Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Intinzator distributie
Last Updated: Mar 15 2019 22:33, Started by
iuli0078
, Mar 12 2019 19:58
·
0
#1
Posted 12 March 2019 - 19:58
Am observat de ceva timp că cureaua de la distributie se salbeste cand este motorul oprit si se intareste cand porneste, cu aceasta ocazie am urmarit mai atent intinzatorul de la distributie si am vazut ca sageata din care se regleaza intinderea curelei , coboara cand pornesc motorul si intinde cureaua ,iar dupa ce il opresc sageata se ridica mai sus slabind cureaua de distributie.
Am filmat cu telefonul si am vazut mai clar acolo cand opresc motorul ,se aude un zgomot de la intinzator si sageata din care se regleaza tensionarea curelei se ridica slabind cureaua. (cred ca pot pune doar poze) Intrebarea ar fi : cureaua de distributie trebuie sa stea la fel de tensionata chiar daca motorul este oprit ? Nu ma refer la distributile noi ,ci doar la cele cu cateva zeci de mii de km ( a mea are 45.000 si aproximativ 2 ani jumate) si intinzatorul a apucat sa faca o mica uzura. Attached Files |
#2
Posted 12 March 2019 - 20:05
E intinzator Litens ...sunt cele mai bune din lume.
Despre ce masina este vorba? |
#3
Posted 12 March 2019 - 21:41
Alfa Romeo 166 2.0TS ,intinzatorul facea parte dintr-un kit de distributie cu pompa de apa de la Gates, oricum am comandat un kit de la SKF, dar pana reuseam a il montez poate aflam un raspuns daca este normal sa se slabeasca cureaua de distributie cand motorul este oprit.
Edited by iuli0078, 12 March 2019 - 21:42. |
#4
Posted 12 March 2019 - 22:10
Eu cred ca nu intinzatorul s-a uzat,ci cureaua s-a uzat/intins.Regula generala (la masini mai vechi) e sa fie schimbata cureaua la 60.000km,iar la cele pe lant la 120.000km.Astea mai moderne,merg mai mult.Stiu un Citroen C4 la care s-a rupt cureaua la 90.000km,motorul schimbat,nu mai merita reparat...Daca ar fi schimbat-o la 60-70.000...
Edited by danpet, 12 March 2019 - 22:10. |
#5
Posted 12 March 2019 - 22:36
Recunosc , am montat si alt intinzator mai vechi pe care il aveam in speranta ca este intr-o stare mai buna ( nu are joc deloc comparat cu cel din poza ) si cu el face la fel , se pare ca uleiul scurs pe la semeringul axei cu came de la admisie nu a facut bine in zona distributiei si o fi afectat si cureaua, oricum intinzatorul ca sa tina cureaua intinsa mereu trebuie sa fie cu sageata indreptata catre gaura mai mica.
Edited by iuli0078, 12 March 2019 - 22:44. |
#6
Posted 13 March 2019 - 08:20
ALFA ROMEO 166 2.0 T.Spark 10.2000 - 06.2007 110 KW / 150 HP .
Daca asta e masina cam asta e pozitia corecta a intinzatorului. Ai folosit cale ? Parca sa zic ca la TS-uri trebuiesc cale neaparat pt distributie. Attached Files |
#7
Posted 13 March 2019 - 08:54
Mulțumesc , da asta este poziția corecta in care trebuie sa stea intinzatorul , cred trebuie sa stea în aceeași poziție indiferent că merge sau este oprit motorul , am cale pentru fixarea axelor cu came . Probabil că în cazul meu sa uzat arcul din interiorul intinzatorul și nu mai poate tine tensionată cureaua mereu , vad zilele astea după ce schimb kitul ,in ce poziție trebuie sa stea corect și când motorul este oprit .
Edited by iuli0078, 13 March 2019 - 08:55. |
#8
Posted 13 March 2019 - 10:15
dacă stă lăbărțată distribuția ce faci la o pornire a motorului în viteza a 2 a dacă se întâmplă vreodată să faci așa ceva?
|
#9
Posted 13 March 2019 - 10:27
Cureaua se tensionează imediat cum pornesc motorul , doar că sta ceva mai slăbită când este motorul oprit. Sper sa nu fie așa de slăbită sa sara de la punct , cine știe de cate luni este așa , eu am văzut de o luna.In general sta mai slăbită pe partea cu rola fixa , in rest pe partea cu intinzatorul și între axele cu came sta bine
Edited by iuli0078, 13 March 2019 - 10:33. |
#10
Posted 13 March 2019 - 11:59
Sa nu fie motor cu fulie defazoare si atunci este normal sa se "modifice" intinderea dupa ce pornesti motorul.
Oricum trebuie vazut cat trebuie sa fie sageata curelei montata, la rece. Daca se incadreaza in prescriptiile fabricantului nu ai de ce sa iti faci griji, asa ochiometric te poti insela. |
|
#11
Posted 13 March 2019 - 12:04
Sincer , când este vorba de Alfa Romeo ,sunt puțini mecanici care își bat capul cu ea ,mai ales în Constanta . După ce pun kitul nou vad cum se comporta.
|
#12
Posted 13 March 2019 - 20:40
iuli0078, on 13 martie 2019 - 08:54, said:
Mulțumesc , da asta este poziția corecta in care trebuie sa stea intinzatorul , cred trebuie sa stea în aceeași poziție indiferent că merge sau este oprit motorul , am cale pentru fixarea axelor cu came . Probabil că în cazul meu sa uzat arcul din interiorul intinzatorul și nu mai poate tine tensionată cureaua mereu , vad zilele astea după ce schimb kitul ,in ce poziție trebuie sa stea corect și când motorul este oprit . Teoretic si practic Litens sunt cele mai bune...sunt cam circumspect la 45k si 2 ani sa ai belele cu distributia aia (Conti sau Ina banuiesc ca ai montat). |
#13
Posted 13 March 2019 - 21:56
Acum 2 ani jumate am luat un kit GATES KP65429XS , din acesta, pompa de apa a ramas pe vechea chiulasa si cureaua de distributie am schimbat-o dupa vreo 4000 km cu un Contitech odata cu inlocuirea chiulasei. Banuiesc ca o parte din vina pentru slabirea intinzatorului o are si simeringul de la axa cu came de admisie (la vechea chiulasa l-am schimbat dar la asta nu) am vazut mai atent cu motorul pornit fara capace ca se scurge cate putin ulei pe acolo ,acesta o ia in jos spre zona distributiei si se scurge pe unde poate , pe baie ,pe suportul motor si pe compresor, din cauza uleiului prezent ,amestecat cu praf in zona distributiei presupun ca a afectat putin intinzatorul .
Referitor la intervalul de schimbare a distributiei la motoarele Twin Spark de la Alfa Romeo, in momentul de fata se recomanda la 3 ani sau maxim 60.000 km , dar a fost o perioada in care recomandau la 2 ani sau 40.000 km . Vad ca si in actualul kit de distributie SKF VKMA 02277 , cele 2 curelele sunt inscriptionate cu SKF , un rulment intinzator tot SKF , Intinzatorul de la distributie este tot de la Litens (made in Canada) si intinzatorul de la cureaua arborilor balansieri tot Litens doar ca peste made in Canada are scris made in Romania. Probabil ca doar cei de la Litens fac intinzatorul de la distributie ,ca l-am gasit si in kitul de la Gates. Edited by iuli0078, 13 March 2019 - 21:57. |
#14
Posted 14 March 2019 - 19:39
Se pare ca este normal ca intinzatorul sa slabeasca cureaua cand motorul este oprit ,bineinteles nu se slabeste toata ,partea dreapta a curelei si ocazional se slabeste putin si intre axe .
Nu cred ca ar fi bine pentru curea sa stea mereu tensionata , se slabeste putin dar nu atat de mult sa sara de la punct ,oricum cand porneste motorul ,partea stanga a curelei apasa intinzatorul si imediat se tensioneaza cureaua . Am vorbit cu 2 mencanici si au zis ca este normal sa se slabeasca putin cureaua . Am vazut mai atent acum un clip facut de mine , am dat cu incetinitorul si se vede clar ca aroborele cand se opreste sa da putin inapoi si din cauza asta se slabeste intinzatorul, se pare ca este ceva normal. Edited by iuli0078, 14 March 2019 - 20:03. |
#16
Posted 15 March 2019 - 22:33
Cu ocazia asta, am mai vazut ca atunci cand este motorul pornit un intinzator uzat isi misca mereu sageata cu care reglezi cureaua (cea din pozele de mai sus), un intinzator de distributie bun trebuie sa tina sageata fixa cand motorul este pornit , chiar daca se miscă putin ,trebuie sa o faca doar cand se accelereaza.
Pana la urma in cazul meu este uzat si intinzatorul ca tremura sageata in permanenta cu motorul pornit , asa ca vreau nu vreau trebuie sa schimb distributia si pompa de apa ,le am pregatite . Edited by iuli0078, 15 March 2019 - 22:36. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users