Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Tractoare- Sfaturi tehnice- Documentatii
Last Updated: Nov 09 2023 20:31, Started by
c_predoiu
, Jul 14 2010 22:27
·
16
#1837
Posted 17 March 2015 - 20:46
rand, on 17 martie 2015 - 20:22, said: 15W40 in motor. Mobil Delvac de exemplu. T75 in carterul transmisiei finale ( cutie de viteze si hidraulic) T75 in rezervorul de servodirectie T90 in reductoarele finale ale transmisiei spate T90 indiferentialul puntii fata ( daca e cu dubla tractiune) si T90 in reductoarele rotilor fata daca e DTC Nu sunt slabe T75 si T90? Ar putea fi inlocuite cu altceva mai bun? |
#1838
Posted 18 March 2015 - 19:13
Cauta uleiuri UTTO api gl 4.
Cauta uleiuri UTTO api gl 4. |
#1839
Posted 18 March 2015 - 19:47
savantu, on 18 martie 2015 - 19:13, said:
Cauta uleiuri UTTO api gl 4. Cauta uleiuri UTTO api gl 4. Ai o sugestie buna si accesibila ca pret si distributie in NV tarii? Am gasit multe variante pe net, dar nu stiu sa aleg care este mai buna. Stiu la Baia Mare un distribuitor Agip (de la el mi-am luat ulei pentru un motocultor italian, asa cum era sugerat in cartea tehnica) ; pe site este afisat ca ar avea si uleiuri UTTO cu acest standard api gl 4, dar sunt mai multe variante:MULTITECH SAE 10W-30, ROTRA MULTI THT SAE 80W, ROTRA JD/F SAE 80W, GEAR 80W/90. Daca nu cer prea mult care este logica indicatorilor la uleiuri? Multumesc anticipat. |
#1840
Posted 19 March 2015 - 12:01
Numerele indica vascozitatea. Cum ar veni, cat timp ii ia unei cantitati de nustiu cat sa curga printr-o palnie nu stiu de care, la nu stiu ce temperatura.
Asta-i valabil pentru cele cu un singur numar (monograde oil): M40 , SAE / T 80 etc. Uleiurile astea, bineinteles, pe masura ce se incalzesc devin mai subtiri, mai fluide. Lucru care poate deveni o problema, subtiindu-se prea mult. Uleiurile cu doua numere (multigrade oil) sunt uleiuri prelucrate sa-si schimbe putin comportamentul. Adica, pe masura ce se incalzesc se subtiaza si ele, dar totusi raman mai groase decat un ulei asemanator monograd. Adica, un 20W50 , daca e folosit doar la temperaturi normale si nu are cum sa se incalzeasca/raceasca semnificativ, se comporta exact ca un M20 . Valoarea lui se vede atunci cand se incalzeste. Sa zicem, la 90 grade, el devine foarte subtire, dar nu atat de subtire cum ar fi un M20 pus la 90 grade. Devine la fel de subtire ca un M50 la 90 grade. Mai departe sunt standardele calitative API si multe alte detalii, ulei mineral,sintetic semisintetic etc. Edited by til, 19 March 2015 - 12:02. |
#1841
Posted 19 March 2015 - 17:40
Vezi ca le ai pe dos, uleurile monograd au aceeasi vascozitate la orice temperatura, de asta pornesti greu cu el; cele multigrad sunt subtiri cand este frig si se ingroasa la 100C. ( 15w-40 , 15 este vascozitatea la rece si 40 la cald ). Cresterea uzurii implica pierderea proprietatilor, de asta ti se da un interval de schimb in ore.
Pentru raul-sj : agip multitech 10w-30 poate fi folosit in absolut orice parte a tractorului, de la motor la transmisie la butuci. Este un STOU, adica ulei universal. Edited by savantu, 19 March 2015 - 17:36. |
#1842
Posted 19 March 2015 - 18:13
N-ai sa vezi ulei care sa se ingroase cand il incalzesti, nu ulei la doar 10-30 lei/litru
Orice ulei se subtiaza, dar cele multigrad se subtiaza mai putin, dand impresia ca de fapt era un ulei mai gros. De-aia vezi cele doua numere pe ele. |
#1843
Posted 19 March 2015 - 21:14
Ia o tigaie si testeaza. Vascozitatea cinematica este mai MICA la 100C decat la 40C la uleiurile multigrad.
Si nu este o "impresie". Edited by savantu, 19 March 2015 - 21:10. |
#1844
Posted 19 March 2015 - 23:25
salut!am si eu o problema urgenta!am refacut motorul la un tractor u445 si am inteles ca trebuie facut rodajul motorului,am facut rodajul cam 40l de motorina in relanti si in plimbare cu tractorul in mers si as mai face dar treaba e ca am comenzi pentru munca cu tractorul.cam cit ar trebui sa dureze un rodaj in mod normal la un tractor u445 motor in 3 pistoane,oare pot sa incep sa muncesc cu tractorul fara sa afectez durata de viata a tractorului?
|
#1845
Posted 19 March 2015 - 23:32
) buna asta cu tigaia. Dar nu trebuie sa te complici, e suficient sa scoti joja din motor la rece, apoi la cald. Vezi in care caz pica uleiul mai repede de pe joja.
Edit: stai putin ca te contrazici. Odata zici ca uleiul se ingroasa la caldura, apoi, in ultimul post zici ca vascozitatea e mai mica la caldura... Edited by til, 19 March 2015 - 23:43. |
#1846
Posted 20 March 2015 - 00:05
Va salut.
Am si eu o problema cu ambreiajul de la priza de putere a unui Fiat 1180Dt-12S. Stiti cumva pe unde as putea sa gasesc acest ambreiaj second hand?...vreo firma, ceva? Merge priza in gol dar nu mai merge in sarcina, am schimbat cateva discuri sinterizate, dar tot asa merge....O avea alta problema ambreiajul...plus ca nu cupleaza...adica merge in continuu priza....beleaua e ca nu mai merge in sarcina.. Orice sfat e binevenit. Multumesc |
|
#1847
Posted 20 March 2015 - 07:32
til, on 19 martie 2015 - 23:32, said:
) buna asta cu tigaia. Dar nu trebuie sa te complici, e suficient sa scoti joja din motor la rece, apoi la cald. Vezi in care caz pica uleiul mai repede de pe joja. Edit: stai putin ca te contrazici. Odata zici ca uleiul se ingroasa la caldura, apoi, in ultimul post zici ca vascozitatea e mai mica la caldura... til, on 19 martie 2015 - 23:32, said:
) buna asta cu tigaia. Dar nu trebuie sa te complici, e suficient sa scoti joja din motor la rece, apoi la cald. Vezi in care caz pica uleiul mai repede de pe joja. Edit: stai putin ca te contrazici. Odata zici ca uleiul se ingroasa la caldura, apoi, in ultimul post zici ca vascozitatea e mai mica la caldura... Cred ca trebuie sa clarificam termenii. Vascozitate inseamna rezistenta la curgere. Vascozitatea cinematica arata ce suprafata in mm patrati acopera uleiul la diferite temperaturi. Uleiul la 100C are o vascozitate cinematica de pana la 10x mai mica decat la 40C. Ziceam cu tigaia, ia o seribga , puna 2mm de ulei multigrad si vezi ce suprafata acopera in 10s. Pune tigaia pe aragaz si fa acelasi test. PS : ulei la cald nu cred ca are mai mult de 40-50C exceptanf imediat dupa ce l-ai forjat o perioada fiindca nu folositi termostate, asa ca tu masori uleiul la temperatura camerei, 15-25C cu cel la 40C care are vascozitate cinematica maxima. Nu-i prea relevant. |
#1848
Posted 20 March 2015 - 10:53
Rog un moderator sa mute palavrele despre vascozitati undeva la un tomberon (derapaje).
Aici e topic in care vine gospodarul sa se informeze, sa ceara un sfat. Daca vrea sa vada cum se cearta doi "destepti", isi pune ceva in pahar si deschide televizorul. Domnule "savantu", te contrazici de dragul de a te contrazice, pentru ca nimic din ceea ce am spus nu este gresit. Mai mult imediat dupa ce imi scrii ca n-am dreptate, scrii ceva care confirma ce spuneam; te contrazici singur. Multumesc totusi pentru ca ai venit cu notiuni pe care le uitasem (vascozitate dinamica vascozitate cinematica). Dar insisti ca sunt cumva invers proportionale. Afla ca vascozitatea cinematica e egala cu raportul dintre vascozitatea dinamica si densitatea fluidului. Deci sunt direct proportionale. Deci daca una scade odata cu cresterea temperaturii, scade si cealalta, cu exceptia cazului in care imi demonstrezi ca densitatea fluidului scade odata cu cresterea temperaturii atat de semnificativ incat sa-mi dea peste cap evolutia raportului de care pomeneam mai sus. Mama ei de aritmetica si de fizica... Eu am dat, cat am putut de scurt, cat mai pe limba romana (recunosc, fara diacritice), si cat mai pe intelesul tuturor (ex: palnie), explicatia pe care o stiu de ani buni despre uleiurile multigrad. Uite, am gasit si pe net, culmea, aproape cuvant cu cuvant aceeasi explicatie. Cine vrea sa vada si sa inteleaga, bine, cine e pus pe contre, sa mearga pe un topic unde nu se cauta idei constructive. Aici lumea are de lucru. Quote At cold temperatures, the polymers are coiled up and allow the oil to flow as their low numbers indicate. As the oil warms up, the polymers begin to unwind into long chains that prevent the oil from thinning as much as it normally would. The result is that at 100 degrees C, the oil has thinned only as much as the higher viscosity number indicates. Another way of looking at multi-vis oils is to think of a 20W-50 as a 20 weight oil that will not thin more than a 50 weight would when hot. Quote Adica, pe masura ce se incalzesc se subtiaza si ele, dar totusi raman mai groase decat un ulei asemanator monograd. Adica, un 20W50 , daca e folosit doar la temperaturi normale si nu are cum sa se incalzeasca/raceasca semnificativ, se comporta exact ca un M20 . Valoarea lui se vede atunci cand se incalzeste. Sa zicem, la 90 grade, el devine foarte subtire, dar nu atat de subtire cum ar fi un M20 pus la 90 grade. Devine la fel de subtire ca un M50 la 90 grade. Lectura placuta: http://auto.howstuff...uestion1641.htm http://ro.wikipedia....a_dinamic.C4.83 http://www.yacco-lub...ascozitate.html I rest my case. Scrie lumea aici despre probleme reale pe care le au si noi ne contram aiurea. |
#1849
Posted 20 March 2015 - 22:57
Savantu tu daca incalzesti uleiul se subtie,ia fa un test scoate joja la fiatu tau dimineata si dupaia ce ai lucrat ceva cu el scoate iara si fa simplu test cu pelicula intre 2 degete vezi cat ridici pelicula cu el cald.Ca poate noi mai fara scoala si fara termostate in motor noua ni se subtie tie ti se ingroasa.Fa te rog testul asta simplu si posteaza niste rezultate o fac eu maine daca nu uit si postez niste poze.
|
#1851
Posted 22 March 2015 - 09:25
Buna dimineata !
Am o rugaminte , daca este vreun detinator de Fiat 415 pe acest forum , si are ceva cunostiinte , l-as ruga sa-mi dea niste lamuriri , treaba sta cam asa : Am la momentul asta tractorul rupt in trei , trebuie reparata cutia de viteza , am constatat ca in cutia de viteza si in diferential este valvolina , sau cel putin asa apare , este foarte gros uleiul respectiv ! Demontand si una din conductele de la hidraulic a inceput sa-mi curga de acolo un ulei foarte subtire , dar inegrit bine , deci monoblocul meu nu se alimenteaza din transmisie ca si la utb 445 . Am gasit pe capacul monoblocului un surub cu cap de '17 cu doua saibe sub el , saibe de aluminiu , l-am desfacut si ala-i de fapt pentru umplerea monoblocului cu ulei , tine si rol de joja , are in prelungirea filetul o portiune mai subtire si neteda , fara marcaje insa pe ea , banuiesc ca nivelul maxim se socoteste pana sus unde incepe filetul . Acuma dilema mea este unde o fi filtrul pentru hidraulic , sa nu aiba ? , Ce ulei sa-i bag in monobloc , ce ulei sa-i bag in cutia de viteza si diferential , sa-i bag tot valvolina , sau sa merg pe T90 ? Era pe un topic un utilizator care spunea faptul ca monoblocul la Fiat 411-415 nu se alimenteaza din trasmisie ca si la UTB , dar din pacate nu mai gasesc topicul ... am tot incercat cu functia cautare dar nu dau de el ... Atunci la pinionul de atac ce merge in diferential am vazut ca am joc axial , cuplajul elastic arata bine in sine , mai rau arata nuturile de pe axul care trece prin el ... se vede o oarecare uzura buna pe ele , trebuie alt ax , rulmentul de presiune ii super ok , fara joc si se invarte fara zgomot sau alte cele , cateii (in numar de trei )de pe placa de presiune iarasi sun ok , fara uzura pronuntata . Deh , la un tractor de 50 de ani nu stiu la cate te poti astepta .... macar l-am testat la forta , am arat si discuit cu el vreo doua-trei hectare , in afara faptului ca sarea din viteza a treia , sunt foarte multumit de felul cum s-a comportat , motorul nu gazeaza absolut deloc , presiune de ulei numai peste jumatatea scalei , nu incalzeste oricat de greu a tras , pierderi de ulei foarte foarte mici , franele frane , cuplaj sateliti fara probleme . Acuma sper ca piesele necesare pentru cutia de viteza sa fie combatibile cu cele de UTB 445 , in doua zile am promisiunea ca cutia v-a fi super ok , daca trebuie piese de afara am pus-o ... Sanatate si Doamne ajuta ! |
|
#1852
Posted 22 March 2015 - 12:26
#1853
Posted 22 March 2015 - 16:53
surubul cu cheie de 17 regleaza limita de sus a ridicatorului ,in partea stinga a monoblocului fix deasupra conductei mai groase se afla filtrul hidraulic sub un capac cu 3 suruburi m8 cheie de 13 in partea dreapta a monoblocului este un buson mare cu hexagon ,acolo este gura de umplere
Attached Files |
#1854
Posted 22 March 2015 - 17:50
Multumesc domnii mei !
Atunci nivelul este pana in gura de umplere ? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users