Seat Toledo SH sau...
#1
Posted 08 October 2017 - 16:49
Salutare tuturor.
Am condus până de curând un Logan, 2006 1.5 dci, dar nu era a mea. Sunt nevoit să-mi achiziționez propria mașină. Cum salariul nu e foarte mare, voi face un împrumut la bancă - 7000-7500 de euro, maximum. Mi-a plăcut de la încept mașinuța asta, e simpatică. Nu are o formă ieșită din comun, dar e suficient de spațioasă. Ce mă interesează: - o mașină rezistentă care să mă servească de-a lungul celor 8000 de km pe care îi parcurg anual (precizez că nu merg în oraș); - aer condiționat automat (dacă ar fi și încălzire în scaune bonus, nu m-ar supăra); - consum decent; - să nu fie leșinată în depășiri; - întreținere ieftină. Ce nu vreau: - hatchback; - van; - să aibă mai mult de 100k sau mai veche de 4 ani. Ce nelămuriri am: - începând din 2013 mai sunt probleme cu 1.2 Tsi? - ce ar trebui să urmăresc la un Seat Toledo sh; - cum se comportă comparativ cu un Logan II? Merită 7000- 7500 sau găsesc altceva mai bun în banii ăștia? Am văzut vreo câteva Dacii Logan model aniversar, 10 ani, în jur de 7000. Arată bine, au și AC automat, dar au doar 3 stele la ncap... |
#2
Posted 08 October 2017 - 17:18
MrFox, on 08 octombrie 2017 - 16:49, said:
Sunt nevoit să-mi achiziționez propria mașină. Cum salariul nu e foarte mare, voi face un împrumut la bancă - 7000-7500 de euro, maximum. Nu e o idee buna. Deloc. Poate doar daca faci bani cu masina. Legat de Toledo, tot plina de plastic e. Dar are alta tinuta de drum. E mai joasa. Volanul are niste dimensiuni normale. La Stepway parca tineam de o sarma groasa. Toledo e superioara cand vine vorba de portbagaj. Haionul si banchetele rabatabile fac ce nu poate sa faca Loganul. Desi am impresia ca esti troll, strict in cazul de fata: Logan nou. Edited by Digynykraf, 08 October 2017 - 17:23. |
#3
Posted 08 October 2017 - 17:20
E bun Toledo. Modelele vechi erau pe baza de Golf, modelul actual si pe care vrei sa-l cumperi tu e pe baza de Polo.
Poti sa uiti si la Skoda Rapid daca vrei neaparat sedan, aceeasi masina, aceeasi platforma de Polo. Pentru un imprumut de 7000 euro vei plati aproximativ 700 ron pe luna. Daca spui ca salariul nu e foarte mare atunci rata poate deveni o povara. La salar mic poate ar fi bine sa te uiti la un Logan nou prin programul rabla, la 6500 euro o iei noua. Edited by Kroghy, 08 October 2017 - 17:23. |
#4
Posted 08 October 2017 - 17:49
@Kroghhy Da, știu că e pe platformă lui Polo. Rapidul nu îmi place, în plus, din ce am văzut, e și mai scump. Cu rata de 750 de lei pe lună mă descurc. Nu știu pe Marte.
@Digynykraf Mersi de sfaturi. Nu m-am urcat niciodată în vreun Seat Toledo, nici n-am condus. Plasticele nu m-ar deranja, atât timp cât nu s-apucă de trăncănit, că doar nu le pipăi toată ziua. Decât Logan nou, cu 1.0, mai deloc. PS Trolling? Sper că nu ești pus pe harță. |
#5
Posted 08 October 2017 - 17:52
MrFox, on 08 octombrie 2017 - 17:49, said:
Decât Logan nou, cu 1.0, mai deloc. Polo nu-ti place? Vrei neaparat sedan? MrFox, on 08 octombrie 2017 - 16:49, said:
Am văzut vreo câteva Dacii Logan model aniversar, 10 ani, în jur de 7000. Arată bine, au și AC automat, dar au doar 3 stele la ncap... Edited by Kroghy, 08 October 2017 - 17:56. |
#7
Posted 08 October 2017 - 18:10
Nu m-as imprumuta pentru o masina atat de mult. M-as limita la un Logan 1 facelift 1.5dci 90cp de prin 2011-2012 (sfarsit de fabricatie), fiind euro 5. Intretinerea este ieftina la ele si nu sunt problematice. Si nu dai pe el 7500e, cred ca ai sanse sa il gasesti la 4500-5000e in stare foarte buna. Nu m-as lega la cap cu un 1.2tsi, mai ales dupa cate probleme a avut.
Din cate stiu eu noile modele de Dacia au 4 stele, asa ca as zice sa mai verifici odata . Oricum daca vine un bizon cu un x5, gl, s, tir, etc ... poti sa fi si in tata seatului toledo ca nu mai ai sanse. |
#8
Posted 08 October 2017 - 18:17
Polo are portbagajul mai mic dar e mai practic. Poti sa pui bagaje pana sus si poti sa bagi lucruri voluminoase care intr-un sedan nu ai cum sa le bagi. De ex. un frigider sau un dulap sau o saltea sau un pat sau o oglinda mare. Eu am carat din toate cate putin si acum am trecut de la sedan la masini cu hayon.
Pt. concediu poti sa pui un portbagaj pe acoperis sau poti sa pui bagaje in spate. TruculMagic, on 08 octombrie 2017 - 18:10, said:
Nu m-as imprumuta pentru o masina atat de mult. Se poate face si credit auto, dar trebuie sa o cumperi noua. La un pret de 13 mii euro, dai avans de 2000 euro, finantez 11000 euro si iese o rata de aprox. 1100 ron. Acei 2000 euro daca ii iei ca nevoi personale ajungi la rata totala de 1300 ron pe luna, aproape dublu fata de calculele initiatorului asa ca recomand calculul initiatorului cu 7000 euro pt. o masina second. http://www.plr.ro/ca...ator/credit.php Edited by Kroghy, 08 October 2017 - 18:25. |
#9
Posted 08 October 2017 - 18:25
Tinanad cont ca banii ii iei din banca si vei plati pentru ei, parerea mea este ca ENORM de mult conteaza sa ai o masina fiabila si de incredere, care sa nu ceara (prea multi) bani macar in perioada cat platesti la banca. Masinile de care zici tu nu prea sunt renumite in privinta fiabilitatii. Nu stiu in ce masura gasesti un TSI pe curea in banii astia. Sau gasesti unul cu peste 100-120000 de km. Eu zic sa te uiti la ceva cu 60-70...80000 de km cel mult.
Eu m-as uita la Toyota Auris de prin 2011-2012, Focus sau Astra. Ideea e sa alegi o masina care, teoretic cel putin, ar putea sa-ti faca mai putine surprize in timp, mai ales cat ai de platit ratele. Ma gandesc ca e trist sa platesti si rata si sa si bagi bani in reparatii, mai ales cand salariul zici ca nu e asa mare. Sau, judecand la rece, poate ca cea mai sigura varianta in privinta asta, ar fi un Logan 0.9 Tce Laureate cu un rulaj de 40-50000 de km. Da, nu e asa cool ca o masina VAG. Dar sansele sa bagi bani intr-un Logan de 50000 de km sunt (mult) mai mici comparativ cu un Toledo/Rapid TSI, cu niste motoare... cam problematice. |
#10
Posted 08 October 2017 - 18:35
Kroghy, on 08 octombrie 2017 - 18:17, said:
Sunt foarte multe persoane care cumpara masina in rate si platesc mult mai mult decat vrea initiatorul. E o practica uzuala. Fiecare isi face calculele proprii, eu zic ca mai bine te imprumuti pt. o masina decat sa arunci banii pe concedii si/sau telefoane. Stai un pic, tu citesti ce ai scris ? Eu nu am vazut niciodata persoane care fac imprumut pentru concedii sau telefoane ! Daca face imprumut pentru 7500e , automat nu are bani de nu stie ce sa faca cu ei, iar sa ii bagi intr-o masina e un risc. Poti oricand sa ii pierzi, ca sunt tot felu de dorei pe drumuri. Nu merge mereu totul asa cum ne-am propus, o sa vezi ca de la plan care merge drept in sus, de multe ori, noi o luam la dreapta sau la stanga foarte mult. Cand nu ai bani , eu m-as limita la o masina de maxim 4000euro, ar fi mai suportabila si plata. Un imprumut e ok (insa nici atunci), decat atunci cand faci o investitie sigura (afacere sigura, iti cumperi o locuinta, etc). |
|
#11
Posted 08 October 2017 - 18:39
LauCalin, Auris e prea mică. Focus, nu știu ce să zic, nu prea îmi place cum arată. Aș putea trece peste asta, totuși. Astra e altă idee. Îmi place, mai mult ca Seatul. Dar, din ce am înțeles, e o mașină foarte grea. Varianta turbo de 140 de cai e foarte rară, și nu la prețul ăsta. Iar eu pe asta aș merge...
Logan am găsit și 1.5 dci. E bun dci-ul, la accelerații, consum. Nu la kilometrii pe care vreau să-i fac eu. Dar, în timp, e extrem de fiabil. Loganul pe care l-am condus până de curând, a fost... decent. Confort zero, injectoarele au început să pice, totuși se schimbă ușor supapele de retur. Am făcut asta, relativ simplu, cu un tutorial de pe net. Mașina respectivă merge fără probleme încă, și are ceva drum adunat. 100k am făcut doar eu pe ea. M-ar tenta și un 0.9 Tce. Problema e că, e absolut varză la ncap: https://www.euroncap.../logan-mcv/7865 comparat cu: https://www.euroncap...at/toledo/10947 57% vs 94% Adult occupant safety Nu mă interesează să fiu cool că am VAG. Vreau o mașină decentă, cu demaraj suficient, climatronic și protecție bună! |
#12
Posted 08 October 2017 - 18:47
http://buhnici.ro/vi...tism-vandalism/
Fix aceeasi tabla o are si toledo , ca si skoda rapid, e aceeasi masina. Uita-te cat de bine realizate sunt ascutitorile astea din 2017, in special cele low-cost fata de o masina veche solida. |
#13
Posted 08 October 2017 - 18:54
Ideea e sa gandesti cat mai rational. Nu ai buget de pretentii prea mari. Nu mi-o lua in nume de rau... asta e realitatea si nu e o rusine. De pretentii gen aia e urata, aia e grea, aia e mai cu mot, vorbim de la un buget dublu si atunci e relativa si treaba asta. Ca la 15000 de euro, nu te uiti la Toledo, ci la A4, Seria 3... si sunt si alea de cautat cu grija.
Ti-am zis, parerea mea e sa gandesti obiectiv. Tu ai nevoie de o masina cat mai noua (sau relativ noua), cat mai putin rulata, cu dotari de bun simt si cat maj ieftin si usor de intretinut. Pentru ca nu ai de platit doar intretinerea masinii, ci si rata la banca. Ar fi trist sa cumperi o masina si apoi sa-ti "tragi de la gura" pentru reparatii. Sau sa amani o revizie anuala, din lipsa de bani. Ma rog. Faci cum vrei tu. Eu am spus cum as face eu. |
#14
Posted 08 October 2017 - 19:04
TruculMagic, on 08 octombrie 2017 - 18:47, said:
http://buhnici.ro/vi...tism-vandalism/ Fix aceeasi tabla o are si toledo , ca si skoda rapid, e aceeasi masina. Uita-te cat de bine realizate sunt ascutitorile astea din 2017, in special cele low-cost fata de o masina veche solida. Luăm Lowgun, atunci: https://www.autovit....n-ID7GnuX8.html |
#15
Posted 08 October 2017 - 19:13
Eu as prefera sa o iau noua, prin programul rabla era 6500 euro, cu dotari mai putine dar masina din anunt se apropie de 4 ani si la 45 mii km bucsele de la Logan incep sa simta uzura.
Si apoi o sa intorci capul de fiecare data cand o sa vezi un Toledo la semafor. Eu zic sa-ti cumperi masina care iti place. |
|
#16
Posted 08 October 2017 - 19:20
ia Seat Toledo, are userul 41ex cu motorul 1,4 16v si e ff multumit
|
#17
Posted 08 October 2017 - 19:22
Pe bune? Pe tine niste bucse te fac sa renunti la o masina? A, scuza-ma! Cand ai bagat mii de euro intr-un A4 cu 200000 de km, da, o bucsaraie e un motiv serios sa renunti la o masina.
Si poate ca intorci capul dupa un Toledo la semafor. Dar cand ai masina la care ani de zile vei schimba ulei, filtre, o curea, niste becuri... si o buscsaraie, poate e un motiv serios sa zambesti, sa te feliciti ca ai stat potol si sa mergi mai departe. Vorbim de o masina, un fier. Nu de un membru al familiei. Daca tu pui egal... E treaba ta. Edited by LauCalin, 08 October 2017 - 19:28. |
#18
Posted 08 October 2017 - 19:26
Extraordinar, 4 ani si 45k km, se duc bucsele, sa nu cumperi )))))))
Am schimbat la un Logan ambele bucse de la bara stabilizatoare, un capat de bara si cu tot cu manopera au fost aproximativ 200lei (+/- 20lei) (si am pus lemforder) , cu 300lei faci loganul la suspensii pe fata ca nou. Cu programul rabla la +7000euro ar trebui sa iei una cat de cat ok, e noua, euro 6, iar la anul stai linistit ca orice taxa de poluare ar pune astia sa o platim anual, o sa platesti foarte putin. Poate te-ai incadra la un 0.9tce. LauCalin, on 08 octombrie 2017 - 19:22, said:
Pe bune? Pentru tine niste bucse te fac sa renunti la o masina? A, scuza-ma! Cand ai bagat mii de euro intr-un A4 cu 200000 de km, da, o bucsaraie e un motiv serios sa renunti la o masina. Are sechele, ca la multilink bagi 500euro doar pe bratele de pe fata nu 50euro ca la logan. Edited by TruculMagic, 08 October 2017 - 19:26. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users