Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen
 

Despre VR acasa: de la Google Cardboard pana la HTC Vive, Oculus Go, PlayStation VR, Oculus Rift, Samsung Gear VR sau alte solutii folosite.

- - - - -
  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#37
Ramuran

Ramuran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,790
  • Înscris: 16.01.2017
Vad ca mai sunteti cativa interesati de 3D/VR.
Incep cu a relua atentionarea ca efectul 3D e creat in creier prin fuziunea celor doua imagini preluate de la ochi. Nu toata lumea beneficiaza de aceeasi perceptie tridimensionala (relativ la fenomenul 3D) si nu toata lumea tolereaza la fel de bine "distractia" din mediul 3D. Unii au rau de miscare, altii nu. Peste 15% din populatie are probleme mai mult sau mai putin serioase (cauze naturale ce nu pot fi inlaturate/tratate) relativ la perceptia tridimensionala, plus un procent semnificativ care manifesta rau de miscare (in tot felul de situatii) si altele.
Ca urmare, ar fi bine ca cei care manifesta tot felul de probleme legate de 3D sa se abtina de la tipul asta de "distractie", sau cel putin sa nu fie prea vocali in critica negativa. 3D-ul nu e pentru ei!

Pentru reusita experientei e nevoie neaparat de dispozitive performante si neaparat rezolutie mare a imaginii/ecranului. "Rezolutia 3D" (separarea in adancime) a unui material 3D e proportionala cu rezolutia imaginii care o furnizeaza. Adica o rezolutie mare a imaginii vizualizate produce o perceptie tot mai fina a coordonatelor tridimensionale care pozitioneaza diferitele elemente in spatiu si la adancimi diferite.

Pentru vazut filme sunt OK dispozitive HMD cu optica buna si FOV moderat (80*-max. 100* FOV, altfel e greu de urmarit continutul imaginii si eventual subtitrarea), plus telefoane Sony cu ecrane 4k (XZ 2 Premium de ex.). Nici un alt telefon nu are ecran cu rezolutie suficient de mare astfel incat sa ofere un spectacol de calitate.
De ex. pentru HMD Pimax (preferabil 5k+ sau 8k) s-au facut softuri dedicate pentru urmarit filme, care reduc diagonala ecranului virtual pe care ruleaza filmul, dupa preferintele utilizatorului.

Pentru jocuri, dispozitivul asta nou de la HP (Reverb) are rezolutia si calitatea cea mai buna raportata la FOV.

Cred ca o sa cumpar si eu unul ca sa testez niste materiale video custom 3D VR 270* (nu 360*) in container 12k-14k. Containerul 8k cu continut video 360* nu ofera suficienta rezolutie/calitate a imaginii, motiv pentru care oferta de filme 360* VR e doar la nivel de demo.

#38
wather

wather

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,381
  • Înscris: 09.05.2018
Exista vreun detinator unui astfel de model de VR din cele doua de mai jos :

- Pimax 8K - https://pimaxvr.com/...=19912761606203

- Oculus Quest - https://www.oculus.c...t/?locale=ro_RO

Pt un RTX 2080 care ar fi mai indicat dintre cele doua de mai sus sau vreun alt brand/model 4K

#39
razor01

razor01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,071
  • Înscris: 01.03.2016
Asta este cel mai tare headsead la ora actuala. Are doar 5k rezolutie dar fata de toate celelalte modele de pe piata (inclusiv celelalte produse Pimax) ofera ecran OLED.

https://pimaxvr.com/products/xr Diferenta fata de LCD o cunosti deja de la televizoare. E cam acelasi lucru.

Vezi ca Oculus Quest nu e pentru PC, este consola individuala. Asta e varianta noua pentru PC https://www.oculus.com/rift-s/

Edited by razor01, 24 June 2019 - 13:47.


#40
wather

wather

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,381
  • Înscris: 09.05.2018
Stiu ca Oculus Go e de sine statatoare , insa NU stiu ce sa aleg intre :

- un VR stand-all-one - gen Oculus Go 64Gb sau

- oculus rift/pimax 8K pt pc

Cei care detin unul dintre cele doua modle/categorii merita investitia in asa ceva sau.....
Adica ai ce juca/aplicatii per general
Mai ales ca daca as merge pe vr-ul pt pc vreau sa ii folosesc si la consola xbox one x


Razor01 , o fi OLED ca si tehnologie , dar totusi e si o diferenta destul de mare ( pot scrie chiar dubla ) la numarul de redare al culorilor :

- pimax 8K - 16.6 milioane de culori redate

- pimax 5k xr - 7.5 milioane de culori redate , dar e OLED

Voi pe care l-ati alege , dintre aceste 2 modele ?

OLED-ul in defavoarea numarului de culori redate sau P8K redand un numar dublu de culori , deci teoretic o CALITATE mai buna ( zic eu )

E cam cu diferenta dintre un panel tv de 8bit si unul de 10bit si care logic cel de 10bit castiga din cauza numarului foarte mare de culori redate ( peste un miliard , fata de doar 16.6 milioane in cazul celui de 8bit )

Edited by wather, 06 July 2019 - 21:14.


#41
Ramuran

Ramuran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,790
  • Înscris: 16.01.2017
Daca vrei calitate a imaginii aproape fotorealistica, HP Reverb nu are rival. Problema ar fi ca utilizatorul trebuie sa se incadreze in limitele IPD care sa nu necesite ajustare software.

MRTV LIVE: The Big Comparison! HP Reverb vs. Oculus Rift S vs. Samsung Odyssey Plus +

#42
wather

wather

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,381
  • Înscris: 09.05.2018
.........HP Reverb nu are rival ......... - La doar 9.3 milioane de culori redate tot, Pimax 8K ramane pe locul 1 cu 16.6 milioane de culori redate
Ca este ultimul model cu ceva imbunatatiri fata de concurenta NU te contrazic , dar.......NU stiu daca la CALITATE e chiar asa cum ai scris
Am tv cu panel pe 10bit putand reda peste 1 miliard de culori , xbox one x sau rtx 2080 care totusi NU sunt.....si de acea daca e sa cumpar ceva pt pc/xbox vreau sa poata reda cat mai multe culori ( ca numar ) fiindca in jocuri conteaza , acestea putand fii micile detail care fac diferenta

#43
razor01

razor01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,071
  • Înscris: 01.03.2016
Xbox One X are un procesor slab, ca de altfel toate consolele facute pana la ora actuala. Daca tot investesti atatia bani in headset ar fi pacat sa nu te folosesti de un PC capabil sa duca asa cum trebuia jocurile in VR.

#44
Ramuran

Ramuran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,790
  • Înscris: 16.01.2017
Calitatrea imaginii nu e data doar de numarul de culori redate. Daca te documentezi, o sa afli de ce HP Reverb are cea mai buna calitate a imaginii. In primul rand "jucaria" e conceputa pentru aplicatii industriale. Faptul ca poate fi utilizata si pentru jocuri e ceva relativ secundar.

HP's focus industries for HP's Reverb Virtual Reality Headset Professional Edition, include:

* Architecture/Product Design;
* Healthcare;
* Training;
* Location-based Entertainment (theme parks).

Adica e buna pentru design de produse, arhitectura si parcuri de distractii (in care ruleaza filme si jocuri), dar nu e buna pentru cativa gameri care cred ca pot sa numere nuantele colorilor din ecran.

#45
razor01

razor01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,071
  • Înscris: 01.03.2016

View PostRamuran, on 06 iulie 2019 - 21:35, said:

Daca vrei calitate a imaginii aproape fotorealistica

Fotorealismul nu are treaba cu ecranul, ci cu modul in care a fost produs materialul respectiv.

Uncharted 4 are grafica fotorealista in multe scene si ruleaza pe o prastie de consola.

Edited by razor01, 06 July 2019 - 23:26.


#46
Ramuran

Ramuran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,790
  • Înscris: 16.01.2017
E vorba despre fotorealismul care are treaba cu ecranul, nu despre "fotorealismul" graficii din jocuri. Pentru ca poti sa te uiti si la poze, la filme sau la conceptul unui produs, care astea trebuie sa se vada curate si clare ca niste poze bune, nu ca niste poze pixelate si blurate din ceva ziar.

#47
razor01

razor01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,071
  • Înscris: 01.03.2016
Filmele sunt facute intentionat sa nu arate fotorealistic, pentru ca altfel dispare acea ,,magie'', acea senzatie ca te uiti la un film. Nu are nicio treaba cu pixelarea, e vorba de altceva aici. Filmele nu au aratat ,,pixelat'' nici acum 80 de ani. Iti arat niste filme de la holywood pe pelicula, din anii 50', remasterizate pe bluray. O sa ramai socat cat de bine arata imaginea. Ca fapt divers cinematografia din Romania inca nu a ajuns la nivelul acela.

Eu inteleg ce ai vrut sa spui dar ti-am atras atentia ca ai utilizat un termen care inseamna cu totul altceva.

Ecranu (display-ul) trebuie sa redeea fix ceea ce primeste de la sursa, nu altceva.

Edited by razor01, 07 July 2019 - 09:03.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate