Voi v-ați mai întoarce la sisteme de injecție primitive?
Last Updated: Jan 18 2024 09:39, Started by
Valy_User
, Jan 17 2024 10:07
·
5
#19
Posted 17 January 2024 - 12:21
#20
Posted 17 January 2024 - 12:24
Doar ca la acelasi consum ai 3x puterea. SI nu-mi spune ca motorul de Dacie era fiabil.
Partea buna: performante crescute, partea proasta: fiabilitate mai mica fata de motoarele reusite. Personal, as lua fara probleme un 1.6, 1.8 aspirat, dar nu prea mai exista noi. |
#21
Posted 17 January 2024 - 12:33
Valy_User, on 17 ianuarie 2024 - 10:07, said:
Mă tot uit la 99veh Omul este extrem de subiectiv, si bate campii grav in legatura cu orice nu este pe gustul lui. Nu spun ca are sau nu dreptate pe subiectul respectiv fiindca nu am urmarit videoclipul, zic doar ca nu este nici pe departe o sursa de informatie clara. Mai urmaream si eu acum cativa ani, mai mult ca divertisment auto, insa cand am vazut cat de pe langa subiect este si cand vrea sa povesteasca un lucru in loc sa o faca straight forward, povesteste 3 minute pe un lucru pe care ar trebui sa-l spuna simplu in 30 secunde.... a inceput sa ma plictiseasca. Edited by AndyM, 17 January 2024 - 12:33. |
#22
Posted 17 January 2024 - 12:41
#23
Posted 17 January 2024 - 13:17
#24
Posted 17 January 2024 - 13:56
EMPP, on 17 ianuarie 2024 - 12:21, said:
PAMPASU ăsta dădea sfaturi bursiere până nu demult.acum este as în ale mașinilor? Chestiile bursiere le avea pe celalalt canal cu numele lui. EMPP, on 17 ianuarie 2024 - 12:02, said:
și astea noi la fel consumă ca vechea dacie pe carburator Pot consuma putin dar trebuie sa fi chiar cumpatat, fara accelerari puternice, fara viteze foarte mari, fara fara fara. Altfel e nebunie. |
#25
Posted 17 January 2024 - 14:24
Valy_User, on 17 ianuarie 2024 - 10:07, said:
Dar eu unul nu m-aș mai întoarce la sistemele alea de injecție primitive. Nu pot să compar un CR modern cu ceea ce era înainte. Consum mai redus, pornire întotdeauna la sfert. Care fac ca motorul să fie foarte silențios, injectoarele astea fac inclusiv preinjecție. Le amesteci, ca sa zic asa. Defineste sistem de injectie primitiv. Ca injectia de benzina nu a inceput cu MPI (multi-point injection). Primele sisteme de injectie erau chiar primitive, dificil de reglat / controlat, dificil de reparat, etc. Vezi injectia mecanica de la Mercedes din anii '70. Primele sisteme de injectie nu au aparut din motive de emisii (pe vremea aia asta nu era un topic), ci din motive de performanta (vezi Corvette seria 1). Pentru americani era mai ieftin asa decit sa tina X carburatoare in sync. Lamborghini Countach a mers pe carburatoare (6, adica 2 pe cilindru) pina prin anii 90 si a trecut pe injectie doar in US, ca sa se incadreze la normele de poluare. Pornire la sfert exista doar la motoarele pe carburatie cu aprinderea controlata mecanic (distribuitor care se invirte in sync cu arborele). Motoarele moderne (cu senzor pe volanta si axa/axe) au nevoie sa dea motorul peste cap o data ca sa stie pozitia arborelui. Poate ai vrut sa zici "pornire la prima cheie in (aproape) orice conditii de vreme" sau ceva de genul asta. Motoarele cu injectie directa sint mai galagioase decit cele cu injectie clasica (indirecta), pentru ca injectia se petrece la presiuni mult mai mari (pompa de injectie lucreaza pe la vreo 100 de bari in loc de 3, etc.). Nu te-ai intrebat niciodata de ce motoarele astea au "capacul" ala mare si gros cu spuma fono-absorbanta peste ele? Vorbesc strict de cele pe benzina, alea diesel sint galagioase oricum. Consumul mai redus vine din injectia carburantului in secvente vs carburator unde curgea continuu, la fel ca la primele sisteme de injectie (spre exemplu Bosch K-Jetronic). Nici una din injectii (directa vs indircta) nu e perfecta si sint regimuri de exploatare unde una e mai buna decit cealalta (mers constant -> injectie directa, accelerari -> injectie indirecta). De-asta, spre exemplu la Toyota cel putin erau motoare care aveau injectie hibrida: un rind de injectoare directe in chiuloasa, un rind de injectoare indirecte in admisie. De Toyota 86 vorbesc. Nu sint un fan al lui 99veh, mi se pare ca vrea doar atentie sau are doar interese pur comerciale (nu neaparat in ordinea asta), dar cu pretul injectoarelor are un punct de vedere valid: un injector direct este muult mai scump decit unul clasic. |
#26
Posted 17 January 2024 - 14:25
carburator electronic. fiabilitate intensiva, consum serios, puteri litrice mari.
|
#28
Posted 17 January 2024 - 15:10
@undesignus, apreciez cumulul de informații. Eu am o întrebare, în ideea în care ai ceva informații: la injecția directă este des întâlnită problema cu depunerile pe supapele de admisie sau sunt mai degrabă cazuri izolate ce țin de proiectare și soluțiile alese?
|
|
#29
Posted 17 January 2024 - 15:43
@sergiu_gh: depunerile alea la motoarele cu injectie directa sint in principal pe injector. Supapele sint added bonus.
Dar asta nu se intimpla oricum, ci tine de mai multi factori: - drumuri scurte - ulei neschimbat la timp sau de proasta calitate - benzina cu cifra octanica mai mica (la injectie directa cam trebuie 98 sau 100) Valy_User, on 17 ianuarie 2024 - 14:45, said:
Când spun sisteme primitive mă refer la alea indirecte, precum și la alea Pompe Duse. Acum și la motoarele pe benzină se folosește injecție fuel rail. Cum ziceam... le incurci. Pumpe duse e injectie directa si nu as numi-o primitiva in nici un caz. E adevarat ca e zgomotoasa, fiind mecanica si nici nu e nici foarte precisa (controlul cantitatii de combustibil injectat), tot din acelasi motiv. De-aia s-au inventat injectoarele piezo. Injectia common rail la autoturisme diesel in mass production a fost insipirata de la motoarele pe benzina, ma refer strict la rampa comuna, vezi Fiat Chroma si apoi motoarele diesel de la PSA. Strict dpv istoric a fost folosita prima data pe niste motoare diesel de submarin prin WWI, dar alea sint un pic altceva. |
#31
Posted 17 January 2024 - 15:51
#32
Posted 17 January 2024 - 16:18
undesignus, on 17 ianuarie 2024 - 14:24, said:
. Primele sisteme de injectie nu au aparut din motive de emisii (pe vremea aia asta nu era un topic), ci din motive de performanta Nici măcar n-au apărut pe masini, ci pe avioane, încă din anii '40 (ca și supraalimentarea dealtfel). Injecția le permitea printre altele sa zboare cu capul în jos Industria auto se trezește întotdeauna după jumătate de secol. d4m4g3, on 17 ianuarie 2024 - 10:40, said:
Eu n-am mers cu o masina noua, mai de doamne ajuta, cu motor aspirat. Majdile au rămas fidele motoarelor aspirate și "right-sizingului" in detrimentul downsizingului. Ontopic, eu m-aș întoarce la mpi, dpdv al șoferului nu-i nicio diferența fata de injecția directa. Dacă as avea de ales între doua modele asta n-ar fi un criteriu. Ba chiar nu-ți mai bati capul cu depunerile de mâl pe supapele de admisie. Ok poate consuma cu o fracțiune în plus însă în afara de asta se "simt" la fel. Edited by KiloW, 17 January 2024 - 16:19. |
#33
Posted 17 January 2024 - 17:08
Un motor nou pe benzina (cum sunt B48 sau B58) e peste orice diesel sau phev
|
|
#34
Posted 17 January 2024 - 18:46
99veh ala e cel mai antipatic atotstiutor de car vlogger din tara. Pe langa ca vrea sa para atotstiutor e un habarnist, un manglitoi prost. Asta si cu celalalt automasterchef si ar mai fi si lucica popica ala. De buhunici nici sa nu mai zic sau de lacheul lui marina andrei ala, numai prafari care dau sfaturi de masini pe youtube
Edited by bibolu, 17 January 2024 - 18:46. |
#35
Posted 18 January 2024 - 08:52
Labargo, on 17 ianuarie 2024 - 17:08, said:
Un motor nou pe benzina (cum sunt B48 sau B58) e peste orice diesel sau phev |
#36
Posted 18 January 2024 - 09:39
Motoarele cu injectie directa se murdaresc cel mai tare in spatele supapei, pentru ca pe acolo mai intra doar aer cu impuritatile care trec de filtru, si, mai ales, aer incarcat cu hidrocarburi din sistemul PCV. Asta e si principalul motiv pentru injectie duala. Ceva benzina aruncata in spatele lor in anumite regimuri le si spala inevitabil.
Injectoarele directe sunt inevitabil mai scumpe pentru ca trebuie sa rezista la presiunile si temperaturile de varf de combustie pentru multi ani. Alea indirecte sunt doar un cap de spray controlat electric. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users