Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

Plati online in EUR USD GBP (moneda intermediara)

- - - - -
  • Please log in to reply
88 replies to this topic

#73
entry

entry

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 627
  • Înscris: 19.11.2015
Cand te duci sa-ti ridici cardul ai ocazia sa-i confrunti direct in legatura cu contradictiile dintre prevederea aceea din contract si raspunsurile din e-mail. Sa le ceri sa-ti explice cum se procedeaza in fiecare caz in parte si eventual sa-ti dea si in scris.

@don_dannielo
Nu inteleg la care conturi interne te referi. Eu aveam in gand situatia de la BT, unde la Visa Electron toate conversiile se fac la cursul organizatiei de carduri si nu sut comisionate; de asemenea aveam in vedere si modul in care face conversia BT la cardurile de debit Mastercard, unde in cazul conversiilor duble, prima se face la cursul Mastercard si a doua la cursul bancii. De exemplu o tranzactie in dolari va fi convertita in euro ( valua de conversie pentru acele carduri ) la cursul Mastercard si apoi din euro in lei la cursul bancii. La Visa Electron toate conversiile, atat cele simple cat si cele duble, se fac la cursul Visa, iar valuta de conversie este dolarul.

Problema cu BT este ca au costuri la o serie de operatiuni care la Libra sunt gratuite: incasari si plati interbancare in lei, alerte prin  e-mail, internet si mobile banking. Cum am mai spus trebuie sa intre in vigoare la anul o Directiva Europeana privind contul de baza, care va ieftini multe dintre serviciile bancare. Se prevede chiar crearea unui site in care toate ofertele bancilor sa poata fi comparate. Ma astept sa creasca concurenta si sa vedem unele oferte mai bune de la anul.

#74
ColdFusion

ColdFusion

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 284
  • Înscris: 13.01.2005
Sincer nu cred ca ma poate lamuri tanti de la ghiseu, cand mi-am deschis contul mi-a spus ca e folosit cursul MasterCard, deci presupun ca nu avea habar de existenta acelui paragraf in contract? O sa mai incerc sa sun din nou in call center, daca nu o sa fac o reclamatie pe site cu raspunsul primit si cu paragraful din contract.

#75
entry

entry

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 627
  • Înscris: 19.11.2015
Mai bine le trimiti un e-mail ca sa ai in scris raspunsul lor. Maine le voi trimite si eu un e-mail cu respectivul paragraf din contract si o sa cer lamuriri. O sa va tin la curent cu raspunsul primit.

#76
retele

retele

    Acest etern fabulos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,788
  • Înscris: 29.04.2004
Știe cineva să mai existe vreun card în România care poate fi atașat mai multor conturi de valute diferite?

#77
entry

entry

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 627
  • Înscris: 19.11.2015
@retele
BRCI are un asemenea card Card de debit multivaluta
"Este un card de debit embosat, cu CIP, cu valabilitate de 3 ani, emis sub sigla MasterCard;
Poate fi atasat unui cont curent în lei sau simultan, la doua conturi curente diferite: în lei si euro.
Cardul multivaluta ofera acces simultan la disponibilul cumulat din conturile de lei si euro;
Conturile se debiteaza automat în functie de moneda tranzactiei (tranzactie în lei, se debiteaza prioritar contul de lei; tranzactie în alta valuta decât lei, se debiteaza prioritar contul de euro)."

Credit Agricole are un card similar, MasterCard Standard
"Fiecare card este protejat prin tehnologia de CIP & PIN pentru tranzactiile la comercianti, iar tranzactiile pe internet se pot activa numai la cererea ta.
Cardul de debit MasterCard poate fi folosit pentru retrageri de numerar si interogari de sold la ATM-uri. Facilitatea de multicurrency ofera posibilitatea atasarii mai multor conturi in valute diferite (RON, EUR si/sau USD) la cardul de debit MasterCard Standard, precum si decontarea tranzactiilor direct in valuta in care ai facut achizitia sau ai retras banii."

