Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon
 

VW Golf 6 vs Ford Focus 3

- - - - -
  • Please log in to reply
249 replies to this topic

#37
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Mie mi se pare cam asa. Golful este foarte bun ca tinuta de drum, confort, insonorizare, materiale, ergonomie si placere la condus. Pe de alta parte Focusul are pretul mai bun. Dar niciunul nu este un monument de fiabilitate pe termen lung. Mai ales Golf.
Ca o perere personala, un compromis mai bun mi se pare a fi Mazda 3 sau Honda Civic. Interioare bune, motoare bune, pret mai bun... intretinere asemanatoare ca preturi. Partea nasoala e daca le pocnesti. O aripa sau un far de Mazda sunt mai scumpe ca unele de Ford sau VW. O alta problema ar fi valoarea la revanzare. Acum depinde cati km se va pastra masina. Daca o vinzi dupa 50000 de km si pierzi peste 5000 de euro ai facut ceva pe ea de afacere. La VW lucrurile stau mult mai bine... pentru tine, nu pentru viitorul cumparator.

#38
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,711
  • Înscris: 10.11.2007
Ford Focus Titanium nu este cu nimic mai prejos decit oricare Golf. Interiorul a fost redesenat, materialele sint bune, tinuta de drum si handlingul sint  cele mai  bune din clasa si motoarele sint foarte competitive atit la consum cit si la performanta. Iar preturile sint excelente.

In ceea ce priveste Mazda si Civic sint departe de amindoua, ma refer la Golf si la Focus. Imi placea Civic pe vremuri (acum 20 de ani), acum insa arata plasticos iar din punct de vedere performanta (inafara de typeR) toate sint modeste.

Edited by Skytalker, 08 July 2015 - 23:29.


#39
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Am avut norocul sa conduc si Golf 6 1.6 TDi si Focus 3 TDCI care aveau putini km (70-80000) si asta a fost senzatia care mi-au oferit-o. Despre pret am luat in calcul valoarea masinilor de la Autovit, Mobile si forumurile monomarca. Totusi, despre fiabilitate per ansamblu este prematur sa vorbesti la sub 150000 de km (reali). Poate chiar 200000. Ei bine, ce se intampla de la 200-250000 de km in sus, e alta poveste din care nemtii in general nu prea mai sunt un exemplu de fiabilitate. De-asta am spus ca daca iei Mazda 3 si o vinzi dupa 50000 de km nu ai facut mare branza. Acum poate vei spune ca cine tine in ziua de azi o masina atat de mult. Pai le tin nemtii peste 200000 de km, le vand romanilor cu 120000 de km "reali" si apoi acei romani umplu forumurile suparati ca nu se mai fac masini cum se faceau odata. Sa-mi fie cu iertare si chit ca voi supara pe unii, dintre un Golf cu 300000 de km si o Mazda cu 250000 de km (la acelasi pret si km reali), ambele in stare buna, cred ca m-as uita mai intai la Mazda. Repet, este o parere personala.

#40
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,711
  • Înscris: 10.11.2007
Motoarele de Ford si de VW sint pe toate vanurile, furgonetele, furgoanele autobuzele si agregate de toate felurile. Nu se problema de fiabilitate pentru sint fiabile.

In ceea ce priveste Golful a fost si este cea mai vinduta masina din Europa. Are un set de caracteristici care o fac per toal sa fie peste orice masina in clase ei.
Eu prefer totusi Focusul datorita tinutei de drum si a handlingului care depaseste Golful, este foarte bine stiut. Am avut pina acum 3 Focus noi ca si a2-a masina. Si mai vine inca una in Septembrie.

Recent am testat o Mazda 3 in vederea achizitionarii si am fost foarte dezamagit.
Sigur in final totul se rezuma la buget si la preferinte. Atita timp cit in final esti multumit, nu conteaza ce masina ai.

Edited by Skytalker, 09 July 2015 - 00:02.


#41
flaviuf

flaviuf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 869
  • Înscris: 05.09.2007

 Skytalker, on 08 iulie 2015 - 23:28, said:

In ceea ce priveste Mazda si Civic sint departe de amindoua, ma refer la Golf si la Focus.
Aici lipseste un cuvant cheie gen "parerea mea". Revenind la topic, am condus si una si alta - mie personal Focusul mi se pare mai atractiv din toate punctele de vedere. Asta nu inseamna ca Golful ar fi o alegere proasta.

Edited by flaviuf, 09 July 2015 - 07:52.


#42
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Oricare ar fi alegerea, Focus sau Golf, nu cred ca vei da gres. Pentru ca pana la urma se dovedesc a fi cele mai echilibrate variante din clasa compacta. Ramane de vazut raspunsul lui Astra si Megane. Dar...
Totusi eu raman la opinia mea. Daca vrei si fiabilitate cat mai buna pe termen lung, te uiti la altceva.

#43
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Fiabilitatea pe termen lung e mai putin relevanta. Nu prea mai exista masini "indestructibile" in ziua de azi. Toate sunt mai mult sau mai putin fiabile, dar daca nu iei vreo masina plina de bube cunoscute, diferentele intre Ford, VW, Mazda, Renault, Opel si altele sunt nesemnificative.

Conteaza mult mai mult norocul decat marca. Astfel, pareri de genul "daca vrei fiabilitate buna pe termen lung, te uiti la altceva" nu le gasesc pertinente. La ce anume sa te uiti mai exact, cand vorbim de masini cu 200.000+ km?

Pe mine ma intereseaza de exemplu mai mult fiabilitatea intre 0 si 150.000 km, pentru ca e probabil ca si urmatoarea masina sa o iau la fel. Pe mine nu ma intereseaza prea tare costul reparatiilor, ci sa nu stau prin service-uri cu masina, fie ea si in garantie. Ce s-o intampla cu ea dupa 200.000...nu conteaza.

Cu ce exceleaza japonezele alea peste 300.000 km fata de europene, de le lauzi atat? Nu mai sunt nici marcile premium fiabile, si noi aici vorbim de Toyota, Mazda, Honda ca fiind niste tancuri, care dupa 250.000 km incep sa intinereasca? Fii serios.

#44
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,711
  • Înscris: 10.11.2007

 flaviuf, on 09 iulie 2015 - 07:50, said:

Aici lipseste un cuvant cheie gen "parerea mea". Revenind la topic, am condus si una si alta - mie personal Focusul mi se pare mai atractiv din toate punctele de vedere. Asta nu inseamna ca Golful ar fi o alegere proasta.

Ca este parerea mea se subintelege.... poate nu pentru to ti Posted Image altfel as fi indicat sursa.

Ca Golful este o alegere buna este indiscutabil, o dovedesc statisticile.

In ceea ce priveste fiabilitatea, am un coleg care are un Ford Mondeo 325.000 km, merge foarte bine, sint convins ca gasim si motoare de VAG la fel.

In general nu stiu daca te intereseaza o masina mai mult de ~100.000 km. Sigur nu aici.
Nu dai gres nici cu Ford nici cu VW, asa cum s-a spus mai sus.

Edited by Skytalker, 09 July 2015 - 12:18.


#45
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008

 adipelcz, on 09 iulie 2015 - 10:44, said:

Fiabilitatea pe termen lung e mai putin relevanta. Nu prea mai exista masini "indestructibile" in ziua de azi. Toate sunt mai mult sau mai putin fiabile, dar daca nu iei vreo masina plina de bube cunoscute, diferentele intre Ford, VW, Mazda, Renault, Opel si altele sunt nesemnificative.

Conteaza mult mai mult norocul decat marca. Astfel, pareri de genul "daca vrei fiabilitate buna pe termen lung, te uiti la altceva" nu le gasesc pertinente. La ce anume sa te uiti mai exact, cand vorbim de masini cu 200.000+ km?

Pe mine ma intereseaza de exemplu mai mult fiabilitatea intre 0 si 150.000 km, pentru ca e probabil ca si urmatoarea masina sa o iau la fel. Pe mine nu ma intereseaza prea tare costul reparatiilor, ci sa nu stau prin service-uri cu masina, fie ea si in garantie. Ce s-o intampla cu ea dupa 200.000...nu conteaza.

Cu ce exceleaza japonezele alea peste 300.000 km fata de europene, de le lauzi atat? Nu mai sunt nici marcile premium fiabile, si noi aici vorbim de Toyota, Mazda, Honda ca fiind niste tancuri, care dupa 250.000 km incep sa intinereasca? Fii serios.

Ideea este ca in general masinile japoneze se dovedesc a fi (mult) mai fiabile ca masinile europene. Am si masina nemteasca si masina japoneza si poate ca totusi am cat de cat idee despre ce e vorba. Am 30000 cu Coltul. La Beetle (cumparat la 25000 de km) pana la 30000 de km schimbasem un set de placute de frana si o sonda Lambda. Chiar si mecanicii au ramas surprinsi, pentru ca acea sonda este garanata de VW aprox. 150000 de km. Recunosc ca astea au fost singurele probleme" pe care le-am avut cu el. Oricum este o masina care imi place f mult pentru ca indiscutabil are si calitati la care o Toyota Auris din acea vreme  (2007)... poate chiar viseaza.
Un Golf indiscutabil este peste Auris cand vine vorba de tinuta de drum, confort, dinamica, ergonomie, finisaje, insonorizare. Cunosc multi posesori care au si japoneze si nemtesti, si de 3000 de euro, si de peste 30000 de euro, si cu 50000 de km, si cu peste 200000 de km. Culmea (sau nu) cei care sunt multumiti mai mult de masinile lor sunt cei care au japoneze. Acum vreo 7-8 ani americanii au facut o statistica si le-a iesit cum ca 9 posesori de masini japoneze ar alege si a doua oara tot o japoneza. Oricum toate astea sunt irelevante daca vorbim de rulaj de pana in 150000 de km. La un Golf un ambreiaj rezista in medie 130-140000 de km (conform posesorilor). Putine sunt cazurile in care posesorii le schimba dincolo de 150000. La japoneze poate rezista lejer peste 200000 de km. Dar daca pe tine nu te intereseaza pentru ca nu tii masina 150000 de km... te inteleg.
Si sa spun sincer, daca mi-as cumpara masina noua si sa o pastrez 5-6 ani si pana in 120-130000 de km, (categoric) as alege masina nemteasca.

Edited by LauCalin, 09 July 2015 - 12:38.


#46
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Ai si niste statistici mai detaliate care sa sustina ce spui tu acolo? De exemplu niste studii de fiabilitate ale masinilor europene vs japoneze, care au intre 100.000 si 300.000 km la bord?

Ca daca e doar pe baza de legende urbane, experienta personala cu 2-3 masini si relatarile unei maini de cunoscuti...e mai bine sa nu trasam concluzii definitive.

Vreau sa vad un studiu pe bune care spune ca la VW ambreiajul tine 130-140.000 si la japoneze "duce lejer" 200.000. Altfel, daca nu ai nimic sa aduci, nu te mai lansa in astfel de afirmatii.

Ca o paranteza, eu am schimbat ambreiajul la Focusul meu vechi pe la 100.000, nu mai retin exact. Poate are relevanta daca il patinezi zi de si sa urci borduri sau sa parchezi intr-un garaj "la subsol", sau daca-l freci in ambuteiaje zi de zi cate 2h vs. faci naveta 30 km, in care ai 5 semafoare si 3 giratorii, iar in rest mergi cu viteza constanta. E vreo diferenta aici intre japoneza si europeana, sau e o diferenta ce tine de norocul pe care-l ai? Daca ai noroc sa iei un SH exploatat in conditii usoare, te tine mult si bine. Dar poti avea si ghinion.

Eu nu mai pot cu miturile astea, contrazic ideile, deci nu o lua personal Posted Image

#47
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Miturile mele, asa cum am mai spus, se bazeaza pe ceea ce mi-au spus posesorii acestor masini si de ce scrie pe forumurile monomarca. Daca esti curios sa afli mai multe, cauta. Personal nu prea ma intereseaza ce spun statisticile de fiabilitate, gen JD Power. Daca s-ar tine cont de clasamentele astea ar inseamna ca jumatate din marcile auto sa dispara pentru ca sunt proaste. Ideea este ca fiecare ofera ceva, se bazeaza mai mult pe ceva. Si fiecare isi alege masina in functie de criterii diferite: renumele fiabilitatii, increderea in acea marca, design, pret, prestigiul marcii etc.
Beetle-ul il folosesc mai mult in oras. Am 75000 de km cu el si ambreiajul rezista foarte bine. Desi zilnic e torturat.
Oricum pana la urma eu sunt de parere ca toata lumea ar trebui sa-si cumpere o masina dupa cum simte si sa lase naibii ce spun altii. O masina, fie ea oricat de buna, daca nu ti-a placut de cand ai cumparat-o, mereu ti se va parea ca ceva nu e in regula cu ea. :)

#48
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Da, aici subscriu la ideea ca trebuie sa-ti iei ce te atrage. Fiecare are o preferinta spre o anume marca si/sau model si aia ar trebui sa-si cumpere.

Indiferent ce-ti iei, se vor gasi destui sa-ti critice alegerea. O ruda mai indepartata de-a mea se ocupa cu adusul de masini. De fiecare data cand ma vede imi zice "masina ca a ta e 5000 in targ". Mereu ma amuza cu asta, ca pe mine nu ma intereseaza povestea lui. Eu nu cumpar masina din targ, si probabil omul considera ca-s mai fraier asa, ca am dat 20.000 pe ea, cand cu 5000 luam una la fel, doar ca putin rulata, "ca noua".

Daca iei masina noua, lumea zice ca esti fraier ca puteai sa iei SH. Daca iei SH, te critica unii si altii ca o sa ai probleme, ca mai bine luai una noua mai ieftina. Daca iei una prea mare...ca e prea mare, daca-i mai mica o sa-ti zica "sa vezi cand o sa ai de dus un televizor, ca n-o sa-ti incapa". Daca iei diesel iti zic: pfoaaa, la cat de putin mergi tu, mai bine luai diesel. Daca iei benzina incep cu mistourile: eh, si? cat iti ia in oras? 10-12? Eu am diesel si peste 5% in oras si 4% afara nu sare...si tot asa.

Pana la urma, ramai cu alegerea ta, cu care trebuie sa fii impacat. Daca ai ghinionul sa ai probleme, o sa le ai la orice marca, indiferent ca-i noua sau SH. Au si statisticile un rol, dar in sensul in care o masina de 250.000 km are mai multe sanse sa-i crape ceva fata de una noua. Sau la o masina premium, ai sanse mai mici sa te alegi cu un stol de greierasi fata de o plasticaraie ieftine. Dar cam pe acolo se termina comparatiile. Daca e sa compari un Golf cu un Focus in aceeasi generatie, conteaza in primul rand care te atrage mai mult ca masina. Dupa aia vin parerile despre pret, dotari, pareri de pe forumuri.

#49
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014

 Blue_Ivy, on 19 decembrie 2014 - 09:21, said:

E putin cam stupid sa platesti impozit pentru 2.0 si sa ai 105-110 cai. Mai bine mergi pe 1.6 105 cp.

Nope ! Erai aproape dar ai ratat. 2.0 TDI 140CP (e CR dupa 2010). Si e o mica bestie (0-100 km/h 9,2 s) evident fata de marea masa care circula pe strazi. Consum sub 8 in oras si sub 6 afara.

#50
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,730
  • Înscris: 02.07.2011

 Skytalker, on 08 iulie 2015 - 23:28, said:

Ford Focus Titanium nu este cu nimic mai prejos decit oricare Golf. Interiorul a fost redesenat, materialele sint bune, tinuta de drum si handlingul sint  cele mai  bune din clasa si motoarele sint foarte competitive atit la consum cit si la performanta. Iar preturile sint excelente.

Nu chiar... Materialele interioare la Focus sunt la nivelul Seat Leon nu Golf, iar motoarele sunt inferioare celor de la VAG (e.g: 1.5 Ecoboost de 150CP consuma cu 1.5 litri/100km in viata reala decat 1.4TSI 150CP, desi este cu ~1 secunda mai lent la sprint-uri). Dar tinuta de drum e cea mai buna din clasa si preturile sunt intr-adevar excelente.

 Skytalker, on 08 iulie 2015 - 23:28, said:

In ceea ce priveste Mazda si Civic sint departe de amindoua, ma refer la Golf si la Focus. Imi placea Civic pe vremuri (acum 20 de ani), acum insa arata plasticos iar din punct de vedere performanta (inafara de typeR) toate sint modeste.

Mazda 3 are, la momentul curent, din ce am pipait in ultimele saptamani, cele mai bune materiale interioare si cel mai bun ambient pentru sofer si pasagerul din dreapta din clasa. Pentru pasagerii din spate este insa dezastru Posted Image.

Edited by StefanSC, 11 July 2015 - 11:17.


#51
fredy2007

fredy2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,644
  • Înscris: 09.09.2007

 Skytalker, on 09 iulie 2015 - 00:01, said:


Recent am testat o Mazda 3 in vederea achizitionarii si am fost foarte dezamagit.
Ce te-a dezamagit la Mazda3?Despre ce motorizare este vorba?Noul tau Focus ce motorizare va avea?

 StefanSC, on 11 iulie 2015 - 11:16, said:

Mazda 3 are, la momentul curent, din ce am pipait in ultimele saptamani, cele mai bune materiale interioare si cel mai bun ambient pentru sofer si pasagerul din dreapta din clasa. Pentru pasagerii din spate este insa dezastru Posted Image.
Le ofera un spatiu prea mic?

 gf_andrei, on 17 decembrie 2014 - 22:25, said:

Salutare,

Vreau sa achizitionez o masina SH de pana in 11000 euro. Ezit intre VW Golf 1.6 TDI sau 2.0 TDI dupa 2010 sub 100 000km  si Ford Focus 3 model 2011 1.6 TDCI sau 2.0 TDCI. Ma intereseaza sa stiu care dintre cele doua este mai fiabila, care motor dintre cele 4 duce mai multi km ? Vreau o masina decenta in care sa nu bag foarte multi bani in reparatii. Masina va fi luata din germania de la dealer.
Astept sfaturile voastre.

Va multumesc!

Dupa atata timp cred ca ti-ai cumparat un autoturism.Pentru ce ai optat pana la urma si de ce?Multumesc frumos.

#52
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007

 mufasa, on 10 iulie 2015 - 21:21, said:

Nope ! Erai aproape dar ai ratat. 2.0 TDI 140CP (e CR dupa 2010). Si e o mica bestie (0-100 km/h 9,2 s) evident fata de marea masa care circula pe strazi. Consum sub 8 in oras si sub 6 afara.

E CR din mai 2008.

#53
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,730
  • Înscris: 02.07.2011

 fredy2007, on 04 august 2015 - 09:08, said:

Le ofera un spatiu prea mic?

Spatiu prea mic la picioare, geamuri mici, materiale indoielnice la atingere.

#54
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011
Sunt posesor de Mazda 3,model 2008.Pana in prezent am 107.000 km.Nu am schimbat nimic la ea,decat consumabile,respectiv placutele frana fata la....103.000 km.
Masina merge impecabil,nu da niciun semn ca vreun anumit element de articulatie,suspensie se cere a fi schimbat in viitorul apropiat.
PS;atentie mare la filtrele de particule,acestea pot da mari batai de cap daca masinile achizitionate de dvs vor fi conduse preponderent in trafic urban aglomerat.

Edited by missionnad, 05 August 2015 - 18:23.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate