Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Cost desfacere motor si curatare.
#1
Posted 26 February 2017 - 05:51
Sunt posesorul unui Mitsubishi Pajero Pinin cu motor pe benzina cu injectie (2.0 GDI) si din pacate se pare ca motorul meu este infundat de depunerile de la sistemul EGR (cel responsabil cu recircularea si rearderea gazelor de esapament). In timp s-au format depuneri mari in interiorul motorului iar acum perturba functionarea corecta a injectoarelor (printre altele masina merge in suturi, simptom clasic al problemelor cu injectoarele), iar computerul masinii sesizeaza existenta unor probleme si introduce motorul in modul de operationare de avarie (limp mode) in care turatia motorului este limitata la 3000 rpm.
Computerul da aceste coduri de eroare: - 0170: fuel trim malfunction (bank 1). Semnifica faptul ca motorul nu mai este capabil de a crea amestecul potrivit aer-benzina. - 0190: fuel rail pressure sensor circuit malfunction. Semnifica faptul ca in rampa comuna a injectoarelor nu exista suficienta presiune (suspecta pompa de inalta presiune). - 1221: electronic throttle valve motor feedback. Semnifica probleme la pozitia clapetei de admisie cauzata fie de depuneri, fie de dezlipirea unor magneti ai electromotorului ce o controleaza. Din cate mi s-a spus si am inteles eu, inainte de a incepe cu schimbatul pieselor este necesara obligatoriu o procedura de decarbonizare a motorului, iar aceasta procedura poate fi efectuata cu mijloace non-invazive atat timp cat motorul sufera de depuneri mai putine, insa in cazurile mai grave este necesara desfacerea motorului si curatarea sa manuala, cu substante, frecat cu peria, s.a.m.d. Suspectez ca acesta din urma este cazul motorului meu. Trebuie desfacuta chiuloasa, scoase pistoanele, curatate, verificate o-ringurile, curatati cilindri, valvele, porturile de admisie ale motorului, scosi injectorii si curatati cu ultrasunete, pompa de inalta presiune trimisa la reconditionare, o intreaga nebunie. De asemenea aceasta operatiune necesita si o schimbare a distributiei cu una noua cat si o inlocuire de garnitura de chiuloasa. Acum ce doresc eu sa aflu, aveti idee cam cat m-ar putea costa o asemenea operatiune cu totul (inclusiv cu manopera) ? Am cautat pe google si nu am gasit nimic. PS: sunt constient ca m-am ars la portofel, insa cat de tare ? Edited by TheEverlastingShadow, 26 February 2017 - 06:16. |
#2
Posted 26 February 2017 - 07:12
Din ce an este masina? Nu stiu daca mai merita desfacut motorul. Ca si costuri...fara 1000-1500 de lei nu-ti desface nimeni motorul.
Apoi piese...ca stii ca desfaci sa schimbi una si gasesti 100 de schimbat.. Incearca singur un ''engine flush'' cu solutii de prin comert. Sau cu lichid ATF sau motorina etc. Gasesti pe youtube filme cate vrei.. |
#4
Posted 26 February 2017 - 07:28
Da' la service-uri nu suni? Permisul l-ai luat?
LE: Chiuloasa aia cam zgarie retina. Edited by baliosss, 26 February 2017 - 07:28. |
#5
Posted 26 February 2017 - 07:33
Nu te mai lua dupa toti idiotii de mecanici.
Schimba pompa de benzina; demonteaza, spala si adapteaza clapeta de acceleratie. Sunt operatii pe care le poti face de unul singur. |
#7
Posted 26 February 2017 - 08:25
mariovrs, on 26 februarie 2017 - 07:12, said:
Din ce an este masina? Nu stiu daca mai merita desfacut motorul. Ca si costuri...fara 1000-1500 de lei nu-ti desface nimeni motorul. mariovrs, on 26 februarie 2017 - 07:12, said:
Incearca singur un ''engine flush'' cu solutii de prin comert. Sau cu lichid ATF sau motorina etc. Gasesti pe youtube filme cate vrei.. campary, on 26 februarie 2017 - 07:33, said:
Nu te mai lua dupa toti idiotii de mecanici. Schimba pompa de benzina; demonteaza, spala si adapteaza clapeta de acceleratie. Sunt operatii pe care le poti face de unul singur. Edited by TheEverlastingShadow, 26 February 2017 - 08:29. |
#8
Posted 26 February 2017 - 08:32
Cu spray ul ala numai mangai depunerea aia de pe galeria de admisie. Daca e diesel o sa fii surprins ce cocleala o sa gasesti acolo, iti va trebui un palet de spraiuri ca sa o dai joc.
|
#9
Posted 26 February 2017 - 08:35
Nu e diesel ci pe benzina, insa aceste motoare GDI de pe Pajero Pinin sunt vestite pentru aceste probleme cu depunerile. Ele sunt motoare bune cata vreme sunt folosite corespunzator, cu benzina 99+, ingrijite regulat, s.a.m.d. Insa probabil ca fostul posesor al masinii mele nu a fost prea grijuliu. Deci masina nu e neaparat stricata din punct de vedere fizic ci e pur si simplu infundata, iar computerul reactioneaza nasol.
Spre exemplu daca montez testerul pe masina si sterg erorile din computer, prima data cand porneste motorul, porneste normal, poate fi turat normal, insa cum inchid din nou motorul, la urmatoarea cheie porneste din nou in limp mode. Este pur si simplu computerul ce observa ca nu mai poate realiza amestecul optim aer - benzina si activeaza modul de avarie. Deci totul porneste de la faptul ca motorul este infundat. Sincer nu m-ar speria sa cumpar un intreg palet de spreiuri daca as sti ca asta ar rezolva problema, avand in vedere cat costa alternativa. Mie in mod normal nu mi-ar trebui motorul curatat luna, ci doar injectoarele, porturile de admisie si probabil catusi de cat si valvele. Cu siguranta masina atunci ar invia. Si mentionez ca am si un al doilea motor identic de pe o masina avariata de la care pot lua fara bani orice piesa. Deci piesele nu sunt o problema, iar aici includem si pompa de inalta presiune, calculatorul, orice. Insa cum naiba decarbonizez motorul fara sa-l desfac sau la costuri cat mai reduse ? Edited by TheEverlastingShadow, 26 February 2017 - 08:48. |
#10
Posted 26 February 2017 - 09:01
Este o prostie sa dai pistoanele afara.
Curata chiulasa,camera de ardere, rectifica supapele, totul ca si cand ai fi avut garnitura de chiulasa arsa. Acolo sunt depunerile. Daca ai un motor de rezerva este si mai usor, in sensul ca poti pregati chiulasa de rezerva din timp. Bineinteles cureti si capul pistonului fara al da afara. Edited by valyvis10, 26 February 2017 - 09:03. |
|
#11
Posted 26 February 2017 - 09:04
Chestia cu depunerile e boala tuturor motoarelor pe benzina cu injectie directa (problema apare in timp totusi). Nu are nicio legatura cu EGRul. Din pacate nu poti face nimic cu flushuri sau alte solutii si va trebui sa desfaci motorul.
Intereseaza-te si ce presupune si schimbarea motorului cu unul clasic MPI pt a evita pe viitor astfel de probleme. Nu ar trebui sa fie prea scump un motor sh iar ca prinderi ar trebui sa fie la fel (din cate stiu blocul e acelasi doar partea de sus a motorului difera). Nu stiu cu partea electrica cat de complicat e (calculatoare, senzori etc). PS. Daca mai ai un motor identic pregateste-l pe ala bine si-l montezi. E mai simplu. |
#12
Posted 26 February 2017 - 09:18
M-am interesat deja cum e cu inlocuirea cu un MPI, mi-a suras si mie aceasta idee tocmai pentru ca nu as mai avea vreodata aceste probleme si pe deasupra as putea pune si GPL. Insa la masina mea Pajero Pinin 2.0 GDI 4x4 este cu superselect pe cand la motorul cu 1.8 MPI este 4x4 permanent. Si nu stiu daca s-ar putea adapta un 4x4 permanent la superselect (2H, 4H, 4Hlc, 4Llc). Un motor 1.8 MPI costa vreo 2000 de lei, deci mare lucru de cumparat nu ar fi.
Cat despre transplantarea celuilalt motor nu este o solutie viabila deoarece a fost avariat. Pot lua marea majoritate a pieselor, dar el nu mai este functional. Si oricum fiind si el tot GDI nu e mare lucru sa fie si in el aceasi problema cu depunerile. As da cioara din mana pe aia din par. Edited by TheEverlastingShadow, 26 February 2017 - 09:23. |
#13
Posted 26 February 2017 - 09:26
pana sa desfaci motorul, curata injectoarele, repara/anuleaza egr-ul si curata galeria de admisie. apoi vezi ce e cu presiunea din rampa: pompa de presiune sau supapa de reglaj.
pe forumurile dedicate nu ai gasit ajutor? |
#14
Posted 26 February 2017 - 09:33
Am fost pe forumurile dedicate insa cam bate vantul pe acolo. Mi-au raspuns baietii pe la vreo 2-3 intrebari dar apoi cam gata. Sunt forumuri mici si marea majoritate a userilor cu greutate se logheaza rar.
Nu cred sa fie regulatorul de presiune deoarece senzorul din rampa este inainte de regulator. Este pompa de inalta presiune > rampa comuna a injectoarelor > senzorul de inalta presiune > regulatorul de inalta presiune. Iar eroarea este generata de catre senzorul de inalta presiune. Plus ca si dupa comportamentul masinii se observa ca este pompa de inalta presiune cu probleme. Motorul se tureaza singur, la relanti urca singur de la 1000 la 2000 rpm si apoi revine, ceea ce ma duce cu gandul la faptul ca in pompa de in alta presiune sunt variatii de tensiune ale curentului electric (simptom clasic al problemelor cu pompa). Atunci cand tensiunea scade, scade si presiunea si respectiv turatiile motorului, apoi cand deodata tensiunea revine creste presiunea ce duce si la turarea motorului. Pe cand regulatorul de inalta presiune nu este electronic ci mecanic si ma gandesc ca nu ar putea genera un astfel de comportament atat de regulat (ironie), ci ar avea scapari de presiune mai random. Iar apoi masina daca o pun in miscare merge si in suturi, adica are intreruperi bruste de putere, prea bruste pentru a fi cauzate de altceva decat de injectoare. Probabil ca unul sau mai multe injectoare rateaza cate un jet si astfel motorul pierde pe fractiune de secunda din putere, apoi isi revine (din nou, simptom clasic pentru probleme cu injectoarele). Edited by TheEverlastingShadow, 26 February 2017 - 09:49. |
#15
Posted 26 February 2017 - 09:59
TheEverlastingShadow, on 26 februarie 2017 - 09:18, said:
M-am interesat deja cum e cu inlocuirea cu un MPI, mi-a suras si mie aceasta idee tocmai pentru ca nu as mai avea vreodata aceste probleme si pe deasupra as putea pune si GPL. Insa la masina mea Pajero Pinin 2.0 GDI 4x4 este cu superselect pe cand la motorul cu 1.8 MPI este 4x4 permanent. Si nu stiu daca s-ar putea adapta un 4x4 permanent la superselect (2H, 4H, 4Hlc, 4Llc). Un motor 1.8 MPI costa vreo 2000 de lei, deci mare lucru de cumparat nu ar fi. Cat despre transplantarea celuilalt motor nu este o solutie viabila deoarece a fost avariat. Pot lua marea majoritate a pieselor, dar el nu mai este functional. Si oricum fiind si el tot GDI nu e mare lucru sa fie si in el aceasi problema cu depunerile. As da cioara din mana pe aia din par. |
|
#16
Posted 26 February 2017 - 10:04
Solutia cu schimbarea motorului cu totul o voi lua in calcul la modul real doar in caz de forta majora. Deocamdata am sa incerc sa-l readuc in suflare pe acesta. Plus ca GDI din punct de vedere al performantelor este superior oricarui MPI, are putere mare la turatii mici, precum un diesel.
Si din cate am inteles problema cea mare nu ar fi montarea unui MPI in loc de GDI ci ar fi cu trecerea RAR-ului. Cica trebuie omolag si e foarte greu. Edited by TheEverlastingShadow, 26 February 2017 - 10:08. |
#17
Posted 26 February 2017 - 10:12
Astea cu puterea sunt povesti. Se misca bine pt ca e mare motorul si are cutia etajata bine nu pt ca e GDI. Diferenta fata de un MPI de capacitate similara e minima.
Ma mira faptul ca inca nu au aparut softuri care sa tina amestecul GDIul in raport stoichiometric la fel ca la MPI. Nu ar fi mare branza. S-ar anula micile avantaje ale GDIului dar ar scapa de multe problemele specifice folosirii unui amestec prea sarac in sarcina mica sau prea bogat in sarcina mare. Vb la modul general, nu neaparat de motorul asta. Edited by underb, 26 February 2017 - 10:13. |
#18
Posted 26 February 2017 - 10:12
Fa-i o spalare cu motorina si putin ulei. Ce te costa? N-ai ce strica.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users