Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

Ford Fiesta VI Titanium

- - - - -
  • Please log in to reply
230 replies to this topic

#1
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Incepand cu vineri seara Avensis-ul a primit un coleg de parcare mai mic, sub forma unui Ford Fiesta 1.25 - 82cp. Scopul ei principal in viata este acela de a fi masina sotiei.
Cum am zis si in titlu, masina este echipare Titanium peste care s-a adaugat pachet Titanium Plus.
Ca si dotari are suficiente cat sa nu lipseasca nimic:
ABS + MBA
Oglinzi reglabile electric si incalzite, cu lumini de semnalizare integrate
Aer conditionat automat
Pre-echipare ISOFIX
Airbag genunchi sofer
Airbag-uri frontale / laterale sofer si pasager
Roata de rezerva de dimensiuni 175/65 R14
Buzunare plasate pe spatarele scaunelor din fata
Scaun sofer reglabil manual pe inaltime
Ceas digital
Scaune fata reglabile manual pe 2 directii
Computer de bord
Schimbator de viteze din aluminiu / piele
Covorase fata / spate velurate
Servodirectie
Faruri de ceata
Siguranta copii pentru usi spate
Geamuri cu tenta verde
Sistem pornire (-25 °C)
Geamuri fata actionate electric
Spoiler fata / spate in culoarea caroseriei
ICE Pack 71:
Radio-CD/MP3, comenzi audio pe volan,
Spoiler fata cu insertie cromata
6 difuzoare, conector AUX-IN, display 2 linii, USB
Suport dublu de pahare in consola fata
Iluminare ambientala
Suport lombar scaun sofer
Imobilizator electronic motor
Tetiere fata / spate reglabile (2:2)
Inchidere centralizata cu telecomanda (2 chei pliabile)
Usa porbagaj cu insertie cromata
Jante aliaj 15'' cu 5 spite in Y (195/50 R15)
Volan in 3 spite imbracat in piele
Manere exterioare usi si carcase oglinzi in culoarea caroseriei
Volan reglabil axial si vertical
ICE Pack 74 care aduce in plus:
display matrix
interfata BlueTooth/VoiceControl - engleza)
geamuri fumurii spate
47A Pachet fumatori

Nu imi este inca clar daca masina are sau nu ESP. Este fabricata in 07.07.2010 (conform VIN) si a fost achizitionata undeva in Octombrie, 2010. Din ce am inteles de la jumatatea anului s-ar fi introdus ESP-ul standard pe toate Fiestele insa nu am reusit sa aflu daca are sau nu.
La momentul actual masina are ~16.600km (avea 16.165 cand am luat-o).
Masina a fost achizitionata de la dealer-ul Ford din Tg. Mures, acesta achizitionand-o de la primul proprietar al masinii la sfarsitul lunii Noiembrie, anul trecut.
Nu am condus-o foarte mult (vreo 50-60km) insa cat am mers cu ea in general imi place, desi sunt unele chestii de care ar fi putut sa se preocupe putin mai mult cei de la Ford:
- cand pui contactul clima isi face autotest si se aud toti voletii cum se misca / scot diverse sunete prin bord. Dureaza vreo 5 secunde toata treaba, apoi liniste (la Avensis nu am auzit asa ceva vreodata).
- ventilatorul senzorului de temperatura interioara bazaie enervant si se aude cand se stationeaza cu muzica oprita.
- lipsa unui indicator de temperatura sau macar a unui becusor care sa se aprinda cat motorul e rece.
- pozitionare un pic idoata a filtrului de cabina (la picioarele pasagerului, trebuie demontate ceva plastice la consola centrala pt a ajunge la el)
- insonorizare nu tocmai buna a partii din spate (se aude zgomot de rulaj incepand pe pe la 70km/h). De fapt, in fata este insonorizata foarte bine, in spate insa s-au plictisit.
- la pedalierul soferului, sub bord, toate cele sunt expuse, inclusiv coloana de directie (se vede si locul prin care iese din masina si parca intra si ceva aer rece la viraje mai pronuntate). Puteau sa puna ceva plastice sa mascheze putin toate cele.
- oglinzile exterioare de-o forma nu foarte fericita (din punctul meu de vedere), prea mici. Am impresia ca nu vad la fel de bine in ele ca in cele de pe avensis, mai ales cand traficul se desfasoara pe mai multe benzi / sens.

Poate si eu sunt putin prea dur cu ea, fiind obisnuit in ultimii ani cu avensis-ul si cum sunt lucrurile facute in el.
Ca parti bune (ca sunt si d-astea):
- finisaje dragute si interior vesel. Plasticele de la vedere, cele pe care le vezi cel mai des, nu sunt urate deloc, chiar daca unele sunt plastice dure.
- fun de condus, sta pe drum ca pe sine (multumita probabil si anvelopelor destul de late pentru cata masina e).
- suspensia destul de ok, preia denivelarile / gropile ok, chiar daca masina este usoara si suspensia setata mai sport. Chiar se simte destul de grea si asezata la denivelari (se simte insa puntea spate ca e bara de torsiune si nu independenta).
- izolarea fonica in general (nu am trecut de 100km/h) destul de ok, motorul se aude foarte putin in habitaclu si doar la turatii de la 3000rpm in sus si nici atunci deranjant.
- destul de iute pentru cei 82cp, nu simti ca trebuie sa tragi de ea, in treptele 1->3 inclusiv misca cam de la orice turatie. 4 si 5 - trebuie sa fii peste 2000, altfel nu presteaza (nah, motor mic).
- pozitie la volan destul de faina, joasa.
- comenzi la indemana, m-am obisnuit repede cu butoanele prin masina.

Pe termen scurt trebuie sa-i fac revizia si sa repar singurul defect estetic, o mica (dar adanca) zgarietura pe haion.
La reviziei ar trebui sa schimb (pe langa ulei, filtru ulei, filtre aer) si cureaua de accesorii (scartaie incet dar continuu la rece) si probabil discurile de pe fata (cam atacate de rugina, nu par sa se curete de tot). De asemenea, vor trebui demontati si tamburii si facut curatenie si in ei, se aude ceva harait la franare la viteza mica (banui ca ceva rugina este).

De asemenea, nu are anvelope de vara, asa ca la primavara trebuie sa-i iau un set de anvelope bune iar la iarna sa schimb setul cu care am luat-o, care is cam prastii (matador nordica sau ceva de genul).

Cateva poze cu fiara (din pacate nu foarte recente):
Attached File  20160125_142553.jpg   348.05K   287 downloadsAttached File  20160125_142602.jpg   391.11K   284 downloads
Attached File  20160125_142610.jpg   426.61K   282 downloadsAttached File  20160125_142619.jpg   364.28K   393 downloads
Attached File  20160125_142927.jpg   290.33K   437 downloads

Edited by closchkutza, 01 February 2016 - 11:33.


#2
mulder_372000

mulder_372000

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,261
  • Înscris: 02.05.2007
S-o stapanesti sanatos! Cat ai dat pe ea?

#3
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Faina masina, perfecta pentru o doamna.
Cat a fost halatu?

#4
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Halatul a fost 6800 Euro.

#5
sanderoalex

sanderoalex

    Nefumător înrăit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,653
  • Înscris: 26.03.2009
insonorizarea  pe  spate  e  problematica  la  majoritatea  hatchbackurilor.  se  rezolva   partial  cu  cauciucuri  cu  zgomot  redus  la
rulare,mai  moi.filtrul  de  polen  e  parfum  fata  de  focus,unde  trebuie  sa  dai  jos  pedala  de  accelerație  ca  sa-l  schimbi!

Edited by sanderoalex, 01 February 2016 - 12:26.


#6
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Deja m-am gandit la niste Dunlop BlueResponse (67db, clasa A pe ud). Sa vad, daca gasesc ceva mai interesant, as vrea sa fie si un pic sport, avand in vedere setarea masinii plus ca mi-ar placea sa aiba si ceva protectie de janta iar astea nu au.
Stiu de filtru + pedala de acceleratie, asa era si la fiesta V.
Tot din aceeasi gama, ca sa schimbi becuri la faruri trebuie sa dai farurile jos de pe masina Posted Image .

Edited by closchkutza, 01 February 2016 - 12:32.


#7
sanderoalex

sanderoalex

    Nefumător înrăit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,653
  • Înscris: 26.03.2009
incearca  si  o  insonorizare  a  porcbagajului,  eventual  si  sub  bancheta  spate.  sa  stii  ca  e  mare  diferenta  la  zgomot
cu  anvelope  bune.  cele  de  iarna  (continental ts850)  aproape  nu  le  aud,  cele  de  vara  da.

#8
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
Fainutza troscoleta !
Nici pretul nu-i urat avand in vedere rulajul.
Sa se bucure doamna de ea ( fara incidente ) !

Edited by marr, 01 February 2016 - 14:17.


#9
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013

Quote

Sistem pornire (-25 °C)
Ce e asta?

#10
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
@marr: multumesc (din partea ei) pentru urari.
@friskey: habar nu am. Interesant este ce se intampla dupa -25...la -28 de exemplu, mai porneste? :)

#11
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Foarte bun pret pentru ce masina ai primit! Totusi eu nu pot sa inteleg niste chestii. Lasa faptul ca cineva a vandut-o cu 16000 de km. Dar nu cred ca e nevoie sa te atingi de discuri sau plăcute. Doar nu s-au facut raliuri cu ea. Franele prind bine? Iti da vreo senzatie de nesiguranta? Daca da, mai fa o ultima încercare prin care sa le verifici starea pe un elevator. Coltul meu avea 20000 de km si pe la 30000 scaraiau franele ca dracu. Le-am schimbat, desi mecanicul a spus sa ma calmez ca mai duc sigur 10000 de km. Dar nu a avut cu cine. Dupa care si cele noi au scartait. Desi de prins, prind f bine. Deci eu zic sa verifici pentru ca,cel putin toreric, nu e de schimbat nimic la km astia.
Apoi, problemele semnalate de tine sunt slăbiciuni la multe masini de clasa mica. Lipsa spatiului duce la unele compromisuri tehnice. Si la mine filtrul de polen e la picioarele pasagerului din dreapta si e f incomod de schimbat. Dar nu ma plâng pentru ca la Beetle trebuie sa desfac doua bucati din bord ca sa ajung la el. Mai întâi înjur si apoi mă apuc de treaba. :D
Drumuri bune si sa va bucurati de ea. Astept cu interes si ceva info despre consum. :)

#12
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 05.08.2005
Sa o folositi sanatosi!

Nu stiu ce va plangeti asa mult de unde sunt amplasate filtrele de aer cand si la case mai mari e la fel, in speta la Audi a6 dupa 2007...

#13
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013

View Postcloschkutza, on 01 februarie 2016 - 15:23, said:

@friskey: habar nu am. Interesant este ce se intampla dupa -25...la -28 de exemplu, mai porneste? Posted Image
Tu ma intrebi pe mine?

#14
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Sa o conduceti sanatosi multi km fara probleme!
Referitor la ESP, daca introduci VIN-ul pe www.etis.ford.com poti afla intreaga lista de dotari, gratuit.

#15
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006

View PostLauCalin, on 01 februarie 2016 - 17:16, said:

Foarte bun pret pentru ce masina ai primit! Totusi eu nu pot sa inteleg niste chestii. Lasa faptul ca cineva a vandut-o cu 16000 de km. Dar nu cred ca e nevoie sa te atingi de discuri sau plăcute. Doar nu s-au facut raliuri cu ea. Franele prind bine? Iti da vreo senzatie de nesiguranta? Daca da, mai fa o ultima încercare prin care sa le verifici starea pe un elevator. Coltul meu avea 20000 de km si pe la 30000 scaraiau franele ca dracu. Le-am schimbat, desi mecanicul a spus sa ma calmez ca mai duc sigur 10000 de km. Dar nu a avut cu cine. Dupa care si cele noi au scartait. Desi de prins, prind f bine. Deci eu zic sa verifici pentru ca,cel putin toreric, nu e de schimbat nimic la km astia.
Apoi, problemele semnalate de tine sunt slăbiciuni la multe masini de clasa mica. Lipsa spatiului duce la unele compromisuri tehnice. Si la mine filtrul de polen e la picioarele pasagerului din dreapta si e f incomod de schimbat. Dar nu ma plâng pentru ca la Beetle trebuie sa desfac doua bucati din bord ca sa ajung la el. Mai întâi înjur si apoi mă apuc de treaba. Posted Image
Drumuri bune si sa va bucurati de ea. Astept cu interes si ceva info despre consum. Posted Image
Franele prind bine (chiar daca nu sunt neaparat fan al franelor pe sistemul ON-OFF, cu dozare mai delicata) insa:
- discurile de pe fata inca nu s-au curatat, nu au luciu de disc de frana "sanatos". O sa le fac o poza cand ajung acasa.
- tamburii din spate scot ceva zgomote / haraieli la franare. Din experiente anterioare, la tamburi e bine ca la ~2 ani sa fie desfacuti, curatati, reglati, etc ca sa mearga totul bine si fara zgomote dubioase.
Altfel, da, discurile de pe fata sunt ca si noi, dpdv al uzurii, nu au pic de buza pe margine.


View Postt-balt, on 01 februarie 2016 - 19:34, said:

Sa o folositi sanatosi!

Nu stiu ce va plangeti asa mult de unde sunt amplasate filtrele de aer cand si la case mai mari e la fel, in speta la Audi a6 dupa 2007...
Multumesc!
Sunt obisnuit "prost" cu avensis-ul la care filtrul de aer este in spatele torpedoului. Am de dat un surub jos (amplasat intr-un loc f accesibil), torpedoul iese usor si voila, filtrul de aer intr-un loc in care ajungi fara sa te tarasti pe jos / contorsonezi. :)

View PostMarius3k, on 02 februarie 2016 - 09:42, said:

Sa o conduceti sanatosi multi km fara probleme!
Referitor la ESP, daca introduci VIN-ul pe www.etis.ford.com poti afla intreaga lista de dotari, gratuit.
Multumesc!
Am bagat VIN-ul acolo si nu scrie nici ca-l are, nici ca nu-l are (nici Less, nici With). Asta inseamna ca nu-l are?

#16
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Da-mi pe pm VIN-ul si ne auzim.

#17
ajaccio

ajaccio

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 615
  • Înscris: 19.02.2008
Si eu ma gandeam pentru sotie tot la o Fiesta pe benzina pentru mersul de melc din Bucuresti. De curiozitate ce consum ai cu ea urban/ extraurban?

#18
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Deocamdata nu am avut timp sa fac cine stie ce teste. Plus de asta, eu nu am traseu exclusiv urban, stand in afara Bucurestiului (practic la mine e mixt traseul zilnic).
Ce pot sa-ti spun este ca de la Sinaia pana la Corbeanca (mers normal, ~100km/h pe DN 1) masina arata consum de 5.0 l/100km. Dupa cateva drumuri Corbeanca-Bucuresti (si la ore de varf si in week-end) consumul a urcat la 5.6 unde vad ca sta momentan.
Ca idee, cand am luat-o avea pe bord 6.4l/100km si din cate am inteles si-a facut veacul mai mult prin oras.

O alta chestie descoperita la masina: se pare ca scaunul pasagerului nu este foarte ergonomic (cel de la sofer are reglaj lombar) sotia se cam plange de dureri de spate dupa 40-50 minute de stat pe el (chestie care in Avensis nu s-a intamplat vreodata).
Un alt minus al scaunelor: desi sezutul este destul de lung, stai pe scaun doar cu fundul pentru ca sezutul nu este inclinat (partea dinspre spatar mai lasata). Asta este amplificata de faptul ca am scaunul reglat la minim jos, daca l-as ridica n-ar mai fi asa pregnanta problema insa as sta ca in duba apoi.

Edited by closchkutza, 03 February 2016 - 10:14.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate