Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Genetica vs educatia vs cultura

Asus ROG - Probleme mari wi-fi

Recomandare Apartament

reparatie zgarietura bara spate
 Lipire XPS de hidroizolație ...

Detectare dispozitiv de ascultare...

Detectare posibile dispozitive de...

suport/cutie fixare SSD in locul ...
 Popcorn stradal

De ce ard asa de violent masinile...

Sfat achizitie bicicleta MTB

Imi tot apare ipconfig
 Degresant auto eficient

Pistol care sa pulverizeze vopsea...

Cursuri inot apa netratata

Telefoane vechi, fixe si mobile c...
 

Despre VR acasa: de la Google Cardboard pana la HTC Vive, Oculus Go, PlayStation VR, Oculus Rift, Samsung Gear VR sau alte solutii folosite.

- - - - -
  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#1
radu_me

radu_me

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 651
  • Înscris: 07.07.2003
Hai sa vorbim despre VR.

Fiecare cu ce are sau cu ce a incercat pe acasa, inclusiv cardboardul Google. Si DJL sa fie bine-venit cu amintiri: jocul optic luat de la rusi prin care vedeai cateva imagini 3D dupa ce montai lentilele in ordinea corecta (pe ocular parca era galbena sau alba :) )
De ce deschid topicul asta: am scos de la naftalina un echipament mai vechi de VR pentru telefon (Smarts VR Spectator Plus). Cand l-am luat a fost o prostie pentru ca rezolutia telefonului era o prostie. Acum, cu un telefon mai nou si cu ceva mai mult cotinut pentru VR, parca mai stam de vorba.
Vreau sa vorbim despre experiente personale cu tehnologia, cu pro si contra echipamente, dar fara jigniri personale. De la Google citire: "cu un Google Cardboard ai acces" :)

Si acum experienta personala:
- echipamentul Smarts VR Spectator Plus (2017): primele incercari pe S3 sau Moto 4 nereusite. Rezolutie proasta. Conectare cu PC: pauza.
- echipamentul amintit (Smarts VR Spectator Plus) scos de la naftalina: tel Huawei P20 si un soft de la unii Trinus. Din cauza telefonului se vede mai bine si din cauza softului am conectat PC-ul cu casca motorizata de telefon. M-a facut sa ma intreb ce experienta ai cu o casca VR dedicata....

Revin la inceput: "Hai sa vorbim despre VR". Sper sa nu fie preluata discutia doar de ....si sa nu mai vorbeasca cei cu cardboard TM :)

#2
raycenx

raycenx

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 05.01.2019
Pentru VR ti-ar trebui o sala ceva mai mare.  

Momentan e o tehnologie moarta din start ca si tehnologia televizoarelor  3D, ambele invinse de ecranele  4k ultra   HDR

#3
raycenx

raycenx

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 05.01.2019
Spun asta si pentru ca am testat.
Nu-i de viitor, nici macar pentru filmele porno nu-i bun daca nu ai lentile 4K, plus ca te apuca durerea de cap, ameteala daca te joci ceva care implica  zbor, curse cu masini   sau spatiul cosmic. Iar joc  horror  in VR nici atat nu vreau sa testez.
La fel si cu televizoarele si cinematografele  3D care au fost teribile la vremea lor.  

Eu unu' astept sa apara casti VR mai imbunatatite in urmatorii 10 ani, de aceea nu ma grabesc sa le cumpar.



Dar in acest moment prefer un ecran 2D 4K cu HDR si ma simt foarte comod asa, fara sa port niste ochelari  inconfortabili si fara sa am senzatii de ameteala si dureri de cap.

Edited by raycenx, 09 January 2019 - 01:30.


#4
jimi91

jimi91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,929
  • Înscris: 08.01.2018
ochelarii VR nu fac ceea ce ne imaginam noi ca ar trebui sa faca....cum a fost si cu filmele 3d...nu ofera ceea ce speram (doar pentru cateva subtitrari scoase din relief si cateva secvente se numeste 3d)...

