Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum curat gletul de pe perete

Soluție incalzire apartament...

Culori fire la boxele de jogger

Autorizatie Birou Acte Auto
 Parbriz defect

Ajutor cercetare lucrare de diser...

M-am culcat cu un tip și apo...

Facultate din Bucuresti posibil o...
 Eroare steering

Recomandare service pentru repara...

Premier Energy se listeaza la bursa

Unde recomandati un CT cu Casa de...
 Adaptare masina pentru o persoana...

Bios laptop Myria MY8315

Folie display laptop in Bucuresti?

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...
 

probleme curent electric

- - - - -
  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1
marius_yo21

marius_yo21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 750
  • Înscris: 28.09.2005
salut,am o problema cu ,curentul electric,ptr ca se ia tot mereu si am probleme cu aparaele electronice pe care le am ,in plus am o centrala termica pe lemne si mai ales pe timp de iarna si in timpul noptii atunci cand se ia curentul pompa care duce apa prin instalatie se opreste,logic,si ptr ca focul arde in continuare face ca apa sa fiarba si astfel se produc unele stricaciuni ala sistemului de incalzire si tot mereu trebuie sa schimb componente ale instalatiei sie destul de costisitor.
de aceea as vrea sa stiu daca exista vreo schema electronica pe baterii binenteles care sa ma atentioneze atunci cand se ia curentul sau orice alte modalitati de a scapa de aceasta problema in principal.
ce ma sfatuiti??

#2
Andi Pavel

Andi Pavel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,967
  • Înscris: 06.02.2006
Cred ca o solutie ar fi sa-ti iei un generator de curent electric, care se activeaza automat cand se intrerupe curentul de la retea.

#3
Dj Shock

Dj Shock

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,098
  • Înscris: 21.10.2005

Quote

Cred ca o solutie ar fi sa-ti iei un generator de curent electric, care se activeaza automat cand se intrerupe curentul de la retea.
Cred ca omul a cerut ceva care sa atentioneze cand se ia curentul :)
http://www.niqro.as.ro/ aici gasesti cateva alarme pentru absenta curentului electric.

#4
m-marian

m-marian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 546
  • Înscris: 16.06.2005

 marius_yo21, on Feb 8 2006, 17:46, said:

salut,am o problema cu ,curentul electric,ptr ca se ia tot mereu si am probleme cu aparaele electronice pe care le am ,in plus am o centrala termica pe lemne si mai ales pe timp de iarna si in timpul noptii atunci cand se ia curentul pompa care duce apa prin instalatie se opreste,logic,si ptr ca focul arde in continuare face ca apa sa fiarba si astfel se produc unele stricaciuni ala sistemului de incalzire si tot mereu trebuie sa schimb componente ale instalatiei sie destul de costisitor.
de aceea as vrea sa stiu daca exista vreo schema electronica pe baterii binenteles care sa ma atentioneze atunci cand se ia curentul sau orice alte modalitati de a scapa de aceasta problema in principal.
ce ma sfatuiti??
Raspunde-mi, te rog, la doua intrebari:
1. Arzatorul are exhaustor pentru evacuarea fumului?
2. Blocul de pornire este cu contactor electromagnetic?

#5
bchendran

bchendran

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,865
  • Înscris: 28.05.2005
Problema spinoasa a centralei pe lemne care o ia razna cand se ia curentul se rezolva elegant cu un UPS. Si cum consumul pompei de apa e mic, un UPS cu acumulatorul incarcat poate tine centrala mergand cateva ore bune. Pana vine iarasi curentul ;)
Taica-meu are in plan sa foloseasca la viitoarea centrala pe rumegus un UPS cu acumulator de masina adaptat (autonomie vreo doua zile)

#6
m-marian

m-marian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 546
  • Înscris: 16.06.2005

 bchendran, on Feb 8 2006, 21:15, said:

Problema spinoasa a centralei pe lemne care o ia razna cand se ia curentul se rezolva elegant cu un UPS. Si cum consumul pompei de apa e mic, un UPS cu acumulatorul incarcat poate tine centrala mergand cateva ore bune. Pana vine iarasi curentul ;)
Taica-meu are in plan sa foloseasca la viitoarea centrala pe rumegus un UPS cu acumulator de masina adaptat (autonomie vreo doua zile)
Hmmm...
Si... cam ce "UPS" este ala care duce-n spate un motor de curent alternativ (cam d'astea sunt la centralele termice pe lemne)?

Intre noi fie vorba, dupa doua zile, si un amarat de motoras pt. stergatorul de parbriz pune pe butuci o baterie auto!

#7
bchendran

bchendran

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,865
  • Înscris: 28.05.2005
Partea buna e ca in general la UPS ai si alarma in caz ca se ia curentul.
@m-marian: poate nu tine chiar doua zile, intr-adevar, dar cu o baterie de 12V si 70Ah si cu un randament al conversiei de 80%, sa zic, tot ai o autonomie considerabila in conditiile in care o centrala pe lemn consuma 30-35W.

#8
m-marian

m-marian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 546
  • Înscris: 16.06.2005

 bchendran, on Feb 8 2006, 22:18, said:

... cu o baterie de 12V si 70Ah si cu un randament al conversiei de 80%, sa zic, tot ai o autonomie considerabila in conditiile in care o centrala pe lemn consuma 30-35W.
Ce motor este acela de 35W/220V? De... magnetofon?  :worthy:
Tripleaza-i puterea, lipeste-i un zero in coada si poate mai discutam!

Pentru marius_yo21:
O sugestie (presupunand ca nu ai exhaustor) ar fi sa gasesti o posibilitate de decuplare mecanica a pompei de apa de la motorul principal (cel existent) si cuplarea ei la unul de 12... 24V, alimentat dintr-o baterie de acumulatori auto, atat timp cat mai ai foc sub cazan (evident, cu o automatica adecvata).

Atasez o varianta ieftina pentru comanda motorului pompei de apa care, la caderea tensiunii de retea, cupleaza un avevrtizor sonor alimentat dintr-o sursa suplimentara (se foloseste un contactor de 5-10A).

Attached File  comanda.gif   24.87K   161 downloads


Edited by m-marian, 08 February 2006 - 23:51.


#9
diaconuliviu

diaconuliviu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,772
  • Înscris: 19.01.2005
Ma bag si eu in seama cu o intrebare:
exista centrale pe lemne care isi creaza ca un fel de "depozit" din care preia lemne cind i se termina cele din focar? Daca da, dati detalii?
Multumesc.

#10
Bujor Stefan

Bujor Stefan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 108
  • Înscris: 03.05.2004

 m-marian, on Feb 8 2006, 23:50, said:

Ce motor este acela de 35W/220V? De... magnetofon?  :worthy:
Tripleaza-i puterea, lipeste-i un zero in coada si poate mai discutam!

Ce le mai place la unii sa faca pe desteptii!  :death:

Da, o pompa pentru un apartament sau o casa la curte cu etaj consuma maxim intre 25W si 50W.

Ca sa nu mai avem discutii inutile, cautati pe net specificatiile tehnice ale pompelor Grundfos, seria Alpha.

P.S. Daca era vorba cumva despre un bloc cu vreo 3 scari si 50 apartamente pe scara, poate se mai aplica si ce ai scris tu mai sus.

Edited by Bujor Stefan, 09 February 2006 - 16:29.


#11
m-marian

m-marian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 546
  • Înscris: 16.06.2005

 Bujor Stefan, on Feb 9 2006, 16:28, said:

Ce le mai place la unii sa faca pe desteptii!
Singura referire concerta este aici:

Attached File  TechData.png   3.52K   135 downloads

Acum ii intreb pe cei care lucreaza in domeniul mecano-energetic: este posibil ca o pompa cre lucreaza la parametrii specificati (presiune 10 bari, adica 10 at/cmp si cu un debit de 3,5... 4,5 mc/h) sa fie actionata de o sfarleaza de 25... 60 W? A se vedea si randamentele motorului la cele doua valori alte puterii: 57% pentru 25W cu un consum la sarcina maxima de 190 mA, respectiv 93%!!! la un consum de maxima solicitare de 280 mA pentru o putere de 60W? (Aici nu mai luam in considerare si randamentul efectiv al pompei in sine, care micsoreaza dureros performantele intregii mustarii!)

Edited by m-marian, 09 February 2006 - 21:07.


#12
bchendran

bchendran

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,865
  • Înscris: 28.05.2005

Quote

(presiune 10 bari, adica 10 at/cmp si cu un debit de 3,5... 4,5 mc/h)
O centrala de apartament/de casa nu scoate si nu trebuie sa scoata o asemenea presiune :rolleyes:
Ceea ce spui tu se aplica la centralele alea mari de cartier. Centralele astea mici nu scot asa presiune si debit. Cauta ceva documentatii si convinge-te.

#13
m-marian

m-marian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 546
  • Înscris: 16.06.2005

 bchendran, on Feb 9 2006, 21:22, said:

O centrala de apartament/de casa nu scoate si nu trebuie sa scoata o asemenea presiune :rolleyes:
Ceea ce spui tu se aplica la centralele alea mari de cartier. Centralele astea mici nu scot asa presiune si debit. Cauta ceva documentatii si convinge-te.
Dupa cum sustine producatorul, o astfel de pompa este destinata unui sistem de centrala termica pentru recircularea apei intr-un spatiu in care conductele au pana la 100 m lungime si un diametru cuprins intre 1/2" si 3/4" (cca. 13... 20 mm), date care corespund mai degraba unui apartament cu 3-4 camere decat unei vile cu 8-10 sau unui bloc!

#14
Ragnarok

Ragnarok

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 296
  • Înscris: 12.01.2006
Pompa nu trebuie nici sa urce apa, nici s-o absoarba. Singurul ei rol e s-o "ventileze" (adica s-o miste din loc), pentru ca sistemul este inchis. Ce se consuma la urcarea apei in instalatie se recupereaza la coborarea grvitationala a ei, mai putin pierderile datorate frecarii.Debit mare nu e necesar, apa nu are viteze mari care sa genereze frecari exagerate si/sau cavitatie. Asa ca puterile mari sunt inutile.
at= atmosfera tehnica (unitate de masura masura pentru presiune)
bar= unitate de masura pentru presiune,1 at=0.980 665 bar
cmp= (banuiesc) centimetru patrat (unitate de masura pentru suprafata)
presiune= marime fizica definita prin raportul forta/suprafata
Imi explica si mie cineva cum de at/cmp=bar?
Uitati-va cat de mare este reactorul nuclear care evacueaza apa din masina de spalat... si uitati-va cum arata un rotor de pompa si cum arata... chesta (ca altfel nu-i pot spune) cu care "pompa minune" ventileaza apa din masina de spalat in canalizare (adica se putea face mult mai simplu cu o pompa buna si un motor minuscul).

Edited by Ragnarok, 10 February 2006 - 02:24.


#15
m-marian

m-marian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 546
  • Înscris: 16.06.2005

 Ragnarok, on Feb 10 2006, 02:23, said:

Imi explica si mie cineva cum de at/cmp=bar?
Nu-i nimic de explicat; initial scrisesem Kgf/cmp (da, centimetru patrat, este mai  usor de inteles decat cm^2!) iar cand m-am hotarat ca este mai bine sa folosesc atmosfera tehnica (at) am uitat sa elimin "/cmp".

Revenind la pompa noastra, ea trebuie sa refuleze in toata instalatia apa aflata in cadere gravitationala din cazanul de incalzire, in limitele de inaltime date de producatorul ei (in cazul pompei din discutie, 4...6 metri).

Pe de alta parte, recirculatia apei trebuie sa asigure pastrarea aceleiasi temperaturi a caloriferelor si cand temperatura de afara este de plus 5 grade, si cand este de minus 20. In acest din urma caz, evident ca trebuie sa creasca si debitul care, conjugat cu contrapresiunea apei din coloana sau coloanele ascendente, presupune un cuplu marit la axul motorului, deci si o putere marita.

Dar... am adresat o intrebare celor care lucreaza in domeniu si poate confirma sau infirma domniile lor ideea pe care o sustin eu.

"Baragladinele" din masinile de spalat la care faci referire (cam la fel de mari ca pompita pentru care ne-am incaierat) au - cred - in jur de 100W sau poate chiar mai mult, ca sa faca ce? Sa refuleze cei 10-20 litri de apa din masina la impresionanta inaltime de maxim 50 cm ai racordului cu tubulatura canalizarii, pe o lungime de maxim 4 metri (si sa nu uitam, sunt produse de greii mondiali: Indesit, Philips, LG, Whirlpool)!

Edited by m-marian, 10 February 2006 - 04:40.


#16
Ragnarok

Ragnarok

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 296
  • Înscris: 12.01.2006

 m-marian, on Feb 10 2006, 04:20, said:

Nu-i nimic de explicat; initial scrisesem Kgf/cmp (da, centimetru patrat, este mai  usor de inteles decat cm^2!) iar cand m-am hotarat ca este mai bine sa folosesc atmosfera tehnica (at) am uitat sa elimin "/cmp".

Revenind la pompa noastra, ea trebuie sa refuleze in toata instalatia apa aflata in cadere libera din cazanul de incalzire, in limitele de inaltime date de constructor (in cazul pompei din discutie, 4...6 metri).

Pe de alta parte, recirculatia apei trebuie sa asigure pastrarea aceleiasi temperaturi a caloriferelor si cand temperatura de afara este de plus 5 grade, si cand este de minus 20. In acest din urma caz, evident ca trebuie sa creasca si debitul care, conjugat cu contrapresiunea apei din coloanele ascendente, presupune un cuplu marit la axul motorului, deci si o putere marita.

Dar... am adresat o intrebare celor care lucreaza in domeniu si poate confirma sau infirma domniile lor ideea pe care o sustin eu.
Faza cu at/cmp era o gluma seaca...
Cazanul de incalzire poate fi pus undeva la 4..6 metri inaltime.. Atunci presiunea apei la intrarea in pompa va fi aprox 0,4..0,6 at si presiunea necesara pentru ridicarea apei (adica presiunea la iesirea din pompa) va fi tot de 0,4...0,6 at. Daca se pune pompa la inaltimea bazinului presiunea ce trebuie atinsa la iesirea din pompa e de 0,4...0,6 at. Si e mica. Ex: pompele submersibile de putere mica sunt coborâte in fantana si ridica apa la 8 metri fara probleme, cu debite chiar mai mari decat la centrala de apartament/casa.
Referitor la competenta: Am crescut cu un proiectant de hidrocentrale in casa. Specializarea lui sunt masinile hidraulice (pompe, turbine) + conducte fortate, galerii de aductiune, etc. Am mers destul de mult cu el pe santiere ca sa vad o groaza de echipamente hidraulice, inclusiv demontate. Am demontat impreuna (pentru reparatii) vreo 4 modele de pompe electrice. Prin gimnaziu, pana sa ma orientez mai mult catre chimie si calculatoare, am fost la doua olimpiade naationale de fizica. Acuma zi tu daca ma crezi pe cuvant sau tre sa ii fac user la tata. Nu de alta, da e varza la capitolul calculatoare si nici nu are timp/nu vrea sa invete. Tot eu ti-as scrie raspunsul, dar dupa dictare si de pe userul lui.
Edit: presiunea "de lucru" de 10 bari e una, si diferenta de presiune de juma de at e alta. O pompa care ar genera o presiune de 10 bari la iesire ar urca apa la 100 de m, nu la 4-6. Pompele astea folosesc un sistem inchis cu recirculare, ca sa economiseasca putere prin reutilizarea energiei potentiale.
Mentinerea temperaturii se face prin reglarea debitului pe fiecare calorifer (eventual automat). Mentuinerea temperaturii agentului termic se face prin termostatare/reglarea debitului de gaz (la lemne e mai greu cu partea asta, probabil se urca temperatura la 100 C, ca mai sus nu poate urca, si surplusul de energie se pierde sub forma de vapori). Pompa trebuie doar sa asigure debitul necesar incalzirii spatiului cu toate caloriferele "la maxim". 3,5-4,5 mc/k inseamna cam un litru pe secunda. Nu e un debit exagerat de mare.

Edited by Ragnarok, 10 February 2006 - 04:50.


#17
m-marian

m-marian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 546
  • Înscris: 16.06.2005

 Ragnarok, on Feb 10 2006, 04:41, said:

Nu iti contest cunostintele in domeniul hidroenergetic, dar accepta macar teoretic ca poate nici eu nu sunt chiar venit cu pluta pe taramul tehnic! Am desfacut si eu vreo doua pompe de masini de spalat, de hidrofoare de suprafata si imerse, de transvazare a combustibilului de pe aeronave, am vazut si pompe submersibile desfacute pe platforme de foraj marin (ba chiar si dintre cele folosite la ambarcatiunile cu motoare jet!). A compara o turbina de sute de KW sau astfel de pompe cu o pompita ca asta este prea exagerat!

Presupun ca stii ca o pompa de refulare (ca cea folosita in instalatiile de incalzire) nu este aceeasi cu o pompa de absorbtie folosita in puturile de apa. Chiar daca functioneaza pe acelasi principiu, constructiv difera in destul de multe privinte ca sa nu admitem comparatia.

Printre instalatiile de incalzire pe care le-am vazut pana acum, nici una nu era cocotata in podul casei! Ce-i drept, unele erau agatate pe unul dintre peretii baii, altele coborate in beci si vreo cateva la nivelul solului, in incaperi nu chiar lipite de casa, dar cam toate cele cu circuit inchis aveau pompa de recirculare aproape de cazan.

Legat de acest aspect, o mica precizare: sistemul recirculativ are ca prima justificare randamentul termic, pentru care foloseste recuperarea apei din retur, aflata la o temperatura mult mai apropiata de cea care trebuie sa intre in tur decat apa aflata in reteaua urbana. Pe de alta parte, la unele instalatii se face initial o tratare de decontaminare a apei pentru protectia conductelor indeosebi la racorduri, unde depunerile de calcar provoaca obturarea instalatiei, operatie mult mai economica la sistemele recirculatorii decat la cele cu circuit deschis. In sfarsit, o aceeasi pompa trebuie sa asigure debitul si presiunea in toate conditiile de instalare admise de producator (aici nu discutam cazul concret ridicat de marius_yo21, care inca nu a venit cu completarile cerute pentru a-l putea indruma cineva!).

Daca privim lucrurile simplist, intr-adevar acel debit de 1l/s aparent nu este mare, dar el inseamna totusi 1000l/h (producatorul sugereaza chiar 3500l/h), iar privit prin prisma ecuatiei de debit ar da cam 3 m/s printr-o conducta de 3/4" (sau 10 m/s dupa datele de catalog furnizate de acelasi producator).

#18
Bujor Stefan

Bujor Stefan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 108
  • Înscris: 03.05.2004
Fire-ar mama ei de pompa a naibii astazi si maine!

Deci am inteles, aia de la Grundfos sunt toti niste tampiti  :death: , ne pacalesc cu consumuri mici pe cand pompa aia face contorul sa se invarta pana isi ia zborul.
Iar tampitul ala care a descoperit principiul vaselor comunicante deasemenea ne-a mintit!

Ok, scuze, nu m-am putut abtine, trebuie sa mai si radem putin.  :coolspeak:

In alta ordine de idei: Ragnarok ai dat niste explicatii corecte,intersante si folositoare. Thanks!

Mai am niste precizari: pompa de evacuare de pe Automatic (masina de spalat) are 80W, iar cea de pe Gorenje are 100W.
Sa nu comparam cai cu magari.
Pompa de pe evacuare de pe masinile de spalat are puterea respectiva (putin mai mare decat cele de recirculare a apei de incalzire) pentru ca apa evacuata trebuie sa invinga gravitatia, pentru ca trebuie sa evacueze cat de cat rapid apa (la cea de recirculare conteaza mai putin cat de repede vehiculeaza apa), pentru ca se foloseste o tehnologie putin mai slaba decat cea folosita la pompele de recirculare si astfel trebuie avut in vedere un factor de siguranta prin marirea puterii.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate