Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

Minciuna "Android" Platforma mobila nr. $

- - - - -
  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#19
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,649
  • Înscris: 24.09.2006
vezi ca la tableta aia de o ai tu cu 512mb, nu ramul te trage in jos, ci mizeria de cpu de pe ea

#20
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004

View Posttzaq93, on 19 aprilie 2015 - 14:30, said:

Am tableta dual-core cu 512mb ram. Mă rog de ea cand vreau sa citesc mailuri sau sa vizionez youtube.
Cate aplicatii ad-supported ai instalate? Cate aplicatii cu notificari PUSH, inclusiv cu reclame? Cate servicii ruleaza in background cand vrei sa te uiti pe youtube? Cat de bine merge WiFiul acolo unde esti? Cate aplicatii non-Play store ai instalate? etc

Pe de alta parte, mi-e ca tie nu-ti place sa platesti, oricum ar fi: nici hardware si nici software...

#21
potae

potae

    Sorosist frumos si liber

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,429
  • Înscris: 20.08.2013

View Posttzaq93, on 19 aprilie 2015 - 13:02, said:

Daca un joc 3D cu grafica destul de impresioananta ocupa 100kb, de ce aplicatia Google de mail are peste 30MB???? Va rog o explicatie. Ca sa cumparam in fiecare an un telefon mai performant.. Priviti clipul de mai jos:

Nu, khoisane :)

Quote

.kkrieger makes extensive use of procedural generation methods. Textures are stored via their creation history instead of a per-pixel basis, thus only requiring the history data and the generator code to be compiled into the executable, producing a relatively small file size. Meshes are created from basic solids such as boxes and cylinders, which are then deformed to achieve the desired shape - essentially a special way of box modeling. These two generation processes account for the extensive loading time of the game — all assets of the gameplay are reproduced during the loading phase.
The entire game uses only 97,280 bytes of disk space. In contrast, most modern first-person shooters fill one or more CDs or DVDs.[1] According to the developers, .kkrieger itself would take up around 200–300 MB of space if it had been stored the conventional way.[citation needed]

Daca s-ar face jocuri de android de 100kb te-ai plange ca dureaza 12 minute ecranu de incarcare...

#22
moldoveanca2001

moldoveanca2001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 589
  • Înscris: 27.03.2015
Buna
Eu sunt din domeniul programarii si pot sa confirm ca intradevar programele din ziua de azi folosesc mult mai multe resurse decat ar fi necesar daca ele ar fi dezvoltate in conditii optime.
Insa nu este din cauza unei conspiratii mondiale ci in mare parte datorita standardizarii slabe.

O sa incerc sa explic mai pe larg.
Acum ~20 de ani accesul catre video se facea direct, de obicei prin cateva linii de cod in limbaj de asamblare. Daca atunci o animatie ocupa 1-2 KB si rula foarte rapid chiar si cu 66 Mhz, astazi echivalentul ei ajunge sa ocupe 10-20 MB si sa necesite procesoare performante.

De ce s-a ajuns aici? Inainte plaja de dispozitive hardware era mult mai restransa, un singur sistem de operare, si acele in 1-2 versiuni. De aceea acel cod de asamblare putea rula pe majoritatea calculatoarelor. Astazi insa, sistemele de operare si dispozitivele hardware s-au inmultit, insa standardizarea operatiilor nu a tinut pasul cu ele. Acea bucata de cod de asamblare de acum 20 de ani ar necesita zeci de versiuni pentru fiecare configuratie. Acele zeci de versiuni exista, insa sub forma de abstractii. Ei, aici este problema. Un nivel de abstractie a lucrului cu interfata video nu ar avea un impact atat de mare asupra performantei, insa ceea ce folosim azi au in spate zeci, poate sute de nivele. De exemplu pentru a afisa pe ecran ceva in Windows vei chema o functie dintr-o librarie standard, acea librarie va chema o alta functie de la un nivel inferior si tot asa pana cand sa ajunge la acea bucata de cod de asamblare care va accesa direct interfata video. Deci 95%+ din resurse se duc doar pe interpretarea limbajului si localizarea bucatii finale de cod (de obicei "driver"-ul video). Din pacate nu s-a ajuns aici doar din cauza lipsei standardizarii ci si din cauza numarului programatori in continua crestere. Majoritatea o fac din necesitate (pentru bani) si nu sunt apti pentru a dezvolta o aplicatie folosind un limbaj de nivel inferior. Ei au nevoie de librarii (abstractii) care sa le ofere totul pe tava.

Din pacate situatia nu se pare a se imbunatatii, din contra...

#23
tom_1133

tom_1133

    utilizator Linux Mint

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,716
  • Înscris: 10.02.2011
Cu alte cuvinte, hackerii/programatorii ce nu cunosc limbaje de programare de nivel inferior sunt de vina ?

Eu credeam ca se poate face software pe hardware limitat cu limbajele de programare de nivel inferior si de aceea s-a ajuns la un standard in programare cu limbajele de nivel superior, pentru a se putea face programe compatibile pe orice hardware  -chiar daca va necesita un consum de resurse mai mare.

#24
gdans

gdans

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,379
  • Înscris: 20.05.2005

View Postmoldoveanca2001, on 19 aprilie 2015 - 15:07, said:

Buna
Eu sunt din domeniul programarii si pot sa confirm ca intradevar programele din ziua de azi folosesc mult mai multe resurse decat ar fi necesar daca ele ar fi dezvoltate in conditii optime.
. . .

Macar daca ar fi ramas la cod executabil scris in C++, chiar daca sunt mai multe layere.
Este corecta analiza si la ce ai spus mai sus as adauga:

- impactul cel mai puternic ca performanta si resurse consumate apare cand mai punem o masina virtuala ( JVM )
intre aplicatia Java si SO propriu-zis = Android.
- codul generic care se genereaza din click (din IDE-urile vizuale actuale), foarte ne-eficient ca performante.
- diferenta mare in resurse consumate si viteza intre un program compilat (scris de obicei in C++) si unul Java.

Din cauza aceasta trebuie sa va cumparati un telefon/tableta Android cu specificatii maxime, SO (din cauza JVM) si aplicatiile sunt un dezastru.
O fi nr 1 ca "market share", dar din punct de vedere tehnic este o platforma cu performante foarte slabe.
.

Edited by gdans, 19 April 2015 - 17:30.


#25
moldoveanca2001

moldoveanca2001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 589
  • Înscris: 27.03.2015
Asa este, la limbajele interpretate performantele sunt mult mai slabe. Este pretul platit pentru portabilitate.
Dar problema standardizarii este comuna ambelor tipuri de limbaje.

Ar fi ideal ca producatorii chipurilor video sa-si standardizeze toate instructiunile, dezvoltatorii sistemelor de operare sa-si standardizeze toate functiile, dezvoltatorii de librarii sa-si standardizeze toate abstractiile. Si eventual sa se introduca un mecanism prin care sa se limiteze extensibilitatea pentru ca in fiecare zi mai apare cate un "framework" sau limbaj, care nu fac altceva decat sa contribuie la aceasta poluare software.

Ce inseamna standard? Un exemplu simplu: o functie putPixel care sa existe in orice driver sau librarie video, care sa accepte aceleasi argumente in orice limbaj de programare si care sa produca acelasi efecte pe orice sistem de operare, cu orice configuratie video.

#26
swtm

swtm

    Welding Eng.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 18.01.2011
Minciuna pleacă din start pentru că nici telefoanele vechi nu erau așa de rapide după cum se spune. Telefoane puternice pot duce mai multe programe simultan asa ca ai la dispoziție în timp real o grămadă de informații. Pentru un telefon mai slab asta înseamnă o viteză mai mică sau blocaje, dar chiar dacă nu putem toți vrem acces maxim. A lauda în schimb un produs Microsoft, care are o istorie ireproșabilă în domeniul software mi se pare cel puțin hilar.

#27
sammydo

sammydo

    PATRIOT ROMAN

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,234
  • Înscris: 04.03.2013
Omul are intr-un fel dreptate, sa va mai spun altceva, daca va amintiti, acum cativa ani ei se chinuiau sa faca telefoanele cat mai mici, va amintiti de T28, T29?  Acum se chinuie sa faca ditamai caramizile, cu zeci de giga de ram.......ecrane imense, adevarate caramizi, imi aduc aminte de primele Motorole....

#28
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008

View Postsammydo, on 19 aprilie 2015 - 17:58, said:

Omul are intr-un fel dreptate, sa va mai spun altceva, daca va amintiti, acum cativa ani ei se chinuiau sa faca telefoanele cat mai mici, va amintiti de T28, T29?  Acum se chinuie sa faca ditamai caramizile, cu zeci de giga de ram.......ecrane imense, adevarate caramizi, imi aduc aminte de primele Motorole....

Iti aduc aminte gresit. T28 are grosime de 15 mm pe cind monstrul de Note 4 e la 8.5 mm iar iPhone 6 6.9mm, adica mai putin de jumate. Asa daca iti iei un televizor de 2m logic o sa fie mai mare decit unul de 50 cm dar asta nu inseamna ca tehnologia e mai naspa sau ca te minte producatorul.

#29
Ciubex

Ciubex

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,883
  • Înscris: 03.02.2005
Asta, cu marimea ecranelor in primul rand a aparut din schimbarea dorintelor utilizatorilor, au devenit tot mai dornici sa vizualizeze continut media pe rezolutii tot mai mari.
Totodata, au inceput utilizatorii sa caute diagonale mai mari pentru a vedea mai bine. Nu putini am auzit ca urmatorul model de telefon il doresc sa fie peste 5" in conditiile in care mie mi se pare 4.3" destul pentru utilizarea cu o singura mana si pentru nevoile mele, insa asta este parerea mea.

Asadar, dimensiunea a inceput pentru unii sa conteze si nu miniaturizarea.

Iar faptul ca Android a devenit cel mai cunoscut si mai utilizat sistem de operare pentru dispozitive mobile este rezultatul direct al politicii aplicate de toti dezoltatorii de asemenea sisteme de operare.

Android a pus la dispozitie o platforma de a dezvolta aplicatii gratuita, astfel au aparut foarte multe aplicatii publicate, se gaseste aproape orice si cat se poate de ieftin.
Pentru a realiza o aplicatie ai nevoie de un mediu gratuit ce functioneaza pentru orice platforma Linux sau Windows, iar pentru publicare se plateste o singura taxa pe viata, 25$.
Pentru Apple si Microsoft, ce au o politica mai inchisa fata de dezvoltatori si publicarea aplicatiilor in mediul online, va las pe voi sa cautati si veti vedea diferentele.

Why developers choose Android

Asadar, din punctul meu de vedere, multitudinea de aplicatii disponibile gratuit pentru utilizatorii de rand, a dus Androidul pe pozitia de acum.
Din necesitatea de a face fata tututor noilor cerinte software s-a ajuns la nevoia unei configuratii hardware tot mai buna.
Din punctul meu de vedere evolutia harware-ului si a software-ului e strans legata una de alta si este un lucru benefic pentru noi aceasta evolutie.

Edited by Ciubex, 19 April 2015 - 19:46.


#30
gdans

gdans

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,379
  • Înscris: 20.05.2005

View PostCiubex, on 19 aprilie 2015 - 19:40, said:

Pentru Apple si Microsoft, ce au o politica mai inchisa fata de dezvoltatori si publicarea aplicatiilor in mediul online, va las pe voi sa cautati si veti vedea diferentele.


"
Visual Studio Express 2012 for Windows Phone 8

Visual Studio Express 2012 for Windows Phone is a complete development environment for creating Windows Phone apps.
Visual Studio Express 2012 for Windows Phone includes development features such as Windows Phone project templates, a code editor, a Windows Phone-based visual designer, and a Toolbox that contains Windows Phone controls. It also includes integrated testing features such as simulation, monitoring and profiling, and the Windows Phone Store Test Kit. With Visual Studio Express 2012 for Windows Phone, you can debug and deploy your apps on Windows Phone Emulator or a Windows Phone device.
"
https://msdn.microso...(v=vs.105).aspx


"
Express 2013 for Windows

You can use the tools in Visual Studio Express 2013 for Windows to create innovative and compelling Windows Phone and Windows Store apps on Windows 8.1.
The tools include a full-featured code editor, a powerful debugger, a focused profiler, and rich language support that you can use to build apps that you write in HTML5/Javascript, C++, C#, or Visual Basic. Visual Studio Express 2013 for Windows also includes tools for Windows Phone 8.0 development, a device simulator that you can use to test Windows Store apps on multiple kinds of devices, and Windows Phone emulators that you can use to test how your Windows Phone apps will run on different devices.
"
https://www.visualst...express-vs.aspx

"
Visual Studio Community 2013 (Freeware).

. . .
For Windows Phone development:
    Windows Phone 8.0 development requires Windows 8.1 (x64) or higher
    Windows Phone 8.1 development requires Windows 8.1 (x86) or higher
    For the Windows Phone emulators, Windows 8.1 (x64) Professional edition or higher,
and a processor that supports Client Hyper-V and Second Level Address Translation (SLAT)
"
https://www.visualst...mmunity-vs.aspx

#31
Ciubex

Ciubex

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,883
  • Înscris: 03.02.2005
Nu am inteles raspunsul oferit de tine, la ceea ce am scris eu.
Pentru a publica aplicatii online pentru Windows Phone ca dezvoltator trebuie sa platesti o taxa de $19/an sau $99/an (am taiat /an pentru ca nu sunt sigur acum daca mai au politica ce-o aveau mai demult, aceea ce a se plati anual pentru licenta de a publica aplicatii in store).
De asemenea dezvoltarea de aplicatii se poate face in medii de programare ce ruleaza doar pe Windows, deci ai nevoie de licenta pentru sistemul de operare.

Pentru publicarea de aplicatii pentru iOS se plateste $99/an. De asemenea mediul de programare, Xcode ruleaza pe sistemul de operare MAC OS X, care chiar daca e gratuit, poate fi rulat in bune conditii pe sisteme iMAC.

Aici nu am luat in discutie posibilitatea de a rula sisteme de operare in masini virtuale sau prin fortarea altora prin artificii diverse de a rula pe platforme pentru care nu au fost dezvoltate.

Asadar, repet, ca dezvoltator este mult mai ieftin sa dezvolti si sa publici aplicatii Android decat pentru celelalte platforme.

Insa subiectul topilui era altul, cred eu.

Edited by Ciubex, 19 April 2015 - 20:48.


#32
gdans

gdans

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,379
  • Înscris: 20.05.2005
Am cautat, si daca nu sunt schimbari de atunci, Microsoft cere, o singura taxa (pe termen nelimitat) de $19 de la dezvoltatori
in loc de $100/an pana in 2013.
Corect ar fi sa ceara acest lucru doar daca postezi aplicatii contra cost nu si daca ai aplicatii gratuite in store.
Da, e ca un glont in picior.

http://www.windowsce...er-indefinitely


View PostCiubex, on 19 aprilie 2015 - 20:38, said:

De asemenea dezvoltarea de aplicatii se poate face in medii de programare ce ruleaza doar pe Windows, deci ai nevoie de licenta pentru sistemul de operare.

Cu asta nu sunt de acord, ca dezvoltator de Windows se presupune ca ai deja licenta Windows.
Mai mult, am un prieten care dezvolta pentru Android tot sub Windows cu emulator Android.

View PostCiubex, on 19 aprilie 2015 - 20:38, said:

Asadar, repet, ca dezvoltator este mult mai ieftin sa dezvolti si sa publici aplicatii Android decat pentru celelalte platforme.

Da, este o explicatie.

Edited by gdans, 19 April 2015 - 20:48.


#33
Ciubex

Ciubex

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,883
  • Înscris: 03.02.2005
Cand m-am referit la medii de programare, m-am referit la "editorul" folosit pentru scrierea codului, nu la emulator. Emulatorul/emulatoarele ajuta doar daca vrei sa testezi aplicatia pe dispozitive sau configuratii ce nu le ai la dispozitie, toate mediile de programare pentru cei trei din discutie ofera asemenea emulatoare.
Asadar, pentru Android se poate edita si rula aplicatii din orice sistem de operare, Linux, Windows sau MAC OS X. Pe cand pentru ceilalti nu e posibl acest lucru direct fara artificii.
Din punctul me de vedre cei de la Microsoft au pierdut startul in ceea ce priveste atragerea de dezvoltatori pentru platformele lor, iar faptul ca sunt putini utilizatori de Windows Phones descurajeaza pe multi posibili dezvoltatori sa inceapa sa publice pentru aceasta platforma, cine stie C# poate usor sa treaca pe dezvoltarea in Java pentru Android, asta ma refer la nivel de hobby/amator, pentru ca marile companii/corporatii dezvolta aplicatii pentru ce platforme au nevoie.

Edited by Ciubex, 19 April 2015 - 20:58.


#34
swtm

swtm

    Welding Eng.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 18.01.2011
Mărimea telefonului tine de necesitățile fiecăruia.  Pentru mine z1c e suficient de performant și e destul de mic

#35
gdans

gdans

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,379
  • Înscris: 20.05.2005

View PostCiubex, on 19 aprilie 2015 - 20:52, said:

Cand m-am referit la medii de programare, m-am referit la "editorul" folosit pentru scrierea codului, nu la emulator.

Visual Studio Express 2012, 2013 si Visual Studio Community 2013 sunt gratuite.
Toate sunt IDE si genereaza cod si pentru Windows Phone.

View PostCiubex, on 19 aprilie 2015 - 20:52, said:

Din punctul me de vedre cei de la Microsoft au pierdut startul in ceea ce priveste atragerea de dezvoltatori pentru platformele lor, iar faptul ca sunt putini utilizatori de Windows Phones descurajeaza pe multi posibili dezvoltatori sa inceapa sa publice pentru aceasta platforma,

Microsoft a facut o oferta mai buna decat cea pe care o stiai si costul este de $19 (o singura data) pentru persoane fizice si $99 (o singura data)
pentru persoane juridice.
http://thenextweb.co...ram-developers/

View PostCiubex, on 19 aprilie 2015 - 20:52, said:

, cine stie C# poate usor sa treaca pe dezvoltarea in Java pentru Android, asta ma refer la nivel de hobby/amator, pentru ca marile companii/corporatii dezvolta aplicatii pentru ce platforme au nevoie.

Da, C# seamana cu Java dar API-ul nu.
Programele scrise cu C# in WP sunt mult mai performante si ocupa mai putine resurse decat cele scrise in Java pentru Android.
Acest aspect are marele avantaj ca un telefon WP ieftin (cu 512Mb-1Gb RAM, dual-core) se misca fluent, fiind asemanator (din acest punct de vedere)
cu unul Apple.

Din ce-am mai citit pe forumuri, MS vrea sa aiba un control asupra aplicatiilor
(la un moment dat a sters 150 000 aplicatii care erau clone cu plata la aplicatii gratuite si alte probleme), sa fie sigure/stabile, fara virusi,
iar taxa de $19 (one time) pare sa fie o taxa de seriozitate.

PS:
In casa avem telefoane Android, WP, Apple si o tableta Apple.
Am luat recent sotiei un telefon Lumia si sunt atat de multumit cum functioneaza (si camera e mai buna ca cea de la Apple),
incat urmatorul meu telefon o sa fie Lumia.

Edited by gdans, 19 April 2015 - 21:59.


#36
Zinus

Zinus

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,735
  • Înscris: 23.04.2014
@gdan, android iti permite sa dezvolti aplicatiile pe orice SO, deoarece gasesti ide-uri, compilatoare, etc pentru java pe orice sistem, pe cand C# exista doar pe windows, ide-urile sunt doar pe windows si nu toti oameni folosesc windows, uni utilizatori folosesc linux  (printre care ma numar si eu), alti mac os, uni se inteleg mai bine cu freebsd, etc.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate