Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Folie display laptop in Bucuresti?

Pagina Wikipedia

Masina veche sau indatorat in ban...

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...
 Salariu de șofer Uber 8000 l...

Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...
 RMN Decontat

Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...
 Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...

Defect ciudat Videorecorder Panas...

lege de reglementare a shrinkflat...

Care este cota parte la succesiun...
 

Dieselul pe cale de disparitie in curand?

* * * - - 32 votes
  • Please log in to reply
31994 replies to this topic

#127
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Maestre, las-o mai usor cu cuplul benzinarelor care nu-ti permit sa pleci cu "scart". Motorul o avea cuplul maxim mai mic, insa CV are rapoarte mai scurte, asa ca poti intalni benzinare cu cuplu la roata (singurul care conteaza la scart) mai mare decat al masinilor diesel. Altfel n-ar exista masini benzinare mai rapide decat cele diesel.
Ce naiba, unul cu experienta ta fumeaza lucrurile astea.
Am comparat doua masini de la VW, una diesel de 140 CP si alta benzinara de 150 CP in treapta a 3-a, precum ai zis. Ambele au cuplul maxim la roata, in treapta a 3-a, aproximativ egal, poate cu un usor plus la TDI.

Cat despre atacul la persoana, cred ca ar trebui sa fii la fel de riguros si in ceea ce priveste cele scoase de tine pe "gura". Asa, pentru obiectivitate

P.S. in discutia de fata este irelevant ce conduc, cu ce ma imbrac sau ce mananc.

P.P.S. Mi-am mai permis sa-ti recomand sa nu mai duci benzinara la 6000 rpm daca vrei sa pleci cu scart, ci la turatia de cuplu maxim. Daca ma intelegi... Posted Image

#128
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Ca sa incheiem fara sa "alunecam" : nu dispare dom'le nici un diesel!

#129
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View Postericmario, on 27 august 2016 - 11:05, said:

Ca sa incheiem fara sa "alunecam" : nu dispare dom'le nici un diesel!

N-as fi atat de sigur. Sistemul de taxare, derivat di himerele astea cu antipoluarea, s-ar putea sa-l omoare. Bine, nu in viitorul apropiat. Poate peste 20-30 de ani. Totul reprezinta o goana dupa banii colectati de la noi, iar ei sunt foarte inventivi la asta

Edited by valitudor, 27 August 2016 - 11:14.


#130
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Nu mai apucam noi atat... Posted Image

#131
oaspetele

oaspetele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 31,935
  • Înscris: 31.03.2003
Da cand or fi preponderent electrice, cat crezi ca va fi impozitul auto?

#132
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009

View Postmaxtron_69, on 27 august 2016 - 07:42, said:

1. Nu e adevarat. S-a explicat mai sus de 100 de ori

2. Motoarele diesel moderne polueaza mai putin ca un motor pe benzina la anumite capitole,

3 acolo unde eficienta conteaza cat de putin (masini SUV, cu rulote, familii mari) dieselul consuma jumate cat benzinara.
4.Sau nu crezi ca conteaza sii cantitatea de combustibil arsa ci doar cum percepi tu subiectiv mirosul, asta imi place, asta nu?

5.Aici spune ca Jetta Diesel consuma 71mpg, mai putin decat un prius hybrid
1. Eu nu sunt de acord cu Lapusneanul. Nu e obligatoriu ca majoritatea sa aiba dreptate, mai ales cu argumente burtologice.
2. Niciodata Dieselul nu va polua mai putin ca un Otto de aceeasi generatie
3. Da, si este motivul pentru care multi isi iau Diesel.
4. Nu neaparat. Conditiile de functionare la Diesel favorizeaza reactia azotului cu oxigenul nears, rezultand vestitele NOxe, iar despre funingine nu are rost sa vorbim.
5. Ala nu e consum, e autonomie (miles per gallon) Consumul e invers, gallons per mile.

LE. Si da, nasul meu este foarte important in alegerea pe care o fac.

Edited by danvlas, 27 August 2016 - 12:31.


#133
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postoaspetele, on 27 august 2016 - 12:14, said:

Da cand or fi preponderent electrice, cat crezi ca va fi impozitul auto?
Se vor face modificari, normal. Ca azi, daca ai motor de 2.2, strici drumul mai mult decat o face unul cu un motor de 2.0.
Minunat nu?
Ca nu avem toti 4 roti.

Eu as propune o alta varianta de impozitare auto, pe greutate.
Dar nu ar mai intra bani in visterii...

Scuze pentru offtopic.

#134
swtm

swtm

    Welding Eng.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 18.01.2011
Eu am numai dieselare în curte, așa că încă nu au dispărut. Si următoarea mașină va fi eventual electrica decât pe benzina.
Cifrele de performanță sunt pentru statistici, nimeni nu spune nimic de fiabilitatea unui diesel comparativ cu un benzinar dopat.

#135
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,832
  • Înscris: 07.06.2014
hai sa lasam electricele si taxele pt diferite cilindree, rafinarii, instalatii de rafinare, piata de desfacere a rafinariilor, etc.

reveniti la subiect.

#136
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Fiabilitatea unui motor conteaza doar daca se strica inainte de a inlocui masina. Asta nu prea se intampla la utilizatorii "casnici". Am un Opel (benzina, aspirat, 100 cp) de 12 ani care inca  merge "ceas". Intretinere mai ieftina ca la masina asta cred ca n-as gasi nici la Logan.
Si mai am si un Civic, benzina 1.8 iVtec, masina despre care  am auzit ca-i plictisitor de fiabila.

Edited by danvlas, 28 August 2016 - 07:00.


#137
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Eu mai am un Golf benzinar de 22 de ani care a mers aproape impecabil pana acum cativa ani, cand nevasta-mea l-a pus intr-o zi pe chituci. Cand vorbim de fiabilitate nu ne referim si la perioadele in care masina a fost condusa de femei, nu-i asa?

#138
swtm

swtm

    Welding Eng.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 18.01.2011
Anii sunt nerelevanti ci kilometrajul.

#139
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,722
  • Înscris: 30.01.2006

View Postdanvlas, on 27 august 2016 - 06:33, said:

Daca pretul motorinei ramanea la jumatate, acum ne scuipam plamanii in Romania. Poate si prin alte parti.
Diesel e economic, e puternic, e fiabil, dar pute. La fel ca buda din fundul curtii.

Am tot citit treaba asta cu dieselul care pute, nu stiu daca tu ai scris de fiecare data sau sunt mai multi useri cu chestia asta. Eu am diesel, nu sunt fan diesel, urmatoarea masina, va fi aproape sigur benzina, dar nu din cauza mirosului, ce vreau sa zic este ca mie mi se pare absolut opus, benzina pute ca toti dracii, cand ma duc cu masina pe benzina la peco, stau si ma intreb cum dracu de inainte nu imi lacrimau ochii ca acum, cand stai in zona tevii de esapament la diesel nu simt absolut nici un miros (vorbesc de un mondeo de 7 ani si 143 000km), la teava de la un benzinar se simte mirosul de fum de esapament (vorbesc de o fiesta tot de 7 ani si vreo 120 000km). Sa nu zic ca daca alimentez la pompa efectiv nu pot sa stau in fiesta din cauza mirosului puternic de carburant volatil, pe cand la diesel, stau linistit pana se umple rezervorul, si am de stat la 60 de litri cat intra de obicei, in comparatie cu fiesta unde de regula bag 15-20 de litri. Deci, nu va inteleg fratilor. Sau vorbim de rabe vechi de 40 de ani, si milioane de km, da alea miros, scot fum negru de zici ca sunt comete, etc. Dar daca vorbim de masini noi (maxim 15-20 de ani), eu nu vad probleme cu mirosul. Oi avea muci in nas prea multi?

#140
swtm

swtm

    Welding Eng.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 18.01.2011
Gazele arse de eșapament au un miros specific, mai ales când motorul este rece. Dar la cate miasme adie prin orașele patriei asta e parfum de roze.

#141
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,494
  • Înscris: 17.09.2007

View Postoaspetele, on 26 august 2016 - 21:14, said:

Ce nu vad specificat e cati cai are Priusul si cati cai Jetta. Probabil ca si asta are relevanta.
Prius are 121hp combinat (dupa noul rating, pe vechiul are 134) iar ICE din el are 95hp. http://www.caranddri...st-drive-review
Jetta are 150hp.
Acum, sunt mai multe in ecuatie, Prius cred ca e optimizat consum, Jetta mai mult spre performanta. Doar puterea sau cilindreea unui motor nu spun mare lucru, transmisia, etc intra in ecuatie. Important e un mod de raportare/comparare unitar.
Fireste, exista exemple si contraexemple, cred ca nimeni nu poate afirma ca un ciclu Otto sau chiar Atkinson (cum e la Prius) e mai eficient teoretic decat un ciclu diesel.

View Postmaxtron_69, on 27 august 2016 - 00:37, said:

Citeste cu un post mai jos de al tau, un coleg iti explica ce inseamna hibrid intr-un mod f corect.
Tot nu mi-ai zis daca ai condus una. Repet, imi permit sa vb pt ca spre diferenta de multi care nu au pups macar mana pe o masina electrica sau hibrid, eu le-am condus pe ambele pe distante lungi.
Si ce inseamna zau? Nu poti vorbi normal si civilizat? Fara ironii stupide?
Domnu', asta e ultimul post pe care ti-l adresez ca vad ca imprastii cu acuzatii, insulte si flame pe oricine nu e de acord cu tine.
1. Prius e un hibrid paralel, ce ai descris tu e un hibrid serie.
Dezavantajele hibridelor serie sunt descrise destul de bine aici: https://www.quora.co...ehicles-and-why
2. Ai mentionat de generator de dimensiunile unei sticle de Cola, ai dat un exemplu cu unul de 97kg si asta cantarit probabil fara rezervorul plin. Specificatiile complete aici: http://stanley.com.r...500-profesional
Generatorul ala pe benzina are 7,5kw, rezervor de 25l si autonomie de 6,3h, rezulta un consum de aproape 4l/h. Presupunand ca-l folosesti la un Nissan Leaf cu baterie de 24kWh, rezulta ca poate incarca bateria in cel putin 3h. La nivelul asta daca mergi cu masina la drum intins ajungi la range maxim si bateria este consumata, mai astepti cel putin 3 ore sa se incarce. Incarcarea pe drum nu va fi posibila pentru ca valoarea curentului de descarcare e mai mare decat valoarea curentului de incarcare.

View PostDany_Darke, on 27 august 2016 - 22:32, said:

hai sa lasam electricele si taxele pt diferite cilindree, rafinarii, instalatii de rafinare, piata de desfacere a rafinariilor, etc.
reveniti la subiect.
Parerea mea e ca subiectul a fost din capul locului un articol click-bait al Autoexpress din moment ce a emis o supozitie cu o anumita autoritate fara a avea in spate nici o justificare tehnica sau stiintifica. Prin urmare nici reply-urile pe acest topic nu aveau cum sa fie altfel, a ramane ontopic inseamna a avea o opinie la un articol fals.

Edited by Hansolo, 28 August 2016 - 14:21.


#142
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,832
  • Înscris: 07.06.2014
oricum, pt o asemenea tehnologie, cred ca vor mai trece ani pana sa se maturizeze, iar o afirmatie de genul celei din aticol, ca in 5 ani deja elimina de tot motoarele diesel, este cam trasa de par. adica ei inca sunt la faza de zvon, dar in 5 ani e deja coapta tehnologia. serios?

avem in vedere masinile electrice, tehnologie care se dezvolta de multi ani, si inca mai are vreo 20 pana sa se maturizeze. la un moment dat, e clar sa se va renunta la combustibilii fosili, asa ca se va renunta si la benzina, nu de alta, dar cand nu o sa mai fie de unde, iar preturile vor creste in consecinta, sigur vor dispare la un moment dat.

dar asta cred ca deja va fi in timpul vitii nepotilor sau stranepotilor nostri, pana atunci, stirea topicului ramane doar un zvon, iar noi vom si oale si ulcele deja, nu vom mai sti cand se va adeveri

#143
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,494
  • Înscris: 17.09.2007
Articolele sunt pline de ,,could be", apoi baga predictia din titlu.
Daca era vorba doar de un motor nou si performantele estimate si se oprea aici era ok, se putea purta o discutie relativ la acel motor si la tehnologie.
Cum insa motorul ala nu a aparut pe nici o masina si nu se cunosc performante reale/omologate, bagarea din top a unei predictii e clar un click-bait de presa.

#144
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009

View Postswtm, on 28 august 2016 - 12:52, said:

Anii sunt nerelevanti ci kilometrajul.
Sugerezi cumva sa merg de 3 ori mai mult decat am nevoie, doar ca sa testez ce motor rezista mai mult? :P
12 ani, mers cat mi-a trebuit, pe benzina, nici o problema.

@test_driver: e prima mea postare in care afirm ca Diesel pute. Nu carburantul, ci rezultatul arderii. Benzina, motorina, acetona, diluantul etc. au mirosuri specifice. Si e adevarat, benzina are un miros mai puternic ca motorina. Asta pentru ca e mai volatila. Dar ce ramane in urma arderii motorinei e incredibil de puturos. De ceva vreme constat ca in spatele unui Diesel trebuie sa pornesc recircularea, ceea ce nu se intampla in spatele unei benzinare.
E o parere strict personala, pe care mi-o exprim in calitate de om liber. Nu caut sa fac prozelitism.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate