Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Sistemul ING a picat total (10 Septembrie 2016)
Ultima postare: sep 11 2016 21:46, Inițiat de
dan_slack
, sep 10 2016 14:56
·
0
#312
Publicat: 11 septembrie 2016 - 13:58
Eu cred ca toți avem de învățat din astfel de situatii.
Banca, sa fie pregătită pentru situații neprevazute, măcar cu sisteme alternative de comunicații și informare a clienților. Noi, persoane fizice, sa nu ne bazam pe un singut card, si sa avem si ceba bani cash in cazul deplasarilor in fara localității de reședință. Comercianții, sa aiba macar unul, doua POS de la alte banci... Sa fie acolo. Have fun! PS. Sper sa nu fie prea mulți ce vor sa profite pe nedrept de situație, si sa reclame despăgubiri pentru 'pierderi' imaginare datorate acestui eveniment. |
#313
Publicat: 11 septembrie 2016 - 13:58
morogan, on 11 septembrie 2016 - 11:22, said:
„Sâmbătă 10 septembrie, în timpul unui test planificat în centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever şi neaşteptat mai multe servere şi sistemul de stocare a datelor. Primele probleme au început să apară după ora 13.00. Au fost afectate toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, respectiv tranzacţii cu cardul, operaţiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare şi website-ul www.ing.ro. În consecinţă, o mare parte din tranzacţii nu au putut fi procesate şi comunicarea cu clienţii a fost întârziată. Am activat de urgenţă procedurile şi planurile de recuperare prevăzute pentru astfel de situaţii. Toate echipele relevante din IT, suport pentru clienţi, management al produselor, comunicare şi conducerea băncii au fost mobilizate pentru rezolvarea cât mai rapidă a situaţiei. De asemenea, furnizorul extern al sistemului afectat a tratat cu prioritate zero restaurarea serviciului. Din cauza magnitudinii şi complexităţii defecţiunilor, din păcate timpul necesar pentru restaurarea activităţii prin sistemul de back-up a fost mai lung decât în cadrul testelor pe care le efectuăm regulat. Mai mult decât atât, pentru a asigura deplină integritate a datelor, am efectuat o copie adiţională a bazei de date înainte de a începe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor. La ora 21.15 am restaurat serviciul de online banking ING Home’Bank, iar tranzacţiile cu cardul la comercianţi şi la bancomate au redevenit funcţionale începând cu ora 23.00. În prezent finalizăm analiză diagnostic a acestui eveniment excepţional, monitorizăm îndeaproape evoluţia situaţiei împreună cu furnizorii şi luăm măsuri adiţionale pentru a asigura derularea normală a operaţiunilor. Ne pare rău că am dezamăgit pentru că nu am comunicat proactiv în primele ore. Defecţiunea sistemelor de comunicare (website, sms,mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor către clienţi. Ne cerem scuze încă o dată pentru situaţiile neplăcute pe care le-au întâmpinat clienţii noştri şi ne asumăm responsabilitatea pentru problemele cauzate. Astfel, vom returna clienţilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci efectuate ieri. Avem de asemenea în vedere acoperirea costurilor adiţionale generate clienţilor afectaţi de indisponibilitatea plăţilor cu cardul. În ciuda acestui incident excepţional şi fără precedent în istoria ING România, prioritatea noastră rămâne asigurarea de servicii financiare la nivelul înalt de aşteptări cu care ne-am obişnuit clienţii de-a lungul anilor.” |
#316
Publicat: 11 septembrie 2016 - 14:56
morogan, on 11 septembrie 2016 - 11:22, said:
„Sâmbătă 10 septembrie, în timpul unui test planificat în centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever şi neaşteptat mai multe servere şi sistemul de stocare a datelor. Primele probleme au început să apară după ora 13.00. Au fost afectate toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, respectiv tranzacţii cu cardul, operaţiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare şi website-ul www.ing.ro. În consecinţă, o mare parte din tranzacţii nu au putut fi procesate şi comunicarea cu clienţii a fost întârziată. Am activat de urgenţă procedurile şi planurile de recuperare prevăzute pentru astfel de situaţii. Toate echipele relevante din IT, suport pentru clienţi, management al produselor, comunicare şi conducerea băncii au fost mobilizate pentru rezolvarea cât mai rapidă a situaţiei. De asemenea, furnizorul extern al sistemului afectat a tratat cu prioritate zero restaurarea serviciului. Din cauza magnitudinii şi complexităţii defecţiunilor, din păcate timpul necesar pentru restaurarea activităţii prin sistemul de back-up a fost mai lung decât în cadrul testelor pe care le efectuăm regulat. Mai mult decât atât, pentru a asigura deplină integritate a datelor, am efectuat o copie adiţională a bazei de date înainte de a începe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor. La ora 21.15 am restaurat serviciul de online banking ING Home’Bank, iar tranzacţiile cu cardul la comercianţi şi la bancomate au redevenit funcţionale începând cu ora 23.00. În prezent finalizăm analiză diagnostic a acestui eveniment excepţional, monitorizăm îndeaproape evoluţia situaţiei împreună cu furnizorii şi luăm măsuri adiţionale pentru a asigura derularea normală a operaţiunilor. Ne pare rău că am dezamăgit pentru că nu am comunicat proactiv în primele ore. Defecţiunea sistemelor de comunicare (website, sms,mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor către clienţi. Ne cerem scuze încă o dată pentru situaţiile neplăcute pe care le-au întâmpinat clienţii noştri şi ne asumăm responsabilitatea pentru problemele cauzate. Astfel, vom returna clienţilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci efectuate ieri. Avem de asemenea în vedere acoperirea costurilor adiţionale generate clienţilor afectaţi de indisponibilitatea plăţilor cu cardul. În ciuda acestui incident excepţional şi fără precedent în istoria ING România, prioritatea noastră rămâne asigurarea de servicii financiare la nivelul înalt de aşteptări cu care ne-am obişnuit clienţii de-a lungul anilor.” am experienta in datacentere si asta e cel mai mare bullshit auzit vreodata. acel gaz e mai greu decat aerul si il forteaza sa se ridice astfel scade concentratia de oxigen pentru a stinge incendiul de la sine in cele mai multe cazuri cand incendiul e de natura electrica, fiind un gaz inodor, incolor, nu este coroziv pentru echipamente si neconductiv electric, in plus e nontoxic pentru om, cand inspiri e ca si cum te-ai afla la vreo 2500m si aerul e " putin rarefiat", pe testate DECI NU AFECTEAZA FUNCTIONAREA ECHIPAMENTELEOR ELECTRONICE!!! (asa scrie si la manual) cele mai folosite astfel de sisteme sunt produse si importate tocmai din ...OLANDA culmea ar fi sa stingi incendiul si sa distrugi datacenterul, sau invers sa distrugi datacenterul ca sa stingi incendiul, nonsens tu ca administrator te gandesti ... oare ce sa fac sa las serverele sa arda sau le scurtcircuitez cu gazul de 500.000 de euro? - da atat costa un astfel de sistem de stingere a incendiilor cu vreo 50 de butelii, mai bine le las sa arda da-le dreq! sau le stingem cu sprinklerele de apa ca nu e nici o diferenta, in plus facem si economie de juma de milion, something fishy! motivul real cred ca a fost altul, observ ca au disparut anumite posturi de pe forum si de pe FB care faceau referire la altceva pesemne ca s-au facut "presiuni"? sa ramana totul in house... oricum suntem docili si o sa halim galusca "oficiala" pregatita de Iosefina Frolu pana la urma atata timp cat toti avem zerourile inapoi in conturi, restaurante si bilete de avion platite, totul e bine cand se termina cu bine, nu? Nu stiu daca ati remarcat ciclicitatea evenimentelor la ING, ultimul blackout a fost acum aproape 4 ani (3ani, 10 luni, 22 zile) mai exact 20 Octombrie 2012 - ora 14, ieri a fost la ora 13, deci va sfatuiesc sa va pregatiti de pe acum cash-ul si cardurile de back-up pentru urmatorul eveniment de duminica, 2 August 2020, orele 12:00 Editat de mihai_buc, 11 septembrie 2016 - 15:20. |
|
#317
Publicat: 11 septembrie 2016 - 15:04
De peste 2 luni sunt probleme in a genera raport tranzactii in valuta din Home Bank. Merge o zi iar apoi trei nu si tot asa. Pierd zilnic la telefon 10 minute ca sa mi se trimita extrasul de cont.
Puse cap la cap problemele astea ju fac altceva decat sa ne "informeze" despre problemele informatice pe care le au. |
#319
Publicat: 11 septembrie 2016 - 15:30
bododk, on 11 septembrie 2016 - 15:14, said:
despre ce posturi vb ? poti detalia te rog ? ... banuiesc ca s-au sters cu un motiv si nu vreau sa cauzez probleme cuiva, am salvat ceva prtscr dar le-am sters teoria conspiratiei zicea altceva si pana la urma este evident un cover-up din declaratiile contradictorii si motivele "neingineresti" scrise de oamenii de PR fara background tehnic, multe lucruri nu se leaga precum mentenanta si teste in miezul zilei, come on! intai erori la serverul de date apoi de fapt e de la gazul inert si culmea NU AVEAU BACK-UP VALID nici daca aveau datacenterul la subsolul bancii si admin era femeia de serviciu (am vrut sa zic maintenance executive / mop manager) nu procedau asa ok intelegem ca le-a crapat un server, ori ca au avut un fiber-cut, ok intelegem si asta ca doar traim in tara lui Dorel...insa din toate declaratiile sunt precum chelul care isi pune mana in cap, cine se prea scuza se cam acuza. oricum ce s-a intamplat ieri cu ING pare a fi similar cu scenariul din serialul Mr. Robot, chiar dubios de similar tehnologia e fragila iar dependenta totala de aceasta nu prea e buna si ar trebui sa ne dea de gandit, mai ales in ultima vreme cu acest nou tip de cyber warefare (recomand si seria Cyberwar) ideea de banca ta (doar) online nu suna SAFE! scuze daca sunt paranoic dar pana si bitcoin cu furturi in valoare de sute de milioane de $, hackeri la Bistrita au plecat cu 40milioane $ din conturile Leoni...suna foarte promitator banca online [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/-ZB-JK5X4xg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/xIBiJ_SzJTA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Editat de mihai_buc, 11 septembrie 2016 - 15:55. |
#321
Publicat: 11 septembrie 2016 - 16:00
Singurul impediment de ieri a fost la plata carburantului ca fata a vrut sa ii dau cu pin, aparatul a dat o eroare si am incercat din nou prin contactless si am rezolvat.
Banii ii am in cont, dar am mai patit asa la o farmacie si cum fetele ma stiau le-am zis ca nu m-au incasat dar au zis sa asteptam citeva zile sa ne verificam. Atunci au ramas fara hirtie in pos, asa ca nu am mai avut ce vedea. De obicei, tranzactiile sint vazute in aplicatia de pe telefon ca sint in asteptare dar la astea doua nu am idee de ce nu si apoi iti iau banii brusc ) Oricum, nu am treaba cu ING sint ok, aplicatia e misto, are destule facilitati de stors banii rapid, din citeva miscari (sa nu ma intrebati de Unicredit..... ) PS: exact in perioada de timp am mutat niste bani la ING ca sa ma desfasor intr-un mod relaxat.... |
|
#322
Publicat: 11 septembrie 2016 - 16:10
mihai_buc, on 11 septembrie 2016 - 14:56, said:
am experienta in datacentere si asta e cel mai mare bullshit auzit vreodata. Eu nu am experienta, insa asa am zis si eu cand am citit mailul. Probabil ca nu are nici o relevanta, insa acum vreo 10 zile asa, tocmai intrai intr-o filiala ING sa scot niste cash, si culmea, ambele bancomate aveau inscriptia ca "Momentan nefunctional". S-a mai intamplat acolo sa nu mearga unul, dar ambele niciodata, de-asta mi s-a parut ciudat. Bine, "niciodata" cand am fost eu acolo, evident. Ei, dar cum ziceam, sanse mici sa fie vreo legatura. Nu stiu de ce, dar cand am ajuns in mail la partea cu - "De asemenea, va datoram si o explicatie cu privire la cauzele acestui incident." - parca am banuit ca va fi ceva din care va reiesi ca nu a fost vina lor. Editat de Phobos, 11 septembrie 2016 - 16:15. |
#323
Publicat: 11 septembrie 2016 - 17:23
Phobos, on 11 septembrie 2016 - 16:10, said:
Nu stiu de ce, dar cand am ajuns in mail la partea cu - "De asemenea, va datoram si o explicatie cu privire la cauzele acestui incident." - parca am banuit ca va fi ceva din care va reiesi ca nu a fost vina lor. da un fel de -VA URMA- ca sa elimine adeptii teoriei constipatiei ar fi util sa vina cu un comunicat si acel third party, respectiv vendorul de solutii it care opereaza datacenterul insa sunt 3 variante pe care le pot intui daca raman la versiunea initiala a "povestii" fara alte precizari/modificari de storyline 1) versiunea tapul ispasitor (altii sunt de vina) -> rezultat: cel mai probabil nimeni nu va mai face business cu respectivul vendor / integrator de solutii sau ce o fi el, frumusetea netului e ca lasa urme toti vor stii chiar si peste 10ani ca a pus pe butuci o banca timp de zeci de ore intr-o zi de sambata. 2) versiunea am gresit (eu sunt de vina) greseala recunoscuta e pe jumatate iertata in care fie aflam ca banca are un datacenter self-managed in propriul beci ori foloseste servere inchiriate de la o companie noname inregistrata in Cipru cu sediul prin Belize, cu datacenterul prin Serbia in care lucreaza ingineri adusi din Congo -> rezultat: bye bye ING sa vezi teleportari de salarii 3) versiunea o lasam asa cum s-a inteles -> ne bazam pe uitarea colectiva, ca toata lumea uita ... in special evenimentele negative tindem sa le stergem de pe hard ... si asta a fost moving on raman in urma doar niste posturi editate pe FB dintre cele care nu au luat deja delete...mai bagam un PR pozitiv, mai o reclama la TV, mai un blogger si gata case closed la dept. corporate communication! garantez ca pleaca maxim 5 persoane de la ei in urma incidentului, ca asa e la noi facem revolutii si proteste doar pe FB iar in offline ne lamentam cu ASTA E! toti sunt la fel, ce BCR nu a cazut, BT la fel, si X si Y...in SUA se lasa cu amenzi de la autoritatea de reglementare /supraveghere si proces colectiv daune morale, oricum din cate stiu ING nici macar nu este inregistrata ca banca in Romania are doar statut de sucursala la Bucuresti a ING Bank Amsterdam, fiind undeva la limita, se supun partial unor norme si reglementari bancare, daca da faliment ori intra in insolventa ne vedem la masa credala prin Amsterdam... cu cine mai are cash de bilet Editat de mihai_buc, 11 septembrie 2016 - 17:33. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi