Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox
 Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani
 Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...
 

Activarea radarelor fixe

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
75 replies to this topic

#1
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Ministerul Transporturilor intenționează să reactiveze radarele fixe. CNAIR a cerut înființarea unui grup de lucru în sensul acesta


Quote

În încercarea de a-i potoli pe vitezomanii de pe autostrăzi, autoritățile române vor să reactiveze radarele fixe.
Acestea aparțin Companiei Naționale de Drumuri și nu sunt folosite de mai bine de 10 ani pentru că, nu sunt omologate dar și pentru că din legislație lipsește termenul „viteza medie”.
Cu alte cuvinte, șoferii care vor depăși viteza medie între două puncte de pe șosea vor fi amendați, de poliție și vor primi amenda acasă, în plic.
Radarele fixe ale CNAIR sunt instalate deja pe autostrăzile din România care au fost construite după 2010. Pe cei aproape 1000 de kilometri de șosea de viteză sunt mai bine de 20 de astfel de sisteme. Acum, sunt folosite doar pentru supraveghere.

De pildă, între București și Ploiești sunt încă din 2012, de când s-a deschis autostrada.

Potrivit CNAIR, radarele fixe sunt diferite de camerele de rovinietă și fixează viteza medie a autoturismului.
Vitalie Cojocari, corespondent PROTV: „Radarul face întâi o poză mașinii când roțile din față ajung la primul senzor din asfalt. Apoi face a doua poză când mașina parcurge 2.5 metri, iar roțile din fața ajung la următorul senzor din asfalt. Sistemul calculează viteza medie între cele două puncte. Dacă depășește viteza legală, amenda îi va fi trimisă proprietarului acasă, în plic.”

Problema este ca în acest moment în legislația românească nu există definit clar termenul de viteza medie, spun reprezentanții Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere.
Aceste radare fixe nu sunt nici omologate. Așa că nu sunteți amendați când treceți pe sub ele, chiar dacă depășiți viteza maximă admisă.
Ca să rezolve problemele de legalitate, a fost creat un grup de lucru comun la Ministerul Afacerilor Interne și Compania Națională pentru Infrastructura Rutieră.
Scopul grupului este să dezvolte și să extindă aceste sisteme automate la nivel național.

Deocamdată, MAI și CNAIR nu au anunțat un termen de finalizare până la care radarele fix vor deveni active.
Motivul pentru care autoritățile vor să folosească radarele fixe ale CNAIR îl reprezintă numărul mare de accidente mortale.

Decese în accidente rutiere:
2019 – 894 morți
2020 – 812 morți
2021 – 932 morți)
Un document al poliției rutiere arată că anual aproape 1000 de oameni mor pe șoselele din România.

1. Voi intelegeti la ce nivel de birocratie imbecila s-a ajuns, de ce tara e blocata de semnatura pe stampila?
E nevoie de comisii, modificari legislative etc, doar pt a se aproba niste legi ale fizicii, adica viteza medie dintre 2 bucle inductive (2.5m)!

2. In Romania totul se face pe ideea "sa se faca ceva, sa nu se zica ca nu s-a facut nimic".

As vrea sa vad o discutie reporter - guvernati/politie de acest gen:

- Cati din cei x sute de morti au fost pe autostrazi?
- Pai.. probabil putini, dar vitezomanii trebuie opriti.
- Majoritatea mortilor sunt pe DN-uri, cauzele sunt viteza excesiva, condusul agresiv si lipsa autostrazilor.
- Da, dar vitezomanii...
- Si atunci ce credeti ca va rezolva activare acestor radare fixe, care vor fi oricum arhicunoscute si marcate pe Waze, deci cu impact minor si probabil costuri mari?
- A... de undeva trebuie sa incepem; vom interzice Waze.
- Ce ar fi sa incepeti cu prezenta pe sosea a Politiei?
Masini nemarcate, in trafic, cu pedepsirea nesimtitilor si celor periculosi, cu asigurarea unei fluente a traficului, nu neaparat penalizarea vitezei.

- Da, dar vitezomanii...
E usor sa ascunzi strategic un radar intr-un tufis timp de o luna, apoi sa te mandresti cu 50 000 de amenzi si 20 000 de carnete supendate, insa mortii se vor aduna in continuare.
- Dle, sunteti malitios, chiar vreti sa munceasca politia?

#2
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Yuhuuuuu!

Se pare că cineva mi-a citit topicul. Posted Image
https://forum.softpe...-trimisa-acasa/

#3
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,892
  • Înscris: 03.12.2001
o să dăm o lege care nu se poate aplica, că nu sunt norme pentru așa ceva. dar ne-am făcut că muncim? normal că mai vrem un mandat!!!!

#4
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,482
  • Înscris: 26.01.2014
iar?
poa sa le activeze dar sa fie semnalizate corespunzator

Quote

Majoritatea mortilor sunt pe DN-uri, cauzele sunt viteza excesiva, condusul agresiv si lipsa autostrazilor.
contrasensul e cauza tuturor accidentelor grave, dupa contrasens e lipsa parapetilor, patrunderea pe carosabil a carutelor si altor biciclisti

odata cu reintroducerea acestor radare vor veni imediat si masurile de contracarare... (spray vopsea pentru numere, "frunze" lipite de numar, etc)
eficienta zero dar mai multe persoane vor avea un loc de munca

in spitale mor mai mult de 1000 pe an... deci spitalele sunt mult mai periculoase Posted Image

Quote

Și a altor bicicliști!
am limitar ca puteam sa mai enumar, animale, betivi

cati morti din statisticile politiei au rezultat din impactul cu carute? remorci, animale (cal, urs, porc, mistret) gropi? lipsa marcaje?
cati au fost pietoni si cati masinisti? cati din acordarea gresita a primului ajutor?
sunt curios care e eficienta impotriva motociclistilor vitezomani? stiu, procentul e mic... dar totusi...

Edited by apocalipsul, 14 August 2021 - 09:04.


#5
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,282
  • Înscris: 16.08.2016
E un început bun. Intai se potolesc piloții pe autostrăzi și după se extinde. Cel mai bine ar fi fost sa facă acest tip de radare pe segmente mai mari de drum de 10-20 km și sa calculeze viteza medie.

#6
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,663
  • Înscris: 26.11.2001
Viteza e un drog, iar romanii nu vor sa inteleaga decat alba sau neagra. Suntem extremsiti cand e vorba de altii.

Fa ce zice popa, nu ce face popa.

Cu un radar pe A3 la Snagov si 2 radare pe A2, a caror pozitie e arhicunoscuta, impactul e doar la prosti.

Extremistii cu cochilie de melc isi doresc masuri mult mai frumoase = viteza medie pe portiune de drum sau de ce nu, limitarea vitezei masinii la 130 km/h, ca sa moara toti de ciuda.

Cine a mers in Nordul Italiei, stie ca exista acea minune, numita Safety TUTOR, care da amenda pentru viteza medie.
Radarele sunt la cca 10 km distanta.

Ce am observat eu, ca "trecator din greseala pe acolo" e ca se poate scrie un studiu despre prostia legii, aplicarea sa si psihologia omului.

- era o bulibaseala totala, pentru ca majoritatea masinilor mergeau cu 130km/h sau sub, iar multi incercau sa mearga cu cruise control, ceea ce era imposibil, pt ca camioanele mergeau cu 90 si era slalom printre ele, deci viteza de deplasare se belise tragic; era extrem de obositor sa conduci si adesea se faceau ambuteiaje.
- localnicii o calcau absolut nebunesc, cu slalom cativa km, apoi busc franau si erau cuminti sau ieseau pe bretele.

#7
cristiandrei

cristiandrei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,144
  • Înscris: 19.05.2005
La fiecare drum pe care il fac in afara oraselor, pe drumuri foarte circulate, vad ca fiind cea mai mare problema nu viteza, ci depasirile pe linie continua, in zone unde chiar nu este vizibilitate, mai adaug vorbitul la telefon cu telefonul in mana (e 50 de lei o casca, asadar este vorba de prostie), inclusiv cand se fac manevre periculoase, cum ar fi intrarea/iesirea in/de pe drumul principal sau depasiri si prea multe zone unde se permite virajul la stanga, ar trebui mai multe ronduri.
Este simplu sa spui ca un accident a fost cauzat de viteza, ca ala nu e prost sa recunoasca ca el era cu telefonul in mana si se chinuia sa faca virajul doar cu o mana fiind intr-o treapta de viteza gresita.

#8
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,381
  • Înscris: 01.12.2001
E doar un fake news. Din 2 in 2 ani mai scoate ProTV o astfel de știre fake.
Parlamentarii sunt in vacanta
Nu se poate trimite amenda la proprietar. Poate nici nu are mașina, deci nu i se pot acorda puncte de penalizare sau suspenda permisul
Vor fi ușor marcate pe Waze sau POI pe GPS și încetinești doar in dreptul lor.
Pe 2,5 metri nu e viteza medie
Viteza maxima admisă e în funcție de mașină.
Turism, TIR, autocar
Bucla din asfalt nu știe ce limitare e. Trebuie analizată fiecare mașină de un operator
Cei începători au -20 km/h.


Edited by dorin_2k, 14 August 2021 - 09:27.


#9
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,127
  • Înscris: 10.07.2013
Avem doar 3 autostrazi pe care se circula cu maxim 130 km/h si sunt aglomerate iar guvernantii vor sa reintroduca radarele fixe.
Mai bine s-ar ocupa de vizibiliatea indicatoarelor la trecerile de pietoni si in curbele periculoase.Posted Image
Am condus saptamana trecuta pe DN1 si pe Trans Bucegi si unele curbe nu erau marcate corespunzator.

#10
ceanu1980

ceanu1980

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,160
  • Înscris: 15.05.2008
si eu mi-as dori sa vad mai multi reporteri cu OO dar de unde,sefii ancorati direct in rahat si catelusii ling la coada lor

#11
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014

View Postdorin_2k, on 14 august 2021 - 09:24, said:

Nu se poate trimite amenda la proprietar. Poate nici nu are mașina (ai vrut sa zici persmis, este?), deci nu i se pot acorda puncte de penalizare sau suspenda permisul

Pai cine zice ca e obligatoriu sa i se ia puncte de pe permis? Amenda e suficient, ustura ca toti dracii. In vest doar proprietarului masinii ii vine amenda acasa, daca are chef sa dea in gat pe altcineva care a fost sofer are 15 zile sa se intrebuinteze cu politia, altfel o haleste.

Da, in vest politia nu se roaga de nimeni sa spuna cine a condus. Proprietarul masinii e principalul responsabil.

O sa o bagi pe aia cu firmele care au 200 de masini. Plateste utilizatorul masinii amenda, fii fara grija. Iti trimite frumos secretara email cu copia amenzii pe care trebuie sa te ocupi sa o platesti, ca firma nu plateste pentru tine.

Edited by Groot, 14 August 2021 - 09:35.


#12
JJB Anonymous

JJB Anonymous

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 304
  • Înscris: 15.02.2007
Senzorii inductivi nu sunt chiar foarte precisi pentru a fi folosiți în sensul asta. Daca ai o lungime medie a obiectului de detectat de 5m, in mod normal senzorii ar trebui amplasați la cel puțin 2 lungimi. Pentru o mai buna detecție ar fi bine sa implementeze viteza medie pe un sector de 1,2,10km.

#13
PiticVerde

PiticVerde

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,751
  • Înscris: 12.09.2015
Nu aceasta este solutia,amenda pentru viteza excesiva.Sunt multi carora nu le pasa de amenzi si fac depasiri pe contrasens in curbe  su masini bengoase etc.....Solutia ar fi ca cel ce a pus viata altor persoane in trafic in pericol sa ramana fara permis pe viata,asa cum este in alte tari si s-a incheiat cu jmecheria si barosaneala.

Edited by PiticVerde, 14 August 2021 - 09:36.


#14
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,282
  • Înscris: 16.08.2016
@Courage, si mie îmi place sa o mai calc dar absolut niciodată nu am dat flash pe autostrada sau semnalizare stânga la cei ce merg pe b2 cu 120-130km/h. Flashuri am dat doar când eu vin cu 130, în spate nu am masina si vad pe cineva ca sare brusc de pe b1 pe b2 la mica distanta de trebuie sa dau în frâne sa ajung la 90.
@dorin_2k, se verifica numărul de înmatriculare și se știe ce tip de masina e.

Acum serios voi știți diferenta de timp între mers normal pe a1 pana la Pitești, a3 pana la Ploiești și a2 Constanța conducând cu 130 vs 170?
Este de max 10-20 min valabil pana la Constanța.


#15
LukRo

LukRo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,851
  • Înscris: 23.10.2015
Daca vor sa aiba impact, sa calculeze viteza medie intre radare. Nu punctual.

#16
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014
Doar eu ma sterg la cwoor cu flashurile celor din spate?

In romanistan mai e o problema cu radarele. Trebuie neaparat sa le puna sa faca poza din fata ca la nemti, ca 50% dintre romanache umbla cu numerele jegoase. Dupa activarea radarelor procentul o sa creasca la 90%.

Edited by Groot, 14 August 2021 - 09:41.


#17
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,381
  • Înscris: 01.12.2001

View PostMicroEdge, on 14 august 2021 - 09:36, said:

@dorin_2k, se verifica numărul de înmatriculare și se știe ce tip de masina e.
Serios? Are poliția română acces la baza de date mondială? Număr de BG, UA sau chiar SUA?


#18
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,920
  • Înscris: 01.01.2010
Vrem mașini nemarcate ale Poliției, în trafic. Orice altă măsură urmărește raționamente financiare, nu scăderea numărului de victime de pe șosele.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate