Centrale termice Motan
Last Updated: Mar 28 2024 05:28, Started by
PicuTex
, Jan 31 2004 19:49
·
27
#901
Posted 25 April 2020 - 07:08
makima, on 20 februarie 2020 - 08:03, said:
buna, am un Motan Optimus MT, care e controlat si de un cronotermostat programabil. mi s-a pus pata sa ii montez o sonda de exterior, pentru a-i permite sa isi seteze singurel si temperatura pe tur... problema e ca nu stiu ce si de unde sa cumpar.. preferabil un model de sonda asa, mai economa. poate cineva deja a parcurs acest drum si ma poate ajuta cu un sfat? Si pe mine ma intereseaza un senzor de exterior pt o centrala MKdens29....stiu ca modelul senzorului ar trebui sa fie KST-E-N10, dar nu stiu de unde sa il cumpar sau cat costa ce am gasit pe net costa cam 45 de lei dar nu este specificat daca este de interior. Pentru cei ce au termostatul HT500 puteti sa imi spuneti daca functia de compensare climatica functioneaza doar cu termostatul sau este nevoie neaparata de senzor ?(in carte scrie ca da, dar eu ma gandesc ca daca termostatul ar putea sa isi ia temperatura exterioara de pe net) P.S. Eu nu am inca centrala montata montajul o sa fie facut peste cateva luni. |
#902
Posted 01 May 2020 - 13:43
Bună ziua!
Am probleme cu centrala Motan Optimus. Ea funcționează normal, numai ca pompa merge incontinuu, indiferent ca e cerință pe apa caldă, căldură sau e închisă de la buton, data pe poziția de stand-by. Ați mai întâmpinat o astfel de problemă? |
#903
Posted 25 May 2020 - 15:21
trascotta, on 25 aprilie 2020 - 07:08, said:
Si pe mine ma intereseaza un senzor de exterior pt o centrala MKdens29....stiu ca modelul senzorului ar trebui sa fie KST-E-N10, dar nu stiu de unde sa il cumpar sau cat costa ce am gasit pe net costa cam 45 de lei dar nu este specificat daca este de interior. Pentru cei ce au termostatul HT500 puteti sa imi spuneti daca functia de compensare climatica functioneaza doar cu termostatul sau este nevoie neaparata de senzor ?(in carte scrie ca da, dar eu ma gandesc ca daca termostatul ar putea sa isi ia temperatura exterioara de pe net) P.S. Eu nu am inca centrala montata montajul o sa fie facut peste cateva luni. eu am facut singur o sonda de exterior, dintrun termisor NTC 10K si parca isi face treaba, centrala schimband automat temperatura apei in radiatoare in dependenta de temperatura de afara. |
#904
Posted 01 June 2020 - 14:43
Salut. Am si eu o problema cu o centrala termica Motan Sigma24(C32SPV24MEFB) de 24KW. După ce dau drumul la apa calda si curge câteva secunde, apare eroarea E41 pe display, iar apa începe să devină foarte fierbinte. După câteva secunde, eroarea dispare si apa se răcește. Aceste cicluri se tot repeta. Presiunea este de 1.4, iar apa calda este setată pe 49°. Stiti cumva care ar putea fi problema sau poate a mai avut cineva problema asta? Va multumesc.
|
#905
Posted 01 June 2020 - 14:50
Sorin901, on 01 iunie 2020 - 14:43, said:
Salut. Am si eu o problema cu o centrala termica Motan Sigma24(C32SPV24MEFB) de 24KW. După ce dau drumul la apa calda si curge câteva secunde, apare eroarea E41 pe display, iar apa începe să devină foarte fierbinte. După câteva secunde, eroarea dispare si apa se răcește. Aceste cicluri se tot repeta. Presiunea este de 1.4, iar apa calda este setată pe 49°. Stiti cumva care ar putea fi problema sau poate a mai avut cineva problema asta? Va multumesc. 9.20 Aparitia erorii E41 (eroare resetabila manual, tasta RESET, la disparitia cauzei) Eroarea E41 este generata de: - temperatura mai mica de 4 °C sau mai mare de 95 °C citita de senzorul de temperatura montat pe circuitul de termoficare; - presiune scazuta in instalatie; - aer blocat in sistemul de incalzire; - rezistenta hidraulica a instalatiei este prea mare; - senzorul de temperatura tur defect; - pompa defecta sau cablarea pompei defectuoasa (fara circulatie). Remediere: - se verifica daca circuitul electric din placa electronica pana la senzorul de temperatura (inclusiv conectorii sertizati pe cabluri) are continuitate; - se verifica ca presiunea agentului termic in circuitul de termoficare sa nu fie mai mica de 1 bar; - se verifica sa nu existe aer in circuitul de incalzire; - se verifica sa nu existe obturari ale circuitului de incalzire (radiatoare, filtre sau conducte infundate, clapete unic sens blocate, robinete blocate , pompa blocata). - se verifica daca pompa centralei este functionala. Daca rezultatul verificariilor este pozitiv se inlocuieste senzorul de temperatura de pe circuitul de termoficare (vezi fig.9.7). |
#906
Posted 01 June 2020 - 14:57
makima, on 01 iunie 2020 - 14:50, said: 9.20 Aparitia erorii E41 (eroare resetabila manual, tasta RESET, la disparitia cauzei) Eroarea E41 este generata de: - temperatura mai mica de 4 °C sau mai mare de 95 °C citita de senzorul de temperatura montat pe circuitul de termoficare; - presiune scazuta in instalatie; - aer blocat in sistemul de incalzire; - rezistenta hidraulica a instalatiei este prea mare; - senzorul de temperatura tur defect; - pompa defecta sau cablarea pompei defectuoasa (fara circulatie). Remediere: - se verifica daca circuitul electric din placa electronica pana la senzorul de temperatura (inclusiv conectorii sertizati pe cabluri) are continuitate; - se verifica ca presiunea agentului termic in circuitul de termoficare sa nu fie mai mica de 1 bar; - se verifica sa nu existe aer in circuitul de incalzire; - se verifica sa nu existe obturari ale circuitului de incalzire (radiatoare, filtre sau conducte infundate, clapete unic sens blocate, robinete blocate , pompa blocata). - se verifica daca pompa centralei este functionala. Daca rezultatul verificariilor este pozitiv se inlocuieste senzorul de temperatura de pe circuitul de termoficare (vezi fig.9.7). Multumesc pentru informatii! Eu nu resetez centrala deoarece dispare eroarea singura. Este normal sa apara si sa dispară eroarea si sa fie fluctuațiile de temperatura pentru apa? |
#907
Posted 01 June 2020 - 15:04
pai nu cred ca e normal.
doar ca asteapta sa apara cineva cu experienta aici sau cheama pe cineva de la service, pentru a remedia. |
#908
Posted 02 June 2020 - 16:47
cine poate sa ma lamureasca, care e legatura intre turatiile ventilatorului si puterea de incalzire a centralei?
|
#909
Posted 02 June 2020 - 21:01
buna, sper ca poate cineva cu experienta sa ma indrumeze!
avem o centrala Motan Optimus MT C15-SPV 24MEFM, care "cicleaza" prea des parerea mea. adica arde flacara un 10-15 secunde, apoi flagara se stinge pentrun un 50 careva secunde (apa se raceste) si iar porneste cam spre maxim flacara (desi citisem ca e modulara) si tot asa ciclu peste ciclu. acum am facut rost de carte de service si aici incep intrebarile. setarile curente ar fi astfel: - valoarea presiunii de iesire corespunzatoare puterii maxime 99 (ce are veni la 24kW) - reglarea presiunii de ignitie 30 - turatiei de maxim si de minim a ventilatorului ---- minim 60 ---- maxim 80 dar in carte scrie ca pentru un cos cu lungimea de 1m, valorile ar trebui setate 55 si 75 respectiv. 1. sa nu fi fost setata corect? 2. pot sa ii micsorez valoarea presiunii de iesire corespunzatoare puterii maxime din 99 la 62% pentru a o avea setata la 15kW (99% - 24 kW, 62% - 15 kW, 41% - 10 kW)? 3. pot sa corectez valorile ventilatorului dupa carte? in regim preparare apa calda menajera centrala functioneaza ideal, cum am setat 40C, le tine exact pe timpul dusului fara probleme, chiar si juma de ora incontinuu. |
#910
Posted 22 June 2020 - 14:46
Buna ziua.
Am o centrala in condensare Motan MKDENS25 achizitionata si montata corespuzator in februarie 2017. Una din problemele ei usor de rezolvat a fost pierderea excesiva a pernei de aer, am remediat vasul de expansiune (Zilio). Insa acum este o alta belea cu ea. De un an incoace, aprinderea devenea tot mai exploziva, iar anul accesta la rece, dupa 3 incercari zgomotoase centrala intra in avarie E20 (nedetectare flacara dupa 3 incercari). Fenomenul apare in special cand umiditatea atmosferica e mare. Descriere: La pornire, se vede flacara in "ochiul magic" al camerei de ardere pozitionat in partea superioara a camerei, si vizibil si prin ochiul de vizitare al capacului camerei presurizate (care daca e demontat, centrala isi trage aer din apartament nu de afara). Cu flacara aprinsa se aude insa un barait scurt si puternic, dupa care valva de gaz se inchide pentru ca sa reinceapa un nou ciclu. Electrozii de aprindere si cel de ionizare sunt curatati, fara urme de fisuri in ceramica. Un remediu temporar a fost cresterea valorii turatiei in momentul aprinderii (submeniu SP13 service setare fabricant 20, valoarea noua 22, adica 2200RPM) Un alt remediu: a nu se folosi agentul termic sub 50°C. Asta permite uscarea mai eficienta a camerei de ardere. Ce cred eu, dar nu e obligatoriu sa fie adevarat: am depuneri masive de mizerie in camera de ardere (au fost 2 ani de constructii si mult praf ceea ce a dus la absorbtia si depunerea prafului in camera de ardere), fapt care nu permite evacuarea corecta si completa a condensului din camera, rezultand in imposibilitatea de a stabiliza flacara pe arzator in partea sa inferioara, microflacara fiind "desprinsa" de pe arzator si asta duce la aprinderea exploziva. Cresterea debitului in momentul aprinderii reduce raportul de umiditate in camera de ardere, si drept urmare flacara reuseste sa se "lipeasca" de arzator corect in partea inferioara, fara explozie, si normal, flacara este detectata corect. Concluzie: cred ca ma asteapta o investitie de 500 RON, ca sa vina specialistul si sa curete camera de ardere si modulul de evacuare condens (un alt indiciu ar fi lichidul de culoarea namolului in sifonul de evacuare condens). Din experienta dvs: este adevarat? Multumesc. |
|
#911
Posted 22 June 2020 - 16:09
Cam da. Exact la asta m-am gindit si eu.
Partial adevarat, pentru ca ai facut o mica greseala: neutrinoP, on 22 iunie 2020 - 14:46, said:
.... am depuneri masive de mizerie in camera de ardere ... fapt care nu permite evacuarea corecta si completa a condensului din camera, .... neutrinoP, on 22 iunie 2020 - 14:46, said:
Concluzie: cred ca ma asteapta o investitie de 500 RON .... Dar de ce costa asa de mult o curatare ? O perie de sirma de gratar costa maxim 5 lei, un vermorel 60-80 lei, un kilogram de substanta cam 20-25 lei, apa iei de la robinetul de la tine din casa, iar aspiratorul la fel. ( Peria si vermorelul se pot folosi si la alti clienti) Edited by florin71_skoda, 22 June 2020 - 16:11. |
#912
Posted 23 June 2020 - 16:49
E cam mult 500 lei pentru curatat o camera de ardere chiar si de centrala in condensare. In ce oras locuiesti? Poate ma mut si eu la tine...
Revenind la problema, ar trebui sa fie verificata arderea cu un analizor de gaze. Am avut astfel de probleme, inclusiv la modelul tau si prin recalibrarea continutului de CO2 s-a rezolvat problema cu aprinderea zgomotoasa. Recomandare pentru toti cei cu centrale in condensare: insistati sa curatati camera de ardere macar la 2 ani. Fata de centralele connventionale care in ardere nu aparea si apa (condensul), aici lucrurile stau mai rau. Se aduna zgura in partea de jos a schimbatorului si de aici incep problemele. Pana in 2 ani este si mai usor de curatat mai ales spatiul dintre spire unde incepe sa se infunde cu acea zgura. Prin acel spatiu ar trebui sa se dreneze condensul si de asemenea sa treaca gazele arse si cand se blocheaza condensul se scurge mult mai greu, iar gazele arse nu mai trec prin zona obturata. Apoi in procesul de ardere si transfer de caldura, daca treimea de jos a suprafetei schimbatorului este obturata apare o scadere de randament pentru ca schimbatorul obturat nu mai absoarbe caldura sa o transfere la apa care circula prin interior. De asemenea zgura aceea se supraincalzeste si duce la distrugerea garniturii de la camera de ardere (la unii fabricanti garnitura este din cauciuc siliconic) si ca rezultat flacara se "scurge" spre exterior ducand la arderea firelor sau a materialelor care sunt in zona sau chiar la deformarea flansei ce acopera camera de ardere (acea flansa este din aluminiu). Alt rezultat al blocarii cu zgura este distrugerea electrodului care face a[prinderea si sesizeaza flacara.(electrozilor-unii fabricanti au electrod separat pentru aprindere si unul pentru sesizarea flacarii prin ionizare). In atasament este o centrala care nu a mai fost desfacuta de 5 ani. De la 3 ani am observat ca apar depuneri serioase care incep sa acopere schimbatorul de caldura in partea de jos. Attached FilesEdited by servoman, 23 June 2020 - 16:49. |
#913
Posted 27 June 2020 - 22:39
Multumesc pentru raspunsuri!
