Panouri Fotovoltaice II

#19
Posted 07 December 2015 - 21:27

@V_i_c_t_o_r : Eu folosesc un sistem solar presurizat de 150L cu 15 tuburi vidate, este fara pompa, ai presiunea de la reteaua de apa. Vara apa ajunge la 90-95 grade pe timp senin si 45-50 grade pe timp noros (capteaza razele infrarosii). Il folosesc din martie pana in octombrie. El ar merge si pe timp de iarna dar nu se incalzeste mai mult de 40 grade si asta numai in partea sus( cam vreo 5 minute de apa fierbinte). De aceea il golesc de apa si/sau pentru ca nu am incredere in izolatia lui la -30 grade (uneori iarna avem 3-4 zile aceasta temperatura negativa). Pe scurt isi merita toti banii (in jur de 2500 lei). Timp de amortizare 2-3 ani.
Ca sa fiu in tema acestui topic : nu recomand incalzirea apei din curentul produs de panouri, este energie irosita avand in vedere ca sistemul cu tuburi vidate are un randament de >95% . Edited by Compf_99, 07 December 2015 - 21:30. |
#20
Posted 07 December 2015 - 22:07

Poti da o estimare cata energie produc pe zi cele 12 panouri intr-o zi de iarna in care nu se vede soarele? -Pai iarna poate dura si 5 luni,apoi primavara si toamna sant saptamani de ploi si nori,timp in care iar nu se produce nimic,asa ca socotind in modul cel mai serios si impartial,nu as conta pe mai mult de jumatate din jumatate de an.Acum ce nu inteleg eu cum socotesc unii atunci cand afirma ca isi asigura toata energia necesara pe timpul verii cu 12 panouri,fara sa realizeze ca anotimpul verii e format de fapt din 3 luni, formate din 90 de zile,numai ca o buna parte din vara se uita ca mai e si...noapte,timp in care se consuma din sistemul energetic national contra cost,sau dela luna,asta doar daca are panouri voltaice...lunare sau ..stelare.Mi-as face totusi si eu un cat de mic off-grid daca mi-ar spune un initiat adevarul,dar vad ca fiecare vorbeste pe limba lui..Am instalat de cativa ani 1 panou de ACM cu 18 tuburi nepresurizate,si ma gandeam ca in loc de acumulatori care sant F.scumpi sa transfer energia electrica direct in ACM.avand boiler cu serpentina si rezistenta de 2,2 Kw.pe care as rebobina-o la o tensiune mica ca sa o alimentez direct fara invertor Dar crezi ca ma lamureste vreunul ce si cum sa fac sa nu arunc banii pe fereastra..Si nici initiatorul Luciangpl nu mai intra,s-o fi suparat omu... [email protected]_99 daca zici ca ai panou presurizat de ce nu-l folosesti cu antigel ca mai sant perioade cu soare chiar si iarna. Edited by Arayan, 07 December 2015 - 22:14. |
#21
Posted 07 December 2015 - 22:16

Am instalat de cativa ani 1 panou de ACM cu 18 tuburi nepresurizate,si ma gandeam ca in loc de acumulatori care sant F.scumpi sa transfer energia electrica direct in ACM.avand boiler cu serpentina si rezistenta de 2,2 Kw.pe care as rebobina-o la o tensiune mica ca sa o alimentez direct fara invertor Dar nu stiu daca panourile fotovoltaice scot ceva putere doar din lumina difuza din zilele de iarna. |
#22
Posted 07 December 2015 - 22:27

Raspunsuri la intrebarile voastre aveti in partea I-a . Nu strica sa descrieti ce ati realizat , ce doriti sa faceti si cu siguranta veti afla raspunsuri .
@ Arayan : eu sincer nu am inteles ce doresti sa afli. Vad ca stii foarte bine sa numeri zilele de vara . Incearca sa intelegi ceva din topicul recomandat mai sus . |
#23
Posted 07 December 2015 - 23:00

Ca sa fiu in tema acestui topic : nu recomand incalzirea apei din curentul produs de panouri, este energie irosita avand in vedere ca sistemul cu tuburi vidate are un randament de >95% . |
#24
Posted 07 December 2015 - 23:19

@benis: Cum? Folosind un motor Stirling ? Daca tot arunci o pastila, finalizeaza.
Edited by Compf_99, 07 December 2015 - 23:20. |
#25
Posted 07 December 2015 - 23:21

ia mai terminati cu offtopicul!!!
panouri solare fotovoltaice am zis!!! |
#26
Posted 07 December 2015 - 23:24

[email protected]_99 daca zici ca ai panou presurizat de ce nu-l folosesti cu antigel ca mai sant perioade cu soare chiar si iarna. ![]() Subiectul nu este chiar off topic. Eu incerc, ca si alti useri dealtfel, sa subliniez ca nu este eficient sa incalzesti apa cu energie electrica produsa de panouri fotovoltaice. Randamentul difera enorm. Singura solutie la care merge si chiar se recomanda antigel este cu pufer (automat pompa, nu bun). Puferul costa enorm (peste 5000 lei), nu merita. Edited by Compf_99, 07 December 2015 - 23:30. |
#27
Posted 07 December 2015 - 23:56

la ce randament te referi?!?
![]() vezi ca sunt 2! daca vorbesti de orice altceva in afara panourilor fotovoltaice e offtopic |
#28
Posted 08 December 2015 - 00:08

@Nero-d : Nu este off topic daca compari cele 2 sisteme. Cel specializat pentru apa calda cu tuburi vidate are randmanet de >95% iar cel cu panouri fotovoltaice pentru inclazirea apei 15-20%. Este o diferenta enorma. Ideea este sa inteleaga toti : nu incalziti apa cu energie obtinuta din panouri fotovoltaice, nu este practic. Am incheiat cauza si efectul
![]() Edited by Compf_99, 08 December 2015 - 00:12. |
|
#29
Posted 08 December 2015 - 00:18

Poti da o estimare cata energie produc pe zi cele 12 panouri intr-o zi de iarna in care nu se vede soarele?
Sunt in cautarea unei solutii pentru asigurarea apei calde pe timp de vara. Mai intai m-am uitat spre panourile fotovoltaice
o buna parte din vara se uita ca mai e si...noapte,timp in care se consuma din sistemul energetic national contra cost,sau dela luna,asta doar daca are panouri voltaice...lunare sau ..stelare. Attached FilesEdited by lestef, 08 December 2015 - 00:24. |
#30
Posted 08 December 2015 - 01:17

-Pai iarna poate dura si 5 luni,apoi primavara si toamna sant saptamani de ploi si nori,timp in care iar nu se produce nimic,asa ca socotind in modul cel mai serios si impartial,nu as conta pe mai mult de jumatate din jumatate de an.Acum ce nu inteleg eu cum socotesc unii atunci cand afirma ca isi asigura toata energia necesara pe timpul verii cu 12 panouri,fara sa realizeze ca anotimpul verii e format de fapt din 3 luni, formate din 90 de zile,numai ca o buna parte din vara se uita ca mai e si...noapte,timp in care se consuma din sistemul energetic national contra cost,sau dela luna,asta doar daca are panouri voltaice...lunare sau ..stelare.Mi-as face totusi si eu un cat de mic off-grid daca mi-ar spune un initiat adevarul,dar vad ca fiecare vorbeste pe limba lui..Am instalat de cativa ani 1 panou de ACM cu 18 tuburi nepresurizate,si ma gandeam ca in loc de acumulatori care sant F.scumpi sa transfer energia electrica direct in ACM.avand boiler cu serpentina si rezistenta de 2,2 Kw.pe care as rebobina-o la o tensiune mica ca sa o alimentez direct fara invertor Dar crezi ca ma lamureste vreunul ce si cum sa fac sa nu arunc banii pe fereastra..Si nici initiatorul Luciangpl nu mai intra,s-o fi suparat omu... [email protected]_99 daca zici ca ai panou presurizat de ce nu-l folosesti cu antigel ca mai sant perioade cu soare chiar si iarna. În condițiile României 1kwp panouri fotovoltaice mono,poli deci vreo 4 panouri fotovoltaice de 250Wp,produc o medie anuală de peste 1000 Kwh !,dar prin conversie unde există un întreg lanț de pierderi de conversie mai rămân cca.700 Kwh utili,mă refer la un sistem off grid cu o capacitate de stocare suficientă în acumulatori.Acum dacă ei ca reper aceste rezultate și le transpui pe un sistem de 3 Kwp,să zicem 12 panouri de 250Wp,vei avea o producție de cca.2100~2300 Kwh pe an !.Ai zice că la o medie de 175 Kwh pe lună ești independent energetic,numai că vei avea cca.8 luni pe an când producția va oscila între 120 ~250 Kwh pe lună și vei avea vreo 4 luni de zile critice când producția va fi între 40~90 Kwh pe lună utili !.Deci poți deveni independent energetic dacă știi să economisești fiecare watt produs de panouri fotovoltaice,asta înseamnă că mașina de spălat o folosești doar pe timp însorit când energia este în exces,eventual alimentată cu apă caldă de la panou solar cu tuburi în vid,tv lcd,computere și alte device-uri au surse în comutație deci pot fi alimentate direct din sursa DC de pe acumulatori montând prize de 48V în toată casa în paralel cu cele de 230V~,deci o economie destul de substanțială față de pierderile în curent alternativ ,iluminatul cu led, idem alimentat DC,aspiratorul se poate modifica și acesta să funcționeze cu motor brushless PMDC direct de pe acumulatori și atunci te poți încadra la consumul de curent pe care-l obții de la 3Kwp panouri fotovoltaice și dacă mai adaugi la acest sistem, o eoliană de 2-3 Kw,atunci în zile fără soare este foarte posibil să beneficiezi de vânt care te scoate din impas,aici mai adaug un generator Diesel de 5-6 Kw,pe care să-l pornești în caz de necesitate mai ales pe timpul iernii să încarci acumulatorii !. ![]() Edited by Viorelsolar, 08 December 2015 - 01:23. |
#31
Posted 08 December 2015 - 01:51

Viorel, tu ai dreptate, in mare masura, numai ca eoliana si generatorul se adauga la investitia si asa destul de substantiala, plus ca toate modificarile mentionate iar se adauga la investitie. Nu-mi dau seama exact ca costa sa tragi prize pentru DC, banuiesc ca nu foarte putin avand in vedere sectiunea conductorului care este ceva mai mare decat la AC, nu?
In fine, cine nu are retea, costa foarte mult bransarea si nu prea are incotro este clar ca un sistem asa cum l-ai prezentat tu este foarte fezabil, dar cei cu retea si cu tarife relativ bune cred ca ar trebui sa se mai gandeasca, si aici nu ma refer la cei care vor sa faca un hobby din asta, ma numar printre ei ![]() Parere strict personala, asa ca....poate sa fie si gresita. ![]() Cele bune, Teo. |
#32
Posted 08 December 2015 - 11:34

Un cablu cu secțiunea de minim 6mm2 este suficient pentru câteva prize Anderson de 60A/48V în toată casa și nu cred că te costă o avere cablul pentru că sunt multe alte lucruri inutile pe care împrăștiem banii !.Pentru iluminatul cu led pe 48V ținând cont că totul se rezuma la 200-300W putere iluminat pe led-uri este suficientă o secțiune a cablului de 2.5mm2,deci se poate folosi aceeași instalație care este configurată pentru 230V~.Convertoarele DC-DC pentru fiecare bec cu led costă spre exemplu 20 lei bucata de la Mean Well și permit intrări între 9-72V DC.Poți configura iluminatul și construiești becurile cu led în regim DIY,varianta pe care eu personal o prefer,pentru că știu ce bag acolo,dar au apărut și becuri care au surse de curent stabil pentru tensiuni mari de exemplu :ACEST BEC de 7W AC/DC 24-60V.Toate aceste lucruri le spun pentru că menținerea unui invertor pentru alimentarea casei cu 230V~ în mod permanent,aduce un lanț întreg de pierderi și nu cred că este o idee bună să arunci pe apa sâmbetei 1-1.5 Kwh în 24 de ore atunci când vrei să fii off-grid,pentru că față de sistemul on-grid,aici fiecare watt economisit contează !
Edited by Viorelsolar, 08 December 2015 - 11:35. |
#33
Posted 08 December 2015 - 12:05

Am atasat graficul cu productia pentru zilele ploioase care au fost la sfarsit de noiembrie. Panourile baga maxim 10% din puterea lor.
@Nero-d : Nu este off topic daca compari cele 2 sisteme. Cel specializat pentru apa calda cu tuburi vidate are randmanet de >95% iar cel cu panouri fotovoltaice pentru inclazirea apei 15-20%. Este o diferenta enorma. Ideea este sa inteleaga toti : nu incalziti apa cu energie obtinuta din panouri fotovoltaice, nu este practic. Am incheiat cauza si efectul ![]() In conditii de ger ce randament dau panourile solare? Panourile fotovoltaice nu au aceasta influenta legata de temperaturi scazute. De exemplu poate sa fie soare dar in aer sa fie -25 grade. E posibil ca in cazul asta sa fie mai bun panoul fotovoltaic. |
|
#34
Posted 08 December 2015 - 14:17

apropos de iluminat pe leduri direct de la 48V in regim DIY
@Viorelsolar -> eu m-am tot gandit si cred ca voi aplica metoda cea mai ieftina si mai fiabila : o sa pun ledurile inseriate si/sau in paralel direct la 48 ( in realitate intre 46V si 57V cat or sa aiba bateriile mele la minim respectiv maximul lor) prin tatonari (o sa pun rezultatele aici cand o fi gata) poti gasi combinatia ideala intre leduri de 10W ( care au 5W alimentate la 8V ) si leduri de 100W (tot asa alimentate pe la 24-30V astfel incat sa cada pe ele doar 30-40W ca sa nu necesite un radiator imens si sa aiba si viata luuuunga). Asa elimini sursele de curent constant (deci creste fiabilitatea si scad costurile) cu dezavantajul ca atunci cand bateriile sunt "pe consumate" lumina va fi mai slaba decat atunci cand bateriile sunt full dar ... daca stam bine si ne gandim poate ca e mai bine cand esti cu bateriile pe terminate sa consumi mai putin , ai lumina mai slaba dar dureaza mai mult... eu il vad ca pe un avantaj. e doar o idee, orice feedback constructiv este apreciat. multumesc. Edited by pexic, 08 December 2015 - 14:18. |
#35
Posted 08 December 2015 - 14:44

A inseria leduri de 10W cu leduri de 100W e ca si cum ai inhama la o caruta un cal si un magar.
Eu am experimentat un montaj cu 6 leduri de 10W lipite pe un corp de lampa neon de 1,5m lungime.(2 in serie si apoi stringurile de 2 puse 3 in paralel) la 24V cu SCC de 2A. Ledurile aveau 9-12V 700-900mA Contactul termic era f bun-razuit vopseaua, pus vaselina siliconica, ledurile prinse cu suruburi M2. Ledurile nu se incalzeau mai mult de 40 grade. Dupa o luna au inceput sa pice cate unul, cate unul. Cauza:diferenta de caracteristici ale ledurilor, desi erau din acelasi lot. Asa ca nu fa prostia sa le inseriezi, ca se ard. Oricum, pentru un led de 100W pe care cad(adica disipa) doar 40W iti trebuie un radiator destul de baban. Edited by rinaldoparaipan, 08 December 2015 - 14:46. |
#36
Posted 08 December 2015 - 15:11

Salut
Ledurile se inseriaza astfel incat prin tot ansamblu sa treaca approx 500mA, pun leduri de 10W in serie cu cele de 100W ca sa nu pun rezistente nu pentru a avea +5% lumina ![]() Ledurile de 100W (si acestea evident tot alb-cald) au costat tot de la chinezi 7 lei bucata. ledurile de 10W suporta cu radiator infinit 1A , cele de 100W - 3A. voi continua sa visez ca la 400-500mA vor avea viata lunga. |
Anunturi
▶ 7 user(s) are reading this topic
0 members, 7 guests, 0 anonymous users