Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila
 Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K
 Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...
 

utilizare GPU

- - - - -
  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1
Daniel2222

Daniel2222

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 196
  • Înscris: 21.07.2015
Intr-o aplicatie android, intr-un joc, cine hotaraste ce unitate proceseaza grafica? Gpu vs Cpu...

De exemplu un joc ruleaza f bine pe un dispozitiv mai vechi, cu un procesor mai slab, 1 giga ram si o rezolutie hd (Allview V1Viper) decat pe un dispozitiv teorietic mai puternic, 3 giga ram, dar cu o rezolutie mult mai mare, 2k, unde  merge cat se poate de prost: lg g3.

Singura explicatie pe care o gasesc este rezolutia. Una e sa rulezi in hd si alta e in 2k.
Ce observ in Android Studio, in Logcat, este faptul ca jocul foloseste doar procesorul, cpu 20 - 40% utiizat, dar la gpu... nimic.

De asta vroiam sa intreb, pe cei cu mai multa experienta, exista instructiuni pentru rularea graficii de catre gpu in loc de cpu? Sau asta nu decide programatorul ci sistemul de operare?
As vrea sa vad daca reusesc sa-i pasez gpu-ului grafica si in felul acesta sa mearga bine si pe telefoanele cu rezolutie mare.
Se poate face asta sau se folosesc alte solutii precum texturi de dimensiuni diferite  pentru rezolutii diferite? As vrea sa evit aceasta metoda cu texturi de dimensiuni diferite.
Multumesc.

Edited by Daniel2222, 12 March 2017 - 00:21.


#2
Hider141

Hider141

    trolling here since 2008

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,867
  • Înscris: 06.01.2008
Pai fix GPU-ul se ocupa de grafica si in jocuri.
Dar din cauza rezolutiei prea mari pentru chipsetul cu care e dotat G3 sau din cauza optimizarii proaste apare problema de care te lovesti.

#3
edy_3dz

edy_3dz

    Rau sau bun

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,241
  • Înscris: 30.08.2008
Da, exista instructiuni pentru rularea graficii de catre GPU. Vezi software vs hardware rendering. Pentru randare hardware se foloseste OpenGL, si mai nou Vulkan.
In ce ai facut jocul?

#4
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,239
  • Înscris: 24.02.2007
Cum e gandita grafica jocului? Ai imagini in memorie pe care le muti de colo-colo, sau desenezi la greu elemente pe ecran?

Daca desenezi la greu, solutia ar fi sa folosesti OpenGL (sau vreun urmas) ca API. Daca doar desenezi imagini existente la diverse pozitii, fara sa aplici efecte gen blending intre ele, ramai la CPU, dar optimizeaza codul cat poti (reduci numarul de desenari, nu faci apeluri gen getPixel pentru milioane de pixeli, etc).

#5
Daniel2222

Daniel2222

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 196
  • Înscris: 21.07.2015

View Postedy_3dz, on 12 martie 2017 - 00:56, said:

Da, exista instructiuni pentru rularea graficii de catre GPU. Vezi software vs hardware rendering. Pentru randare hardware se foloseste OpenGL, si mai nou Vulkan.
In ce ai facut jocul?

jocul este facut in lib gdx, cu Ashley engine si box2d

View Postdani.user, on 12 martie 2017 - 10:47, said:

Cum e gandita grafica jocului? Ai imagini in memorie pe care le muti de colo-colo, sau desenezi la greu elemente pe ecran?

Daca desenezi la greu, solutia ar fi sa folosesti OpenGL (sau vreun urmas) ca API. Daca doar desenezi imagini existente la diverse pozitii, fara sa aplici efecte gen blending intre ele, ramai la CPU, dar optimizeaza codul cat poti (reduci numarul de desenari, nu faci apeluri gen getPixel pentru milioane de pixeli, etc).

Desenez imagini existente la diferite pozitii. O sa vad ce reusesc sa optimizez. Multumesc

#6
Daniel2222

Daniel2222

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 196
  • Înscris: 21.07.2015
Am mai descoperit ceva. Are probleme mari cand apar particulele.

Am facut un lvl nou, de test si am pus entitate cu entitate si element cu element si am testat pe fiecare in parte.
Cand pun acele baterii albastre care sunt inconjurate de particule ( acele puncte galbene) totul o ia razna, fie ca le pun o logica in joc fie ca le folosesc doar ca simple imagini.

Are cineva vreo sugestie cum sa rezolv aceasta problema?

Attached Files


Edited by Daniel2222, 12 March 2017 - 22:51.


#7
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,239
  • Înscris: 24.02.2007
Profilerul ce indica?

#8
Daniel2222

Daniel2222

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 196
  • Înscris: 21.07.2015
Nu stiu ce este profilerul. O sa caut pe net sa vad ce este si dupa o sa-ti raspund si la intrebare. Momentan nu stiu ce e si cum se foloseste.

///edit:
cred ca la asta te referi:

Attached Files


Edited by Daniel2222, 12 March 2017 - 23:21.


#9
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,239
  • Înscris: 24.02.2007
Nu chiar, profilerul iti arata exact pe cod ce dureaza mai mult.

#10
Daniel2222

Daniel2222

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 196
  • Înscris: 21.07.2015
si inca ceva

graphics state
Spoiler

memory
Spoiler

View Postdani.user, on 12 martie 2017 - 23:25, said:

Nu chiar, profilerul iti arata exact pe cod ce dureaza mai mult.

de unde-l activez sau unde-l gasesc?
asta afisa debugerul daca nu gresesc... la debuger te referi?

Edited by Daniel2222, 12 March 2017 - 23:41.


#11
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,239
  • Înscris: 24.02.2007
Cel din NetBeans arata cam asa: https://profiler.net...thods_index.png

Nu-s la curent cu ce profilere exista pentru Android.

#12
Daniel2222

Daniel2222

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 196
  • Înscris: 21.07.2015
ok, caut eu in continuare ceva similar si pentru Android Studio.
multumesc frumos pentru ajutor

Edited by Daniel2222, 13 March 2017 - 21:55.


#13
edy_3dz

edy_3dz

    Rau sau bun

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,241
  • Înscris: 30.08.2008
Pentru GPU asta cred ca ar fi: http://tools.android...cs/gpu-profiler
Si pentru CPU: https://developer.an...ethodtrace.html

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate