Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie
Ultima postare: mai 10 2024 17:28, Inițiat de
curentelectric
, mai 05 2013 08:43
·
124
#14671
Publicat: 04 martie 2024 - 14:50
EFB se masoara pe setarea clasic (pb- acid clasic)
Daca aparatul e bun ...bateria e de remat desi ar fi mare durere pentru unul ca mine sa arunc o Varta OE de sub 1 an vechime . Data jos si pusa pe redresor pana rade , lasata cateva zile , eventual facut rost de alta pe termen scurt pana vezi ce e cu Varta . Procedeu de resuscitare acasa : incarcat/descarcat la 11 v /incarcat la full. Pauza intre etape de la 2 ore in sus cat se poate . De completat cu apa distilata nu poate fi vorba la asa acumulator dupa nici 1 an . |
#14675
Publicat: 04 martie 2024 - 20:43
#14676
Publicat: 08 martie 2024 - 20:13
Intreb si eu. Skoda Octavia din iunie 2017. Cca 100000 km. Drmuri preponderent extraurbane, cam la interval de 1 luna asa, in rest masina sta.
Nu am inca mesaj pe bord de baterie descarcata, insa SS nu prea mai merge, decat daca e cald afara. Si nu prea mai poate sa mentina motorul oprit mai mult de juma de minut. Skoda connect afiseaza la pornire 12V la baterie, in mers e ok si ajunge si la 14.3. In curand probabil va trebui schimbata si as vrea cat de cat sa stiu spre ce ma indrept. Bateria e EFB. Am citit de ma dor ochii, dar concluzia la care am ajuns e ca Varta AGM e destul de loterie. Intrebari: - EFB sau AGM? ce recomandati ca prima optiune? - Exide, Banner, etc.? din experienta voastra? Multumesc |
#14677
Publicat: 08 martie 2024 - 21:13
AGM de la Banner - cei mai tari in agm la pret pamantean .
Varta de un timp incoace se cam pot lua de manuta cu Rombat . Ce o ok inca de la Varta e seria blue , la cat dai pe ea isi face treaba , agm e loterie cum ai spus , Exide sunt ok dar sa fie proaspata , daca iei de la emag si vanzator e acu shop Zalau clar prinzi ceva relicva statuta prin depozit , daca mergi la ei la firma in Zalu cumperi aproape "calda" de pe banda . |
#14680
Publicat: 10 martie 2024 - 16:41
Mai bine intrebi pe forumul Kia.
Dupa cateva saptamani am retestat bateria Zap EFB Start & Stop 75Ah La o tensiune de 12.65V am avut SOH 98%, dimineata inainte de pornire. Bateria are un raport bun performanta/pret. Calitatea am s-o verific in timp. Verificati SOH la tensiunea normala de functionare, care in cazul meu e 12.6V-12.7V. Ea variaza semnificativ cu fiecare zecime de volt. q7ncsERCR_yblhT9l0acPA.jpg 146,76K 10 download-uri Editat de Leo2006, 10 martie 2024 - 16:55. |
|
#14682
Publicat: 11 martie 2024 - 15:28
Da, se apropie timpul sa schimb bateria la Fordache. 90% oras, restul pe linga oras.
Oscilez intre Exide Premium EA612 61Ah 600A si ZAP CARBON EFB 60Ah 550A, preturile lor fiind apropiate. PS: Bosch-ul S40040 de pe mașina, 60 Ah 540 A, l-am cumparat in nov.2017 din Dedeman. Robylup si Idpe ar zice ca sunt baftos, numai ca si cel dinaintea ăstuia tot vreo 6 ani a ținut. Acum insa e cu vreo 100-150 lei mai scump decît ZAP sau Exide alea.... Editat de Taxon, 11 martie 2024 - 15:38. |
#14683
Publicat: 11 martie 2024 - 19:46
Mergi pe Exide premium. Nu ai start-stop si recuperare de energie iar bateriile clasice m-au tinut si pe mine tot 6 ani. Am avut o baterie Caranda pe Logan care a picat dupa 6 ani. Toate bateriile cu plumb folosesc pe electrodul negativ o pasta activatoare ce contine si carbon.
Au descoperit roata ! https://www.exidegro...t/exide-premium O baterie ZAP EFB nu e la aceiasi calitate ca un Exide EFB. Pretul le departajeaza usor. Exide premium e o alegere mai sigura. Editat de Leo2006, 11 martie 2024 - 19:59. |
#14687
Publicat: 24 martie 2024 - 18:44
Sunt cateva necunoscute ,
bateria a fost incarcata inainte de masuratori ? cat timp a stat ? Sistemul bms la agm nu lasa sa se incarce pana la 100% , o tine undeva la 9x % , daca o descarci la 11 v si o incarci vei avea o revelatie , incarcare pe functie agm cu 14,7 v . Mergi cu testerul si etaloneaza-l la un magazin de acc ce au aparate foarte bune si scumpe in dotare , faci 3-4 masuratori pe diferiti acc, la final scri eroarea pe spatele aparatului sa sti cat adaugi sau scazi fata de un etalon . Cum ai 3 aparate neetalonate mai mult rau iti faci tie , cred ca iti vine sa dai cu ele de pamant Editat de ldpe, 24 martie 2024 - 18:45. |
#14688
Publicat: 28 martie 2024 - 14:05
Nu stiu cat de pertinent este @ldpe in ce spune dar plecand de la ceea ce tot repeta - si nu cred ca fara rost!, azi am incercat si eu ceva.
Repet si eu! Plecand de la spusele lui @ldpe. Mai precis, am o baterie de 2 ani AGM Exide 760 A/70 Ah/EN. Niciodata SOH nu a fost mai mare de 81-82% de cand am achizitionat-o. Am incercat sa o incarc si cu Bosch C3 dar si cu Topdon TB6000 Pro. Dupa aproape 2 ani arata mereu un SOC de 100% iar SOH aleator, intre 61% (!) si 75% (?). SOH dependent puternc de temperatura exterioara. Ce cred. Ca @ldpe are dreptate si ca inainte de a incarca bateria aceasta trebuie descarcata, nu stiu daca la 11 v, dar oricum, trebuie sa aiba un DoD mai mare. DoD este Depth of Discharge. Mai rar intalnit in discutii dar se pare ca esential in determinarea SOH. Pana acum, eu incarcam aproape mereu bateria cand ajungeam la tara si chiar daca era dupa o stationare a masinii de 2 saptamani si o lasam cateva ore dupa un drum de 200 km, aceasta era in maximum cateva ore "incarcata complet". Conform C3 sau Topdon. Ca o nota, intr-o discutie pe net cineva spunea ca bateriile AGM sunt subincarcate la tensiuni intre 13,8 si 14,4 V, acestea incarcandu-se bine si corect doar la tensiuni mai mari. Azi, dupa cum spuneam am incercat ceva nou, conform cu cele invatate de la @ldpe. Din comoditate, cu masina oprita am pornit faza mare, ceata si avaria. Nu am pus o sarcina exterioara sa o descarc. Am lasat asa masina asa timp de aproape 1 ora. Nu mai mult ca se incingeau farurile prea mult. Dupa acest interval tensiunea bateriei raportata de Topdon s-a stabilizat in jurul a 12 V cu toate luminile pornite si in jurul a 12,4 V cu luminile stinse. N-am lasat ca tensiunea sa scada mai mult de atat si am pornit incarcarea Topdon pe un progrm custom cu maximum 16 V si maximum 6 A. Daca anterior, cu bateria pusa la incarcat in mod AGM si cu SOC aproape de 100% Topdon trecea rapid prin pasii 1 la 9 (2-3 minute), acum, dupa 2 ore de la initiera incarcarii Topdon arata ca bateria este la 25% incarcare si pompeaza la pasul 3, cu o tensiune in crestere usoara, de la 13,1 la 13,6 V, un curent de 1,6-1,8-2 A. Cred ca dupa aceasta incarcare - cred, nu sunt sigur, SOH o sa arate mai bine decat 75%. Oricum, reiterez ca nu mi se pare credibil/conform documentatiilor ca SOH a crescut la bateria mea de la 60% la 75% in urma unei simple incarcari si a unui drum. Si cred ca problema este mult mai complexa decat poate acoperi o discutie larga pe un fir public de "specialitate". Dar sunt convins ca @ldpe are dreptate! Inainte de incarcare, bateria trebuie adusa la un anumit DOD. Revenind la o controversa initiata de mine anterior in urma expunerii parerii mele despre inutilitatea unui aparat mai scump (Topdon) fata de unul mai ieftin (C3) cred ca aveam dreptate! Pentru userii obisnuiti, pentru utilizarea curenta este mai bun un aparat mai ieftin care face fara prea multe tarantele ceea ce face si un aparat mai scump. Altfel, cel mai scump este clar mai bun dar cu stiinta din parte userului, cu setari corespunzatoare si cu "preludiu" la incarcare. Altfel, daca vii, o bagi (la incarcat) si termini repede, nu cred ca rezolvi mare lucru fie si cu aparatul de top (Topdon) dotat el si cu AI... Cred. Nu sunt sigur! Editat de MiaJiro, 28 martie 2024 - 14:09. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 2
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi