Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Smena8M
Last Updated: Dec 02 2017 00:01, Started by
PiscotCapsuna123
, Jan 24 2017 16:47
·
0
#19
Posted 26 November 2017 - 20:59
florinel, on 26 noiembrie 2017 - 18:50, said:
Partea nasoala e ca vizorul era doar o bucata de plastic care folosea ca orientare pentru incadrare. Te inseli, nu era deloc "o bucata de plastic", ci chiar o prisma de sticla. De fapt, un paralelipiped, cu o muchie tesita. Mai am si acum pe undeva bucata aia de aparat. Smena a fost aparatul ideal pentru invatat fotografie. Buni, pentru cine avea cap si aplecare sa invete. Invatai eroarea de paralaxa si cum sa incadrezi tinind cont de ea. Invatai dependenta intre sensibilitatea filmului, timp si diafragma, deci invatai cum sa expui corect. Asa numita de englezi "sunny 16 exposure". Cine o stie "cu ochii inchisi" poate folosi si azi un aparat digital "pe M". In opinia mea, Smena8 este un aparat mult peste sapunierele vremii. Si pe nedrept bestelit de coinacii vremurilor de azi. Edited by Taxon, 26 November 2017 - 20:59. |
#20
Posted 26 November 2017 - 21:23
Stiu ca era prisma de sticla. Am zis ca era plastic ca sa nu confunde colegii prisma cu cea dintr-un slr.
Numa` eu stiu de cate ori am reparat Smena ala, l-am desfacut pana la ultima bucatica, inclusiv obiectivul(ca sa curat obturatorul, din fabrica era uns cu ceva care in timp rancezea si merge ingreunat). Era misto pentru vremea aia si cu ala am invatat fotografie. Cumparam filme rusesti fara carcasa(doar rulate si invelite in hartie neagra) si le bagam in carcasa de la ORWO. Filmele romanesti de la azomures, in carcasa metalica erau greu de gasit. |
#21
Posted 28 November 2017 - 13:07
Ale Sovietice erau mai ieftine sau mai uşor de găsit?
|
#22
Posted 28 November 2017 - 13:20
Alea sovietice Svema , fara caseta, au aparut dupa '89.Se vindeau prin piete ,aduse de basarabeni. Erau ceva mai ieftine ,dar nu erau de o calitate grozava sau poate nu se intelegeau cu revelatoarele romanesti.
|
#23
Posted 28 November 2017 - 13:39
Da, se pare că nu erau cine ştie ce. Şi probabil aveau nevoie şi de un anume proces...
Însă tare mi-aş dori să se mai producă color, ca să aibă culorile de altădată. Dar de când cu procesul C-41 producătorii Est-Europeni de filme produc numai alb-negru. "Svema" s-a dus de tot Mai era un producător prin U.R.S.S., dar am uitat cum se numea. "Smena" 4-6 erau mai ţepene comparativ cu 8? |
#24
Posted 28 November 2017 - 22:30
Nu ,filmele a/n nu aveau nevoie de un proces anume; revelatoarele erau universale ,unul bun scotea rezultate bune cam cu orice film ...bine,nu vb. de filmele pro care scoteau cele mai bune rezultate cu propriile solutii dedicate...astea nu existau prin RSR
djl, on 28 noiembrie 2017 - 13:39, said:
"Smena" 4-6 erau mai žepene comparativ cu 8? Acelasi ansamblu obiectiv-obturator de la 3 pana la 8 fara vreo modificare pana la 8M si Symbol care aveau designul modernizat ; carcasa (body-ul) cu mici diferente ,cea mai importanta ar fi ca la modele 3-4 filmul se tragea in stanga; la 5-8 in dreapta . O evolutie importanta a fost aparitia modelului Smena Symbol care desi avea clasicul asamblu obiectiv-obturator ,avea armarea obturatorului cuplata cu transportul filmului;astfel se evitau clasicele greseli ale amatorilor care armau obturatorul dar uitau sa traga filmul si pe un film de 36 faceau poze fara numar... Strict din ce am constatat eu 8 avea capacul din spate mai gros si mai rigid decat 8M si numaratorul de cadre mai fiabil. Si ,in ciuda aparentelor nu erau un standard de fiabilitate; imi amintesc ca mereu reparam la ele... |
#25
Posted 01 December 2017 - 22:11
Nu erau greșeli, erau expuneri multiple
Așa am reușit, din greșeală, să-mi fac o poză cu tata deși ne-am pozat pe rînd, unul pe celălalt. |
#26
Posted 01 December 2017 - 22:16
Dar v-aţi suprapus sau aţi ieşit unul peste altul?
Existau aparate la care puteai seta expunere multiplă. |
#27
Posted 01 December 2017 - 22:53
Ca sa nu gresesti expunere dubla, cartea tehnica iti spunea ca, imediat ce ai facut poza, sa rotesti butonul de avans, si erai pregatit pentru o noua poza.
Fiindca atunci fotografia se invata mai ales prin viu grai si imitarea gesturilor vazute la altii, erau unii dintre cei care aveau aparate foto mai evoluate care roteau si ei avansul dupa fiecare poza, bagau aparatul in husa de piele - si asa ramaneau incordate arcurile perdelelor obturatorului pana la urmatoarea data... Obturatorul devenea lenes, ba chiar se oprea la jumatate, pe timpi lungi. La Smena acest neajuns nu exista, pentru ca obturatorul avea o evolutie bazata pe bascularea unor parghii. Doar expunerea cu intarziere ( existent la primele modele) se baza pe energia unui arc spiral dintr-un mecanism de ceas. |
#28
Posted 01 December 2017 - 23:46
Ştiam de asta, dar am ţinut şi eu nişte aparate armate... din fericire nu au fost afectate...
|
|
#29
Posted 02 December 2017 - 00:01
Smena are obiectivul din sticla (siliciu) de tip triplet (inventie din 1893), lentile cu suprafata tratata, de calitate foarte buna (la categoria economic).
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users