Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...
 Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 

Ford Focus Sedan 1.5 ecoboost

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
172 replies to this topic

#127
obreja_g

obreja_g

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 428
  • Înscris: 14.12.2015

 AlexDorinLuj, on 27 ianuarie 2017 - 23:30, said:

Cred ca era inclusa si reducerea de 14%, am atasat o poza. De oferta cu rovigneta nu stiam, chiar ar fi interesant, trebuie sa vad daca mai este asa ceva valabil, oricum o sa intreb.

Nu este inclusa. Oferta este facuta pentru rate trimestriale. Deci pretul iti mai coboara cu 14% daca platesti integral.

#128
AlexDorinLuj

AlexDorinLuj

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 29.12.2016
Salutare,

Gata, a venit masinuta si in acest week-end am si facut primul drum in afara orasului Buc-Ploiesti-Targoviste-Buc, aprox 280 km. Masina ce sa zic este super, m-a amuzat foarte tare faptul ca iti si citeste mesajele...ma rog, le citeste mai pe americaneste asa :), dar tot e ceva. Cred ca mi-a placut foarte mult si senzorul de ploaie....in general eu doar stropeam cu apa si se activa el sa stearga de 2-3 ori....dar drumurile fiind putin murdare prin zonele pe unde am fost eu, cand treceau masini pe langa mine imi mai aruncau stropi si se activau imediat senzorii....chiar faina chestia asta.

Ca performanta masina are multi muschi ca sa zic asa, fiind primul drum am incercat sa o menajez, doar cand a fost nevoie am fortat-o. Am mers cu 120 in medie pe A3 si 100 pe DN, mi-a iesit un consum mediu de 6.6 la intoarcere, nu stiu cat de relevant este, dupa cum spuneai si tu...dar fiind nerodata si cu anvelope de iarna...pe mine consumul m-a incantat.

Ca dotari imi place mult Sync 3, chiar se misca bine. PAchetul de iarna este super, nevasta a incercat scaunul incalzit...eu n-am avut nevoie. La fel am incercat si volanul...mai mult sa vad ca se incalzeste :), nu ca mi-ar fi trebuit neaparat. Tot la capitulu dotari, senzorii spate mi se par super ok, acopera 4 zone, 2 spate si 2 muchii...si ajuta foarte mult.

Ce mi-a placut poate cel mai mult pe langa motor in sine, a fost izolarea fonica de exceptie, chiar ne minunam ce liniste e in masina :).

Respecte,
Alex

#129
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,565
  • Înscris: 15.06.2007

 obreja_g, on 04 ianuarie 2017 - 20:44, said:


Se pare ca asa este :

http://www.auto-bild...mare-73826.html

Articolul fiind scris in 2015 probabil ca se refera atat la turbo cat si la aspirate. Problema este ca in articol nu scrie care este raportul de compresie de la care incepe sa conteze cifra octanica. La masina mea raportul de compresie am vazut ca este 10.
Mai sap pe internet dupa aceasta data Posted Image
Si masinile de F1 nici macar nu merg cu benzina...   folosesc tot felul de combustibili "specializati".

#130
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,565
  • Înscris: 15.06.2007

 AlexDorinLuj, on 05 februarie 2017 - 19:14, said:

Salutare,

Gata, a venit masinuta si in acest week-end am si facut primul drum in afara orasului Buc-Ploiesti-Targoviste-Buc, aprox 280 km. Masina ce sa zic este super, m-a amuzat foarte tare faptul ca iti si citeste mesajele...ma rog, le citeste mai pe americaneste asa :), dar tot e ceva. Cred ca mi-a placut foarte mult si senzorul de ploaie....in general eu doar stropeam cu apa si se activa el sa stearga de 2-3 ori....dar drumurile fiind putin murdare prin zonele pe unde am fost eu, cand treceau masini pe langa mine imi mai aruncau stropi si se activau imediat senzorii....chiar faina chestia asta.

Ca performanta masina are multi muschi ca sa zic asa, fiind primul drum am incercat sa o menajez, doar cand a fost nevoie am fortat-o. Am mers cu 120 in medie pe A3 si 100 pe DN, mi-a iesit un consum mediu de 6.6 la intoarcere, nu stiu cat de relevant este, dupa cum spuneai si tu...dar fiind nerodata si cu anvelope de iarna...pe mine consumul m-a incantat.

Ca dotari imi place mult Sync 3, chiar se misca bine. PAchetul de iarna este super, nevasta a incercat scaunul incalzit...eu n-am avut nevoie. La fel am incercat si volanul...mai mult sa vad ca se incalzeste :), nu ca mi-ar fi trebuit neaparat. Tot la capitulu dotari, senzorii spate mi se par super ok, acopera 4 zone, 2 spate si 2 muchii...si ajuta foarte mult.

Ce mi-a placut poate cel mai mult pe langa motor in sine, a fost izolarea fonica de exceptie, chiar ne minunam ce liniste e in masina :).

Respecte,
Alex
Sa te bucuri de ea. Acuma intrebarea mare,  cum incapi in masina? Nu stiu ce inaltime ai? E spatiu suficient pentru  picioare fata/spate?

#131
AlexDorinLuj

AlexDorinLuj

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 29.12.2016

 tfmercedez, on 05 februarie 2017 - 19:45, said:

Sa te bucuri de ea. Acuma intrebarea mare,  cum incapi in masina? Nu stiu ce inaltime ai? E spatiu suficient pentru  picioare fata/spate?

Eu am 1.85, cam pe acolo, nu stiu exact ca nu m-am mai masurat din liceu :), oricum peste 1.80. Incap foarte bine in fata. Cu scaunul reglat pentru pozitia mea, in spate stau la fel ok, chiar ramane putin spatiu intre genunchi si scaun.

Eu sunt multumit de spatiu, insa si vin de pe o masina mai mica, so nu stiu cum e in limuzine mari :).

Respecte,

#132
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,570
  • Înscris: 23.09.2016
Probabil depinde si cat din cei 1.85 sunt picioare Posted Image , eu cu 1.84 cand am probat unul, cu scaunul fata reglat pt mine stau in spate cu genunchii infipti in spatar de deformeaza scaunul. Nu as putea suporta un drum lung asa. Ma bucur ca e ok pt tine si drumuri bune! Incearca sa respecti rodajul in primii 1500 km si nu sta mai mult de 10-20 de minute la viteza/turatie constanta, nici pe autostrada.

#133
xplaur

xplaur

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 10.10.2005
Eu am 193cm, in fata se sta super, dar in spatele meu nu mai incape decat un copil (2013 Sedan SE+winter package)!

#134
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,565
  • Înscris: 15.06.2007

 xplaur, on 06 februarie 2017 - 17:27, said:

Eu am 193cm, in fata se sta super, dar in spatele meu nu mai incape decat un copil (2013 Sedan SE+winter package)!
In fata se sta super poate si  in polo.  Dar la drum lung cu pasageri pe bancheta din spate se schimba situatia.  Songura masina care pe mine m-a impresionat la spatiul interior a fost skoda superb.  Numai acolo cu scaunul soferului dat maxim in spate, am avut in spate o palma intre genunchi si spatar, eu avand putin peste 1.90m. Si nici la 1.90m inaltime nu ai nevoie sa dai scaunul de la volan inapoi la maxim, ca nu mai ajungi la volan.

#135
AlexDorinLuj

AlexDorinLuj

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 29.12.2016
Eu iau lucrurile altfel, respectiv, masina am cumparat-o pentru fam mea, adica eu, sotia, si un viitor bebe poate 2 de ce nu :).  In aceasta situatie este perfecta masina, in spate este spatiu suficient pentru copii dar si adulti. Eu de ex n-am avut vreodata in masina persoane asa inalte, de peste 1.90, asta este o situatie speciala zic eu, si oricum, chiar daca ai atat, tu vei sta in fata, in spate, de cate ori vei lua in masina persoane adulte asa inalte? Doar nu faci navete sau curse regulate cu 4-5 oameni in masina nu?

Si chiar daca mergi in concediu 4 oameni in masina, de cate ori mergi in concediu pe an? Mie mi se pare ca in spate de poate sta decent chiar si la drum lung, evident, va dau dreptate, cu cat esti mai inalt cu atat e mai greu......DAR...in cazul asta parerea mea e ca ar trebui sa va indreptati catre altceva poate. E doar o parere.

Respecte,
Alex

#136
fortzoso

fortzoso

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,422
  • Înscris: 29.01.2017
Stai linistit

 AlexDorinLuj, on 06 februarie 2017 - 21:45, said:

Eu iau lucrurile altfel, respectiv, masina am cumparat-o pentru fam mea, adica eu, sotia, si un viitor bebe poate 2 de ce nu Posted Image.  In aceasta situatie este perfecta masina, in spate este spatiu suficient pentru copii dar si adulti. Eu de ex n-am avut vreodata in masina persoane asa inalte, de peste 1.90, asta este o situatie speciala zic eu, si oricum, chiar daca ai atat, tu vei sta in fata, in spate, de cate ori vei lua in masina persoane adulte asa inalte? Doar nu faci navete sau curse regulate cu 4-5 oameni in masina nu?

Si chiar daca mergi in concediu 4 oameni in masina, de cate ori mergi in concediu pe an? Mie mi se pare ca in spate de poate sta decent chiar si la drum lung, evident, va dau dreptate, cu cat esti mai inalt cu atat e mai greu......DAR...in cazul asta parerea mea e ca ar trebui sa va indreptati catre altceva poate. E doar o parere.

Respecte,
Alex

Stai linistit ai facut o achizitie buna pentru o masina de familie, in care parintii stau in fata iar in spate stau mai mult copii decat adulti. In plus la un pret mic beneficiezi de 150 CP, suspensie independenta si o tinuta de drum cum putine compacte o au.
Spatiul din spate este intradevar mai mic decat la alte masini din cauza banchetei mai late decat la alte masini. Pentru cei care nu au picioare lungi e mai confortabil in spate decat la alte compacte. Cei care au picioare lungi si merg in spate, trebuie sa se orienteze spre altceva.
@tfmercedez: de ce spui de spatiul din spate de la Superb ? E din alta clasa decat Focus deci e normal ca spatiul sa fie mai mare. Aia eventual o compari cu Mondeo. Dar in schimb comparand aceleasi clase, da o Octavia are spatiul din spate mai mare decat la Focus.

#137
AlexDorinLuj

AlexDorinLuj

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 29.12.2016
Ca spatiu in clasa compacta cred ca Octavia si Elantra stau cel mai bine. De Octavia nu am fost interesat deci nu stiu, dar a fost mereu incapatoare, la asta a excelat cel mai bine...dar in Elantra am pasit cu ocazia unui drive test si chiar e mare masina, daca ma gandesc bine cred ca se apropie de mondeo ca spatiu, cel putin asa mi s-a parut, foarte mult spatiu pentru toate felurile de picioare :).

Revenind la Focus, chiar ma felicit de alegere, imi place mult motorul, nivelul exceptional al izolarii fonice iar suspensia este incredibila pe orice tip de drum. Astept sa vad cum se va comporta in timp, pentru ca cel putin 6-7 ani nu mai vreau sa aud de alte masini :), si poate fac si eu 100 k km, cu fost am facut doar 70 k in 6 ani :).

Respecte,
Alex

#138
Ford3

Ford3

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,215
  • Înscris: 25.06.2017
Am cumparat si eu un Ford Focus exact ca al initiatorului, doar ca mai 'vechi' cu vreo doua luni. Pana si culoarea este identica iar dotarile asemanatoare.
Stie cineva daca pot eu continua acest jurnal de bord care pare abandonat, sau trebuie sa deschid un topic nou pe aceasta arie ?

#139
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Incepe unu nou, ca sa nu fie confuzie.

#140
g_obreja

g_obreja

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 12.11.2017
Reiau postarile pentru aceasta masina dupa ce, din ianuarie, cand am avut un mic diferend cu un moderator din poiana care este cunoscut pentru opiniile sale partizane de catre cei ce frecventeaza acea arie, am luat o pauza mai lunga.
Oricum fiind o masina noua prea multe nu ar fi putut fi spuse despre ea in legatura cu eventuale probleme.
Am inlocuit pana acum doar un scut deflector spate dupa ce am trecut intr-o seara peste o matahala de caine lovit de o alta masina pe E90, pe care nu l-am zarit la vreme si am trecut peste el si eu. Trecand peste pretul exagerat de 200 lei pentru inlocuit in reprezentanta o bucata mica de plastic nu pot totusi sa nu dau o bila neagra lui Ford fiindca a pus chestii de plastic pe dedesubtul unei masini cu garda la sol joasa. La vechiul Fusion nu tin minte sa fi avut asa ceva desi era o masina cu garda mai inalta.
Ceea ce am remarcat este insa cat poate sa insemne o mica bucata de plastic in insonorizarea masinii. In cele doua saptamani cat au trecut pana mi-a fost adusa alta, masina devenise mai zgomotoasa in special la viteze mai mari. Probabil de aici si denumirea de deflector pentru acea bucatica de plastic pe care eu o considerasem utila doar pentru a impiedica mizeria sa intre la repartitorul de franare
Dupa aproape un an de zile pot sa formulez o parere mai pertinenta referitoare la avantajele si dezavantajele masinii.
Avantajele ei raman in mare acelea care m-au determinat sa o cumpar in dauna altora cu care am facut drive test iar de unele dintre ele sunt si mai incantat acum.
-astfel masina trage foarte bine si are demaraje foarte bune chiar si cand am mers cu ea foarte incarcata in concedii.
-tinuta de drum este exemplara, pe autostrazi in Grecia mergand deseori cu 160 - 180 km/h fara ca sa simt nesiguranta la schimbarea benzilor.
-scaunele sunt foarte comode desi nu au reglaj lombar, acum putand sa merg distante lungi fara sa ma doara spatele cand ma dau jos, cum mi se intampla la Fusion.
-continua sa fie o masina foarte silentioasa
-uleiul a ramas la maxim pe joja desi se spune ca la masinile noi e posibil sa ai un mic consum de ulei.

Dezavantajele pe care le-am simtit pana acum sunt urmatoarele :
-clar este o masina de drum lung si nu de oras, personal si acum dupa un an de zile dupa ce m-am obisnuit cu ea, tot nu ma simt in largul meu in aglomeratii in special. Faptul ca are treapta 1 etajata lung e un avantaj la plecarile de pe loc rapide in intersectii dar un dezavantaj major la mersul in coloana unde o tot bruschez deoarece pleaca rapid si apoi trebuie sa franez. O sa intreb acum la revizie daca se mai poate regla ceva la pedala de acceleratie si la cea de frana pentru prima parte a cursei lor.
-garda la sol foarte joasa care te face sa fii foarte atent la borduri. Aici am insa si o bila alba pentru proiectantii ei deoarece pragurile nu le-au mai facut din metal ci dintr-un plastic foarte moale, care nu se strica prea usor. Le-am testat odata fara sa vreau cand am luat prea strans o curba pe langa niste borduri inalte si m-au aruncat ca pe-o minge. Convins ca am facut-o praf pe partea aceea, am ramas insa placut surprins cand m-am dat jos din masina, ca nu se vedea nimic decat ca pragul iesise putin in afara si a reintrat rapid la locul lui cu un mic sut.
-Treapta a 6-a mi se pare exgerat de lesinata la demaraje, desi pe autostrada am urcat cu ea rampe lungi chiar la viteze foarte mari fara ca sa simt nevoia sa retrogradez, dar pe autostrada nu ai nevoie de demaraje.

#141
g_obreja

g_obreja

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 12.11.2017
Sa mai desteleim putin jurnalul.

ODO = 16040 km

Masina consuma putin la drumuri lungi si daca

Attached Files



#142
g_obreja

g_obreja

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 12.11.2017
Nu stiu ce s-a intamplat cu postarea precedenta deoarece mi-a luat-o trunchiata. rog un moderator sa o stearga.

Sa mai destelenim putin jurnalul.
ODO = 16040 km
Masina consuma putin la drumuri lungi si daca mergi normal 110-120 km/h in exterior, 70 in sate si cat se poate in functie de trafic in orase (daca s-ar face centuri ocolitoare la fiecare oras, ca la autostrazi nu prea mai am sperante, cred ca am economisi destul de mult la combustibil)
Iata un consum mediu la un drum spre Iasi in aceste conditii, cu 3 persoane plus bagaje:

Attached File  Consum Iasi.jpg   457.41K   85 downloads

Am trecut la cauciucurile de iarna. Nokian WR  D4 205/55 R16. Nu vreau sa le fac reclama dar cauciucurile acestea sunt mai silentioase decat cele de vara cu care a venit masina : Michelin Energy Saver 205/55 R16
A urmat si prima revizie la reprezentanta Tiriac din Bacau.
Halatu = 611 lei. O fi mult, nu-mi dau seama. 5 ani cat am garantie cred ca trebuie sa fac numai la ei. Manopera mi s-a parut scumpa : 219 lei pentru 1,6 h.
Oricum e clar ca ei cauta sa castige din serviciile after sale la masinile noi. Dupa ce iesi din garantie au tot felul de promotii la pachetele de revizii si iesi mai ieftin.
A urmat Craciunul la Vatra Dornei. Daca nu as fi fost lenes, as fi postat poze cu prima zapada din aceasta iarna pentru multi dintre noi. Acum cred ca sunteti satui de ea, dar pentru peisaje tot o sa le pun :

Attached File  Craciun Vatra Dornei 1.jpg   391.41K   63 downloads         Attached File  Craciun Vatra Dornei 2.jpg   555.78K   33 downloads        Attached File  Craciun Vatra Dornei 3.jpg   689.96K   54 downloads

Consumul la patru persoane si bagaje multe ca de vacanta, plus drumul aglomerat ca de sarbatori, a mai crescut, dar tot mi se pare bun :

Attached File  Consum Vatra Dornei.jpg   429.13K   72 downloads

A mai urmat in  7 ianuarie un drum la Bucuresti unde am mers tot trei persoane plus bagaje dar de data aceasta mers ceva mai rapid deoarece ma grabeam (140 km/h in afara cu varfuri de 160 km/h la depasiri si 70-90 in sate). Desi orasele de pe traseu m-au incetinit mult cu traficul lor, tot am scos o medie buna de 90 km/h. Am ramas uimit ca si la viteze mari media nici nu se duce in 6,5 l/100 km probabil datorita puterii sale mari dar si a Cx-ului foarte bun (am inteles ca mk3 facelift are cel mai bun cx din gama compactelor de volum).

Attached File  Consum Bucuresti.jpg   404.76K   65 downloads   Attached File  Vit. medie Bucuresti.jpg   410.56K   49 downloads

Acest Cx coroborat cu antifonarea facuta mai bine la facelift (am citit ca au marit si grosimea geamurilor) face ca si la aceste viteze unde conteaza mai mult zgomotul de rulaj decat cel al motorului (care are numai vreo 2900 rpm la 140 km/h) sa fie multa liniste in habitaclu, lucru care a fost un punct principal la achizitionarea masinii si imi pare bibne ca nu m-am inselat in aceasta privinta.
De atunci masina nu a vazut decat orasul si a tinut sa-mi arate ca pe cat de buna este la exterior pe atat nu este de potrivita pentru asa ceva.
Pe langa etajarea lunga a treptei 1 care pe mine ma deranjeaza, chiar daca o fi buna pentru cei carora le place sa aiba mers sportiv prin oras (Bacaul cu semafoare din 100 in 100 m nu e pretabil pentru asa ceva), m-am trezit cu consumuri de peste 14 l/100 km, desi anul trecut ma incadram iarna la consumuri intre 10-12 % chiar si in conditii de mers bara la bara. Mai scotocesc pe CB si deslusesc misterul. Iarna trecuta imi arata vreo 70% din mersul prin oras, mers cu motorul rece. Acum imi arata un sec 100% din timp mers cu motorul rece.
Sotia care in oras foloseste doar ea masina (eu o am pe cea de serviciu) are acum serviciul la numai 3 km de casa. Cum Bacaul este destul de mic iar noi stam in centru, rare sanse sa mergi destul cu masina prin oras incat sa se incalzeasca motorul.
Pentru mine 14% nu este un capat de tara fiindca la cat mergem prin oras imi ajunge sa bag doar de 160 lei pe luna benzina, dar ca idee, masina nu este potrivita pentru cei care merg preponderent prin oras si mai ales pe distante scurte. Daca stai in Bucuresti, este OK, dar nu pentru orase mici. Cat am stat o saptamana in Bucuresti consumurile au oscilat intre 8,4 si 9,2% dar si mergeam minim 20 km/zi. Apropo de insonorizare, in Bucuresti am apreciat-o din plin. Bucurestiul mi se pare insuportabil din punct de vedere al poluarii fonice.
Altceva nu am de semnalat, masina merge si ramane insonorizata ca in prima zi si nu are greiarasi, desi este in versiunea Trend (cu plastic la portiere). La drum lung pentru spatele meu sun exceptionale scaunele chiar si fara reglaj lombar. La vechiul Fusion, aveam dureri de sale daca conduceam mai mult de 2 ore. De aceea personal nu ma voi mai intoarce la crossovere sau alte masini cu pozitia mai inalta la volan. Pentru mine e excelenta si odihnitoare pozitia semiculcata si cu picioarele intinse pe care o am acum in Focus.
Voi continua cu impresii dupa Paste cand o mai scot din nou la drumuri lungi.
Drumuri placute sa aveti !

Edited by g_obreja, 02 March 2018 - 10:36.


#143
g_obreja

g_obreja

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 12.11.2017
ODO = 17108 km

Revin cu impresii dupa Paste, asa cum am zis, chiar daca la mult timp dupa Paste. Ce-i drept prea multe nu sunt de zis la o masina noua fiindca ar trebui sa fii ghinionist ca sa ai probleme la acest kilometraj.
Aveam in plan unele imbunatatiri dar le-am abandonat : folie pe geamuri si acoperire vopsea cu strat protector ceramic.
Pe prima nu am abandonat-o complet ci doar pana voi fi mai in bani (nu stiu cand va fi asta) dar nu mi se pare prea urgenta cel putin din punctul de vedere al celor care stau in fata. Asta deoarece in fata nu poti pune folie intunecata conform legislatiei noastre iar cea deschisa nu stiu cat va fi de eficienta in privinta caldurii deoarece la raze UV si geamurile mele au protectie.
Fac acum o paranteza pentru a va informa pe cei care nu stiati deja ca dealerii practica un fel de inselatorie cand spun ca va vand masina cu geamuri cu protectie termica la masinile din clasa compacta. In realitate este vorba doar de protectie UV care este buna pentru sanatatea pielii dar nu te fereste de cresterea temperaturii in masina. Geamurile cu protectie termica nu mai exista la nici-o marca din clasa compacta nici macar ca optional (deh, toata lumea face reduceri de costuri) desi pe vremuri erau daca erai dispus sa scoti mai multi bani din buzunar. In general sunt greu de deosebit geamurile cu protectie UV de cele cu protectie termica. Singura modalitate ar fi sa va uitati la ele intr-o zi noroasa cand in anumite unghiuri adevaratele geamuri cu protectie termica capata o tenta cenusiu-albastruie spre deosebire de cele cu protectie UV care raman transparent verzui.
Revin acum la geamurile mele :). Al doilea motiv pentru care nu prea ma incomodeaza in fata lipsa foliilor este pozitia, fiindca spre deosebire de fosta mea masina, la aceasta, bordul alungit si pozitia joasa a scaunelor fac sa fiu rareori expus soarelui. Daca insa voi afla ca si foliile transparente mai reduc din incalzire cand lasi masina in soare cat de cat le voi pune. Daca nu, voi pune doar folii inchise in spate fiindca acolo soarele se simte cateodata pentru pasageri si la drum cand totusi merge si AC-ul.
Chestia cu protectia vopselei voi renunta fiindca....traim in Romania si nu ajuta la nimic practic, decat eventual estetic. Mereu am cautat sa o parchez cu spatiu suficient, dar deja la un an si jumatate am o multime de piscaturi de la unii care parcheaza masina ulterior si nu stiu sa deschida usile decat la maxim si eventual si trantind-o.
In rest fata de ultima postare am facut doar un drum mai lung de Paste in care motorul acesta si-a facut cu brio datoria reamintindu-mi pentru ce am preferat-o in dauna Renault-ului care avea avantajul unui spatiu interior mai bun.
Astfel am plecat vineri la ora 18:30 spre Vatra Dornei cu masina incarcata mai full ca niciodata (5 persoane si bagaje pana si la nevasta in fata la picioare) dar cu gandul sa merg totusi cat mai sportiv pentru a prinde cat mai putin drum pe intuneric. Deh, am preferat motor de 150 CP in dauna farurilor LED, trebuie sa ma folosesc de avantajele pe care le am la dispozitie.
Am alimentat si am plecat la drum. La iesirea din Bacau m-am dezumflat. Uitasem ce aglomeratie este de Paste asa ca am mers cumintel bara la bara vreo 7-8 km pe doua randuri ca puteam sa merg si cu o masina de 50 CP la fel de bine.
Ce m-a distrat este ca atunci cand am iesit din oras CB-ul imi arata un consum de 18% si o autonomie de 357 km desi abia facusem plinul. Stiam ca daca resetezi dupa alimentare, in primii km CB-ul indica aiurea dar m-a distrat ca dupa 240 de km, in Vatra Dornei, aveam autonomie mai mare ca la plecare, de vreo 360 km (nu ajunsesem nici la jumatatea rezervorului).

Attached File  Consum V-Dornei.jpg   373.9K   41 downloads

Drumul la dus a fost foarte aglomerat dar masinuta ne-a dus repede chiar asa cat era de incarcata cum era. Doua lucruri sunt de mentionat la acest drum. In primul rand ca daca te grabesti cand drumul e aglomerat, pe langa faptul ca trebuie sa ai un motor puternic, trebuie nici sa nu ai o masina prea mare. Astfel pe drum am depasit un Land Rover cu motor de 3.0. Surprins de "cutezanta" mea l-am vazut ca vine din urma cu gandul sa ma depaseasca. L-as fi lasat sa ma depaseasca dar din proprie experienta stiu ca multi din astia care au masini puternice fac asta de multe ori din ambitia de a arata cine-i seful dupa care "adorm" iar la volan in jurul vitezei de 120 - 130 km/h. Asa ca am apasat pe acceleratie si eu si pana la urmatoarea localitate l-am pierdut pe drum la viteze intre 160 si 180 km/h si asta nu fiindca masina mea ar fi fost mai buna ci fiindca asa cum am mai zis era mai mica. Astfel in timp ce eu puteam trece cu nonsalanta printre 2 TIR-uri cu 140 km/h la el se vedea clar ca incetineste si ezita sa treaca cu viteza mare ceea ce imi dadea iar avans. La intrarea in localitate am vazut ca probabil se lasase pagubas ceea ce mi-a permis si mie sa merg mai linistit intre localitati cam cu 140 km/h. Dupa intersectia cu drumul spre Iasi, viteza medie a scazut dramatic fiindca drumul a revenit doar la o banda pe sens in loc de 1,7 benzi ca pana acolo :), iar depasirea trebuia sa fie depasire si nu strecurare printre doua masini de pe sensuri opuse. Chiar si asa insa masina mi-a permis sa efectuez depasiri la care cu vechea masina nici nu ma puteam gandi dar mai ales a fost un moment cand mi-am dat seama de ce la noi este mai important decat in alte tari sa ai masina in puternica. La putin timp dupa intersectia de la Radaseni m-am trezit cu un "dop" de vreo 15 autoturisme care mergeau frumos cu viteze doar de 80-90 km/h in spatele a 5 TIR-uri din Ucraina. Am zis ca na, pana aici mi-a fost cu viteza mai ales ca am vazut ca TIR-urile nu prea aveau distanta lasata intre ele si era destul de riscant sa intri intre ele. Din plictiseala am inceput sa depasesc totusi celelalte masini (chiar si incarcata, masina asta daca o ai la 3000 rpm candi intri in depasire, se duce pusca) pana cand intre mine si TIR-uri mai ramasesese o singura masina care statea destul de aproape de TIR-ul din fata si am zis ca gata hai sa ma potolesc. Norocul a fost ca la o curba mai accentuata am putut evalua mai bine situatia si mi-am dat seama ca primo : distanta dintre TIR-uri nu este chiar asa de mica asa cum mi s-a parut prima oara si mai ales secundo : in fata lor drumul era liber. Asa ca am zis : hai ca se poate. Am asteptat putin sa vad daca nu intra in depasire mai intai masina din fata mea fiind un Audi care parea destul de puternic. Vazand insa ca se confirma regula ca cea mai importanta piesa nu este motorul ci cea dintre volan si scaun si ca ala nu se incumeta sa depaseasca, mi-am facut mai intai loc in fata lui (nu cred ca m-a injurat fiindca nu mi-a dat flash-uri sau claxoane) si apoi am inceput depasirile din scurt cate unul sau cate doua TIR-uri in functie de traficul din fata. La final am ramas cu un drum relativ liber in fata pe care am putut sa merg relaxat cu 120 - 130 km/h fara consum mare de combustibil ceea ce a facut ca media sa scada la 7,1l/100km per total chiar si in conditiile diferentei de nivel, a mersului sportiv si a incarcarii mari.
Nu vreau sa para ca o laud, dar pe cat ma enerveaza in oras, pe atat imi depaseste asteptarile la drum intins atat ca dinamica cat si la consum. Poate sunt si alte masini cu consum mai mic si dinamica mai buna, dar in banii care i-am dat nu cred ca gaseam ceva de care sa fiu la fel de multumit la drumuri extraurbane.
In fine, au venit si au trecut la fel de repede zilele de sarbatoare cu incantare produsa de veverite si caini pentru fiica-mea :

Attached File  Veverite.jpg   622.73K   43 downloads                 Attached File  Catei.jpg   729.07K   32 downloads

cu lumina Invierii Domnului:

Attached File  Cimitir.jpg   464.78K   27 downloads

si cu bucuria (de data asta pentru noi maturii) a privitului cu burta plina la privelistea muntilor cu zapada inca pe creste desi a fost mai cald decat la Pastele trecut care a fost prin mai.

Attached File  Zapada 2.jpg   376.98K   26 downloads       Attached File  Zapada 1.jpg   288.68K   24 downloads

Ne-am tot indemnat sa mergem pana sus macar cu telescaunul dar pana la urma a invins lenea....pardon, argumentul ca nu avem incaltari de zapada si i-am admirat de la caldurica doar de jos din parc.

La intoarcere am plecat mai de dimineata asa ca am mers mai lejer si nici nu am prins aglomeratie prea mare iar consumul s-a dus inspre un 6% dar nici nu prea am ce povesti.

Voi mai reveni prin iulie cand intentionam sa facem o excursie de 3 saptamani pana la Atlantic cu masina si atunci sigur voi avea mai multe de povestit plus imagini din locuri mai putin vizitate.

Drumuri bune sa avem cu totii.

#144
dantt

dantt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,140
  • Înscris: 10.06.2008
Sa o stapanesti sanatos!Poate prin iunie vei merge un pic mai ponderat cu masina pe DN-uri,nu cu vitezele de care povestesti.E doar un indemn la calm,nu un flame.Drumuri bune si fara evenimente!

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate