Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Lectii de OFF ROAD
Last Updated: Dec 12 2019 19:37, Started by
GKLASS
, Jun 24 2008 22:36
·
0
#1
Posted 24 June 2008 - 22:36
Cine se pricepe sa imi spuna " trucurile " care se folosesc in abordarea traseelor offroad? Ce inseamna diferential blocabil central? blocabil spate? blocabil fata? si cand se folosesc fiecare in parte? Cum este cel mai bine sa urci o panta abrupta? dar sa o cobori?.....
|
#2
Posted 25 June 2008 - 10:29
GKLASS, on Jun 24 2008, 23:36, said: Cine se pricepe sa imi spuna " trucurile " care se folosesc in abordarea traseelor offroad? Ce inseamna diferential blocabil central? blocabil spate? blocabil fata? si cand se folosesc fiecare in parte? Cum este cel mai bine sa urci o panta abrupta? dar sa o cobori?..... Ce sa zic, inspirat nickname ti-ai ales ! Dif. central blocabil = cand este "blocat", masina "trage" in mod egal cu puntile fata / spate [ de obicei, raportul este 50/50 ] Dif. spate blocabil = cand este "blocat", rotile de pe puntea spate se invart in mod egal, indiferent de aderenta lor Dif. fata blocabil = idem ca mai sus, ref. rotile de pe puntea fata Rampa = plan inclinat pe care urci ! / Panta = plan inclinat pe care cobori ! Urcarea pe rampa : - se cupleaza reductorul "pe greu" [ treapta Low - daca masina are asa ceva ] - se "blocheaza" tot ce se poate la masina [ diferentiale ] si "se da gaz" Coborarea pe panta : - se cupleaza reductorul "pe greu" [ treapta Low - daca masina are asa ceva ] - masina se trece in treapta I de viteza - se lasa masina libera, sa coboare "de capul ei" - in momentul in care simti ca spatele masinii vrea "sa depaseasca fata", accelerezi putin ! - in coborarea pe zapada, noroi, iarba : NU SE CALCA FRANA !!! Atentie ! - Masina trebuie echipata OBLIGATORIU cu anvelope adecvate mersului in teren !!! - Nu pleca la drum de unul singur, intotdeauna ai grija sa fiti cel putin 2 masini de acelasi "calibru" !!! *Daca ai masina adecvata, du-te la cateva dintre intalnirile organizate de diversele cluburi 4x4 [ dtrn.ro / club4x4.ro / 4x4mania.ro / etc. ], ai ce invata de la ei, iar baietii sunt in general prietenosi cu incepatorii ! *Experienta si rutina se castiga in teren, nu pe net, indiferent cat citesti pe tema asta ! Nu o spun cu rautate, pur si simplu trebuie sa treci prin lucrurile acestea, ca sa le poti intelege efectiv. Bafta ! |
#3
Posted 25 June 2008 - 10:47
multumiri pentru aceasta prima lectie din abecedarul off-roadului
|
#4
Posted 25 June 2008 - 21:58
GKLASS, on Jun 24 2008, 23:36, said: Cine se pricepe sa imi spuna " trucurile " care se folosesc in abordarea traseelor offroad? Ce inseamna diferential blocabil central? blocabil spate? blocabil fata? si cand se folosesc fiecare in parte? Cum este cel mai bine sa urci o panta abrupta? dar sa o cobori?..... |
#6
Posted 08 July 2008 - 17:17
pt cine vrea sa invete sa si conduca am vazut ca este si o scoala pt 4x4
http://www.landrover...my.ro/index.php. si ce e bine, din cate vad se face cu masinile lor, pe categori |
#7
Posted 15 August 2008 - 02:35
Daca blochezi dif.central+dif.spate , care mai e raportu , si cum trag rotiile ? :| din 50% spate se imparte 25% stanga si 25% dreapta ? si raman 50% fatza , unde ambele roti trag aiurea ? :-?...grea matematica )
Edited by Cristiano_vl, 15 August 2008 - 02:38. |
#8
Posted 15 August 2008 - 09:30
Direntialul normal (open differential) transmite cuplul in doua directii fata-spate sau stanga dreapta si permite rotatia cu viteze diferite. E abligatoriu pentru ca in curbele stranse rotile de pe exterior se invart sensibil mai repede.
Daca insa aderenta rotilor este diferita tot cuplul se duce unde este mai usor de invartit roata adica la roata care e in aer sau pe gheata. Din acest motiv poti ramane blocat cand o roata fata de la Solenza e in zapada adanca si cealalta pe asfalt uscat ! Nu e nici o matematica. Daca blochezi diferentialul la masinile 4x4 atunci rotile stanga dreapta (la dif spate) sau puntile fata-spate (la dif central) se cupleaza rigid. Adica rotile se invart exact la fel indiferent unde sunt si ce aderenta au. Daca blochezi difentialele si o roata din spate are aderenta si celelalte 3 le ridici pe cric (ma rog zapada, noroi, gheata...) masina pleaca fara probleme! Atentie nu e bine sa mergi cu ele blocate pe sosea mai ales daca este uscat. Trebuie sa fii idiot (scuze nu am gasit alta rima) dar am auzit cazuri. Uzezi aiurea transmisia, pneurile... Cand auzi de 20-30-50-90% care se transfera automat nu stiu unde, mai bine fugi repede. Sunt sisteme moderne si deseori scumpe dar care sunt bune numai pe sosea. Prin padure cu vrajelile astea electronice mai greu... Edited by Giobica, 15 August 2008 - 09:32. |
#9
Posted 16 August 2008 - 14:05
Am urcat cu Solenza pana la boia , era iarna si zapada de 50cm...bn , jumatate din drum , am impins )) , da ce conteaza , am urcat , si unu cu un aro abia a urcat , langa cabana a intrat in sant =)) ...(e rau sa nu stii sa conduci)
|
#10
Posted 30 August 2008 - 22:05
Iauite frate aici minciuna /:) [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/zaUcRuQ_AeA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] sa va uitati si sa imi ziceti parerile voastre
|
|
#11
Posted 30 August 2008 - 22:08
Cristiano_vl, on Aug 30 2008, 23:05, said: Iauite frate aici minciuna /:) [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/zaUcRuQ_AeA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] sa va uitati si sa imi ziceti parerile voastre |
#12
Posted 30 August 2008 - 22:35
Un test realizat de profesionisti si prezentat de Academia Land Rover nu are cum sa fie mincinos.
LC din ala am si eu. E varza, cum am o panta de urcat, vine un prieten cu Captiva si ma trage. Care e topicul ala de vanzari masini? Sau ma rog niste piese care mi-au ramas dupa ce s-a rupt in garantie, dupa ce am coborat o bordura mai inalta. |
#13
Posted 31 August 2008 - 17:36
Nu e mai varza LC120 decat toate land roverele lor am vazut si la Tv si pe NET si in REALITATE. Nu imi schimb parerea si in plus nu este decat o filmare care vrea sa arate ca Pajero si land-Cruiser sunt mai proaste decat masinile lor , tocmai pentru faptu ca sunt la concurenta, si sunt depasite de aceste doua marci....inca un filmulet , sa imi ziceti ce e asta [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/7HjXVSUKsCw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] ca deja ma duc peste ei )...cum pot sa pretinda ca Pajero este mai prost /:) cum frate cand ala le da clasa la tot ? X(
Giobica, on Aug 30 2008, 23:35, said: Un test realizat de profesionisti si prezentat de Academia Land Rover nu are cum sa fie mincinos. LC din ala am si eu. E varza, cum am o panta de urcat, vine un prieten cu Captiva si ma trage. Care e topicul ala de vanzari masini? Sau ma rog niste piese care mi-au ramas dupa ce s-a rupt in garantie, dupa ce am coborat o bordura mai inalta. -LC-u tau cred k l-ai nimerit tu prost :| masina aia a facut istorie in off-road Edited by Cristiano_vl, 31 August 2008 - 17:37. |
#14
Posted 31 August 2008 - 20:36
Eu acum m-am intors dupa ce ieri si astazi, ca in fiecare week-end, am fost in locuri de care putini localinici stiu ca exista! Masina continua sa faca istorie
Experienta off-road simpatica este cand intrebi unul din cei 3 oameni care exista pe acolo daca se poate ajunge la.... "NU se poate e rau, desfundat, mai bine va intoarceti... apoi se uita la masina cugeta putin si zice: da' treceti cu asta, nu cred sa aveti probleme!". Nu ca ar stii de masina, istorie etc. dar asa dupa aspect. O singura data mi s-a intamplat ca un cetatean sa se uite a lehamite la masina! "nu te baga domne e pacat de ea , am fost acum doua saptamani cu un prieten, cu masina de concurs, da ala e nebun nu mai merg niciodata!" Bineinteles ca am vrut sa merg, dar din fericire nu am gasit drumul. Se mai intampla. Cine isi ia masina 4x4 influentat de filmele de pe youtube, probabil ca nu va iesi prea des din Bucuresti cu masina, daramite de pe drumul asfaltat. |
#15
Posted 31 August 2008 - 20:56
|
#16
Posted 31 August 2008 - 21:45
Bineinteles ca sunt. Merita sa te uiti din curiozitate sau amuzament. Dar sa spui dupa 7, 85 sau 246 de filmulete ca masina aia e proasta sau cealalta e geniala este foarte discutabil, adica aiurea, ca sa fie mai clar.
Pentru masina ta, e interesant nu numai daca poate sa treaca, sau daca ajunge prima, ci si ce ramane din ea dupa experiente mai dure sau dupa 100,000 de km in off-road. Asta filmul reda putin mai greu chiar daca e stereo si se aud niste injuraturi neaose pe fundal |
#17
Posted 01 September 2008 - 10:54
Oamenii se uita la masina daca e inalta si daca are forma de "aro" adica forma pe care o au toate masiniile de teren, daca vad astea , zic "da , poti sa treci" )
Eu am mai mers din fericire cu niste masinutze de teren conduse de altii , de exemplu : in muntii boia am fost cu :Pajero , Pathfinder , Freelander1 , Rav4 ; Voineasa:Pajero , Land Cruiser , Aro , deci nu spun ca uite ba aia e mai buna ca e Toyota , stiu cum merg masiniile in conditii urate , plus niste filmulete , plus niste informatii , plus niste opinii si de aici rezulta parerea mea deci cum ramane cu asta [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/7HjXVSUKsCw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] ca nu mi-ati raspuns cum se face ca si LC si Pajero si G.cheroke sunt mai proaste ?????? Edited by Cristiano_vl, 01 September 2008 - 11:09. |
#18
Posted 01 September 2008 - 15:59
Parca am mai raspuns la asta. LC nu e o masina buna. Filmele de pe youtube sunt edificatoare.
Cel mai bun in teren accidentat este Touareg apoi vin Land Rover-ele. Japonezii nu se pricep la masini, ei mai mult cu electronica, pescuitul, sumo. Ar exista si un raspuns serios la filmele tale, deci daca mai apar altele noi pe youtube nu ezita sa le mentionezi. Nu cred ca te vom convinge care masina e mai buna (nici nu cred ca te intereseaza) dar poate ne convingi tu sa le vindem sau sa le dam la Remat pentru 3000 RON. Cristiano, dupa vasta experienta cu 4x4 chiar nu stiai ce face un diferential blocabil? Cei care conduceau masinile stiau ? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users