Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

Circulatia rutiera - intre bun simt si cunoasterea minimala a regulilor

- - - - -
  • Please log in to reply
41 replies to this topic

#1
moscow

moscow

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 759
  • Înscris: 26.01.2014
Legislatia rutiera este prost conceputa si are o mare mare lacuna. In primul rand subiectul asta nu este legat doar de Romania. Lucrez intr-un domeniu in care intalnesc zilnic oameni care sunt adevarate bombe cu ceas la volan (ma refer la soferii amatori in special) . Un sofer de tir, autobuz trebuie sa mearga din 5 in 5 ani la cursuri, anual la teste medicale si sa faca multe alte formalitati. Un sofer de 18 ani obtine permisul de categoria B (examenul si ce te invata instructorul e corect dar e mai degraba un indreptar) si uita imediat ce a fost invatat in scoala, uita regulile. Am intalnit soferi care dadeau cu spatele in sens giratoriu pentru ca au gresit iesirea si multe alte imbecilitati. Lacuna la care ma refeream inainte e lipsa de control a acestei categorii de participanti la trafic. E categoria cea mai expusa. Daca ar fi dupa mine, in loc de asigurari mai scumpe , as baga examen anual in primii 2 ani de permis dupa care , odata cu inaintarea in varsta dar si cu acumularea experientei as rari la 2, la 3 la 5 ani pentru ca ar scadea riscul de accidente.

#2
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,278
  • Înscris: 13.03.2015
Vezi adresa de mail a parlamentarului din circumscriptia ta, inscrie-te la audienta si fa-i o propunere legislativa.

Acum ceva timp am fost la un curs de conducere preventiva unde ni s-au dat niste chestionare de completat. Marea majoritate au obtinut intre 16-18 puncte. Asta-i face soferi mai slabi?

Toti cei prezenti la curs aveau permis de ani buni si conduceau frecvent, multi si in afara tarii. Toti stiam cum sa interpretam situatiile din trafic si sa ne ferim de necazuri.

Concluzie personala: nu de cursuri este nevoie ci de experienta practica. Un sofer poate fi considerat experimentat abia dupa ce a condus peste 100.000 km, in toate anotimpurile si pe diferite categorii de drum.

#3
GingisHan2015

GingisHan2015

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,349
  • Înscris: 23.02.2015
N-as zice ca le uita ci doar ca nu le mai respecta .(  regulele alea ) . Si la  dezastrul rutier de la noi , cu drumuri  inca de pamant   sau pline de gropi uneori nici nu ai cum sa le respecti in totalitate .

#4
DanyPMN

DanyPMN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,201
  • Înscris: 31.05.2008
Pe mine mă intrigă altceva. Nu știu oamenii să semnalizeze în sensul giratoriu, pur și simplu nu știu. Utilitatea unui sens giratoriu este acela de a permite mai multor mașini trecerea simultană prin intersecție. Rahat. La fiecare sens giratoriu trebuie să te asiguri, că nu știi când îi taie vreunuia capul sa facă stânga fără să semnalizeze sau, la fel de rău, să semnalizeze că face stânga și să o ia înainte (că doar dacă am dat de volan un pic în stânga să evităm bordura, trebuie semnalizat ca atare). Eu aș pune un agent în câte un sens giratoriu cum stau cu radarul și aș da amendă fiecărui șofer care semnalizează cum îl taie capul. Într-o oră, pe pariu, n-ar trece 20 de mașini neamendate.

#5
RedDev

RedDev

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 29.10.2014
Problema la noi e că dacă există două benzi pe sens, prima bandă are:
  • mașini parcate dar cu avariile pornite
  • mașini pur și simplu parcate
  • gropi, denivelări
  • oameni care ocolesc diferitele obstacole de pe trotuar
Am încercat să respect mersul pe prima bandă. Never again.

#6
masstransit

masstransit

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 77
  • Înscris: 05.05.2015
Probleme-s multe.

Eu o ridic pe cea a instructorilor ghertoi.

#7
miran

miran

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 703
  • Înscris: 08.06.2007
Cea mai mare problema este lipsa de prudenta si de respect fata de ceilalti participanti in trafic.
Exista o indiferenta, o nepasare fata de ceilalti.
Nu exista o atitudine pro-viata, din nefericire. Drumurile sunt proaste, intr-adevar, dar asta nu inseamna ca noi trebuie sa depasim aiurea sau sa ne urcam beti la volan.
Lucrurile se vor schimba doar atunci.

#8
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006
Cea mai mare problema este neaplicarea legii.

#9
GingisHan2015

GingisHan2015

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,349
  • Înscris: 23.02.2015
Right , amintiti-va de marlanii care merg pe contrasens la terminarea weekendului  pe directia spre Bucuresti   dinspre Valea Prahovei  , obligandu-te pe tine ce meri spre statiuni sa iesi prin zona verde ori prin santuri  !

#10
moscow

moscow

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 759
  • Înscris: 26.01.2014
Eu ma refeream la o categorie de bombe la volan asupra careia se poate actiona. Ma refer la aia care dau cu spatele in sens giratoriu (in general astia nu sunt facuti pentru a avea permis) . Pe modelul "nu oricine poate fi doctor" asa unii nu ar trebui sa aibe permis. Da, e si imprudenta , nu semnalizezi sau faci depasiri pe linie continua dar astea tin de bun simt in trafic si de cat tii la masina si la viata ta. Ca ai luat permisul chiar si pe bune, nu e relevant pentru ca eu consider doar ca doar ai finantat cu bani un departament al statului care dupa iti da o serie sa te aibe in evidenta. Dupa, nimanui nu-i pasa cu toate ca se stie ca sistemul de examinare e fara cap si coada. Repet, asta nu se intampla doar in Romania si nu ma leg de nesimtitii care sunt comozi , grabiti si nu semnalizeaza , depasesc aiurea sau parcheaza masina aiurea. Ma refer strict la cei care nu au nici un fel de viziune, care nici macar nesimtiti nu pot fi numiti ci pur si simplu daca sunt la volan, nu stiu care e sensul de mers si unde e semnalizarea.

Edited by moscow, 30 May 2015 - 09:45.


#11
didii

didii

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 29.05.2015
bai, da' toti sinteti autoconducatori aici?

io vreau dezbateri ale pietonilooooor!!!

desi mi-ar place doar pe miriste

#12
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
dumneata draga initiator ai dori o legislatie numai pentru tine...
din fericire, tot ce poti face dumneata in aceasta situate este nimic! nu valorezi decat un vot!
pentru stiinta dumitale, condusul este un drept, nu un privilegiu!!!
atata timp cat legislatia e cam peste tot la fel si e facuta de oameni de meserie, nu de ciobani... te trezesti dumneata mai destept decat toti....
cu ce tupeu vii dumneata sa le dai sfaturi???
dumneata esti obligat sa respecti legea aia care e, asa cum e ea...

Edited by Nero-d, 30 May 2015 - 09:52.


#13
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,699
  • Înscris: 23.04.2007

 miran, on 30 mai 2015 - 09:27, said:

sa ne urcam beti la volan.
Din moment ce se scapa ieftin ... nu vad ce i-ar impiedeca sa se urce "beti la volan"

#14
moscow

moscow

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 759
  • Înscris: 26.01.2014

 Nero-d, on 30 mai 2015 - 09:47, said:

dumneata draga initiator ai dori o legislatie numai pentru tine...
din fericire, tot ce poti face dumneata in aceasta situatei este nimic! nu valorezi decat un vot!
pentru stiinta dumitale, condusul este un drept, nu un privilegiu!!!
atata timp cat legislatia e cam peste tot la fel si e facuta de oameni d emeserie, nu de ciobani... te trezesti dumneata mai destept decat toti....
Ai dreptate, condusul este un drept si nu privilegiu. Ca spui ca ma dau destept, e problema mea si nu-mi pasa ce crezi despre mine mai ales ca nu ma cunosti. Nu am spus ca trebuie sa i se interzica cuiva sa dea de permis ci doar sa se ia masuri pentru a ajuta traficul si pentru a mai reduce din nenorocirile din trafic asa pe ritm de taifas pe softpedia. Sunt constient ca nu pot schimba nimic si nici nu ma straduiesc ci doar pierd timpul la taifas cu voi cat am timp liber. Stiu ca softpedia nu-i parlament.

Edited by moscow, 30 May 2015 - 09:56.


#15
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,854
  • Înscris: 06.10.2008
In mod normal unele persoane nu ar trebui sa detina permis. Intr-un fel colegul nostru are o oarecare dreptate. Acum, toti taranii care au fost si ei 3 luni in Spania si au strans 1.000E isi cumpara cate o troaca de masina si isi iau permisul. Unii sunt asa de prosti incat au nevoie de 5-6 examinari pana iau permisul. Apoi, dupa ce se fofileaza cumva si obtin permisul nu mai stie nimeni nimic de ei si din prosti cum erau devin si mai prosti in loc sa fie invers. Eu la astia care produc frecvent daune le-as suspenda permisul si i-as pune sa dea iar examen+inregistrare video. Adica daca esti prost, stai acasa, de ce sa fii pe aceeasi  sosea ca si mine chiar daca cumva ai obtinut acest drept? Am o vecina dupa 3 ani nu e in stare sa faca o parcare usoara, si i se opreste motorul la plecarea de pe loc; pai stai ma tanti acasa(si fa altceva la care te pricepi) daca esti pericol public. Masina ei e varza, e atinsa in toate partile, evident ca a atins masinile altor vecini. Dar la noi nu se sesizeaza nimeni, ca nu are cum.

#16
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
dar dumneata colegule... esti in stare sa manevrezi cu remorca (cu spatele)??? ca permisul pe care presupunem ca-l ai iti da acest drept... sa mergi cu remorca...
pai daca nu esti in stare... nu cumva ar trebui sa ti se ia permisul?

dar daca la un test teoretic asa simplu si in vitreza (fara sa te gandesti pentru ca in trafic n-ai timp de meditatie) din 100 de intrebari de legislatie cu un singur raspuns cortect, nu stii vreo 5... asta nu inseamna ca nu esti suficient de pregatit sa conduci? ca esti un real pericol?!? si ca ar trebui sa predai permisul???

Edited by Nero-d, 30 May 2015 - 22:55.


#17
moscow

moscow

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 759
  • Înscris: 26.01.2014
Colegule n-ai fost deloc clar. N am inteles ce ai vrut sa spui

#18
blackcat

blackcat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 29.11.2001

 moscow, on 30 mai 2015 - 09:00, said:

Un sofer de tir, autobuz trebuie sa mearga din 5 in 5 ani la cursuri, anual la teste medicale si sa faca multe alte formalitati.

Si la ce le foloseste, daca tot prosti sunt? Se duc boi la cursuri si se intorc vaci. Tiristii mai ales sunt pericol public, dobitoci mai mari ca ei nu exista.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate