Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Ce inseamna sa fii de nota 10 ?
Last Updated: Jun 12 2016 18:18, Started by
PlatonX
, Mar 15 2016 10:06
·
0
#55
Posted 08 April 2016 - 14:29
PlatonX, on 08 aprilie 2016 - 14:11, said:
Tsunnnami, Ce nu crezi, ca inginerii cu care lucrez nu inteleg ce este o derivata si nu o folsesc la proiectare ? Sau nu crezi ca atunci cand memorezi pagini intregi de termeni noi pe care nu ii intelegi uiti mai mult de 80% in 2 luni ? Si literele le memorezi si regulile de inmltire si impartire. De ce compari merele cu perele ? De ce ma intrebi cat fac 7x5 cand eu am detaliat ca elevii trebuie sa memoreze o cantintate prea mare de termeni noi pe care nu ii inteleg ? Am scris ca este mai interesanta o ora interactiva decat dictarea. Gandirea logica nu este dezvoltata la clasa a II-a (cand se face tabla inmultirii), dar la clasa a XI-a cand se fac derivatele este. Argumentul tau este o Eroare logice inductiva: daca la calsa a II-a gandirea logica nu este dezvoltata, atunci nici la clasa a XI-a gandirea logica nu este dezvoltata. https://en.wikipedia..._generalization ecuatia de gradul II o mai stii? Eu o stiu si n-am folosit-o in ultimii cred ca mai bine de 20 de ani Ce vreau sa spun este ca scoala este un amalgam de "poezie" invatata pe de rost si logica. Nu poate fii numai logica |
#56
Posted 08 April 2016 - 14:36
Tsunnnami, on 08 aprilie 2016 - 14:29, said:
Ce vreau sa spun este ca scoala este un amalgam de "poezie" invatata pe de rost si logica. Nu poate fii numai logica Ai dreptate. Dar nici sa predai dupa dictare in secoul XXI. Exista metode mai interesante: proiector, realitate virtuala. Suntem totusi in secoul 21. Clar ca trebuie sa si memorezi. Dar cand audiezi o poezie de Eminescu recitata de un actor prinde viata, o asculti de placere si o inveti(memorezi) de placere ca pe o melodie care iti place. Pe cand o dictare seaca iti strica toata dispozitia. Asta-i tot ce am vrut sa spun. |
#57
Posted 08 April 2016 - 14:48
PlatonX, on 08 aprilie 2016 - 14:36, said: Ai dreptate. Dar nici sa predai dupa dictare in secoul XXI. Exista metode mai interesante: proiector, realitate virtuala. Suntem totusi in secoul 21. Clar ca trebuie sa si memorezi. Dar cand audiezi o poezie de Eminescu recitata de un actor prinde viata, o asculti de placere si o inveti(memorezi) de placere ca pe o melodie care iti place. Pe cand o dictare seaca iti strica toata dispozitia. Asta-i tot ce am vrut sa spun. Fully agree! |
#58
Posted 08 April 2016 - 18:35
Tsunnnami, on 08 aprilie 2016 - 02:39, said: Daca ai fost ironic, la ce te ajuta sa le stii? Deci, diferenta dintre un inginer si un jurnalist dpdv matematic nu exista. Amandoi au aceleasi probleme "cu ce te ajuta asta" . Nu am treaba cu competentele tale, dar tu si inca vreo 2-3 va tot dati zmei pe topicele despre facultatile de inginerie si nu numai... dar cand colo, "multi eroi se arata dupa razboi". |
#59
Posted 08 April 2016 - 20:43
Spk96, on 08 aprilie 2016 - 18:35, said:
Mama, mama, tu inginer fiind, zici despre niste teoreme, formule, ecutatii "cu ce te ajuta" ? Deci, diferenta dintre un inginer si un jurnalist dpdv matematic nu exista. Amandoi au aceleasi probleme "cu ce te ajuta asta" . Nu am treaba cu competentele tale, dar tu si inca vreo 2-3 va tot dati zmei pe topicele despre facultatile de inginerie si nu numai... dar cand colo, "multi eroi se arata dupa razboi". Sa citesti si tu cel putin ziare despre inginerie, apoi ai voie sa vorbesti despre asta. Pana atunci nu cunosti cu ce se mananca asa ceva si iti dai importanta degeaba Nu ca te-as lua in seama. Daca as vrea sa te inchid acum cu mat te-as intreba sa VII CU UN EXEMPLU din inginerie in care se poate folosi spre rezolvare DOAR una dintre cele 2 artificii de calcul Si te reduc la tacere Am dreptate? Facem pariu ca nu mai scrii? Eu zmei d-asita ca tine mananc 2-3 la micul dejun. Nu te arunca acolo unde nu stii, mai ales nu jignii cand habar nu ai despre ce vorbesti |
#60
Posted 09 April 2016 - 19:32
Dar cand audiezi o poezie de Eminescu recitata de un actor prinde viata, o asculti de placere si o inveti(memorezi) de placere ca pe o melodie
nu mi s-a întâmplat aşa ceva până acum. |
#61
Posted 09 April 2016 - 20:24
nycolae, on 09 aprilie 2016 - 19:32, said:
Dar cand audiezi o poezie de Eminescu recitata de un actor prinde viata, o asculti de placere si o inveti(memorezi) de placere ca pe o melodie nu mi s-a întâmplat aşa ceva până acum. Si eu sunt mai cioban asa, asta nu inseamna sa nu inteleg pe cei care sunt diferiti de mine. |
#62
Posted 09 April 2016 - 21:18
nycolae, on 09 aprilie 2016 - 19:32, said:
Dar cand audiezi o poezie de Eminescu recitata de un actor prinde viata, o asculti de placere si o inveti(memorezi) de placere ca pe o melodie nu mi s-a întâmplat aşa ceva până acum. Poezia asta are multe comentarii pozitive. Doar doua negative. Dar sa nu generalizam. Daca tie nu iti place o poezie recitata de un actor, nu inseamna ca nu ii place la nimeni. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Ke3aIiW0H1E?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#63
Posted 11 April 2016 - 22:08
Bogdansv1, on 15 martie 2016 - 10:29, said:
Pentru că nu ai folosit ceea ce ai învățat. Câți din cei trecuți de 25 de ani știu să extragă radicalul de ordinul 2? Câți își mai amintesc relațiile lui Viete sau schema lui Horner? Și se foloseau la admiterea în treapta I. Da si NU... Nu asa se pune problema. Mai e si valoarea formativa a exersarii unor lucruri. De ex cand citesti o carte-peste un an poate nu mai retii multe detalii, insa faptul ca ai citit-o ti-a imbogatit vocabularul/imaginatia. E o chestie ce tine de psihologie-dezvoltarea proceselor psihice, etc. Ce zici tu cu chestiuni de la mate care nu le mai aplici apoi in viata de zi cu zi e cam la fel-faptul ca le-ai studiat/analizat/inteles a contribuit la dezvoltarea unei gandiri logice, corecte. Desigur, asta daca nu ai facut doar operatii de aplicare mecanica a lor ca papagalul. Asa, ce sa facem, nu mai predam nici tabla inmultirii ca doar si aia se poate face pe calculator? Poate maine-poimaine nu mai predam nici scrisul de mana, ca doar poti sa tastezi la calculator/tableta . Asa reducem totul la absurd? Da, scoala romaneasca greseste ca insista doar pe memorare/aplicare mecanica de formule/etc. Insa asta nu inseamna ca trebuie sa cadem inc ealalta extrema, sa nu mai facem nimic. Matematica predata in scoala ar trebui sa aiba si rol formativ de dezvoltare a gandirii logice/rationamentului, etc. Si nu doar sa tii minte niste formule. Chiar si alea, daca le-ai inteles cu mintea ta la vremea lor, le poti deduce din noi si dupa 20 de ani. Daca doar le tocesti si le aplici ca papagalul in exercitii-tip, evident, sunt degeaba, e pierdere de vreme si de neuroni. Deci nu se pune problema sa retii tot ce inveti la scoala, mai ales la scoala romaneasca unde te bombardeaza cu volume imense de informatie si toceala. Aici si eu sunt intr-un profund dezacord. Ar trebui sa se insiste pe exersarea gandirii, si sa nu se mai ceara atata memorare si reproducere. Toceala asta tampeste, ca mai deunzai era unul pe aici care intreba daca semnul "Rezulta" inseamna acelasi lucru cu "mai mare sau egal"... P.S Eu daca as fi prof de mate as lasa evdient copilul sa faca radical cu calculatorul, cat timp stie sa gandeasca problema/situatia respectiva. Degeaba-mi stie un algoritm mecanic daca da chix cu gratie cand e vorba de gandire. Edited by ipopovici11, 11 April 2016 - 22:20. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users