Ma pregatesc serios, si nu voi lasa chiar pe oricine "destept cu multa scoala in el" cum am observat ca sunt majoritatea de pe la noi in oras sa umble in centrala. Unul bun si care stie ce face, vorba aia: "prea multi doctori omoara pacientul" (din experienta proprie cand trebuia sa repar calculatoarele pe la care au trecut altii). De ce ar costa asa de mult? Pentru ca solutia Kober este scumpa. De asemenea, trebuie sa las si loc de "buna ziua", nu? Si concomitent, ceva imi spune ca desi este 7 luni mai devreme, un ISCIR facut corespunzator de acelasi meserias nu strica. Astfel face si omu un ban cinstit, eu am centrala curatata la fiecare 2 ani, si ISCIR-ul asigurat totodata. Voi incerca sa fac poze cand desfacem camera de ardere, sa vedem cu totii ce inseamna sa depasesti cei 2 ani recomandati si de producator in manualul de service (detin manualul de service unde scrie clar si cu atentionre rosie: Recomandare a se schimba garnitura siliconica la fiecare 2 ani!) Acum sa va zic si despre "cei cu scoala multa" in ei, care imi povestesc cum ca schimbatorul de caldura principal nu se aeriseste decat la PIF (!!!), ca daca apa din sifonul de condens e maro "asa e normal, nu e niciun pericol", "nu se face curatare in perioada garantiei", face multiple fileturi in gauri de trebuie schimbate suruburile originale acum cu suruburi ceva mai groase ca sa mai tina, si ameninta ca "nu vreau sa-ti fac rau" in sensul ca mi-ar lua contorul de gaz daca eu ma asigur ca nu am presiune prea mica a pernei de aer, sau daca curat eu praful din camera presurizata... Oh well... Romania, care ne mananca tot timpul. |
#914
Posted 05 September 2020 - 20:04
poate sa imi spuna cineva care este modul iarna si care este modul vara, pe afisaj apare SU si IN adica o fi SU-summer si in- winter?
|
#916
Posted 10 October 2020 - 23:35
Salut. Am o Ct motan kplus de 24. Ce am observat la apa calda după ce o folosesc să zic 5 minute și o opresc sa zicem 10 secunde, vine apa calda timp de 10 15 secunde apoi rece timp de 15 20 de secunde. Nu pot face un dus normal. Nu știu de ce vine apa rece ...
|
#917
Posted 31 October 2020 - 17:24
Buna! Am doua probleme pentru care va solicit ajutorul:
1.Centrala mea Keston 28s pierde presiune in fiecare zi. Din ce am citit pe internet asta este "boala lor" si nu se poate face nimic. Totusi, stie cineva vreo solutie? 2.Am gasit sa cumpar o centrala Motan MKDens 25P de la cineva, dar are o problema. Nu functioneaza apa calda decat daca pornesc si caloriferele ... asta este descrierea pe care am primit-o. Presupun ca e ceva legat de vana cu 3 cai. Poate stie cineva mai bine care poate fi problema si ma ajuta cu un sfat. Merita cumparata si reparata la mai putin de 1000 de lei? Folosesc centrala Keston cu incalzire in pardoseala si boiler. Presupun ca si centrala MKDens "stie" sa functioneze corect cu boiler. Este cineva din Bucuresti dispus sa ma ajute? Locuiesc in Chitila. Multumesc frumos! Edited by laurscr, 31 October 2020 - 17:28. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users