Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Intinzator distributie

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1
iuli0078

iuli0078

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 28.01.2016
Am observat de ceva timp că cureaua de la distributie se salbeste cand este motorul oprit si se intareste cand porneste, cu aceasta ocazie am urmarit mai atent intinzatorul de la distributie si am vazut ca sageata din care se regleaza intinderea curelei , coboara cand pornesc motorul si intinde cureaua ,iar dupa ce il opresc sageata se ridica mai sus slabind cureaua de distributie.

Am filmat cu telefonul si am vazut mai clar acolo cand opresc motorul ,se aude un zgomot de la intinzator si sageata din care se regleaza tensionarea curelei se ridica slabind cureaua. (cred ca pot pune doar poze)

Intrebarea ar fi : cureaua de distributie trebuie sa stea la fel de tensionata chiar daca motorul este oprit ? Nu ma refer la distributile noi ,ci doar la cele cu cateva zeci de mii de km ( a mea are 45.000 si aproximativ 2 ani jumate) si intinzatorul a apucat sa faca o mica uzura.

Attached Files



#2
Music-Box

Music-Box

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,971
  • Înscris: 16.02.2017
E intinzator Litens ...sunt cele mai bune din lume.
Despre ce masina este vorba?

#3
iuli0078

iuli0078

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 28.01.2016
Alfa Romeo 166 2.0TS ,intinzatorul facea parte dintr-un kit de distributie cu pompa de apa de la Gates, oricum am comandat un kit de la SKF, dar pana reuseam a il montez poate aflam un raspuns daca este normal sa se slabeasca cureaua de distributie cand motorul este oprit.

Edited by iuli0078, 12 March 2019 - 21:42.


#4
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007
Eu cred ca nu intinzatorul s-a uzat,ci cureaua s-a uzat/intins.Regula generala (la masini mai vechi) e sa fie schimbata cureaua la 60.000km,iar la cele pe lant la 120.000km.Astea mai moderne,merg mai mult.Stiu un Citroen C4 la care s-a rupt cureaua la 90.000km,motorul schimbat,nu mai merita reparat...Daca ar fi schimbat-o la 60-70.000...Posted Image

Edited by danpet, 12 March 2019 - 22:10.


#5
iuli0078

iuli0078

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 28.01.2016
Recunosc , am montat si alt intinzator mai vechi pe care il aveam in speranta ca este intr-o stare mai buna ( nu are joc deloc comparat cu cel din poza ) si cu el face la fel , se pare ca uleiul scurs pe la semeringul axei cu came de la admisie nu a facut bine in zona distributiei si o fi afectat si cureaua, oricum intinzatorul ca sa tina cureaua intinsa mereu trebuie sa fie cu sageata indreptata catre gaura mai mica.

Edited by iuli0078, 12 March 2019 - 22:44.


#6
Music-Box

Music-Box

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,971
  • Înscris: 16.02.2017
ALFA ROMEO 166  2.0 T.Spark  10.2000 - 06.2007   110 KW / 150 HP .
Daca asta e masina cam asta e pozitia corecta a intinzatorului.
Ai folosit cale ? Parca sa zic ca la TS-uri trebuiesc cale neaparat pt distributie.

Attached Files



#7
iuli0078

iuli0078

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 28.01.2016
Mulțumesc , da asta este poziția corecta in care trebuie sa stea intinzatorul , cred trebuie sa stea în aceeași poziție indiferent că merge sau este oprit motorul , am cale pentru fixarea axelor cu came .  Probabil că în cazul meu sa uzat arcul din interiorul intinzatorul și nu mai poate tine tensionată cureaua mereu , vad zilele astea după ce schimb kitul ,in ce poziție trebuie sa stea corect și când motorul este oprit .

Edited by iuli0078, 13 March 2019 - 08:55.


#8
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,718
  • Înscris: 12.01.2018
dacă stă lăbărțată distribuția ce faci la o pornire a motorului în viteza a 2 a dacă se întâmplă vreodată să faci așa ceva?

#9
iuli0078

iuli0078

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 28.01.2016
Cureaua se tensionează imediat cum pornesc motorul , doar că sta ceva mai slăbită când este motorul oprit. Sper sa nu fie așa de slăbită sa sara de la punct , cine știe de cate luni este așa , eu am văzut de o luna.In general sta mai slăbită pe partea cu rola fixa , in rest pe partea cu intinzatorul și între axele cu came sta bine

Edited by iuli0078, 13 March 2019 - 10:33.


#10
valyvis10

valyvis10

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,628
  • Înscris: 05.11.2005
Sa nu fie motor cu fulie defazoare si atunci este normal sa se "modifice" intinderea dupa ce pornesti motorul.
Oricum trebuie vazut cat trebuie sa fie sageata curelei montata, la rece.
Daca se incadreaza in prescriptiile fabricantului nu ai de ce sa iti faci griji, asa ochiometric te poti insela.

#11
iuli0078

iuli0078

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 28.01.2016
Sincer , când este vorba de Alfa Romeo ,sunt puțini mecanici care își bat capul cu ea ,mai ales în Constanta . După ce pun kitul nou vad cum se comporta.

#12
Music-Box

Music-Box

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,971
  • Înscris: 16.02.2017

View Postiuli0078, on 13 martie 2019 - 08:54, said:

Mulțumesc , da asta este poziția corecta in care trebuie sa stea intinzatorul , cred trebuie sa stea în aceeași poziție indiferent că merge sau este oprit motorul , am cale pentru fixarea axelor cu came .  Probabil că în cazul meu sa uzat arcul din interiorul intinzatorul și nu mai poate tine tensionată cureaua mereu , vad zilele astea după ce schimb kitul ,in ce poziție trebuie sa stea corect și când motorul este oprit .
Ma miram eu sa lucrezi la Alfa fara cale.
Teoretic si practic Litens sunt cele mai bune...sunt cam circumspect la 45k si 2 ani sa ai belele cu distributia aia (Conti sau Ina banuiesc ca ai montat).

#13
iuli0078

iuli0078

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 28.01.2016
Acum 2 ani jumate am luat un kit GATES KP65429XS , din acesta, pompa de apa a ramas pe vechea chiulasa si cureaua de distributie am schimbat-o dupa vreo 4000 km cu un Contitech odata cu inlocuirea chiulasei. Banuiesc ca o parte din vina pentru slabirea intinzatorului o are si simeringul de la axa cu came de admisie (la vechea chiulasa l-am schimbat dar la asta nu) am vazut mai atent cu motorul pornit fara capace ca se scurge cate putin ulei pe acolo ,acesta o ia in jos spre zona distributiei si se scurge pe unde poate , pe baie ,pe suportul motor si pe compresor, din cauza uleiului prezent ,amestecat cu praf in zona distributiei presupun ca a afectat putin intinzatorul .

Referitor la intervalul de schimbare a distributiei la motoarele Twin Spark de la Alfa Romeo, in momentul de fata se recomanda la 3 ani sau maxim 60.000 km , dar a fost o perioada in care recomandau la 2 ani sau 40.000 km .

Vad ca si in actualul kit de distributie SKF VKMA 02277 , cele 2 curelele sunt inscriptionate cu SKF , un rulment intinzator tot SKF , Intinzatorul de la distributie este tot de la Litens (made in Canada) si intinzatorul de la cureaua arborilor balansieri tot Litens doar ca peste made in Canada are scris made in Romania.  Probabil ca doar cei de la Litens fac intinzatorul de la distributie ,ca l-am gasit si in kitul de la Gates.

Edited by iuli0078, 13 March 2019 - 21:57.


#14
iuli0078

iuli0078

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 28.01.2016
Se pare ca este normal ca intinzatorul sa slabeasca cureaua cand motorul este oprit ,bineinteles nu se slabeste toata ,partea dreapta a curelei si ocazional se slabeste putin si intre axe .
Nu cred ca ar fi bine pentru curea sa stea mereu tensionata , se slabeste putin dar nu atat de mult sa sara de la punct ,oricum cand porneste motorul ,partea stanga a curelei apasa intinzatorul si imediat se tensioneaza cureaua . Am vorbit cu 2 mencanici si au zis ca este normal sa se slabeasca putin cureaua .
Am vazut mai atent acum un clip facut de mine , am dat cu incetinitorul si se vede clar ca aroborele cand se opreste sa da putin inapoi si din cauza asta se slabeste intinzatorul, se pare ca este ceva normal.

Edited by iuli0078, 14 March 2019 - 20:03.


#15
valyvis10

valyvis10

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,628
  • Înscris: 05.11.2005
Pai vezi, ai mai învățat ceva.

#16
iuli0078

iuli0078

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 28.01.2016
Cu ocazia asta, am mai vazut ca atunci cand este motorul pornit un intinzator uzat isi misca mereu sageata cu care reglezi cureaua (cea din pozele de mai sus), un intinzator de distributie bun trebuie sa tina sageata fixa cand motorul este pornit , chiar daca se miscă putin ,trebuie sa o faca doar cand se accelereaza.

Pana la urma in cazul meu este uzat si intinzatorul ca tremura sageata in permanenta cu motorul pornit , asa ca vreau nu vreau trebuie sa schimb distributia si pompa de apa ,le am pregatite .

Edited by iuli0078, 15 March 2019 - 22:36.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate