 16 martie 2017 - 12:41, said: Sa fim seriosi. Asa e nasol pentru baterie si daca ai un motor bine pus la punct de porneste la sfert de cheie, ca nu apuca sa se consume prea mult. Daca ai alternator care scoate 70A si bateria are 75Ah, nu este nici o problema? Si chestia cu pus la punct motorul, cred ca vorbesti in exemplul tau, dar parcul auto din Romania e varza. Plus ca nu putem lua exemplele perfecte, trebuie sa le luam pe toate in calcul. |
#28
Posted 16 March 2017 - 12:45
|
#29
Posted 16 March 2017 - 12:46
Nu, spun ca am un alternator de 70A si pun o baterie de 75Ah.
|
#30
Posted 16 March 2017 - 12:53
Te citez :baterie de 65Ah pe masina cu alternator de 70A si starter de 1.1kw? De ce? Oare cand o sa dispara mitul asta cu " mai mare e mai bun"?
Nu ti se pare ca exagerezi ? |
#31
Posted 16 March 2017 - 13:13
robylup, on 16 martie 2017 - 12:46, said:
Nu, spun ca am un alternator de 70A si pun o baterie de 75Ah. Depinde evident ce mai ai in masina pe linga alternatorul ala ca doar nu-l conectezi direct la baterie si astepti sa iasa fum. Poti incarca bateria si de la o sursa de 0.1A si de la una de 5000A. Depinde ce mai ai intre ele. Edited by f300, 16 March 2017 - 13:13. |
#32
Posted 16 March 2017 - 13:52
CGDBZ, on 16 martie 2017 - 12:53, said:
Te citez :baterie de 65Ah pe masina cu alternator de 70A si starter de 1.1kw? De ce? Oare cand o sa dispara mitul asta cu " mai mare e mai bun"? Nu ti se pare ca exagerezi ? Acum intreb si eu la misto, crezi ca Varta, Bosch, Rombat samd recomanda la misto 52 nu 65? Scopul lor e sa faca bani, deci automat una mai mare e mai scumpa. Vrei pornire usora si fara bataie de cap in orice conditii cumperi baterie dimensionata corect ca amperaj ora cu, curentul de descarcare cel mai mare posibil. Vrei sa stai cu muzica deschisa 5 ore si apoi sa porneasca ti-o cumperi cat mai mare si te tine 2 ani ) Vrei doar sa pui una mare, pentru ca e logic "mai mare, mai bun" , atunci o sa cunosti repercusiunile mai tarziu la cablaje, alternator samd Hai sa incheiem discutia ca electrica asta are multe variabile. Eu doar atat spun, constructorii de masini si de baterii nu degeaba recomanda. Ca noi romanii suntem mai destepti ca injineri, se stie. Toate cele bune! |
#34
Posted 16 March 2017 - 14:58
Pe aceasi cod motor ca initiatorul, motor de 1.6 am o varta silver de 54 Ah, curent maxim pornire 530 A., si tine de 4 ani, inca nu da semne de oboseala.va certati degeaba in privinta curentului de pornire, fiind un benzinar nu ai nevoie nici de curent de pornire foarte mare si nici capacitate.O baterie de 50-55 ah e mai mult decat suficient.Daca faci multe porniri/drumuri scurte, oricum va murii mai repede, indiferent de baterie.
Edited by fqx, 16 March 2017 - 15:00. |
#36
Posted 16 March 2017 - 19:39
Eu sunt la a doua baterie Fulmen, Megane Diesel 1,5 dCi, drumuri scurte, utilizare majoritara in oras.
Originala Tudor a murit dupa 5 ani. Am pus Fulmen de 72 Ah, a tinut 7 ani! Luata la repezeala din Metro, ca trebuia sa fac urgent un drum. Cand a murit, moarta a fost, nici cu slujbe sau cu redresor nu mai plangea. In noiembrie am luat Fulmen de 74 Ah, modelul de 72 nu se mai produce. Testata masina, verificat alternator, incarcare, consum in gol. Totul OK. Sper ca si asta sa tina cel putin 6 ani. Masina sta in fata blocului, nu am posibilitatea sa plimb bateria pe scari pana la et. 4 din 4, nici sa pun redresor. Am vazut ca unii se leaga de curentul debitat de alternator versus capacitatea acumulatorului. Care este relevanta? Pot sa am alternator mic si acumulator mare si sa folosesc masina preponderent la drumuri lungi. Totul OK, bateria are timp sa se incarce. Daca alternatorul este mare si acumulatorul mic, unde este problema? Daca acumulatorul s-a incarcat, releul regulator are grija sa taie incarcarea sau s-o limiteze. Daca esti curier din usa-n usa si ai 100 de porniri pe zi si parcurgi 100 Km, acel acumulator, indiferent de capacitate si de puterea alternatorului, nu va functiona mai mult de 1 an, maxim 1 an juma'. Meseriasii 'stie' de ce! Una peste alta: recomandarile sunt OK numai in cazul in care cunosti stilul de folosire al automobilului. Altfel, este poveste! |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users