Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Reglaj motocoasa. BaiKal

Cum isi mai petrec romanii vacant...

Fronius Gen24 Hibrid country code?
 Compatibilitate placa de baza/pro...

Identificare soi vita de vie

Iritatie ciudata pe picior

Problema Phillips 50PUS8536/12
 Examen restant

Colonoscopie

sisteme de operare 32 bit si 64 b...

Recomandari producatori pergole, ...
 Prima iesire cu masina in Grecia,...

A mai cumparat cineva tastaturi d...

Generator hidro artizanal

Convertire imprimanta pt sublimare
 

Nissan (re)inventeaza apa calda ?

- - - - -
  • Please log in to reply
83 replies to this topic

#73
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,804
  • Înscris: 08.03.2015
Pe distante scurte va fi mai ineficient decat un plugin.

#74
ciine

ciine

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,068
  • Înscris: 04.06.2007

View Postbuntzi, on 22 februarie 2021 - 06:44, said:

Săraca suspensie, cu ce ți-a greșit?

View PostKiloW, on 22 februarie 2021 - 09:14, said:

Motor în roata înseamnă creșterea masei nesuspendate. Face rău la confort, la aderenta pe drumuri denivelate etc:)


Da bine , putintica rabdare https://www.promotor...e-foto-16251246

Edited by ciine, 22 February 2021 - 11:24.


#75
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,804
  • Înscris: 08.03.2015
In rest, conversia energiei se apropie de eficienta unei cutii automate.
In regimuri tranzitorii eficienta va fi mai buna decat la un hibrid obisnuit.



View Postciine, on 22 februarie 2021 - 11:24, said:






Da bine , putintica rabdare https://www.promotor...e-foto-16251246

Sa lasam inginerii sa faca chestiile astea nu designerii amatori.
Aata daca si intelegem deapre ce vorbim.


Cum s-a mai spus, masa nesuspendata este si va ramane o problema. Alta problema va fi cuplul. Direct drive sigur nu poti sa-l faci iar daca il faci geared iar ajungem la greurate.

La 100kmph o roata de masina are sub 1000rpm. Trebuie cuplu serios pt direct drive.

Edited by underb, 22 February 2021 - 11:34.


#76
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,884
  • Înscris: 21.03.2020

View Postunderb, on 22 februarie 2021 - 11:21, said:

Pe distante scurte va fi mai ineficient decat un plugin.
Masina nu prea e utila pe distante scurte...
Si mai e o problema cu pluginurile - reteaua electrica nu suporta sute de mii de vehicule la incarcat

#77
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,056
  • Înscris: 09.09.2006

View Postciine, on 22 februarie 2021 - 11:24, said:

Da bine , putintica rabdare https://www.promotor...e-foto-16251246
"Câte unul LA fiecare roată" nu înseamnă "ÎN fiecare roată"...

#78
KiloW

KiloW

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,431
  • Înscris: 08.01.2021
Si nu inseamna ca daca e Tesla nu se mai aplica legile mecanicii :D

#79
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 65,546
  • Înscris: 15.06.2007

View Postdragosh82, on 21 februarie 2021 - 07:33, said:

Cum adica sa pui motor pe benzina care genereaza curent electric, care incarca o baterie din care se alimenteaza motorul electric ?

Locomotivele construite sub licenta la Craiova,  tot asa functionau, erau diesel-electrice, si majoritatea sunt asa.
Tie ti-au scapat niste amanunte esentiale si n-ai inteles nimic.

View Postapocalipsul, on 21 februarie 2021 - 08:10, said:


motorina e caca.
ai inteles tu gresit... motorul benzinat pe GPL e cel mai putin poluant...

si defapt CNG este chiar mai curat decat GPL.

#80
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,891
  • Înscris: 17.09.2007

View Postunderb, on 21 februarie 2021 - 08:38, said:

E o idee veche si nu e rea deloc.
Avantajul net fata de un hibrid clasic/paralel e ca se conduce ca o electrica.
Cuplu e livrat instant (cat e el - mic sau mare) si constant fara pauze si "poticneli".
Si asta fara a plati zeci de mii de euro pe baterii care sa iti asigure un range decent.
Pe langa felul in care se conduce, alt avantaj fata de alte hibride e ca motorul termic functioneaza la regimul cel mai eficient, fara a fi nevoit sa stea in regimuri ineficiente cerute de multe ori de sofer din pedala de acceleratie. Regimurile ineficiente sunt acoperite de rezerva de energie din baterie.
Tot legat de asta, pe langa faptul ca energia e produsa mai eficient, este si consumata mai eficient in regimuri tranzitorii, motorul termic fiind teribil de ineficient in cazul asta.

Dezavantaje - eficienta mai scazuta la rularea cu viteza constanta in sarcina medie si faptul ca ala bazaie in boii lui, usor autist, fara prea mare legatura cu ce se intampla in jurul lui.
Ca tot e un subiect mai tehnic, dezavantajul major e faptul ca atunci cand bateria e descarcata puterea maxima e cea data de inverter/motor ICE.
A fost acum multi ani un prototip Mini QED care se lauda cu o autonomie foarte mare (1500km), motoare in-wheel de 640cp, un generator de 250cc https://newatlas.com...lug-in-ev/6104/
Toata lumea a dat pe spate, n-a stat nimeni sa judece cum o cascarabeta de generator ar putea furniza o putere suficienta pentru un condus decent pe autonomia declarata. Sigur, se poate spune ca la drum intins poate nu e necesara o puterea atat de mare si bufferul dat de baterie/capacitor ar fi suficient dar se pare ca nu prea e chiar asa (si experientele cu i3/REX spun acelasi lucru).
Poate cea mai comprehensiva implementare de hibrid e la Chevrolet Volt care poate functiona atat in serie cat si in paralel https://en.wikipedia...Volt#Drivetrain

Edited by Hansolo, 25 February 2021 - 14:31.


#81
KiloW

KiloW

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,431
  • Înscris: 08.01.2021
Asta ziceam si eu, Opel Ampera :)
Și Mazda a promis un hibrid serial / range extender pe baza de mx-30 cu motor termic wankel. Funcție de piata putând varia puterea motorului si capacitatea bateriei. Idea nu mi se pare rea.
Mie mi s-ar părea interesant o mașină electrica  cu o bateriei mica de vreo 20kwh si un range e extender de 15-20kw. Ar însemna vreo 100km autonomie pur electrica, posibilitatea de a merge pe autostrada aproape "la infinit" și cred ca overall ar ieși mai usoara și mai ieftina decât o electrica cu baterie de 100kwh cu care sa poți face drumuri lungi.

#82
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,891
  • Înscris: 17.09.2007
Pai si cam cat de bine crezi ca ai merge pe autostrada cu o masina ce are tractiune la 20cp dupa consumarea celor 20kwh?

#83
KiloW

KiloW

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,431
  • Înscris: 08.01.2021
Pai dacă generatorul baga 20kw, iar motorul halește 20kw, "la infinit" :D
La mx30 pe autostrada de fapt cred ca halește vreo 25kw. Dar și asa ar duce vreo 400km. Și la o adică o lași mai moale și poate și mai mult.

#84
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,891
  • Înscris: 17.09.2007
Am ceva dubii. In conditii destul de ideale https://www.engineer...que-d_1784.html
The required engine power for a car driving on a flat surface with constant speed 90 km/h with an aerodynamic resistance force 250 N and rolling resistance force 400 N and overall efficiency 0.85 - 19 kW

La viteze mai mari de peste 100km/h cresc ambii factori de rezistenta si implicit puterea necesara. Nu mai vorbim ca cea mai mica panta nu mai poate fi urcata, idem depasiri.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate