Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...
 Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!
 Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 

Cost desfacere motor si curatare.

- - - - -
  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1
TheEverlastingShadow

TheEverlastingShadow

    Vocea Nefiintei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,676
  • Înscris: 07.12.2005
Sunt posesorul unui Mitsubishi Pajero Pinin cu motor pe benzina cu injectie (2.0 GDI) si din pacate se pare ca motorul meu este infundat de depunerile de la sistemul EGR (cel responsabil cu recircularea si rearderea gazelor de esapament). In timp s-au format depuneri mari in interiorul motorului iar acum perturba functionarea corecta a injectoarelor (printre altele masina merge in suturi, simptom clasic al problemelor cu injectoarele), iar computerul masinii sesizeaza existenta unor probleme si introduce motorul in modul de operationare de avarie (limp mode) in care turatia motorului este limitata la 3000 rpm.

Computerul da aceste coduri de eroare:
- 0170: fuel trim malfunction (bank 1). Semnifica faptul ca motorul nu mai este capabil de a crea amestecul potrivit aer-benzina.
- 0190: fuel rail pressure sensor circuit malfunction. Semnifica faptul ca in rampa comuna a injectoarelor nu exista suficienta presiune (suspecta pompa de inalta presiune).
- 1221: electronic throttle valve motor feedback. Semnifica probleme la pozitia clapetei de admisie cauzata fie de depuneri, fie de dezlipirea unor magneti ai electromotorului ce o controleaza.

Din cate mi s-a spus si am inteles eu, inainte de a incepe cu schimbatul pieselor este necesara obligatoriu o procedura de decarbonizare a motorului, iar aceasta procedura poate fi efectuata cu mijloace non-invazive atat timp cat motorul sufera de depuneri mai putine, insa in cazurile mai grave este necesara desfacerea motorului si curatarea sa manuala, cu substante, frecat cu peria, s.a.m.d. Suspectez ca acesta din urma este cazul motorului meu. Trebuie desfacuta chiuloasa, scoase pistoanele, curatate, verificate o-ringurile, curatati cilindri, valvele, porturile de admisie ale motorului, scosi injectorii si curatati cu ultrasunete, pompa de inalta presiune trimisa la reconditionare, o intreaga nebunie. De asemenea aceasta operatiune necesita si o schimbare a distributiei cu una noua cat si o inlocuire de garnitura de chiuloasa.

Acum ce doresc eu sa aflu, aveti idee cam cat m-ar putea costa o asemenea operatiune cu totul (inclusiv cu manopera) ? Am cautat pe google si nu am gasit nimic.

PS: sunt constient ca m-am ars la portofel, insa cat de tare ?

Edited by TheEverlastingShadow, 26 February 2017 - 06:16.


#2
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Din ce an este masina? Nu stiu daca mai merita desfacut motorul. Ca si costuri...fara 1000-1500 de lei nu-ti desface nimeni motorul.

Apoi piese...ca stii ca desfaci sa schimbi una si gasesti 100 de schimbat..

Incearca singur un ''engine flush'' cu solutii de prin comert. Sau cu lichid ATF sau motorina etc. Gasesti pe youtube filme cate vrei..

#3
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
http://www.emag.ro/s...y/pd/DXV2V3BBM/

#4
baliosss

baliosss

    Unstoppable

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 30.01.2016
Da' la service-uri nu suni? Permisul l-ai luat?

LE: Chiuloasa aia cam zgarie retina.

Edited by baliosss, 26 February 2017 - 07:28.


#5
campary

campary

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,330
  • Înscris: 16.09.2005
Nu te mai lua dupa toti idiotii de mecanici.
Schimba pompa de benzina; demonteaza, spala si adapteaza clapeta de acceleratie. Sunt operatii pe care le poti face de unul singur.

#6
wiseguy76

wiseguy76

    just don't

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,220
  • Înscris: 24.05.2006
Eu zic, in jur de 3500 te costa, cu distributie cu tot. Am un prieten care a facut asta la un BMW, dar a schimbat si toate garniturile, etc, si l-a dus vreo 5000 intr-un service autorizat.

#7
TheEverlastingShadow

TheEverlastingShadow

    Vocea Nefiintei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,676
  • Înscris: 07.12.2005

 mariovrs, on 26 februarie 2017 - 07:12, said:

Din ce an este masina? Nu stiu daca mai merita desfacut motorul. Ca si costuri...fara 1000-1500 de lei nu-ti desface nimeni motorul.
E din 2002. Cam asa am auzit si eu, ca fara un 1500 de lei nu-ti desface nimeni motorul.

 mariovrs, on 26 februarie 2017 - 07:12, said:

Incearca singur un ''engine flush'' cu solutii de prin comert. Sau cu lichid ATF sau motorina etc. Gasesti pe youtube filme cate vrei..
Multi spun ca engine flush-ul e mai mult un miraj, ceva ce tine de autosugestie. Adica doar ti se pare ca masina ar functiona ulterior mai bine. Vazusem pe un forum pe cineva care spunea ca inainte de a folosi aditivi in benzina s-a uitat in motor, apoi dupa 6 luni de aditivi s-a uitat din nou si era la fel de murdar. Deci nu cred ca face mare lucru, mai ales in situatii mai grave.

 campary, on 26 februarie 2017 - 07:33, said:

Nu te mai lua dupa toti idiotii de mecanici.
Schimba pompa de benzina; demonteaza, spala si adapteaza clapeta de acceleratie. Sunt operatii pe care le poti face de unul singur.
Ma tem ca nu e asa de simplu eu avand probleme si cu injectoarele, nu doar cu pompa.

Edited by TheEverlastingShadow, 26 February 2017 - 08:29.


#8
A10

A10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,075
  • Înscris: 19.12.2012
Cu spray ul ala numai mangai depunerea aia de pe galeria de admisie. Daca e diesel o sa fii surprins ce cocleala o sa gasesti acolo, iti va trebui un palet de spraiuri ca sa o dai joc.

#9
TheEverlastingShadow

TheEverlastingShadow

    Vocea Nefiintei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,676
  • Înscris: 07.12.2005
Nu e diesel ci pe benzina, insa aceste motoare GDI de pe Pajero Pinin sunt vestite pentru aceste probleme cu depunerile. Ele sunt motoare bune cata vreme sunt folosite corespunzator, cu benzina 99+, ingrijite regulat, s.a.m.d. Insa probabil ca fostul posesor al masinii mele nu a fost prea grijuliu. Deci masina nu e neaparat stricata din punct de vedere fizic ci e pur si simplu infundata, iar computerul reactioneaza nasol.

Spre exemplu daca montez testerul pe masina si sterg erorile din computer, prima data cand porneste motorul, porneste normal, poate fi turat normal, insa cum inchid din nou motorul, la urmatoarea cheie porneste din nou in limp mode. Este pur si simplu computerul ce observa ca nu mai poate realiza amestecul optim aer - benzina si activeaza modul de avarie. Deci totul porneste de la faptul ca motorul este infundat.

Sincer nu m-ar speria sa cumpar un intreg palet de spreiuri daca as sti ca asta ar rezolva problema, avand in vedere cat costa alternativa. Mie in mod normal nu mi-ar trebui motorul curatat luna, ci doar injectoarele, porturile de admisie si probabil catusi de cat si valvele. Cu siguranta masina atunci ar invia.

Si mentionez ca am si un al doilea motor identic de pe o masina avariata de la care pot lua fara bani orice piesa. Deci piesele nu sunt o problema, iar aici includem si pompa de inalta presiune, calculatorul, orice. Insa cum naiba decarbonizez motorul fara sa-l desfac sau la costuri cat mai reduse ?

Edited by TheEverlastingShadow, 26 February 2017 - 08:48.


#10
valyvis10

valyvis10

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,630
  • Înscris: 05.11.2005
Este o prostie sa dai pistoanele afara.
Curata chiulasa,camera de ardere, rectifica supapele, totul ca si cand ai fi avut garnitura de chiulasa arsa.
Acolo sunt depunerile.
Daca ai un motor de rezerva este si mai usor, in sensul ca poti pregati chiulasa de rezerva din timp.
Bineinteles cureti si capul pistonului fara al da afara.

Edited by valyvis10, 26 February 2017 - 09:03.


#11
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Chestia cu depunerile e boala tuturor motoarelor pe benzina cu injectie directa (problema apare in timp totusi). Nu are nicio legatura cu EGRul. Din pacate nu poti face nimic cu flushuri sau alte solutii si va trebui sa desfaci motorul.
Intereseaza-te si ce presupune si schimbarea motorului cu unul clasic MPI pt a evita pe viitor astfel de probleme. Nu ar trebui sa fie prea scump un motor sh iar ca prinderi ar trebui sa fie la fel (din cate stiu blocul e acelasi doar partea de sus a motorului difera). Nu stiu cu partea electrica cat de complicat e (calculatoare, senzori etc).

PS. Daca mai ai un motor identic pregateste-l pe ala bine si-l montezi. E mai simplu.

#12
TheEverlastingShadow

TheEverlastingShadow

    Vocea Nefiintei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,676
  • Înscris: 07.12.2005
M-am interesat deja cum e cu inlocuirea cu un MPI, mi-a suras si mie aceasta idee tocmai pentru ca nu as mai avea vreodata aceste probleme si pe deasupra as putea pune si GPL. Insa la masina mea Pajero Pinin 2.0 GDI 4x4 este cu superselect pe cand la motorul cu 1.8 MPI este 4x4 permanent. Si nu stiu daca s-ar putea adapta un 4x4 permanent la superselect (2H, 4H, 4Hlc, 4Llc). Un motor 1.8 MPI costa vreo 2000 de lei, deci mare lucru de cumparat nu ar fi.

Cat despre transplantarea celuilalt motor nu este o solutie viabila deoarece a fost avariat. Pot lua marea majoritate a pieselor, dar el nu mai este functional. Si oricum fiind si el tot GDI nu e mare lucru sa fie si in el aceasi problema cu depunerile. As da cioara din mana pe aia din par.

Edited by TheEverlastingShadow, 26 February 2017 - 09:23.


#13
richi_e

richi_e

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,930
  • Înscris: 02.02.2007
pana sa desfaci motorul, curata injectoarele, repara/anuleaza egr-ul si curata galeria de admisie. apoi vezi ce e cu presiunea din rampa: pompa de presiune sau supapa de reglaj.
pe forumurile dedicate nu ai gasit ajutor?

#14
TheEverlastingShadow

TheEverlastingShadow

    Vocea Nefiintei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,676
  • Înscris: 07.12.2005
Am fost pe forumurile dedicate insa cam bate vantul pe acolo. Mi-au raspuns baietii pe la vreo 2-3 intrebari dar apoi cam gata. Sunt forumuri mici si marea majoritate a userilor cu greutate se logheaza rar.

Nu cred sa fie regulatorul de presiune deoarece senzorul din rampa este inainte de regulator. Este pompa de inalta presiune > rampa comuna a injectoarelor > senzorul de inalta presiune > regulatorul de inalta presiune. Iar eroarea este generata de catre senzorul de inalta presiune. Plus ca si dupa comportamentul masinii se observa ca este pompa de inalta presiune cu probleme. Motorul se tureaza singur, la relanti urca singur de la 1000 la 2000 rpm si apoi revine, ceea ce ma duce cu gandul la faptul ca in pompa de in alta presiune sunt variatii de tensiune ale curentului electric (simptom clasic al problemelor cu pompa). Atunci cand tensiunea scade, scade si presiunea si respectiv turatiile motorului, apoi cand deodata tensiunea revine creste presiunea ce duce si la turarea motorului. Pe cand regulatorul de inalta presiune nu este electronic ci mecanic si ma gandesc ca nu ar putea genera un astfel de comportament atat de regulat (ironie), ci ar avea scapari de presiune mai random. Iar apoi masina daca o pun in miscare merge si in suturi, adica are intreruperi bruste de putere, prea bruste pentru a fi cauzate de altceva decat de injectoare. Probabil ca unul sau mai multe injectoare rateaza cate un jet si astfel motorul pierde pe fractiune de secunda din putere, apoi isi revine (din nou, simptom clasic pentru probleme cu injectoarele).

Edited by TheEverlastingShadow, 26 February 2017 - 09:49.


#15
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

 TheEverlastingShadow, on 26 februarie 2017 - 09:18, said:

M-am interesat deja cum e cu inlocuirea cu un MPI, mi-a suras si mie aceasta idee tocmai pentru ca nu as mai avea vreodata aceste probleme si pe deasupra as putea pune si GPL. Insa la masina mea Pajero Pinin 2.0 GDI 4x4 este cu superselect pe cand la motorul cu 1.8 MPI este 4x4 permanent. Si nu stiu daca s-ar putea adapta un 4x4 permanent la superselect (2H, 4H, 4Hlc, 4Llc). Un motor 1.8 MPI costa vreo 2000 de lei, deci mare lucru de cumparat nu ar fi.

Cat despre transplantarea celuilalt motor nu este o solutie viabila deoarece a fost avariat. Pot lua marea majoritate a pieselor, dar el nu mai este functional. Si oricum fiind si el tot GDI nu e mare lucru sa fie si in el aceasi problema cu depunerile. As da cioara din mana pe aia din par.
Combinatia GDI-superselect si MPI-permanent e o chestie de marketing. Motorul se potriveste fizic si nu exista niciun impediment in functionare MPI alaturi de superselect.

#16
TheEverlastingShadow

TheEverlastingShadow

    Vocea Nefiintei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,676
  • Înscris: 07.12.2005
Solutia cu schimbarea motorului cu totul o voi lua in calcul la modul real doar in caz de forta majora. Deocamdata am sa incerc sa-l readuc in suflare pe acesta. Plus ca GDI din punct de vedere al performantelor este superior oricarui MPI, are putere mare la turatii mici, precum un diesel.

Si din cate am inteles problema cea mare nu ar fi montarea unui MPI in loc de GDI ci ar fi cu trecerea RAR-ului. Cica trebuie omolag si e foarte greu.

Edited by TheEverlastingShadow, 26 February 2017 - 10:08.


#17
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Astea cu puterea sunt povesti. Se misca bine pt ca e mare motorul si are cutia etajata bine nu pt ca e GDI. Diferenta fata de un MPI de capacitate similara e minima.

Ma mira faptul ca inca nu au aparut softuri care sa tina amestecul GDIul in raport stoichiometric la fel ca la MPI. Nu ar fi mare branza. S-ar anula micile avantaje ale GDIului dar ar scapa de multe problemele specifice folosirii unui amestec prea sarac in sarcina mica sau prea bogat in sarcina mare. Vb la modul general, nu neaparat de motorul asta.

Edited by underb, 26 February 2017 - 10:13.


#18
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Fa-i o spalare cu motorina si putin ulei. Ce te costa? N-ai ce strica.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate