Nissan (re)inventeaza apa calda ?
Last Updated: Feb 25 2021 23:10, Started by
dragosh82
, Feb 21 2021 07:33
·
0
#19
Posted 21 February 2021 - 09:58
prius parca e pe acest sistem, tractiunea legata la electric, motorul termic doar incarca bateriile la nevoie. deci ce e nou?
|
#21
Posted 21 February 2021 - 10:00
Mai putin poluant inseamna GPL, cu dezavantajul cresterii emisiilor de dioxid de carbon. Inseamna mai putin poluant si decat o masina electrica, adica fara deseuri periculoase, insa daca producatorii ar face doar masini pe GPL toata industria legata de automobilele electrice s-ar duce, in plus pretul la benzina ar scadea enorm. Totul depinde de lobby-ul facut de producatori.
- motorina - cerere mare pentru transportul greu de marfa - vapor, tren, camion - gaz - cerere mare pentru uz casnic, cerere mare pentru uz industrial - benzina - cerere mare doar auto plus cateva chestii mai de nisa - electric - emergenta in industria auto auto Sa zicem ca ne punem cu totii GPL, nu cred ca ca sunt sufuciente gaze de sist si pentru uz casnic plus industrial plus auto, valabil si pentru motorina, care in plus polueaza, in cazul asta ce naiba facem cu benzina si cu industria vehiculelor electrice, care inseamna cercetare, joburi. Tot ce s-ar obtine ar fi combustibil scump - GPL sau motorina, si benzina ieftina, care treptat s-ar balansa cerere-oferta, insa ar ramane industria electricelor in pom. Ce le acopera pe ambele? Hibrida, arzi mai multa benzina afara unde poluarea nu e asa aiurea, incarci bateria si o folosesti in oras ca sa nu mai scoti fum, acelasi principiu la la DPF, mergi afara si arzi ce e in DPF si il lasi la 20 km de oras, apoi in oras retii particulele, insa in cazul hibridelor pe benzina e mult mai curat. |
#22
Posted 21 February 2021 - 10:06
Nissan isi da seama ca daca trece direct pe EV ramane fara grosul veniturilor care vin din intretinerea curenta. Ma mir ca nu au fost mai multi producatori clasici care sa vina pe asa ceva, probabil alora le-a fost rusine sa scrie EV in reclama si defapt sa ai motor pe benzina sub capota. Ai practic doua sisteme complexe care sunt strict dependente unul de altul, la orice problema minora esti pe platforma. Nu as cumpara in veci asa ceva, la un hibrid clasic macar daca ai o problema pe zona de hibrid ai o sansa sa nu ramai in drum. Iarna la hibrid iti baga caldura motorul pe benzina si vara iti da AC motorul electric.
|
#23
Posted 21 February 2021 - 10:18
KiloW, on 21 februarie 2021 - 09:59, said:
[...]Ampera a fost apropiat de sistemul asta deși și la Ampera uneori motorul era legat direct de roti din motive de eficienta. La o adică, o sa vedem dacă prinde aripi sau rămâne doar ceva desenat... filipxxx, on 21 februarie 2021 - 10:06, said:
[...] Ai practic doua sisteme complexe care sunt strict dependente unul de altul, la orice problema minora esti pe platforma. [...]la un hibrid clasic macar daca ai o problema pe zona de hibrid ai o sansa sa nu ramai in drum. Iarna la hibrid iti baga caldura motorul pe benzina si vara iti da AC motorul electric. |
#24
Posted 21 February 2021 - 10:34
Iar au venit specialistii in hibride...care n u stiu ce e aia o masina full hibrid
Edited by GlCA_Contras, 21 February 2021 - 10:34. |
#25
Posted 21 February 2021 - 10:51
ericmario, on 21 februarie 2021 - 09:04, said:
Minciuna e evidentă Ă®n videoclip. Deci mașina are motor termic, iar mai apoi apare 100% electric! ps. Eu nu sunt Ă®mpotriva a nimic, diesel, benzină, electric, nu. Eu sunt Ă®mpotriva minciunii. Arată-mi și mie o reclamă de genul. Sursa de energie e 99% benzina buntzi, on 21 februarie 2021 - 09:17, said: Poate fiind micuț motorașul și funcționând la turație aproape constantă, reușesc să-l amuțească mai bine decât pe un motor normal care trebuie să zburde Ă®ntre 800 și 5000 rpm și atunci să nu-l auzi deloc (sau cât mai aproape de idealul ăsta) ... Care e topicul celălalt? Edited by underb, 21 February 2021 - 10:57. |
#26
Posted 21 February 2021 - 10:56
underb, on 21 februarie 2021 - 08:38, said:
E o idee veche si nu e rea deloc. Avantajul net fata de un hibrid clasic/paralel e ca se conduce ca o electrica. Cuplu e livrat instant (cat e el - mic sau mare) si constant fara pauze si "poticneli". Si asta fara a plati zeci de mii de euro pe baterii care sa iti asigure un range decent. Pe langa felul in care se conduce, alt avantaj fata de alte hibride e ca motorul termic functioneaza la regimul cel mai eficient, fara a fi nevoit sa stea in regimuri ineficiente cerute de multe ori de sofer din pedala de acceleratie. Regimurile ineficiente sunt acoperite de rezerva de energie din baterie. Tot legat de asta, pe langa faptul ca energia e produsa mai eficient, este si consumata mai eficient in regimuri tranzitorii, motorul termic fiind teribil de ineficient in cazul asta. Dezavantaje - eficienta mai scazuta la rularea cu viteza constanta in sarcina medie si faptul ca ala bazaie in boii lui, usor autist, fara prea mare legatura cu ce se intampla in jurul lui. Dupa cum se stie foarte bine, daca pui un ins cu OCD sa suporte un autist ies scantei. Asa ca nu e chiar pentru oricine. Pe cei cu diverse obsesii ii va scoate probabil din minti ) Legat de felul in care e perceput sistemul asta, cei mai multi au niste cutii cu niste etichete si incearca sa il bage intr-una dintre acele cutii. Trebuie luat asa cum e el, cu bune si cu rele si bagat in cutia lui. Asta in caz ca mai exista vreo urma de neuroplasticitate si mai e loc de inca o cutie. Traduce - fiti deschisi si judecati-l asa cum e, cu bune si cu rele. Care poate. Cum am zis si pe topicul celalalt as evalua undeva la max 3000 euro avantajele pe care mi le-ar aduce sistemul asta in plus fata de un hibrid paralel cu caracteristici similare. Pe scurt e o masina electrica care isi ia energia din benzina si e adresata celor care vor masini electrice pentru felul in care se conduc dar nu vor sa isi bata capul cu limitarile electricelor. Frumos explicat.Doamne ajuta sa miste cativa neuroni pe aici. Personal(ocd ist batran) cred ca i as da foc in 30 sec. Dar nepoata mea(autista millemiala sau x..plm )ar avea orgasm cu ea.. |
#27
Posted 21 February 2021 - 10:59
Fiecare încearcă să găsească soluții. Desi e un entuziasm exagerat și o promovare masivă, viitorul mașinilor electrice cu baterii la nivelul tehnologic actual e un fiasco in devenire.
În continuare nu există suficientă capacitate de producție pentru baterii. În plus, de asemenea nu avem infrastructura electrică suficient de puternica pentru a suporta consumul imens de energie electrică, chiar și acum sistemul da rateuri din ce în ce mai des. |
#28
Posted 21 February 2021 - 11:00
Locomotivele diesel-electrice merg pe acelasi principiu de zeci de ani. Teoria e ca poti folosi motorul termic in regimul optim si eviti costurile cu o transmisie grea distribuind cuplul la roti pe cabluri, nu pe arbori.
|
|
#29
Posted 21 February 2021 - 11:01
Sunt șanse mai mari de reușită dacă investești in sisteme de eficientizare a motoarelor și scadere a noxelor, decât în mașinile electrice.
|
#30
Posted 21 February 2021 - 11:06
slai, on 21 februarie 2021 - 09:58, said:
prius parca e pe acest sistem, tractiunea legata la electric, motorul termic doar incarca bateriile la nevoie. deci ce e nou? Asta e ca un Opel Ampera cu baterie minuscula. Edited by underb, 21 February 2021 - 11:07. |
#31
Posted 21 February 2021 - 11:07
Dar daca motorul termic ar fi invartit de motorul electric ?
|
#32
Posted 21 February 2021 - 11:09
Ar fi inca un (mild) hibrid paralel.
Exista si versiunea asta pe noul QQ. |
#33
Posted 21 February 2021 - 11:11
|
#34
Posted 21 February 2021 - 11:23
Nissan a reinventat generatorul electric.... pe scurt
|
#35
Posted 21 February 2021 - 11:38
Ca f.d. divers au existat şi otobele Benzino/Diesel - Electrice. Nu prea multe însă.
|
#36
Posted 21 February 2021 - 11:54
Fara baterie din care sa acoperi varfurile de consum nu prea merge bine sistemul.
La tren e ok ca nu freci toata ziua "acceleratia" dar la vehicule rutiere nu faci nicio branza fara baterie. De aia nu prea au fost autobuze. GlCA_Contras, on 21 februarie 2021 - 11:23, said:
Nissan a reinventat generatorul electric.... pe scurt Gen casa ) Ar fi pacat sa ai un generator de zeci de KW si sa nu te poti folosi de el la nevoie. Sau, de ce nu, sa iti incarci cealalta masina, aia electrica cand ramane iar in drum. Edited by underb, 21 February 2021 - 11:52. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users