#5
tatarduka

tatarduka

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,042
  • Înscris: 30.10.2006
Pe mine m-au prins multe jocuri pe PS VR. E sesizabila rezolutia scazuta dar daca jocul si imersiunea sunt bune, nu prea conteaza...
Toti prietenii care au incercat PS VR au fost foarte incantati, multi cauta sa-si ia si ei.

https://www.roadtovr...s-install-base/
https://roadtovrlive...-unit-sales.png

#6
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,866
  • Înscris: 01.11.2005
La noi la munca au instalat o unitate pentru ochelari VR.
Tot ce tine de VR este de la HTC Vive. Unitatea are 64Gb de RAM, placa video de 8Gb, placa de baza ruleaza e ceva pentru gaming,etc...in principiu o unitate destul de puternica ca sa poata randa un model destul de complex
In acest mod vedem in timp real modelul navei la care lucram. E o chestie super misto pentru ca desi lucram modelare 3D, pe calculator nu poti vedea toate scenariile: de exemplu cand urci o scara nu iti dai seama ca poti da cu capul de un traseu de cablu.
Bine, scenarii se pot crea si pe calculator in 3D prin plasarea unor modele de oameni in puncte cheie dar asta ar insemna sa incarcam modelul inutil.
O alta chestie interesanta este ca poti vedea in marime naturala componentele si locatia lor. In unele cazuri de exemplu poti vedea ca nu ai loc sa treci printre 2 componente desi in modelul 3D pe calculator erai sigur ca o poti face...
Legat de jocuri, aici nu m-am bagat... inca.

#7
dalu364

dalu364

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,297
  • Înscris: 21.02.2006
Dar de ,, ochelarii VR '' in care montezi telefonul, ce parere aveti ? A incercat cineva ? M-ar interesa pentru vizionat filme, stand comod pe spate  in pat . Am vazut pe Ali la preturi ce oscileaza in jurul sumei de 25 dolari.

#8
razor01

razor01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,071
  • Înscris: 01.03.2016
Am incercat tehnologia in scaunele VR de la Mall. Senzatia este foarte interesanta, pentru ca miscarea si loviturile respective maresc enorm imersiunea. Problema este ca VR-ul in sine folosit acolo este de o calitate submediocra. Jocurile arata ca ceea ce jucam pe monitorul cu tub la inceputul anilor 2000.

Din ce am citit, in momentul de fata tehnologia VR ofera ceva serios doar pe variantele pentru PC (Oculus si HTC). Restul, inclusiv PS VR, au grafica animata pentru ca hardware-ul nu poate sustine ceva construit pe un motor grafic mai avansat.

 jimi91, on 09 ianuarie 2019 - 05:39, said:

ochelarii VR nu fac ceea ce ne imaginam noi ca ar trebui sa faca....cum a fost si cu filmele 3d...nu ofera ceea ce speram (doar pentru cateva subtitrari scoase din relief si cateva secvente se numeste 3d)...

Pentru ca tehnologia 3D functioneaza cum trebuie doar in urmatoarele conditii: sa ai un ecran mare sau foarte mare (de exemplu proiector), sa ai sistemul calibrat, sa urmaresti filmele 3D folosind discuri originale si un BD player capabil sa le decodeze corect, sa ai un televizor (foarte mare) sau un proiector pe care 3D-ul sa mearga asa cum trebuie (atentie,sunt scumpe) si nu in ultimul rand sa ai ochelari activi speciali.

Daca descarci un fisier 3D de pe torente si te uiti la monitorul PC-ului cu niste ochelari de tip verde-rosu, nu te astepta ca filmul sa te impresioneze. Senzatia o sa fie exact cea descrisa de tine.

Din nefericire 3D-ul este o tehnologie ce necesita eforturi financiare substantiale ca sa arate asa cum trebuie. Asta este principalul motiv pentru care nu a prins si a ramas ceva de nisa.

Edited by razor01, 15 February 2019 - 21:24.


#9
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,973
  • Înscris: 08.03.2007
Folosesc Oculus Rift, in combinatie cu un i7+gtx1070. Dinamica miscarii este ok, nu am ameteli si reactii negative direct de la folosirea castii, insa am ameteli in acele tipuri de aplicatii in care imaginea se misca in alt fel decat percepe corpul. Exemplu in directia asta sunt rollercoasterele si jocurile de condus masini. In schimb cu jocuri la care te misti si imaginea se misca dupa tine (ex. robo recall), nici o problema. Acolo doar trebuie sa ai spatiu de joaca satisfacator si fara obiecte multe pe langa tine. Eu am spart cateva becuri din candelabru cand mi-a zburat ceva pocitanie de robot pe deasupra si trageam dupa el.
Mai este de lucru inca la tehnologie, rezolutia e destul de la limita si efectul de screendor e pronuntat, iar gama de aplicatii/jocuri dedicate vr e momentan destul de restransa. Dar are viitor din punctul meu de vedere.
Un domeniu in care o folosesc este la cel al amintirilor. Fac poze si filme la familie sau in diverse locuri unde merg cu o camera Vuze XR, iar la redare ai camp de vedere de 180 grade, stereoscopic, la rezolutie 5,7k. Este ca si cum ai fi acolo, inclusiv perceptia tridimensionala a obiectelor, doar ca nu poti pune mana. Imaginea sufera ceva degradari la claritate in conditii de iluminare mai proaste, dar asta e.
Nu e prea ieftina distractia deoarece necesita un calculator destul de puternic, insa recomand. Cine vrea sa guste inainte de a scoate banii, poate merge la o sala care are asa ceva. In Cluj este una in piata Cipariu care are si Oculus Rift, si HTC Vive, ma astept ca prin majoritatea oraselor mari sa se mai gaseasca o sala sau un prieten care are.

#10
razor01

razor01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,071
  • Înscris: 01.03.2016

 pisoiu2, on 15 februarie 2019 - 21:39, said:

Folosesc Oculus Rift, in combinatie cu un i7+gtx1070.
Mai este de lucru inca la tehnologie, rezolutia e destul de la limita

Nu exista optiuni pentru folosirea unui AA mai agresiv? Rezolutia este cea a display-ului, n-ai ce sa-i faci, dar ma gandesc ca un PC potent ar putea sa aduca imbunatatiri grafice strict din soft.

Eu personal am un 1080TI, asa ca as avea cum sa dau la maxim AA-ul, cu conditia sa existe asemenea optiuni in jocurile VR.

 dalu364, on 14 februarie 2019 - 21:43, said:

Dar de ,, ochelarii VR '' in care montezi telefonul, ce parere aveti ? A incercat cineva ? M-ar interesa pentru vizionat filme, stand comod pe spate  in pat . Am vazut pe Ali la preturi ce oscileaza in jurul sumei de 25 dolari.

Uita de asa ceva, este cea mai proasta varianta sa vezi filme. Pentru imersiune in filme, pune bani la ciorap si cumpara un proiector. Gasesti la 2000 lei ceva decent. Iti mai trebuie un perete alb pe care sa proiectezi.

Edited by razor01, 15 February 2019 - 21:44.


#11
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,973
  • Înscris: 08.03.2007
Efectul de screendoor este in primul rand de la rezolutia mica. Sigur ca poti obtine imbunatatiri mici, marginale, cu antialising, dar cheia e la rezolutie. Dupa parerea mea, bariera ar fi pe la 8k. Exista unii care au incercat sa foloseasca telefoane cu ecrane 4K montate in casti gen samsung gear si care spun ca deja la 4k efectul de screendoor e mult diminuat. Insa la rezolutii mari, cantitatea de pixeli ce tb procesati e mult mai mare, posibil ca nici un 1080 sa nu faca fata. Plus ca acolo mai intervin si alte limite, gen banda disponibila pentru hdmi, etc. Dar se va gasi o solutie in viitor, sunt convins. Doar e pe bani Posted Image

Edited by pisoiu2, 15 February 2019 - 21:50.


#12
razor01

razor01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,071
  • Înscris: 01.03.2016
Ma bate gandul sa iau un RIFT dar mi-e cam frica de calitatea imaginii. Eu de cativa ani ma joc doar in 4k. Nu stiu daca as suporta sa vad imagini pixelate, mai ales dupa ce am scos o suma destul de mare din portofel ca nu-i ieftin deloc.

O alta varianta la care m-am uitat este cea scoasa pe piata de chinezii de la Pimax. https://www.amazon.c...B0739Z7W8G?th=1

Problema este ca exista o gramada de comentarii negative de acum 1-2 ani. Nu stiu daca intre timp problemele respective au fost rezolvate cu software upgrade sau erau generate de limitarile hardware-ului, caz in care nu merita cumparat.

Poate exista cineva pe forum care a avut ocazia sa testeze produsul celor de la Pimax. Ar ajuta o opinie.

Edited by razor01, 15 February 2019 - 22:01.


#13
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,973
  • Înscris: 08.03.2007
Daca nu esti sigur, incearca-l. Nu vad in profil de unde esti insa ar trebui sa gasesti o sala cu asa ceva intr-un oras mai mare.
Insa parerea mea este ca vei fi dezamagit daca pornesti in lumea jocurilor VR cu asteptari provenite din lumea jocurilor clasice. E altceva, alta senzatie, care nu poate fi explicata. Trebuie incercata. Acel altceva, nu e mai bine sau mai rau, aia ramane sa decizi tu, in functie de propriile gusturi. Dar VR e alt animal. Una e sa tii in fiecare mana o arma (controllere touch) in vr, alta e sa apesi pe niste sageti ca sa deplasezi o cruciulita. Cand o sa vezi ca poti sa iei de gat un robot si sa ii rupi capul si sa-l arunci bucati pe jos, atunci o sa intelegi mai bine vr-ul Posted Image

LE: am citit despre pimax in trecere insa din cate am inteles, nu are head tracking ca lumea (doar rotatie, nu si pozitional in spatiul de joaca), iar asta este esential pentru jocuri.

Edited by pisoiu2, 15 February 2019 - 22:06.


#14
razor01

razor01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,071
  • Înscris: 01.03.2016

 pisoiu2, on 15 februarie 2019 - 22:01, said:

LE: am citit despre pimax in trecere insa din cate am inteles, nu are head tracking ca lumea (doar rotatie, nu si pozitional in spatiul de joaca), iar asta este esential pentru jocuri.

Au modelele high end Pimax 5k si Pimax 8k, dar costa 1000 de dolari la care se mai adauga si costul controlerelor. Este o tehnologie inovativa care urmareste miscare palmelor, fara sa fie nevoie sa ai nimic in mana.

Intrebarea este cine ar da atatia bani pe un device cu suport aproape zero in lumea gaming-ului, pentru ca spre deosebire de VIVE si Oculus, nu are librarie de jocuri?

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/FQoqmEGcNww?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Tehnologia in sine arata foarte promitator iar chinezoii astia sunt extrem de ambitiosi din cate vad. Din pacate, asa cum am spus , nu prea ai cum sa pui in valoare potenta hardware-ului, chiar daca dai o caruta de bani pe el, datorita lipsei suportului in majoritatea jocurilor VR de pe steam.

P.S. o chestiue interesanta, spune ca modelul 8k foloseste tot rezolutie 5k la origine si face un fel de upscalling la 8k. Banuiala mea este ca nu au avut efectiv cu ce sa sustina din punct de vedere hardware rezolutia 8k nativa la 80 hz, indiferent cate placi video bagau in acel PC, asa ca au limitat artificial rezolutia.

Edited by razor01, 15 February 2019 - 22:18.


#15
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,973
  • Înscris: 08.03.2007
Exact. VR-ul are 2 cuie a lui pepelea care daca nu sunt ambele rezolvate, nu ai ce face cu el. Calitatea tehnica si suportul pe aplicatii/jocuri. Una fara alta nu ajuta la nimic.

#16
razor01

razor01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,071
  • Înscris: 01.03.2016
Oricum, jos palaria pentru ceea ce incearca sa faca aceasta companie, Pimax. Se aventureaza practic intr-un desert, sperand sa fie primi care descopera El Dorado. Treaba asta este foarte probabil sa forteze companiile dominante in domeniu sa scoata pe piata dispozitive cu un hardware mai capabil.

Update: Tipul asta a facut un review in octombrie 2018 si spune ca in momentul de fata exista suport larg pentru peste 90% dintre jocurile PC VR. Ar fi bine daca lucrurile ar sta asa.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Blc-REY4VrI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by razor01, 15 February 2019 - 22:31.


#17
thorique

thorique

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 06.03.2010
Salutare, nu stiu daca postez unde trebuie, sau daca trebuia sa fac un threat nou. Vreau sa imi cumpar ai eu niste ochelari htc vive pro cu accesoriile necesare. Pe shopurile generale se gaseste doar casca fara accesorii. Exista un singur site vrpro .ro de care nu am mai auzit nimic, nu gasesc istorie review-uri etc. Plus ca firma este din bulgaria. Ce am gasit in schimb, ei vand si pe emag....asta ma gandesc ca este relativ o garantie teoretica...ma poate ajuta cineva cu ceva info? A mai cumparat cineva de la ei?

#18
razor01

razor01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,071
  • Înscris: 01.03.2016
Cumpara mai bine prin EMAG. La astia pe site nu am gasit nicaieri denumirea reala a companiei si nici datele de identificare ale firmei, doar numele site-ului.

O companie serioasa nu are niciun motiv sa ascunda datele de identificare.

Edited by razor01, 16 February 2019 - 21:07.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate