Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Asus Zenfone 5 (A500KL)

Age of Conan

Banda neagra - Problema Firefox i...

Cum ii pot afla valoarea?
 MTV Live HD

Voua va merge pagina asta?

X552L - merge greu

RED4ALL
 PEDOFILUL Mihnea Columbeanu

lipsa sunet A7N8X-E pe XP

Modificare proiect de rezistenta ...

Mergem la vot sau nu?
 Toți preoții ortodoc...

Ce parere aveti despre suplimente...

Idei investitie

Problema Nas Zyxel 320
 

Forumul Softpedia folosește "cookies" pentru a oferi utilizatorilor o experiență completă. Vezi detalii sau închide mesaj (x)

UE vrea să interzică mașinile Diesel !

  • Please log in to reply
41 replies to this topic

#37
valitudor

valitudor

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,220
  • Înscris: 18.10.2003
  • ID membru: 7,359

View Postandreic, on 23 octombrie 2014 - 14:58, said:

Mai putin fumul si particulele Posted Image Nu e o prostie iar stirea nu e de incredere.

Un diesel modern, EURO 5 sau 6, adica cu filtru de particule, elimina in atmosfera de mii sau chiar de milioane de ori mai putine particule decat un benzinar cu injectie directa modern. Elimina mai putine particule chiar si decat un benzinar aspirat, considerat pana recent cel mai eco friendly

Cateva teste facute in SUA de catre EPA (Agentia de Mediu) in ultimii 4 ani:


1. FTP-75 (Federal Test Procedure) - used for emission certification and fuel economy testing of light-duty vehicles in the United States.
Se iau cateva sample-uri din esapament, se dilueaza cu aer si se trec printr-un filtru special. Se repeta procesul de mai multe ori. Iata cum arata rezultatul:

Posted Image

Unde fiecare reprezinta:
- bag 1 - Cold start transient phase (ambient temperature 20-30°C), 0-505 s,
- bag 2 - Stabilized phase, 506-1372 s,
- bag 3 - Hot soak (min 540 s, max 660 s),

LEV = standard american de poluare, echivalent EURO 5, desi E5 este de doua ori mai restrictiv in ceea ce priveste particulele
PFI = port fuel injection = motor clasic cu injectie indirecta (benzina)
GDI = gasoline direct injection = injectie directa benzina
Conluzia testului - dieslul cu DPF este cel mai curat, filtrul este imaculat

2. O comparatie intre emisiile de particule ale principalelor tipuri de motoare

Attached File  PM.png   98.12K   8 downloads

Dieslurile cu filtru elimina in atmosfera de mii pana la milioane de ori mai putine particule decat benzinarele cu injectie directa. De asemenea, masa particulelor eliminate este negljabila. Este evident ca dieslurile cu DFP sunt cele mai curate dpdv al emisiilor de particule

Pentru cine nu intelege l engleza, motoarele sunt in ordinea urm
diesel fara DPF
diesel cu DPF
benzinar clasic, cu injectie indirecta
benzinar cu injectie indirecta supraalimentat (cu turbina/compresor)
benzinar supralimentat folosind E85 (etanol 85%, 15% benzina)
benzinar cu injectie directa omogena (de exemplu motoarele TSI de la VW)
benzinar cu injectie directa stratificata (motoarele FSI de la VW)


In plus, am mai spus AICI ca un raport al Comisiei Economice pentru Europa al Natiunilor Unite spune ca transporturile rutiere cu motoare diesel nu produc decat 15% din poluare cu particule din Europa. Accentuez, doar 15%. In SUA procentul este de doar 3%.

Tam-tamul asta are la mijloc doar interese economice, nicidecum legate de mediu

#38
djl

djl

    scund nenorocit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 31,465
  • Înscris: 13.06.2004
  • ID membru: 18,263
  • Locație: București
De parcă ar singura chestie din motive economice. Ne bagă tot felul de chestii pe gât, în loc să ne ajute să devenim mai buni. Şi când îţi bagă cineva ceva pe gât, parcă îţi vine să fii Gică Contra.
Totuşi, prin ţările mai civilizate se reduce poluare cu ajutorul dezvoltării transportului în comun. Şi prin Americi au început să facă asta. În România însă...

Edited by djl, Yesterday, 17:34.


#39
kodiak

kodiak

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,144
  • Înscris: 15.01.2007
  • ID membru: 127,897
  • Locație: În grădină la moș Niță
Posted Image Posted Image Posted Image

Deci din Libertatea si-au luat cei de la Capital stirea fara nici un continut !

http://www.capital.r...ele-diesel.html

#40
silverflower

silverflower

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,200
  • Înscris: 04.05.2008
  • ID membru: 322,229
  • Locație: Iasi

View PostAdm, on 23 octombrie 2014 - 15:09, said:

Vor sa descurajeze diesel?
Sa scada cu 25% pretul benzinei!

- Eh, parcă nu i-am cunoaşte, mai degrabă vor creşte cu 25% preţul motorinei.

#41
undesignus

undesignus

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,753
  • Înscris: 28.06.2006
  • ID membru: 84,096

View Postvalitudor, on 23 octombrie 2014 - 17:08, said:


Dieslurile cu filtru elimina in atmosfera de mii pana la milioane de ori mai putine particule decat benzinarele cu injectie directa. De asemenea, masa particulelor eliminate este negljabila. Este evident ca dieslurile cu DFP sunt cele mai curate dpdv al emisiilor de particule

Pentru cine nu intelege l engleza, motoarele sunt in ordinea urm
diesel fara DPF
diesel cu DPF
benzinar clasic, cu injectie indirecta
benzinar cu injectie indirecta supraalimentat (cu turbina/compresor)
benzinar supralimentat folosind E85 (etanol 85%, 15% benzina)
benzinar cu injectie directa omogena (de exemplu motoarele TSI de la VW)
benzinar cu injectie directa stratificata (motoarele FSI de la VW)


In plus, am mai spus AICI ca un raport al Comisiei Economice pentru Europa al Natiunilor Unite spune ca transporturile rutiere cu motoare diesel nu produc decat 15% din poluare cu particule din Europa. Accentuez, doar 15%. In SUA procentul este de doar 3%.

Tam-tamul asta are la mijloc doar interese economice, nicidecum legate de mediu

Citeva observatii:
- in US filtrele diesel functioneaza pe baza de uree, pe cind in UE functioneaza pe baza de motorina injectata in filtru, un soi de post-combustie. Nu intru acum in detalii tehnice. Nu e de vina UE in mod direct pentru asta, ci birocratia care permite smecherii de felul asta, exploatate imediat de producatorii auto. In vreme ce filtrele pe baza de uree sint intradevar eficiente, filtrele de particule europene nu fac altceva decit sa mai arda ceva motorina pentru a reduce poluarea! Ceva de genul "mai poluam un pic, ca sa poluam mai putin"
- dupa ce la inceputul anilor 2000, motoarele diesel erau foarte incurajate (inclusiv dpv fiscal), treptat birocratii UE, in ipocrizia lor, intorc macazul si lovesc acum in motoarele diesel, pentru ca intre timp s-a creat o masa de manevra suficient de mare
- marea si adevarata poluare vine de la marile vapoare (alea de fac plinul cu citeva milioane de dolari/euro - fara acize) si pe care nu le intreaba nimeni nimic, probabil pentru ca se supara baietii si le baga in revizie tehnica pentru citeva luni si dupa aia or sa tipe multi. Era pe aici un articol mai demult care spunea ca primele 11 vapoare polueaza cit tot restul parcului auto, deci da, ipocrizie maxima.
- intradevar sint la mijloc interese economice si inca mari, sunt curios care e jocul din spatele ineptiei asteia

PS: e ceva in neregula in topul tau, daca spui ca diesel cu DPF e cel mai clean ;)

#42
valitudor

valitudor

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,220
  • Înscris: 18.10.2003
  • ID membru: 7,359
Iti raspund la liniute, in ordinea lor:

1. Esti intr-o mare confuzie. Cu uree (AdBlue) functioneaza catalizatorul pentru reducerea noxelor, filtrele de particule (DPF) functioneaza prin postinjectie. Sunt identice atat in Europa cat si in SUA.
2. De acord. Asta spun si eu.
3. Nu sunt de acord. Aici scrie clar cine este cel mai mare poluant.
4. Din nou sunt de acord.

Topul nu este am meu, ci al unor institutii "oficiale". A mea etse doar observatia cum ca eu, la 200.000 km, am teava de esapament mai curata pe interior decat orice benzinar

Reclamă

Bun venit pe Forumul Softpedia!

3 user(s) are reading this topic

3 members, 0 guests, 0 anonymous users

dexterash, mesterX, dasca