Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Inventia secolului din Afganistan?

G84 - pro și contra

Masina de familie,buget 11000-120...

In ce situatii cereti o a doua op...
 DigiMobil - IP public?

Glet de finisaj peste chit acrili...

La multi ani @Passenger001!

La multi ani @barbosa1bis!
 La multi ani @MikeSpike!

Cum curat gletul de pe perete

Soluție incalzire apartament...

Culori fire la boxele de jogger
 Autorizatie Birou Acte Auto

Parbriz defect

Ajutor cercetare lucrare de diser...

M-am culcat cu un tip și apo...
 

Perioada abbasida

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
No replies to this topic

#1
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012
Șiismul în timpul secolului al II-lea d.H./al VIII-lea d.C.

În timpul ultimei părți a primei treimi din secolul al II-lea/al VIII-lea, urmând unei serii de revoluții și războaie sângeroase prin toată lumea islamică, conflicte care au fost din cauza injustiției, represiunilor și fărădelegilor familiei umayyazilor, a început în Khurasan, Persia, o mișcare anti-umayyadă sub numele Casei Profetului. Conducătorul acestei mișcări era generalul persan Abū Muslim Marwazi, care se răsculase împotriva conducerii umayyazilor și care și-a avansat cauza pas cu pas până ce a fost în stare să răstoarne guvernarea umayyadă.

Cu toate că mișcarea aceasta s-a ivit dintr-o profundă bază șiită și a ieșit la lumină mai mult sau mai puțin prin proclamarea dorinței de-a răzbuna sângele oamenilor din Casa Profetului, cu toate că oamenii ceruseră chiar la modul secret să depună jurământ față de un membru calificat al familiei Profetului, numita mișcare nu a apărut direct, ca rezultat al directivelor imamilor. Acest lucru este atestat de faptul că atunci când Abu Muslim i-a oferit califatul celui de-al VI-lea Imam, la Medina, acesta l-a respins totalmente, spunând: „Tu nu ești unul dintre oamenii mei și aceste vremuri nu sunt vremurile mele.”

În cele din urmă, Abbasizii au câștigat califatul în numele familiei Profetului și, în prima perioadă, au arătat oarece bunătate către popor, în general, și către descendenții Profetului, în particular. În numele răzbunării martirajului suferit de familia Profetului, Abbasizii i-au masacrat pe Umayyazi, ajungând până la măsura de a le deschide mormintele și de a le arde tot ce găsiseră în ele.

Însă curând ei începură să urmeze metodele nedrepte ale Umayyazilor și nu s-au oprit în nici un fel de la injustiție și acțiunea iresponsabilă: Abū Ḥanīfah, fondatorul uneia din cele patru școli legaliste sunite, a fost încarcerat de către al-Manṣūr și torturat; Ibn Hanbal, fondatorul unei alte școli legaliste, a fost biciuit; al VI-lea Imam a murit otrăvit, după multă tortură și durere; descendenții Sfântului Profet au fost de multe ori decapitați în grup, îngropați de vii ori zidiți de vii în clădirile aflate în construcție, ale guvernării.

Harun al-Rashid, calif abbasid, în timpul căruia imperiul islamic a atins apogeul extinderii și puterii sale, se uita câteodată la soare și i se adresa cu aceste cuvinte: „Strălucește oriunde vrei, dar niciodată nu vei fi în stare să-mi părăsești împărăția.”

Pe de o parte, armatele sale avansau către est și vest, iar pe de alta, la câțiva pași mai încolo de palatul califului și fără a sa știre, oficialii hotărâseră cu de la ei putere să ia vamă de la oamenii ce doreau să treacă podul din Baghdad. Într-o zi, când însuși califul a dorit să treacă podul, a fost oprit și i s-a cerut chiar lui să plătească vamă.

Un cântăreț, cântând versuri ațâțătoare și incitând pasiunile califului abbasid Āmīn, fu răsplătit cu 3 milioane de dirhami. Cântărețul, mult fericit, se aruncă la picioarele califului, zicând: „O conducător al credincioșilor! Atât de mulți bani sunt pentru mine?” Califul răspunse: „Nu are importanță. Primim tribut dintr-o parte necunoscută a țării.”

Înnebunitoarea cantitate de bogăție, care curgea în fiecare an și din toate părțile lumii islamice în trezoreria aflată în capitală, a ajutat la crearea unei atmosfere mundane, de lux extrem. De fapt, o mare cantitate din banii aceștia era cheltuită deseori pentru plăcerile și capriciile califului aflat la putere. Numărul preatinerelor frumoase sclave de la curtea unor califi depășea miile. Prin disoluția conducerii umayyade și stabilirea dinastiei abbaside, șiismul nu a beneficiat în nici un fel. Adversarii șiismului, tiranici și nedrepți, și-au schimbat mai degrabă numele.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate