De ce nu exista companii romanesti de prestigiu mondial ?
Last Updated: Jun 25 2017 05:37, Started by
Astute
, Nov 25 2016 23:42
·
0
#19
Posted 26 November 2016 - 01:17
Probabil cel mai cunoscut produs romanesc este muzica romaneasca.
De ai multe ori am auzit prin cluburile britanice muzica produsa in Romania. Vara trecuta trecea un smecher englezoi cu decapotabila, si din boxe rasuna tare Deepside Deejays |
#20
Posted 26 November 2016 - 01:52
Daca Bitdefender sunt noname (PE DOMENIUL LOR) afara,nu stiu ce sa spun de altele..
|
#21
Posted 26 November 2016 - 01:54
Nu e chiar cea mai plastica exprimare, dar se pare ca nu "noi am inventat smecheria"
Este normal sa nu ai multinationale cu sediul originar din Ro. Nu am avut cine stie ce capital privat inainte de 89, Ceausescu vindea destul in afara si probabil nu l-au interesat actiuni in alte tari(dar nu ma bag in discutia asta prea tare ca nu am aprofundat, poate nu e asa) iar dupa, "privatii" autohtoni au facut atat de multi bani in Ro ca nu le-a trebuit extindere, pana cand au venit multinationalele sa ii cumpere sau sa ii ingroape. Si colegii de mai sus, ce specifica Dacia, sa imi spuna numele patronului roman, ca am cautat pe google si nu am gasit Edited by Karogs, 26 November 2016 - 01:55. |
#22
Posted 26 November 2016 - 03:46
Nu sunt cunoscute ca sa nu aiba socialistii si comunistii pe cine sa puna ochii sa fure.
In general nu exista, anume pt ca romanilor le e frica de hotia socialistilor - toti socialistii, fara exceptie, sunt oligofreni imbecili si hoti, si romanii stiu asta si elimina raul de la radacina fiecare cum poate - multi refuza sa mai munceasca ca sa nu aiba socialistii ce sa fure. Pe principiul: vreti sa furati sa mancati ce-au facut altii, atunci luati de aici niste cacat ca doar atat facem. Exista cateva companii, chiar si concerne 100% romanesti, unele aparute noi dupa revolutie, care sunt destul de mari, unele chiar gigantice, unele iau fata lejer altor mega-concerne europene, chinezesti, americane, japoneze, si sunt furnizori de baza pt. alte mega-concerne si producatori, insa sunt cunoscuti de cei pt. care produc, de angajati si de clienti mai mici care au aflat intamplator de ei. Unii au si o parte din productie care ajunge si la clienti finali, fara a fi integrate de alti producatori, luate din magazine, fie ca produse finale complete, fie componente de service, insa oamenii in general nu au habar de marimea producatorului, care de altfel nu e interesat sa se laude - poate din acelasi motiv - ii merge bine, are contracte enorme si pt piata interna si pt export, si nu simte nici o nevoie masochista sa puna niste socialisto-comunisti ochii de imbecili hrapareti pe ei. Edited by loock, 26 November 2016 - 03:54. |
#23
Posted 26 November 2016 - 04:13
Multinaţionale din ţări de dimensiunea României... "Nestle", companie Elveţiană. Nu am menţionat de ceausirle Elveţienilor (asta e tradiţie la ei). Bine, Elveţia nu e România. Cehii o fi având vreo companie multinaţională?
La noi s-ar putea începe cu ceva capital mai mic, dar noi nu avem acea orientare spre calitate pe care o au alte ţări (inclusiv unele din Europa de Est). |
#24
Posted 26 November 2016 - 04:53
Astute, on 26 noiembrie 2016 - 01:17, said:
Probabil cel mai cunoscut produs romanesc este muzica romaneasca. De ai multe ori am auzit prin cluburile britanice muzica produsa in Romania. Vara trecuta trecea un smecher englezoi cu decapotabila, si din boxe rasuna tare Deepside Deejays Si in domeniul fashion sunt ceva branduri cu succes in strainatate (de ex., din ce stiu, ID Sarrieri are magazine mai mult in afara Ro, apoi designeri romani au "fani" printre vedete). Despre muzica, am auzit de prea putine ori in cluburi/radio melodii ca in exemplul tau, in Scotia, pe unde am fost. Despre restul cluburilor si decapotabilelor britanice nu ma pot pronunta. In schimb, la tv si la radio nu aud muzica produsa in Ro. djl, on 26 noiembrie 2016 - 04:13, said:
Cehii o fi având vreo companie multinaţională? |
#25
Posted 26 November 2016 - 06:27
O problema de baza in Romania e accesul la piata de capital. La altii scoti o idee pe piata si dupa ce arati ca merge obtii capital public din bursa. La noi nu se poate asa ceva, bursa e o gluma, puterea finaciara locala e mica etc.
|
#26
Posted 26 November 2016 - 06:34
Daca romanu' nu ar scuipa, la propriu, tot ce este romanesc (facut tot de romani - adica de el, de vecin'su, de nevasta, de nepoti etc) si daca s-ar bate si el cu pumnu'n piept - adica marketing - cum o fac altii pe produsele lor locale, poate ar "sari" si capitalul (again, marketing).
Nu e pentru ca n-ai cu ce si n-ai cu cine... ce tot atata? Majoritatea romanilor inca sunt cu gandu' cum sa'i fie mai rau vecinului si cum sa tepuiasca... faptul ca isi dau singuri in oo e doar "cireasa de pe to[n/r]t". |
#27
Posted 26 November 2016 - 06:36
Da, dar daca sare capitalul e cel strain, si atunci deja legatura cu Romania dispare.
|
#28
Posted 26 November 2016 - 06:42
Hai ca mai exista fonduri de investitii, nu trebuie sa fie preluare 100%, nu tre' sa vinzi tot etc. La urma urmei, discuti de potential si procent din el ca investitie.
Repet, nu cred ca asta e problema. Daca era dupa 50% dintre romani (poate mai multi, dar pe unii ii si inteleg) nici DACIA nu avea succes, indiferent de timp, mod, loc etc. Sa fim seriosi - care ar fi motivatia reala ca sa creezi un brand national, romanesc, autentic, puternic*? De ce sa lupti pentru asa ceva? Doar din orgoliu nu merge si nu functioneaza... Altfel spus, cu parere de rau, dar romanii nu merita asa ceva decat daca exista ceva care sa stimuleze foarte puternic acest lucru. P.S. Nici macar "brandurile" online - eMAG, OLX si altele - nu mai sunt romanesti + miscarile de pe piata de IT online din Romania. Probabil din aceleasi motive... Edited by dexterash, 26 November 2016 - 06:51. |
|
#29
Posted 26 November 2016 - 07:07
Dacia (nu conteaza ca e detinuta de francezi, e brand romanesc)
Rompetrol Petrom Aceste trei firme, respectiv branduri, sunt romanesti la origine si opereaza in mai multe tari. Probabil mai sunt si altele(arctic?). |
#30
Posted 26 November 2016 - 07:41
Dacia = Renault
Rompetrol = KazMunayGas (KMG) Petrom - 51% detinut de OMV Arctic = Arçelik Group - Turcia Edited by Karogs, 26 November 2016 - 07:43. |
#31
Posted 26 November 2016 - 08:13
#32
Posted 26 November 2016 - 08:26
Bitdefender este totuşi un exemplu bun, fiind destul de cunoscut pe piaţa aplicaţiilor antivirus.
|
#33
Posted 26 November 2016 - 08:59
Astute, on 25 noiembrie 2016 - 23:42, said:
Care sunt totusi companiile romanesti ce au potentialul de a se impune la nivel cel putin european, daca nu mondial ?In ce domeniu sunt mai buni romanii decat ceilalti ? Sunt curios daca Dedeman care e o afacere romaneasca cu potential ar merge si la vecini... pana acuma nu, Emag merge fain dar nu este romaneasca 100%. Edited by andreic, 26 November 2016 - 09:02. |
|
#34
Posted 26 November 2016 - 09:04
Multinationala anuleaza termenul de companie a unei tari tocmai pt ca doar intr-o tara nu te poti dezvolta si ca si comapnie singura nu te poti dezvolta la renume mondial poate doar cu mici exceptii
crezi ca mercedes e 100% nemtesc sau coca cola 100% americana? de acolo a plecat numele in rest nu mai sunt actiunile in aceasi tara |
#36
Posted 26 November 2016 - 09:10
Bitdefender reprezintă, din păcate, un exemplu singular.
Noi suntem născuţi, educaţi, formaţi şi condiţionaţi continuu să devenim şi să fim buni angajaţi. Un post bun şi un salariu decent, aici sau în străinatate este tot ceea ce ne dorim pentru noi sau pentru copiii noştri. Învăţaţi, învăţaţi, învăţaţi cum spunea un clasic celebru (din păcate mai ales pentru CV, şi nu în scopul de a acumula mai multă informaţie sau de a dobândi noi priceperi) a rămas metoda principală (cinstită de altfel) folosită în acest scop. Acestă mentalitate a fost deja asimilată solid la nivelul societăţii şi este pusă în practică ca atare. Nu se vorbeşte în spaţiul public tot mai mult de meritocraţie? Care în esenţă nu înseamnă decât angajarea şi promovarea pe bază de CV? Deci unde sunt concetăţenii noştri care au potenţialul, pregatirea şi ideile necesare să dezvolte produse inovative? Sunt “îngropaţi” într-o carieră frumoasă şi de succes la una din multinaţionalele deja consacrate pe piaţă. Putem să-i condamnăm? Nu. Până la urmă este dreptul fiecărui individ să-şi caute fericirea personală. Edited by ovidiu007, 26 November 2016 - 09:20. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users