Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Ce inseamna sa fii de nota 10 ?

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
63 replies to this topic

#37
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009

View PostGogu Steriade, on 15 martie 2016 - 12:20, said:

Unele notiuni sunt pur si simplu "fara logica", fiind necesara memorarea lor (i.e. irregular verbs)

Daca ai 2 variante pentru verbele neregulate: sa le memorezi cuvant cu cuvant sau sa fi nevoit sa le folosesti in propozitii si sa le inveti in felul acesta exersand pe situatii reale. De exemplu, daca ai avea posibilitatea sa citesti in engleza, o carte care iti place (de ex: SF, sau orice care iti place actiunea), si in timp ce citesti, intalnesti acele verbe neregulate, nu este mai atractiv modul acesta de abordare, decat sa memorezi o pagina cu 3 coloane: infinitiv, past simple si past perfect fara un context concret in care se folosesc aceste verbe.
Sigur ca poti folosi ambele variante, dar cred ca e mai interesant cand ai situatii practice si si inveti practicand pe situatii reale.

Edited by PlatonX, 15 March 2016 - 12:36.


#38
Gogu Steriade

Gogu Steriade

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 386
  • Înscris: 04.12.2005

View PostPlatonX, on 15 martie 2016 - 12:35, said:

Sigur ca poti folosi ambele variante, dar cred ca e mai interesant cand ai situatii practice si si inveti practicand pe situatii reale.
Eu nu am specificat modalitatea de invatare. Evident ca este mai bine sa inveti din experienta (e.g. sa traiesti un numar de ani printre vorbitori nativi care au un grad bun de educatie), insa din punct de vedere al regulilor, acele verbe neregulate nu au logica ;)

#39
AndyM

AndyM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,996
  • Înscris: 01.08.2005
Ca sa nu uiti o limba straina trebuie sa o exersezi.
E foarte greu ca sa inveti 100 cuvinte/saptamana si sa le reti si peste 2-3 luni atata timp cat tu mereu inveti altele si pe cele actuale nu le repeti.
Trebuie sa citeasca in engleza carti, sau sa aiba cu cine vorbi.

#40
newbie13

newbie13

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,010
  • Înscris: 13.12.2009
daca ai cunostinte-> ai note mari. invers nu merge. :)

#41
aaddyy2005

aaddyy2005

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,545
  • Înscris: 17.02.2013
in principiu elev de nota 10 echivaleaza in vest cu A
Acu viu eu cu o comparative:
Imi aduc aminte ca in clasa a 3 -a aveam 10 la mate stiind deja table inmultirii si la caligrafie scriind cursiv si frumos, rotund si inclinat
Piticu meu are A si deabia ii invata multiplicarea cu 4 (l-am executat eu in avans ca prea o labarea la mate) si cu litere mici de tipar , parca bate la masina cand scrie..
Asigur ca 10-le meu din copilarie e peste A-ul piciului. Norocul meu e ca e foarte curios si avid sa inteleaga lumea si pune intrebari si ii place sa discute cu mine ca altfel s-ar lua dupa deviza pe care am tras-o eu despre invatamantul Canadian: tara te vrea prost si indatorat!

Edited by aaddyy2005, 15 March 2016 - 18:58.


#42
lupini

lupini

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,239
  • Înscris: 29.12.2006

View PostPlatonX, on 15 martie 2016 - 10:06, said:

Din noiembrie la mine vine un omulet de 10 ani la engleza - o ora pe zi/3 zile pe saptamana. Ii fac exercitii in functie de ce stie, de ce a invatat etc.

O vorbă spune că cel mai bine se învaţă o limbă străină în bucătărie (sau pe stradă), adică, vorbind şi greşind.

Să ne gândim cum învaţă fiecare "om mic" limba maternă: la început prin pronunţarea greşită a cuvintelor, apoi, odată cu repetarea lor, ajunge la o pronunţie cât mai corectă, până spre vârsta de un an. Să ne uităm la primul cuvânt pe care copilul îl învaţă: mama.

Este limpede că un bebeluş nu va spune cuvântul "mama" corect, încă de la început, ci aa, baba, dada, gaga, ama...şi într-un final...mama. Am dat doar un exemplu, dar toate cuvintele se învaţă aşa, prin trial-and-error. Şi mai e ceva important: să aibă cine să-i accepte greşelile inerente, şi cu timpul, să le corecteze.

Aşa se învaţă o limbă.

Edited by lupini, 19 March 2016 - 00:46.


#43
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009

View Postlupini, on 19 martie 2016 - 00:40, said:

O vorbă spune că cel mai bine se învaţă o limbă străină în bucătărie (sau pe stradă), adică, vorbind şi greşind.

Să ne gândim cum învaţă fiecare "om mic" limba maternă: la început prin pronunţarea greşită a cuvintelor, apoi, odată cu repetarea lor, ajunge la o pronunţie cât mai corectă, până spre vârsta de un an. Să ne uităm la primul cuvânt pe care copilul îl învaţă: mama.

Este limpede că un bebeluş nu va spune cuvântul "mama" corect, încă de la început, ci aa, baba, dada, gaga, ama...şi într-un final...mama. Am dat doar un exemplu, dar toate cuvintele se învaţă aşa, prin trial-and-error. Şi mai e ceva important: să aibă cine să-i accepte greşelile inerente, şi cu timpul, să le corecteze.

Aşa se învaţă o limbă.


Daca ar sta cu mine in casa, ar fi altceva. Dar vine pentru scoala. Si trebuie sctructurat in fuctie de ce face la scoala pt ca da teste la scoala la engleza si trebuie sa stie. Si a venit si tarziu. El nu era de clasa a 3-a. Era practic zero la engleza. Da, asa ar fi ideal sa repete cineva cu el ACASA. Dar daca nu are cine... Thanks.

P.S. Postul meu era axat pe faptul ca ar trebui gasita o solutie la faptul ca cei cu 10 pe linie, uita 80% din ce au stiut la scoala, pt ca memoreaza, nu inteleg logic. Modul de predare mai ales, trebuie schimbat, e prea abstract.

#44
BB-8

BB-8

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 742
  • Înscris: 07.02.2016
Nota 10 inseamna perfectiune. Eu , daca as deveni profesor, n-as da niciodata nota 10 la nimeni, iar pentru nota 9 trebuie sa citeasca asa mult incat sa nu mai aiba timp nici macar sa manance si sa doarma.  

Mi se pare cea mai mare tampenie sa dai note mari din indulgenta. Sistemul de invatamant e afectat de aceasta inflatie de note. Mai rau e ca se da si nota 5 din indulgenta si de aia ne pomenim cu elevi in  liceu  care scriu, citesc si se exprima cu dificultate (ca de tabla inmultirii ce sa mai vorbim?)

De aia ne miram ca mai toti ajung someri cu diploma pentru ca mai nou, si profesorii universitari ii trec pe studentii praf din mila  avand in vedere ca nivelul a scazut foarte mult .  

Daca vrei sa ai un copil cu un viitor in  , trebuie sa-l duci la o scoala privata cu engleza ca limba de predare, apoi la un liceu prestigios si dupa BAC, sa se duca la o universitate din strainatate cu bursa.
Servicile de invatamant public sunt deplorabile (mai rau e ca sunt deplorabile pe banii nostri) si ar trebui evitate.

Edited by BB-8, 22 March 2016 - 09:48.


#45
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,857
  • Înscris: 20.10.2015
Ai fi un profesor prost atunci.
Sa-ti demonstrez?
La o problema oarecare, tie ce nota ti-ai da?

#46
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009

View PostBB-8, on 22 martie 2016 - 09:46, said:

De aia ne miram ca mai toti ajung someri cu diploma pentru ca mai nou, si profesorii universitari ii trec pe studentii praf din mila  avand in vedere ca nivelul a scazut foarte mult .  

Daca vrei sa ai un copil cu un viitor in  , trebuie sa-l duci la o scoala privata cu engleza ca limba de predare, apoi la un liceu prestigios si dupa BAC, sa se duca la o universitate din strainatate cu bursa.
Servicile de invatamant public sunt deplorabile (mai rau e ca sunt deplorabile pe banii nostri) si ar trebui evitate.

Man, problema nu este nota. E complet irelevant ce nota are. Sa iti explic. Memoreaza ca o poezie zeci de pagini si are nota 10 sau 9 sau cat vrei tu. Dar dupa 2 luni, intraba-l ceva sa vezi, mai stie ? Pate 10% maxim. Si atunci ce folos ca a recitat ca papagalul 10 pagini pe de rost, daca el nu a reusit sa asimileze ce a citit ?
Ai auzit de analfabetism functional ? Problema nu este canititatea de informatie. Problema este daca elevul intelege logic ce citeste si mai ales daca intelge la ce ii foloseste ceea ce citeste.

Intreaba-l pe un profesor (fie el si universitar) la ce se folosesc informatiile pe care ti le da, si ai sa fii surprins ca 80% dintre profesori nu stiu sa iti spuna exact: informatia asta se foloseste la asta. Dar mai intreba-l si de ce pune pe tabla niste formule si definitii seci si nu explica conceptul ? Ca sa le memoram ca papagalii, in loc sa le intelegem logic ?

Iti spune cineva care lucreaza ca programator: 80% din ce faci la facultate nu folosesti la locul de munca si in ciuda aparentelor, nu iti folosetste la nimic. Daca iau toate cursurile de la facultate si le pun pe masa, din 80% nu m-a intrebat nimeni niciodata la nici un interviu. Si apropo, pe nici un angajator nu l-a interesat ce nota am avut la licenta sau cu cat am terminat facultatea. Pe toti i-a interesat un singur lucru: stii sa faci ce avem noi nevoie ? Si ce avem noi nevoie nu are legatura in proportie de 80% cu cursurile tale din facultate. Stii bine, nu la revedere. Notele tale si cursurile tale (cele mai multe) ne lasa rece. Nu iti vor folosi la job. Si nu e vorba de o firma de apartament mica. E vorba de o multinationala.

Edited by PlatonX, 22 March 2016 - 14:03.


#47
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
pentru cine nu stie la ce foloseste sistemul de invatamant, intrebarea are sens, pentru cine stie, n-are.

#48
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009

View Postblimpyway, on 23 martie 2016 - 00:44, said:

pentru cine nu stie la ce foloseste sistemul de invatamant, intrebarea are sens, pentru cine stie, n-are.

Sa inteleg ca daca voi sti, nu o sa mai pun intrebari, pentru ca oricum, nu au sens. Interesanta logica.

#49
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
ok, scuze. Un alt prof - tot de engleza - poate e mai lamuritor

Attached Files



#50
Spk96

Spk96

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 483
  • Înscris: 16.11.2013
Referitor la primult post, de aceea in catalog pe langa nota se trece si data. Adica in data respectiva ai stiut lectia de nota 10.
Fazele cu extragerea radicalului sunt penibile si probabil zise de niste umanisti.
Matematica nu este cea mai buna disciplina aplicabila in viata de zi cu zi, mai degraba ar fi fizica sau chimia.
@Bogdan, eu nu cred ca este vreunul care sa stie calcula integrala, dar sa nu stie ce reprezinta ea.
@Tsunami, tot respectul pentru inginerii ce nu au auzit de relatiile lui Viette si de schema lui Horner.

Trimis de pe al meu V1_Viper folosind Tapatalk



#51
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,857
  • Înscris: 20.10.2015

View PostSpk96, on 07 aprilie 2016 - 22:39, said:

@Tsunami, tot respectul pentru inginerii ce nu au auzit de relatiile lui Viette si de schema lui Horner.

Daca ai fost ironic, la ce te ajuta sa le stii?

#52
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009
blimpyway,

"School as it was built is an essential support system for a vision
of social engineering that condemns most people to be subordinate stones
in a pyramid that narrows as it ascends to a terminal of control."

OK. Parintii nu stiu asta, profesorii nu stiu asta ? Politicenii nu stiu ?
Scopul sistemului de invatamant nu ar trebui sa fie memorarea infiormatiei, ci intelegerea logica. Si mai ales metoda de predare interactiva, nu dictare in sec. XXI. Nimeni nu isi pune problema ca elevul nu asimileaza, este nevoit sa memoreze o cantitate uriasa de informatii pe care o uita la scurt timp, pt ca nu ai cum sa asimilezi intr-un  timp atat de scurt asa de multa informatie, mai ales cand este dupa dictare si nici nu intelegi termanii, nici nu intelegi la ce iti foloseste ?
Cum poti sa afisezi pe tabla definitii fara explici conceptul (la matematica) ? Lucrez si eu cu ingineri. Nici unul nu stie ce este o derivata si la ce se foloseste. Macar asa, ca si cultura generala daca practic nu foloseste la locul de munca.

#53
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,857
  • Înscris: 20.10.2015

View PostPlatonX, on 08 aprilie 2016 - 10:10, said:

blimpyway,

"School as it was built is an essential support system for a vision
of social engineering that condemns most people to be subordinate stones
in a pyramid that narrows as it ascends to a terminal of control."

OK. Parintii nu stiu asta, profesorii nu stiu asta ? Politicenii nu stiu ?
Scopul sistemului de invatamant nu ar trebui sa fie memorarea infiormatiei, ci intelegerea logica. Si mai ales metoda de predare interactiva, nu dictare in sec. XXI. Nimeni nu isi pune problema ca elevul nu asimileaza, este nevoit sa memoreze o cantitate uriasa de informatii pe care o uita la scurt timp, pt ca nu ai cum sa asimilezi intr-un  timp atat de scurt asa de multa informatie, mai ales cand este dupa dictare si nici nu intelegi termanii, nici nu intelegi la ce iti foloseste ?
Cum poti sa afisezi pe tabla definitii fara explici conceptul (la matematica) ? Lucrez si eu cu ingineri. Nici unul nu stie ce este o derivata si la ce se foloseste. Macar asa, ca si cultura generala daca practic nu foloseste la locul de munca.

Nu prea cred

Cat fac 7x5?
E din memorare sau ai facut logic?

#54
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009
Tsunnnami,

Ce nu crezi, ca inginerii cu care lucrez nu inteleg ce este o derivata si nu o folsesc la proiectare ?
Sau nu crezi ca atunci cand memorezi pagini intregi de termeni noi pe care nu ii intelegi uiti mai mult de 80% in 2 luni ?

Si literele le memorezi si regulile de inmltire si impartire. De ce compari merele cu perele ? De ce ma intrebi cat fac 7x5 cand eu am detaliat ca elevii trebuie sa memoreze o cantintate prea mare de termeni noi pe care nu ii inteleg ? Am scris ca este mai interesanta o ora interactiva decat dictarea.
Gandirea logica nu este dezvoltata la clasa a II-a (cand se face tabla inmultirii), dar la clasa a XI-a cand se fac derivatele este.

Argumentul tau este o Eroare logice inductiva: daca la calsa a II-a gandirea logica nu este dezvoltata, atunci nici la clasa a XI-a gandirea logica nu este dezvoltata.
https://en.wikipedia..._generalization

Edited by PlatonX, 08 April 2016 - 14:13.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate