Jurnal de mobilare casa
#37
Posted 09 December 2017 - 13:30
#38
Posted 10 December 2017 - 22:09
LED, on 09 decembrie 2017 - 13:30, said:
Prizele din bucatarie au ramas aceleasi? Adica...12 prize pe zona de lucru? Sunt curios care este utilitatea lor. |
#39
Posted 11 December 2017 - 12:03
6 probabil ca sunt ok, dar 12, ca in randare, mi se parea prea mult. Presupun ca incorporabilele vor avea prize dedicate, ascunse.
|
#40
Posted 12 December 2017 - 15:58
dana84, on 02 decembrie 2017 - 19:26, said:
Imi place de la Bosch DWB098J50 si DWB097A50, Uite-te si la variante de Falmec. Pe mine me tenteaza tare sistemul ala al lor NRS dar hotele care fac f putin zgomot trec de 5000 ron. Vad ca in Germania sunt in jur de 1000 euro, bineinteles ca in RO trebuia sa fie mai scumpe. Ideea cu Falmec e ca ei fac in special hote, cred ca sunt buni si ofera 5 ani garantie. Au modele care au specificatii identice cu cele ale lui Bosch DWB098J50, adica aceeasi putere sa aceiasi decibeli si costa tot cam ca Bosch dar cu 5 ani garantie, gen Mizar sau Incasso Grupo incorporabile etc |
#41
Posted 12 December 2017 - 20:38
Sau ia orice cotet de hota la care iti convine aspectul si filtrarea si dezafecteaza motorul din ea. Toata treaba o legi la un motor extern cum sunt cele vents vcn sau altceva asemenea.
|
#42
Posted 14 December 2017 - 13:09
FYI: am discutat cu un domn de la hote Falmec legat de capacitatea de evacuare a aerului. La multe hote Falmec desi motorul are capacitate de 800mch, capacitatea maxima declarata a hotei (cica testata in realitate conform normelor) este de 670mch. Mi-a explicat ca din cauza tubulaturii si a existentei cotului in practica motorul de 800mch evacueaza real in jur de 670-710mch. Cifre obitnute din teste reale pe hote functionale, nu teoretic.
Eu cred ca acele hote Bosch declara pentru marketing 860mch, mai ales ca puterea motorului lor este mai mica decat a motorului Falmec, motorul Bosch are 169W iar cel Falmec are 224W. Nu prea are sens ca fie asa puternic Bosch. |
#43
Posted 15 December 2017 - 01:50
Asa este. Trebuie sa tii cont de pierderea de sarcina pe traseul aerului; ca la ventialtia cu recuperare de caldura ... spre exemplu. De aceea o sa spun si aici ce am mai spus pe unde am putut: te inereseaza capacitatea X (mc/h) @ diponibilul de presiune Y (Pa).
Daca ai o hota cu un disponibil de presiune mic - cum au toate - si caderi mari de presiune pe traseu, capacitatea scade imediat. Asta este o regula valabila la orice tip de ventilatie si, implicit, la orice tip de hota. In acest context, puterea motorului are mai putina importanta fata de, spre exemplu, tipul ventilatorului. Dar astea sunt, deja, amamunte care nu te ajuta in alegerea hotei. Un producator serios iti paote da o curba de functionare a ventilatorului, care-ti arata corelatia dintre cele doua: debit si presiune. |
#44
Posted 15 December 2017 - 13:51
@DIY, cei de la Falmec chiar au in fisa curbele despre care vorbesti dar recunosc ca m-am uitat la ele ca la masini straine.
Attached Files |
#45
Posted 15 December 2017 - 19:43
Excelenta informatie!! Voi incerca sa explic un picut.
Pe axa verticala ai disponibilul de presiune, in Pa. Pe cea orizontala, ai debitul in mc/h. Pana aici a fost simplu. Teoretic, atunci cand ventilatorul extrage aerul din zona aragazului si il refuleaza imediat afara, fara tubulatura, fara nimic, pe fiecare dintre trepte ai capacitatea maxima. Deci, daca totalul caderilor de presiune in sistem este 0 (zero) Pa vei avea 275, 380, 500 si resepctiv 750mc/h pentru fiecare viteza a ventialtorului, de la 1 la 4. Aceasta este performanta ventilatorului din interiorul hotei. In mod evident, mai sunt niste piesulici pe-acolo, pe calea de aer, in interior, chiar in situatia in care refuleaza direct, astfel incat pierderea de sarcina (caderea de presiune) nu are cum fi 0. Acum, daca te uiti pe axa orizontala, vei vedea ca din punctele de 275, 380, 500 si resepctiv 750mc/h pleaca curbele de functionare, pentru fiecare viteza in parte. Curbele de functionare, patru, pleaca spre stanga si in sus. Spre exemplu, daca pornesti pe curba de viteza maxima, vei vede ca acest 750mc/h este o valoare teoretica. Fiindca o cadere de presiune de 0 Pa este o valoare pur teoretica. ...ma cam repet dar o fac in speranta ca se intelege ce doresc sa spun ... De aceea, capcitatea maxima normata (reala) a hotei, pe fiecare dintre viteze este de 270, 380, 490 si 715 mc/h. Mergand mai departe, pe curba de functionare pentru viteza maxima, vei vedea ca, la un total de cadere de presiune de 100 Pa, debitul a scazut la 700 mc/h. Similar, la un total de cadere de presiune de 220 Pa, debitul devine 600 mc/h. Deci, cu cat aerul intampina o mai mare rezistenta pe traseul de refulare, cu atat scade capacitatea. Rezistenta asta (foarte, foarte simplificat!) este data de felul in care aerul se "agata" si se "amesteca" prin tubulatura de refulare. Cu cat tubulatura este mai mica, cu atat aerul este mai inghesuit si, ca rezultat, se impinge mai tare in pereti, deci se "agata" mai tare. Rezistenta aceasta se numeste cadere de presiune. Daca tubulatura este striata, in loc sa fie neteda, tot asa ... creste turbulenta in curentul de aer. Rezultatul fiindc cresterea caderii de presiune. Daca ai un cot, sau mai multe, pe traseu ... tot asa, creste caderea de presiune. Tot pe diagrama, mai ai trei curbe care pornesc, toate, din punctul de 100mc/h @ 0Pa si se duc in dreapta, un pic in sus. Acestea sunt curbele de cadere de presiune prin tubulatura. Nu am idee la ce tip de tubulatura faca referire cei care au conceput diagrama dar as inclina sa cred ca este vorba despre tubulatura neteda. Deci, daca ne uitam la curba cea mai de jos, dintre cele trei, vedem ca ne prezinta performanta pentru o tubulatura de 150mm. Studiind curba aceasta, vorm constata ca la 700mc/h, intr-o tubulatura de 150 mm si de lungime 1m (ca asa se dau, standard) caderea de presiune este de 60 Pa. In concluzie, pentru o tubulatura, de la hota pana afara, de 1 m lungime, dreapta, sistemul tau va inregistra o cadere de presiune de 60 Pa, ceea ce va duce la un debit de ... 710-715 mc/h. Deci cam asa este normata hota. Numai ca, pe traseul de aer ai, de obicei, si un cot. De obicei, un cot dintr-acesta, da o cadere de presiune echivalenta cu approximativ de 1,5-2,5 m de tubulatura dreapta. Deci un cot da o cadere de presiune de 1,5 x 60 pa = 90Pa. In mod similar, doua coturi duc la 120 Pa, total. S.a.m.d. 60 Pa (tubulatura) + 90Pa (1 cot) = 150Pa. Mergand, din nou, pe curba de viteza maxima, vedem ca la o cadere de presiune de 150 Pa debitul este pe la 665 mc/h. ... si tot asa ... Attached FilesEdited by DIY, 15 December 2017 - 19:46. |
#46
Posted 25 January 2018 - 21:06
Chestii de design
In stanga, pe randarea aceasta, am o usa (de fapt sunt doua, cele doua bucati de 50 cm) de acces in camara. Oare ce manere sa ii pun? Merge profil Gola vertical? Tot profilul acesta merge si la frigider? (nenea care imi face mobila zice ca merge, dar parca as vrea inca o confirmare) Inclin sa folosesc tandembox antaro, dar nu stiu daca in partea de sus, intre lojeron si partea plina sa mai pun ceva metalic/sticla/nimic? Asta in conditiile in care sertarele sunt destul de inalte. bucatarie1.png 704.82K 73 downloads Si chestii de culori, care stiu, tin de gusturi. In general mobila va fi alb-iasomie. Blatul alb curat. Faianta aceea cu model. Parca as pune ceva diferit de alb sub blat: gri-casmir sau stejar sau ? (dezavantajul la stejar e ca e infoliat si nu vopsit, cum e restul mobilierului) Alternativa ar fi sa renunt la blatul alb si sa fac tot mobilierul in aceeasi culoare. bucatarie_3.png 609.91K 73 downloads bucatarie2.png 898.66K 63 downloads Dupa cum bine stiti, vreau simplu, curat, functional La electrocasnice inca ma straduiesc sa ma incadrez cu tot ce vreau intr-un buget pe care il am si inca nu mi-a iesit Dar mai inisist si mai studiez, apoi scriu rezultatul. Lista e asa (scriu in paranteza ce am ales momentan): msr, mur, congelator/lada, frigider (Liebherr IK3520), cuptor (Bosch HBA578BS0), plita pe inductie, hota (Bosch DWB097A50), msv (Bosch SMV68MD02E) . Deci daca pentru oricare din astea aveti recomandari, m-ar ajuta in scurtarea listei si a deciziilor. Edited by dana84, 25 January 2018 - 21:20. |
|
#47
Posted 26 January 2018 - 00:17
Comentez si eu pe scurt ca sunt cam grabita.
- la sertare sticla cred ca e mai scumpa, eu as lua o varianta mai ieftina care face treaba - mie nu imi plac imitatiile de lemn, dar daca alegi asa ar trebui sa se potriveasca bine parchet-masa-dulapuri; tind sa cred ca dulapurile vor fi diferite - frigiderul mi se pare mic si scump; astea incorp. sunt foarte inguste, imagineaza-ti ca ai 2 cratite cu mancare, abia mai incap sus o branza si un unt... - eu am msv si scurgator normal langa chiuveta. La mine e ffff util, am 1000 de lucruri care nu merg la masina sau pe care nu ai chef sa le pui in masina, de exemplu un vas de yena s-ar spala dar cateodata ocupa 1/2 dintr-un sertar de masina, linguri, orice de lemn, polonice speciale din care nu ai decat 1 si nu ai cum sa astepti sa bagi masina pt ele, ibrice etc etc... Eu vad o problema cu scurgatorul in sertar fiindca chestiile care se scurg in timp lasa apa, de obicei intr-o tava....pe aia cum o scurgi? Sau le scurgi mai intai si apoi le bagi acolo? E cam peste mana, elegant dar nepractic dupa parerea mea..... |
#48
Posted 26 January 2018 - 01:18
Cum vrea sa-ti rezolve exact usile alea cu gola vertical? Ala sta intr-un gol de 30mm intre doua corpuri adiacente, sau intre laterala corpului si un lateral fals. Daca usile se deschid amandoua si lasa un gol larg de trecere spre camara nu merge cu gola.
Plus ca la cate usi ai acolo, ajungi sa dai ceva bani pe gola. E pe la >200lei fiecare lungime. Nu-i nici o sansa sa faci din usile alea mai la aceeasi latime, poate chiar toate sau grupaje simetrice, cumva? |
#50
Posted 26 January 2018 - 08:35
dana84, on 25 ianuarie 2018 - 21:06, said:
Chestii de design [...]Inclin sa folosesc tandembox antaro, dar nu stiu daca in partea de sus, intre lojeron si partea plina sa mai pun ceva metalic/sticla/nimic[...] De design sa fie! Adica, daca vrei sa completezi, o faci si gata. Fiindca iti doresti. Dupa parerea mea, si asta e tot chestie de design. Altminteri ... eu as lasa asa, macar pentru inceput. Oricat iti imaginezi acum ca stii fiecare lucusor unde-si va gasi locul, asta se va schimba. La mine dureaza cam un an pana fiecare chestie ajunge acolo unde trebuie; ma refer la bucatarie si la toate ale sale. Dup-aia poti hotara daca pui completarile acelea sau nu. dana84, on 25 ianuarie 2018 - 21:06, said: Si chestii de culori, care stiu, tin de gusturi. In general mobila va fi alb-iasomie. Blatul alb curat. Faianta aceea cu model. Parca as pune ceva diferit de alb sub blat: gri-casmir sau stejar sau ? (dezavantajul la stejar e ca e infoliat si nu vopsit, cum e restul mobilierului) Alternativa ar fi sa renunt la blatul alb si sa fac tot mobilierul in aceeasi culoare. bucatarie_3.png bucatarie2.png Dupa cum bine stiti, vreau simplu, curat, functional [...] Am doua cuvinte pentru tine: design board. Daca nu ai asa ceva, poate ca este momentul. Eu, in locul tau, as lua ca sursa de inspiratie faianta si as alege restul finisajelor dupa ea. Deci numai tu esti in masura sa hotarasti. Ma rog ... mai putin pardoseala, despre care am impresia ca ai ales-o, deja. Dar, ca sa nu se spuna ca nu ma bag in vorba, iaca si my 2c. Daca, intr-adevar, ai parchet pe jos (caci asa pare din randare) e mai greu sa mergi tot cu lemn la dulapurile de baza. Daca pe jos nu e lemn ... parca tot nu s-ar potrivi cu faianta aia plina de personalitate. Tu vei alege, intr-un final, ceea ce ti se potriveste. Trebuie sa tii cont totusi de faptul ca, pe langa dulapuri, faianta si pardoseala, electrocasnice, hota si ferestre, vei mai avea in raza vizuala si toate celelalte nimicuri care poposesc pe blat. Care, toate, contribuie la "designul" bucatariei. |
#51
Posted 26 January 2018 - 09:26
Uai, multumesc tuturor pentru idei. Sunt de foarte mare ajutor!
Asa, pe rand: deliacrin, on 26 ianuarie 2018 - 00:17, said:
- la sertare sticla cred ca e mai scumpa, eu as lua o varianta mai ieftina care face treaba deliacrin, on 26 ianuarie 2018 - 00:17, said:
- mie nu imi plac imitatiile de lemn, dar daca alegi asa ar trebui sa se potriveasca bine parchet-masa-dulapuri; tind sa cred ca dulapurile vor fi diferite deliacrin, on 26 ianuarie 2018 - 00:17, said:
- frigiderul mi se pare mic si scump; astea incorp. sunt foarte inguste, imagineaza-ti ca ai 2 cratite cu mancare, abia mai incap sus o branza si un unt... deliacrin, on 26 ianuarie 2018 - 00:17, said:
- eu am msv si scurgator normal langa chiuveta. La mine e ffff util, am 1000 de lucruri care nu merg la masina sau pe care nu ai chef sa le pui in masina, de exemplu un vas de yena s-ar spala dar cateodata ocupa 1/2 dintr-un sertar de masina, linguri, orice de lemn, polonice speciale din care nu ai decat 1 si nu ai cum sa astepti sa bagi masina pt ele, ibrice etc etc... Eu vad o problema cu scurgatorul in sertar fiindca chestiile care se scurg in timp lasa apa, de obicei intr-o tava....pe aia cum o scurgi? Sau le scurgi mai intai si apoi le bagi acolo? E cam peste mana, elegant dar nepractic dupa parerea mea..... sebulbus, on 26 ianuarie 2018 - 01:18, said:
Cum vrea sa-ti rezolve exact usile alea cu gola vertical? Ala sta intr-un gol de 30mm intre doua corpuri adiacente, sau intre laterala corpului si un lateral fals. Daca usile se deschid amandoua si lasa un gol larg de trecere spre camara nu merge cu gola. sebulbus, on 26 ianuarie 2018 - 01:18, said:
Plus ca la cate usi ai acolo, ajungi sa dai ceva bani pe gola. E pe la >200lei fiecare lungime. sebulbus, on 26 ianuarie 2018 - 01:18, said:
Nu-i nici o sansa sa faci din usile alea mai la aceeasi latime, poate chiar toate sau grupaje simetrice, cumva? L.E. am revenit. Asta era. bucatarie4.png 823.8K 44 downloads DIY, on 26 ianuarie 2018 - 08:35, said:
De design sa fie! Adica, daca vrei sa completezi, o faci si gata. Fiindca iti doresti. Dupa parerea mea, si asta e tot chestie de design. Altminteri ... eu as lasa asa, macar pentru inceput. Oricat iti imaginezi acum ca stii fiecare lucusor unde-si va gasi locul, asta se va schimba. La mine dureaza cam un an pana fiecare chestie ajunge acolo unde trebuie; ma refer la bucatarie si la toate ale sale. Dup-aia poti hotara daca pui completarile acelea sau nu. DIY, on 26 ianuarie 2018 - 08:35, said:
Am doua cuvinte pentru tine: design board. Daca nu ai asa ceva, poate ca este momentul. Eu, in locul tau, as lua ca sursa de inspiratie faianta si as alege restul finisajelor dupa ea. Deci numai tu esti in masura sa hotarasti. Ma rog ... mai putin pardoseala, despre care am impresia ca ai ales-o, deja. Dar, ca sa nu se spuna ca nu ma bag in vorba, iaca si my 2c. Daca, intr-adevar, ai parchet pe jos (caci asa pare din randare) e mai greu sa mergi tot cu lemn la dulapurile de baza. Daca pe jos nu e lemn ... parca tot nu s-ar potrivi cu faianta aia plina de personalitate. Tu vei alege, intr-un final, ceea ce ti se potriveste. Trebuie sa tii cont totusi de faptul ca, pe langa dulapuri, faianta si pardoseala, electrocasnice, hota si ferestre, vei mai avea in raza vizuala si toate celelalte nimicuri care poposesc pe blat. Care, toate, contribuie la "designul" bucatariei. E parchet pe jos - ales deja, faianta - aleasa deja. Problema mea e ca eu sunt un "safe player" Si cam de cate ori am o dilema in ce priveste culoarea, aleg albul. Iar in ritmul acesta o sa imi iasa toata bucataria alba ) Edited by dana84, 26 January 2018 - 09:40. |
|
#52
Posted 26 January 2018 - 10:22
Eu nu aveam o problema cu sertarele de 90 ci cu faptul ca erau inconjurate de inca 3 dimensiuni diferite.
La fel si la peretele cu corpuri inalte. As modula usile de la camara si frigiderul la 60 cm iar usa ce ramane de ~20cm as face-o polite deschise, o culoare in contrast la fata usilor. Ce-ti ramane intre corpul cu frigiderul si spaletul camarii in spatele usilor de pal merge completat cu carcasa de mobilier, hai sa zicem ~30cm presupunand ca ai un gol de usa de 90 acolo. Asta ar fi accesibila direct deschizand usa din dreapta. Poate fi vreun sistem de pantry, chiar. |
#53
Posted 26 January 2018 - 12:48
Nu stiu daca este tarziu, sau daca te-ai hotarat deja cum faci fețele mobilierului: pal, mdf lipit sau vopsit. Eu am acum unde stau MDF cu fata lipita si dupa aproximativ 7 ani de folosita,fețele incep incet incet sa sa desprinda de pe MDF. Bucataria era in apartament cand l-am cumparat, si din cite am inteles de la fostul proprietar mobilierul a fost achizitionat de la IKEA.
Sincer decat cum sunt acum mai bine imi pun PAL, care in aceasi bani il pot schimba dupa ce m-am plictisit de culoare. Cel mai ok ar fi probabil MDF vopsit, dar si pretul este pe masura, |
#54
Posted 26 January 2018 - 13:02
Pal am acum si nope, nu mai pun in bucatarie. In 5 ani s-a stricat destul de mult de la umezeala, drept e ca si gatim mult.
Asa ca mdf vopsit va fi. sebulbus, on 26 ianuarie 2018 - 10:22, said:
Eu nu aveam o problema cu sertarele de 90 ci cu faptul ca erau inconjurate de inca 3 dimensiuni diferite. La fel si la peretele cu corpuri inalte. As modula usile de la camara si frigiderul la 60 cm iar usa ce ramane de ~20cm as face-o polite deschise, o culoare in contrast la fata usilor. Ce-ti ramane intre corpul cu frigiderul si spaletul camarii in spatele usilor de pal merge completat cu carcasa de mobilier, hai sa zicem ~30cm presupunand ca ai un gol de usa de 90 acolo. Asta ar fi accesibila direct deschizand usa din dreapta. Poate fi vreun sistem de pantry, chiar. In partea din fata poate ca as putea sa le mai echilibrez doar daca nu as mai lucra cu dimensiuni standard. Adica sa fac 3 grupuri de sertare de 93, sa ramana jolly-ul de 25, msv de 60 si acel corp de 50-55 sau cat ramane. Asta daca vreau sa imi ramana in continuare toate centrate: chiuveta cu bateria centrata pe geam, plita centrala pe acel perete de 140. Iar mobilierul centrat pe astea. Edited by dana84, 26 January 2018 - 13:14. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users