Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Biciclete
Ultima postare: iul 17 2022 07:14, Inițiat de
ad_axel
, aug 12 2005 20:33
·
0
#3964
Publicat: 02 octombrie 2014 - 19:03
atingere, on 02 octombrie 2014 - 17:50, said:
Cazi, evident! edy12345, on 02 octombrie 2014 - 17:54, said:
Pana acum am folosit Google Tracks. pg-soare, on 02 octombrie 2014 - 18:10, said:
Lucifer, daca o pui brusc la o viteza acceptabila poti face o tumba. pg-soare, on 02 octombrie 2014 - 18:10, said:
insa intotdeauna tin mainile pe ambele, in caz de pericol iminent. |
#3965
Publicat: 02 octombrie 2014 - 22:54
lucifer76, on 02 octombrie 2014 - 17:31, said: Eu totusi am o nelamurire. Daca cobori un deal si pui frana pe fata brusc, e posibil sa faci o tumba? Dar in drum drept? Mitul asta il stiu din copilarie si ca urmare am anumite retineri sa folosesc frana fata. Depinde dacă te sprijini cu mâinile pe ghidon sau nu. Dacă nu te sprijini, inerția te va arunca în față și bicicleta se va opri brusc. Combinația dintre înfiptul în ghidon cu viteza inițială și bicicleta oprită poate rezulta în cele mai diverse accidente. Datul peste cap este foarte plauzibil. Dacă te sprijini, cea mai mare parte a forței de inerție a corpului tău se aplică pe ghidon și se transmite în lungul furcii. O parte importantă va fi absorbită de furcă – indiferent de tipul furcii; cele telescopice vor absorbi prin mecanismul de suspensie, cele rigide nu sunt de fapt 100% rigide ci flexează, unele chiar destul de mult. Ce mai rămâne din forță se descompune la nivelul butucului în două componente: una orizontală înainte, care va împinge bicicleta în față, și una verticală în jos, care se aplică pe pata de contact a cauciucului cu solul și se va transforma în forță de frecare, proporțională cu cea verticală după coeficientul de frecare dintre cauciuc și sol și orientată spre înapoi. Această forță se transmite aproape integral către roata față, generând rotație. În momentul respectiv frâna fiind deja activată (indiferent ce mecanism de frână se folosește) se va opune în mod direct acestei forțe de rotație, prin frecare (pe jantă, pe disc, pe butucul roții etc.) Pot descrie și mai departe forțele la nivelul suprafețelor de frecare ale frânei dar nu cred că mai are rost. Ce e important de reținut e altceva, și anume că ce a mai rămas din forța aceea de la care am pornit inițial se va transforma în căldură transmisă suprafeței de frânare. De aceea se încinge discul sau janta, de aceea este foarte important să disipe bine căldura – dacă se încălzesc prea mult discurile se pot deforma iar jantele se pot fisura și exploda (din cauza presiunii interne a camerei). Ca fapt divers, în cazurile aveți de coborât mult timp un deal, sau dacă sunteți pe un tandem, căldura aceasta e foarte periculoasă și se recomandă alternarea frânelor sau aplicarea lor sporadic. La tandemuri se preferă din cauza asta frâne cu tambur integrat în butuc, deoarece rezistă mult mai bine la aceste scenarii. Un alt aspect important este dacă frânarea va bloca roata sau nu. Dacă forța de frânare egalează sau depășește pe cea de frânare a roții pe sol se va obține derapare, care în general e o idee foarte proastă, deoarece poate rezulta în schimbări de direcție are roții inclusiv spre lateral, deci căzătură, și întotdeauna afectează cauciucul, deformându-l și tocindu-l. Ideal este ca rotația să continue, iar forța să fie transmisă spre frână și transformată cât mai complet și eficient în căldură. Bicicleta nu se va opri neapărat mai repede dacă roata e blocată; atunci forța de frecare e singura care se va mai opune forței care împinge bicicleta spre înainte; dar prin continuarea rotației și absorbția în căldură se poate obține un rezultat mai bun. În concluzie e aproape imposibil să te dai peste cap dacă frânezi cu față și te sprijini pe ghidon. Teoretic există o componentă mică a forței care trage în față și sus, dar pentru ca această componentă să facă pârghie cu furca în jurul butucului și să fie suficient de mare încât să tragă în sus corpul tău și toată bicicleta e nevoie de viteze și forțe de frânare extrem de mari. Depinde mult și de poziția pe bicicletă și deci centrul de greutate. Dar merită menționat că această forță, cât de mică e ea, este cea care trage de roata spate în sus, micșorându-i mult forța de frecare. De asta frânarea cu spatele este mult mai ineficientă și e utilă doar în cazuri speciale, cum ar fi pe ud (când posibilitatea de derapare cu fața e mult mai mare) sau la dirt-jumping (când nu se dorește de fapt frânare masivă ci doar mici corecții de viteză). |
#3966
Publicat: 03 octombrie 2014 - 06:31
wirespot, on 02 octombrie 2014 - 22:54, said:
Depinde dacă te sprijini cu mâinile pe ghidon sau nu. wirespot, on 02 octombrie 2014 - 22:54, said:
Pot descrie şi mai departe forţele la nivelul suprafeţelor de frecare ale frânei dar nu cred că mai are rost. Do skilled cyclists really “use the front brake alone probably 95% of the time”? Quote A cycle takes more than twice as far to stop using only the rear brake compared to using only the front brake, which will usually stop the machine just as quickly as using both brakes. Nevertheless, you should always apply the rear brake, and slightly in advance of the front brake, so that a slight skid at the rear will warn you if you get close to the hazard point at which the bike may tip. La mine e invers, folosesc rear brake in majoritatea cazurilor, poate din prejudecata. Asa se intampla cand inveti sa mergi cu bicicleta fara sa te informezi, dar pe vremea aia nu era net. |
#3967
Publicat: 03 octombrie 2014 - 10:05
Va cer si eu o parere. Bicicleta din imagini a fost cumparata cu roti de 700/35C.
IMG_20140929_172618.jpg 265,42K 30 download-uri IMG_20140929_172642.jpg 240,8K 30 download-uri In dorinta de a o face mai rapida, am schimbat anvelopele cu unele mai netede de 32C. In afara de silentiozitate, nu am castigat mai deloc la viteza. Cineva imi sugera ideea sa schimb butucii care sunt cu bile si conuri (shimano entry level) cu unii pe rulmenti. O idee de-a mea era sa trec pe roti complete de cursiera, dar ar fi parut prea caraghioasa, mai ales din cauza furcii Suntour. O idee mai noua ar fi sa montez pe aceleasi jante, anvelope de 29, max 50-52 (28/2), dpdv optic incap, inclusiv pe furca spate. In afara de crestere in greutare (max 800 gr), ce alte dezavantaje ar prezenta modificarea? |
#3968
Publicat: 03 octombrie 2014 - 10:20
Păi poate scapi de furca cu suspensie cu ocazia asta...
În afară de reduceri de greutate (dar nu te aştepta la mai mult de 1kg, şi oricum dacă ai portbagaj şi cari bagaje nu are importanţă) altceva nu prea văd. La ce fel de viteze te aştepţi şi ce te nemulţumeşte? |
#3969
Publicat: 03 octombrie 2014 - 11:38
Am uitat sa specific un amanunt: de curand mi-am luat o cursiera din anii 90 (ergopowere, cadru clasic/CRMo, usoara) si viteza nu ma mai macina, o am deja. Ultima optiune ar fi sa-mi transform trekkingul din imagini in 29er cu cauciucuri de sosea, in limita spatiului furcilor. Bicicleta va rula 80-90% pe asfalt. Butucii/jantele raman aceleasi, doar schimb gumele+ camere, investitie de 100-150 lei max. Intrebarea ramane: avantaje. Eu as pune: preluarea socurilor mai buna, aspect mai agresiv, (poate viteza un pic mai mare).
|
#3970
Publicat: 03 octombrie 2014 - 11:45
Nu mi-e clar ce înţelegi prin "29er de şosea". Anvelopele de 28 şi de 29 au acelaşi diametru ETRTO (la jantă), 620mm. Vrei pur şi simplu diametru exterior cât mai mare? Dacă da, îţi recomand Schwalbe Big Apple. Şi da, vor spori oarecum viteza, dar fă un calcul şi vezi ce plus de circumferinţă obţii faţă de ce ai acum.
De furcă ziceam pentru că fiind telescopică absoarbe din forţa de pedalare. Este blocabilă, o ţii blocată? La 80-90% asfalt furca asta e inutilă. Există furci rigide excelente, dar costă (80-90€). Poţi recupera o parte din cost vânzând-o pe cea existentă, dacă e în stare bună poţi acoperi vreo jumătate din cost. |
|
#3971
Publicat: 03 octombrie 2014 - 11:54
Exact la cele mentionate de tine m-am oprit: au antipana, banda reflex, agresive, costa 70 lei fara camera. Am gasit si Rubena la 40, cam subtire calea de rulare. Daca mai iau un set de benzi interioare "kevlar like", mai costa si alea 30/bucata. Asa ca... marele mar ramane.
Furca va ramane, da un aer "nervos", e blocabila (blochez numai cand urc, in rest ramane ON), e bataie mare de cap cu vandut / cumparat alta, + ca nu am prea vazut furci fixe. |
#3974
Publicat: 03 octombrie 2014 - 13:40
Nici când pedalezi din picioare puternic?
Dacă are cursa foarte mică (astea de "trekking" sunt listate de obicei cu "50mm" dar real au vreun centimetru în cel mai bun caz) e un motiv în plus să te gândeşti cât folos ai de fapt de pe urma ei... Cele rigide au de obicei în jur de 1kg, cele cu suspensie se apropie de 2, s-ar reduce cu siguranţă jumătate de kil. Keep it in mind. |
#3975
Publicat: 03 octombrie 2014 - 13:46
Pt 500gr nici nu ma omor... Pana si bidonul mare de apa are 1kg. Antifurtul meu are cel putin 2 kg...OK, o sa ii pun Big apple. Cineva mi-a promis, moka, un 700/47 si un 700/42 cramponate un pic. Avand in vedere ca am mers cu 35c si nu aveam mare feeling, pare sa fie o incercare inutila fata de cele de 50c
|
|
#3977
Publicat: 03 octombrie 2014 - 14:39
Acea bicicleta nu e de viteza.
Nici cadrul, nici furca, nici franele, nici transmisia nu sunt de viteza, nu gasesti asa ceva pe o cursiera. Sfatul meu: NU mai arunca bani in ea !! atingere, on 03 octombrie 2014 - 11:54, said:
Furca va ramane, da un aer "nervos",.. atingere, on 03 octombrie 2014 - 10:05, said:
In dorinta de a o face mai rapida, am schimbat anvelopele cu unele mai netede de 32C. In afara de silentiozitate, nu am castigat mai deloc la viteza. Uita-te la furca fata ca sa vezi problema.....de fapt uita-te la intreaga bicicleta... Bicicleta rapida prin oras e cursiera,sau cursiera cu flatbar. Orice ii vei face tu nu va ajunge cursiera. Daca vrei viteza mare trebuie alta bicicleta, plus ceva experienta (la viteza mare nu e timp de greseli/ nesiguranta) Dar atentie, cursierele sunt: - mai incomode, - mai dificil de controlat - trebuie sa fii mult mai atent la drum, face pana mult mai usor - mai rapide atingere, on 03 octombrie 2014 - 10:05, said:
Cineva imi sugera ideea sa schimb butucii care sunt cu bile si conuri (shimano entry level) cu unii pe rulmenti. Faci greseala de incepator: cumperi bicicleta ieftina si apoi tot bagi $ in upgradeuri ! Mai bine ca nu prinde viteza mare...incet si sigur ca tot ajungi Editat de sirgoofy, 03 octombrie 2014 - 15:04. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi