Pe strada in fata casei -locul tau de parcare sau e al tuturor (public)?
Last Updated: May 24 2021 20:51, Started by
toto_riina
, Aug 27 2015 10:41
·
0
#181
Posted 17 May 2021 - 14:04
Pe drum privat regulamentul e cel pe care il stabiliti voi proprietarii. Daca aveti chef sa se circule doar in zilele cu sot, aia e corect. Sau puteti alege sa se respecte in tot sau in parte codul rutier.
|
#182
Posted 17 May 2021 - 15:01
ro_explorer, on 17 mai 2021 - 13:13, said: Pozitionarea de obiecte pe sosea in scopul "rezervarii" fortate a unui spatiu public este ilegala. Deci pentru problemele specifice din România este necesară o soluție nouă, care să țină cont și să contrabalanseze acest echilibru. Ceea ce fac oamenii când blochează drumul este exact acest lucru: resetarea dezechilibrului, readucerea uniformității în zonă. Dacă oamenii fac un lucru spontan nu există niciun motiv a nu fi codificat într-o lege. Măcar se înlătură urâtul sticlelor. |
#183
Posted 17 May 2021 - 15:52
bladhaund, on 17 mai 2021 - 15:01, said:
Este ilegală și totuși se pratică pe scară largă. Întreabă-te de ce. Faptul ca in Romania nu se respecta legile arata doar o lipsa de educatie si lipsa de simt civic. Exact ca in lumea a 3-a. In plus, autoritatile nu iau masuri pentru ca ... Romania. Restul e doar can-can .. radio sant. |
#184
Posted 18 May 2021 - 12:26
ro_explorer, on 17 mai 2021 - 15:52, said: Este ilegala PUNCT. Mereu ai nevoie de legi, asa functioneaza societatea civilizata .. cu legi si reguli. Un motiv de fail poate să fie și oamenii lipsiți de perspectivă, cei care judecă cu "PUNCT". De obicei e bine să te ferești de astfel de justițiari și să le ignori părerile. Un leguitor cu judecată înțelege că legile sunt oglinda societății și se adaptează la realitate. Oamenii care judecă cu "PUNCT" sunt din categoria celor care cred că realitatea trebuie adaptată hârtiei. Să mai spun că încercarea de adaptarea a realității la o hârtie e un demers pierzător? ro_explorer, on 17 mai 2021 - 15:52, said: Faptul ca in Romania nu se respecta legile arata doar o lipsa de educatie si lipsa de simt civic. Lipsa de perspectivă asupra societății te face să nu înțelegi că în orice societate există unele legi care nu sunt respectate. Deoarece contrazic flagrant realitatea și bunul simț. E adevărat că depinde și de gradul de conformism social, o societate mai conformistă tinde să respecte mai mult reglementări devenite absurde. Acesta e exemplul societăților nordice, pe care unii îl împing fără să înțeleagă de ce nu merge aici. Societatea din România e caracterizată de un grad mai mic de conformism. Dacă înțelegi această realitate, înțelegi și ce e de făcut ca să fie o societate fericită, pe ansamblu. Include reacție rapidă la astfel de situații de ne-conformare, dar nu cu biciul. Ci cu înțelegerea faptului de ce nu se respectă. Adaptarea de soluții cu biciul în chestiuni care nu privesc siguranța persoanei sau a proprietății, ci simple convenții sociale (precum parcarea) e o mare eroare. Aici se impun soluții care adaptează legile la realitate, sunt cele mai bine primite și de altfel cele mai logice. |
#185
Posted 18 May 2021 - 13:01
Tu intelegi ce inseamna ilegal ? Nu numai neconform legii ci impotriva legii.
Daca vrei ca ceva care acum este ilegal sa devina legal trebuie sa schimbi legea. Esti invitatul meu sa faci acest lucru. Pana atunci este ilegal si inclacarea cestei legi se lasa cu consecnte legale. Atat, nimic altceva. |
#186
Posted 18 May 2021 - 14:06
Nu înțeleg ce valoare are să tot repeți că legislația a rămas în urma realității. Crezi că nu se va schimba?
În Brașov s-a implementat sistem de rezervare locuri pentru rezidenți În Târgoviște s-a implementat sistem de rezervare locuri pentru rezidenți, cu unele lacune, dar există În Bucrești, la modul general, există de ani de zile sistemul de închiriere de la ADP În sectorul 3 din București s-au închiriat locurile stradale create prin îngustarea trotuarelor în sectorul 1 din București s-a implementat de anul trecut un proiect pilot de rezervare a locurilor pentru rezidenți Situația evoluează spre o formulă de normalizare. Nimeni nu are soluția magică, dar politicienii locali ascultă de cetățeni. Dacă cetățenii s-au săturat să se păruiască pe locuri cu diverși justițiari ai spațiului public al tuturor și al nimănui, dacă cer un sistem de rezervare stabilit de legislație, asta primesc. Era să uit: În sectorul 4 din București s-au creat spații de parcare cu barieră, prin reconfigurarea trotuarelor din zona unor blocuri. Tot în zona respectivă s-au construit parcări cu locuri închiriate. Urmează ca, la cerere, chirașii să fie dotați cu blocatoare pentru locurile închiriate. Oamenii cer o situație clară și lipsită de echivoc, să știe odată cine și unde parchează. Nu eterna păruială dacă prinzi sau nu un loc, după cum o da domnul. Dacă ai loc la tine la imobil, sigur prinzi. Dacă nu, atunci nu înseamnă că sunt de vină cei de la alte imobile, ci doar tu, cel care aglomerezi zona. |
#187
Posted 18 May 2021 - 14:24
Am spus-o si eu si altii : nu trebuie reinventata roata. Exista legislatie care functioneaza la nivelul UE. Nu trebuie decat sa o implementam. A, ca nu e asa cum vrei tu sa fie, asta e alta discutie.
|
#188
Posted 18 May 2021 - 15:37
Eu îți spun ce se întâmplă pe teren. Ce vor oamenii. Cum e normalitatea pe care o identifică societatea. Tu spui cum ar fi o formă fără fond, neadaptată la contextul geografic, demografic și istoric.
Ți-ai pus vreodată problema că ce ai văzut la alții poate nu e cel mai bun sistem, ci doar un sistem oarecare, la care au ajuns și ei dintr-o conjunctură? Așteptăm și vedem ce va fi. |
#189
Posted 18 May 2021 - 21:45
sebulbus, on 15 mai 2021 - 09:08, said:
Normal da. In certificatul de urbanism trebuia sa i se prevada o singura cale de acces pietonala si una carosabila la drumul public. El poate sa mai faca si 100 de porti, dar aia e singura pe care legea i-o apara. Gasim cumva legea care spune ca are dreptul la doar una pietonala si una carosabila? Sunt imobile care fac exceptie? (ex:firma/bodega/etc) |
#190
Posted 18 May 2021 - 23:11
bladhaund, on 18 mai 2021 - 15:37, said:
Eu îți spun ce se întâmplă pe teren. Ce vor oamenii. Cum e normalitatea pe care o identifică societatea. Tu spui cum ar fi o formă fără fond, neadaptată la contextul geografic, demografic și istoric. Ți-ai pus vreodată problema că ce ai văzut la alții poate nu e cel mai bun sistem, ci doar un sistem oarecare, la care au ajuns și ei dintr-o conjunctură? Oamenii sunt proști, nu știu ce vor. Sau vor tâmpenii. De aceea există elite și aleși, oameni care știu mai bine decât vulgul ce e bine pentru societate. Și impun legi și reglementări în folosul oamenilor, având întreaga imagine, nu doar meschinul interes limitat de a încerca să beneficiezi pe nedrept de un spațiu public în fața casei, fără să îți pese de comunitate, societate, oraș și de restul în general. Dacă lași după oameni, 90% dintre oameni vor zice că nu mai vor să plătească impozite, sau alte tâmpenii libertariene. Sistemul vest-european și nordic este definiția civilizației, nu există alt sistem mai bun de a optimiza parcarea decât locurile cu plată și fără rezervare, din ce în ce mai puține, până când majoritatea oamenilor vor realiza că mașina nu este o necesitate în oraș și viața lor va fi mult mai bună fără mașină, fără claie grămadă de fiare aruncate peste tot.. bladhaund, on 18 mai 2021 - 14:06, said:
Dacă cetățenii s-au săturat să se păruiască pe locuri cu diverși justițiari ai spațiului public al tuturor și al nimănui, dacă cer un sistem de rezervare stabilit de legislație, asta primesc. Dar se vor părui cu cetățenii la care vor ajunge cu mașinile, pentru că acolo fiecare și-ar păzi cu strictețe locul rezervat. Deci soluția ta este aplicabilă numai pentru cetățeni care își folosesc mașinile pe post de debara stradală. Am văzut un moș d-ăsta cu Lada, pune acolo murături, varză, damigene, covoare.. tot ce trebuie Desigur, voi cei care vreți loc rezervat nu vă gândiți și la locul de la destinație, pentru că acolo parcați pe trotuar, pe spațiul verde, conform principiului de a nu deranja locul, deranjați pietonii sau alte spații ilegale.. știm cu toții că așa procedați.. nu vă atingeți de locurile ADP goale (dovada aberației sistemului) dar puneți mașina pe trecere, pe colț, pe iarbă.. bladhaund, on 18 mai 2021 - 15:37, said:
Așteptăm și vedem ce va fi. Attached Files |
|
#191
Posted 20 May 2021 - 11:21
Flat, on 18 mai 2021 - 23:11, said: Oamenii sunt proști, nu știu ce vor. Sau vor tâmpenii. De aceea există elite și aleși, oameni care știu mai bine decât vulgul ce e bine pentru societate. |
#192
Posted 24 May 2021 - 20:51
cccrys, on 18 mai 2021 - 21:45, said:
Gasim cumva legea care spune ca are dreptul la doar una pietonala si una carosabila? Sunt imobile care fac exceptie? (ex:firma/bodega/etc) Nu cred ca vei gasi asta in vreo lege, pentru ca restrange vocatia administratiei locale de a decide conform necesitatilor. Ce ziceam e ca daca in urbanism i s-a indicat un singur acces (in vasta majoritate a cazurilor asa stau lucrurile) iar el a mai facut altele pe langa, doar pentru cel din autorizatie poate pretinde sa ii fie lasata libera calea de acces. Ba mai mult, e in culpa pentru nerespectarea prevederilor din ceritificatul de urbanism/autorizatia de construire. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users