Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Upgrade Angrenaj
Last Updated: Nov 11 2018 07:44, Started by
hulubei
, Feb 27 2015 20:01
·
0
#1
Posted 27 February 2015 - 20:01
Salutare.
Detin un Cannondale Trail 29 5 (2013) Recent, datorita distrugerii filetului interior la bratul drept de la pedalier, am decis ca poate as putea face un upgrade. Din ce vad acolo pe site la Cannondale, butucul este un Shimano BB ES25 Octalink. Din acestea, am tras concluzia ca pot opta cu lejeritate pentru un angrenaj Deore FCM 521 considerandu-l optim atat ca si pret cat si nivelul foarte light de utilizare al bicicletei (probabil 1-2000km pe an din care maxim 500km offroad). Decis pe acest lucru am mers la un magazin local dar de renume si acolo mi s-a explicat ca trebuie sa merg pe un angrenaj "compatibil" cu ce am acum fara a fi nevoit sa fac upgradeuri. Din punctul meu de vedere compatibil inseamna sistem de prindere pe butuc si numar de pinioane. Se pare ca baietii de acolo nu sunt de aceeasi parere. Mie unul mi se pare totusi absurd si va cer parerea deoarece mi se pare ciudat ca pentru un upgrade de angrenaj sa fiu nevoit sa schimb butuc indiferent ca sistemul de prindere angrenaj-butuc este acelasi, lant, schimbator foi, bloc pinioane (evident cu tot butuc) si intinzator. Nu ar fi o paguba maxima daca e asa, fac o lista cu cele trebuitoare si trec toata bicla dintr-un foc pe Deore cap coada pe partea de transmisie, dar chiar asa sa fie? Va rog sa-mi explicati, daca asa este poate cineva este mai dornic sa explice motivatia acestei operatiuni de upgrade complet la intreaga transmisie. |
#2
Posted 28 February 2015 - 00:00
Pai in final ei mi-au recomandat tot FC-M311 cum este si pe bicla actual. Eu in schimb ma uitasem la un FC-M521.
Schimbatorul ar trebui pentru ca este angrenaj de 9 pinioane => lant mai ingust => "patina" de la schimbator mai mica? In linkul tau mai apare un butuc acolo prin poze. Butucul actual totusi suporta montarea acestui tip de angrenaj, ca nu imi este prea clar. |
#3
Posted 28 February 2015 - 11:33
Am stat si m-am gandit la propunerea ta. Am inteles si faptul ca este alt tip de mecanism la butuc. Vad ca in banii aceia vine cu tot cu el.
Intrebarile mele acum sunt, ce mai trebuie sa schimb: lantul actual pentru 8 pinioane imi va provoca probleme? Schimbatorul sa incerc sa vad ce zice si daca nu e ok sa iau un http://www.bike-disc...downswing-41511 spre exemplu? Maneta de schimbator va trebui ulterior sa o schimb si pe ea odata cu schimbatorul? |
#4
Posted 28 February 2015 - 12:26
Nu prea am inteles ce ai vrut sa faci, nu ai dat link catre piese . Din cate vad, tu ai bicicleta pe 8 pinioane si vrei sa montezi un angrenaj pentru 9 viteze? Locul de montat cred ca suporta, insa nu poti sa utilizezi transmisia, fiind de 8 viteze nu se va aseza corect pe angrenaj care este pentru 9.
Cauta unul deore pentru 8 viteze sau treci toata transmisia pe 9 viteze, insa e cam scump si nu cred ca merita pentru 2000 km pe an aceasta investitie. Sau ramai la aceasi configuratie, ca nu cred ca simti nevoia unei viteze in plus. |
#5
Posted 01 March 2015 - 00:40
Deci.
1. Detin: http://www.bikexpert..._5788_5319.aspx 2. Vreau sa inlocuiesc cu: http://www.bike-disc...0mm-black-85293 + http://www.bike-disc...downswing-41511 + lant (KMC?) pentru 9 pinioane. Vreau sa pastrez blocul de 8 pinioane actual pana la uzarea acestuia. Ce ziceti? |
#6
Posted 01 March 2015 - 16:13
NU se poate! Nu ai cum sa mergi cu lant de 9 pinioane pe caseta de 8, toata transmisia trebuie sa fie la fel. Nu se va aseza corect lantul pe pinioane , va scapa sau se va uza tot, prematur!!
Mergi la un magazin specializat si accepta recomandarile lor. Apropo, vezi ca ai dat ca si exemplu angrenaj pentru 10 pinioane. Deci tu vrei sa mergi cu caseta de 8, lant de 9 si angrenaj de 10... |
#7
Posted 01 March 2015 - 19:30
ia un pedalier de care ai avut, cel mai simplu.
Il monteaza pe vechiul monobloc si pedalezi in voie. Pt a schimba transmisia in 9 sau 10 viteze trebuie schimbat: - angrenaj - monobloc - lant, - caseta, - deraioarele - manetele Imo prea multe pt o bicicleta care e putin folosita. Cum s-a stricat filetul vechi ? Ai vrut sa schimbi pedalele ? |
#8
Posted 01 March 2015 - 22:15
trotineta_stricata, iti multumec mult pentru raspunsuri.
De mers merg foarte rar prin oras (Ploiesti). O parte din timp fac "naveta" la parinti, sosea, cam 15km dus, inca 15km intors (diferenta de nivel de aprox 200m). O buna parte din timp omor o padure in jurul Ploiestiului pe ture de 30-40km in functie de timp si stare. Bravisme se numesc traversarea muntilor Baiului (Busteni-Muntii Baiului-Secaria-Doftana-Campina-Ploiesti). Angrenaj M610 chiar postasem in link. Din pacate nu am gasit decat pentru 10 viteze. Cautand pe net sa invat mai bine mecanica biclelor am descoperit mai multi care folosesc caseta de 8v cu angrenaj de 10v iar cheia succesului a fost lant de 9v (adica mai pe la jumatate). Sa schimb si intinzatorul fata cu acel din link, era in ideea ca poate cel actual nu ar fi in stare sa se descurce cu un lant ma ingust. Altfel nu-mi pasa prea mult. Sa fim seriosi, foile le schimb extrem de rar si in general cand o fac mi-o pregatesc bine din timp. Practic daca as imbunatati ceva as imbunatatii caseta si intinzatorul spate iar in cazul biclei mele musai frana fata utilizata 85-90% din timp, cu un SLX spre exemplu. Monoblocul vine la pachet in linkul dat de mine anterior pentru monobloc iar pretul nu mi se pare exagerat. Manetele de frana sunt separate de cele de viteze, deci pot face ce vreau acolo. Ideea cum ca sa pun totul cap coada dintr-o gama si pregatit totul fix si ca viteze si tot mi se pare marketing. sirgoof, de omorat filetul l-am omorat cu pedale noi (cele vechi aveau cumva tot la cea cu filetul omorat, axul, stramb si trosneam ca un Tohan). Cele noi zic baietii de la shop din Ploiesti ca nu le-am strans cat trebuia. In fine. In final am ajuns la concluzia ca poate e mai bine sa investesc acum 150lei intr-un angrenaj identic cu cel original si sa pastrez cei vreo 1200lei de upgrade pentru peste 1-2 ani cand mai uzez piesele actuale. Inca nu am luat o decizie dar ma bucur ca gasesc oameni care-mi dau idei si solutii nu doar copiate din pliantele bine marketizate al vendorilor. Edited by hulubei, 01 March 2015 - 22:22. |
#9
Posted 10 November 2018 - 17:34
Eu folosesc angrenaj de 10 cu lanț și pinioane de 8 de mai mult de 3 ani.....sunt la al 3 lea lanț
Probabil daca l ai schimbat când ai postat merge și acum foarte bine |
#10
Posted 11 November 2018 - 07:44
Daca tot ai reînviat topicul
Da merge și eu am pe cursiera angrenaj de 10v cu pinioane de 11 viteze și lanț de 11 viteze A mers și invers angajat de 10 și pinioane de 9 |
|
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users