@ColdFusion
Le-am trimis e-mail si astept raspuns, intre timp am avut o discutie pe chat cu cei de la Libra. Se confirma banuielile, nu se aplica cursul Mastercard, ci cursul bancii. Ce e ingrijorator este modul in care sunt dezinformati clientii. Ma intreb la ce alte surprize se pot astepta clientii din partea Libra Bank, daca in acest caz sunt atat de lipsiti de transparenta si chiar mint cu atata dezinvoltura. Initial m-au mintit spunandu-mi ca la TOATE tranzactiile se aplica cursul Mastercard, cand le-am indicat precizarea din contract au dat-o la intors sustinand ca doar la autorizare se aplica cursul Mastercard, la decontare se aplica mereu cursul bancii, atat la conversiile euro-ron, cat si la dolari/lire-euro-ron.

P.S. Visa Electron de la BT ramane singurul card, de care eu am cunostinta, care permite conversii valutare la cursul organizatiei de carduri si nu al bancii si care de asemenea nu este comisionat suplimentar de catre banca. Libra ramane o optiune doar pentru plati interne, insa atitudinea lor fata de cienti da de gandit si starneste neincredere.

S-ar putea ca in curand sa ne deschidem conturi prin UE, vor fi mai avantajoase pentru clienti decat multe oferte din tara.

#78
retele

retele

    Acest etern fabulos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,788
  • Înscris: 29.04.2004
Ca să fiu cârcotaș cu cardurile multi-valută, la Citibank puteam alege dintre Visa și Mastercard, iar la valutele cardului aveam lei, euro, dolari, și lire sterline...

#79
ColdFusion

ColdFusion

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 284
  • Înscris: 13.01.2005
Eu am deschis astazi o reclamatie catre Libra, m-au contactat pe e-mail si ce sa vezi ca imi cer... CNP-ul ca sa ma identifice ca si client :| Am crezut ca nu citesc bine.
Le-am dat un reply si l-am comunicat numai pt ca deja l-am dat bancii cand am deschis contul, insa i-am intrebat ce se intampla in situatia in care nu eram client si doream sa aflu acele informatii? Sunt chiar curios ce o sa raspunda sesizarii.
In orice caz, nu merg sa ridic cardul pana nu am un raspuns clar si final. Daca se confirma ce scrie in contract, o sa merg in agentie sa-mi inchid contul deschis saptamana trecuta.

#80
ColdFusion

ColdFusion

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 284
  • Înscris: 13.01.2005
Niciun raspuns la reclamatia deschisa catre Libra.... am primit si SMS-ul sa merg sa ridic cardul din sucursala insa nu voi face asta pana nu aflu exact ce si cum.

#81
entry

entry

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 627
  • Înscris: 19.11.2015
Nici eu n-am primit raspuns la e-mail. Azi l-am trimis din nou. Mi se pare ciudat ca nu raspund, la primul e-mail mi-au raspuns intr-o zi, acum nici in 2 zile n-au raspuns. Poate ca de fapt sunt pusi in dificultate si nu au nici un raspuns rezonabil. Mi se pare inacceptabil sa-ti minti clientii in legatura cu prevederile contractuale.

#82
entry

entry

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 627
  • Înscris: 19.11.2015
Tocmai am primit raspuns. Il redau mai jos:

" In completarea informatiilor furnizate anterior, revenim cu urmatoarele precizari referitoare la conversia valutara:

In cazul in care valuta tranzactiei este diferita de RON, conversia din valuta tranzactiei in RON se face la cursul MasterCard. Astfel, cursul folosit este cursul MasterCard.

Daca tranzactia este trimisa in decontare de catre comerciant cu alte detalii decat informatiile din tranzactia de autorizare (de exemplu: suma diferita, terminal diferit, etc.), tranzactia este decontata prin EUR, ca moneda de decontare a bancii, iar conversia valutara EUR-RON se face la cursul bancii din ziua decontarii tranzactiei. Daca moneda originala a tranzactiei este diferita de EUR, se face conversia dintre acea moneda si EUR la cursul MasterCard.

In speranta ca am clarificat aspectele pe care ni le-ati sesizat, va asiguram de intreaga noastra disponibilitate pentru a raspunde intrebarilor si solicitarilor dumneavoastra."

Raspunsul este o bataie de joc. Din prima fraza se intelege ca conversiile se fac direct la cursul Mastercard, din a doua fraza reiese ca doar conversia din valuta tranzactiei in euro se face la curs Mastercard, insa nu se spune nimic despre a doua conversie euro-ron, afara de cazul unor neconcordante cand se aplica cursul bancii. Care sunt neconcordantele ? Ce se intampla in cazul cand nu sunt neconcordante ?

O harababura si un invartit in jurul cozii, o ametire a clientilor cu mesaje confuze si lipsite de transparenta, atitudine care mascheaza de fapt realitatea: nu se aplica cursul Mastercard decat la autorizare, la decontare, adica atunci cand se retrag banii efectiv din cont, se aplica mereu cursul bancii.

Sincer, eu nu mai am rabdare sa insist cu clarificarea acestor explicatii confuze, pentru ca banuiesc ca intentionat sunt asa concepute. Daca o banca nu e in stare sa explice concret care sunt pasii si ce cursuri se folosesc in cazul tranzactiilor in euro si dolari, asa cum le-am cerut, atunci pur si simplu nu merita sa-mi mai bat capul cu ei. Ori sunt incompetenti ori incearca sa-si duca de nas clientii.

P.S. Mi-am adus aminte ca acum un an am mai avut o conversatie cu cei de la Libra. Am cautat e-mailul si l-am gasit. Pe atunci aveau comision de conversie valutara diferentiat intra si interregional. I-am intrebat care e diferenta si cum se aplica. Initial au ocolit raspunsul si mi-au spus ca se aplica doar  cursul Visa (atunci aveau carduri Visa). Cand am insistat ce e cu acele comisioane pur si simplu au mintit. Au zis ca sunt comisioane impuse de Visa si nu de catre banca, o minciuna evidenta pentru ca acele comisioane apartin bancilor si nu Visa sau Mastercard, de exemplu la Visa Electron de la BT nu sunt acele comisioane. Iata si raspunsul:

" Valuta de decontare pentru cardul Libra Free este euro. In cazul in care, de exemplu, faceti o tranzactie in USD, Visa va face in prima instanta autorizarea plati si va folosi conversiile valutare USD-Euro si apoi Euro-Lei, la cursul Visa din ziua autorizarii. Ulterior, Libra va deconta aceasta plata, iar in momentul decontarii se reia conversia Euro-Lei, insa la cursul bancii din ziua decontarii. Banca nu percepe un comision de conversie, insa intr-adevar, exista un comision de conversie intra sau inter-regional, de 1%, respectiv 2% din valoarea tranzactiei, aplicat de Visa in momentul initial, al autorizarii. Acest comision nu apare pe extras, deoarece este perceput de Visa in momentul primei conversii."

Deci, aceasta banca are ceva traditie in a-si minti clientii.

#83
ColdFusion

ColdFusion

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 284
  • Înscris: 13.01.2005
Am primit acelasi raspuns, COPY-PASTE!
M-a bagat si mai tare in ceata cu afirmatia asta:

Quote

Daca tranzactia este trimisa in decontare de catre comerciant cu alte detalii decat informatiile din tranzactia de autorizare (de exemplu: suma diferita, terminal diferit, etc.), tranzactia este decontata prin EUR
Cred ca renunt, exact cum spui si tu, nu are rost sa-ti bati capul/nervii cu ei, nu o vei scoate la capat.

#84
entry

entry

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 627
  • Înscris: 19.11.2015
Ha..ha...Asta e dovada cea mai clara ca au mintit cand au afirmat ca TOATE conversiile se fac la cursul Mastercard. Acum au incercat s-o ameteasca cu un raspuns aiuritor.

#85
ColdFusion

ColdFusion

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 284
  • Înscris: 13.01.2005
Nu are legatura cu LibraBank, ci cu ING, dar tot din domeniul platilor online este.
Le-am scris celor de la ING pentru ca am observat la o cursa UBER ca mi-au retras banii in RON, nu au mai trecut prin EUR ca pana acum. Raspunsul lor:

Quote

Incepand cu data de 12.12.2016 banca ING a luat decizia de a suporta aceste diferente de curs valutar. Asadar daca vor mai existat tranzactii in RON catre banci/procesatori internationali suma debitata va coincide cu suma autorizata, banca suportand diferente de curs valutar aparute in urma acestor tranzactii.

Acest lucru la care mai adaugam eliminarea comisionului de schimb valutar, transforma in bine ING dupa parerea mea.

Legat de Libra, mi-am ridicat cardul pana la urma de la ei numai pt ca aveam de dat o comanda in UK si am vrut sa vad exact cum procedeaza la conversia valutara. Din pacate la Libra nu exista notiunea de tranzactie in asteptare (eu n-am gasit), banii apar direct retrasi, dar ma astept sa se modifice suma sau sa retraga diferenta apoi.
Tranzactia a fost facuta ieri si este in valoare de 86.36 GBP. Pe extras apare asa:

Quote

Tranzactie Cumparaturi 86.36 GBP 03/01/2017 PAYPAL SUBSPORTSLT GB CardId: MCC:   Debit 458.75 RON
Cu MasterCard Exchange Rate pentru 86.36 GBP in data de 3 ianuarie (1 GBP = 5.32378 RON) rezulta 459.76 RON, deci asta ar insemna ca suma se blocheaza la cursul MasterCard. Ramane sa vedem cum o vor debita :)

#86
entry

entry

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 627
  • Înscris: 19.11.2015
Ce s-a intamplat cu tranzactia ? Cat ti-a retras pana la urma de pe card ?

#87
ColdFusion

ColdFusion

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 284
  • Înscris: 13.01.2005
Am zis sa astept vreo doua sapt pana sa postez cu gandul ca suma tranzactiei se va modifica, insa a ramas aceeasi, 458.75. Am incercat sa discut cu un operator pe chat sa ii intreb cum de s-a trecut peste tot procesul de autorizare-blocarea banilor/debitare-retragerea banilor (proces care din cate stiu eu se intinde pe mai multe zile, cel putin la ING asa e) insa fara succes, operatorul nu mi-a spus decat ca tranzactia se face la cursul mastercard din ziua respectiva.
Plata a fost facuta prin paypal pe 3 ian iar in Libra tot atunci apar retrasi banii, comparativ cu ING unde spre ex am tranzactie PayPal in 27 noiembrie si banii apar retrasi pe 29.

Pe masura ce mai strang exemple le voi posta aici.

In final se pare ca banii sunt retrasi intr-adevar la cursul MasterCard (era greu sa dea si ei un raspuns clar la toate e-mail-urile trimise).

#88
entry

entry

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 627
  • Înscris: 19.11.2015
Ha..ha...Asta e de cascadorii rasului ! Adica, banca te informeaza ca se aplica cursul Mastercard, in contract scrie altceva, in discutii cu operatorii lor iti confirma ca de fapt nu se aplica cursul Mastercard, iar in final la o tranzactie reala sa afli ca de fapt se aplica cursul Mastercard ! PR-ul lor isi da cu stangu'n dreptu'. Cum naiba pot fi atat de inconsecventi si de incalciti ?

Oricum mai asteptam si alte tranzactii ca sa ne lamurim daca se aplica intr-adevar cursul Mastercard. Ce e ciudat e ca se aplica cursul din ziua autorizarii. Iar in cazul tau ti-a luat chiar cu un leu mai putin :-)

Daca cineva mai are card la Libra il rog sa posteze cursul la care s-a facut conversia valutara in cazul cumparaturilor in valuta.

Edited by entry, 18 January 2017 - 16:50.


#89
ColdFusion

ColdFusion

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 284
  • Înscris: 13.01.2005
Cred ca diferenta de curs valutar e datorata fluctuatiei cursului MasterCard din ziua respectiva? Cam cum e si la banci, cursul se stabilizeaza abia dupa ora 14:00, pana atunci fluctueaza. Iar MasterCard te lasa sa vezi cursul zilei curente abia urmatoarea zi (in felul asta iti ofera cursul final pt acea zi, cel stabilizat). Dar poate ma insel si nu e asa

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate