Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila
 Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K
 Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...
 

Inceput de PFA

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
huliganul

huliganul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 337
  • Înscris: 18.05.2006
Salut,

Tocmai mi-am deschis un PFA in domeniu IT ( web, aplicatii mobile... ). Vinerea trecuta am ridicat ultimile documente de la ONRC ( am primit inregistrarea, cui... tot ). Prea multe detalii despre ce urmeza nu am reusit sa aflu de la ei asa ca apelez la voi.

Va rog sa ma lamuriti in urmatoarele aspecte:

1. Este musai nevoie de stampila ? Cineva aici pe forum intr-un alt topic spunea ca nu e obligatoriu sa si stampilez factura.
2. Chiar am nevoie de un cont bancar ? Eu prestez servicii catre o firma si incasez cash, nimic prin banca.  Am un cont/card personal la ING. Daca este musai il pot folosi direct sau trebuie sa trec cumva contul bancar pe pfa ?
3. Din cate am inteles trebuie sa merg sa fac un contract cu CAS !? Alte contracte trebuie sa fac? Doar cu cine trebuie sa fac va rog sa-mi spuneti si ce termen am.
4. Imi trebuie facturier/chitantier? Prima factura am facuto printr-un serviciu online de facturare( nu stiu daca am voie sa spun aici ). O sa fac maxim o factura-doua pe luna.
5. Pot deduce mancarea/intretinerea/telefonul mobil/internetul/lumina/ de acasa ( este folosita ca punct de lucru pt pfa ) fara ca toatea astea sa fie trecute pe pfa?
6. Daca cumpar de la chiosc/magazin : suc,mancare...etc  sau de la restaurant trebuie facut de fiecare data factura pe pfa ? Pot deduce aceste cheltuieli doar pe baza bonului de casa? Bonurile de benzina trebuie musai sa aibe CUI-ul  ca sa poate fi deduse?
7. Daca puteti va rog sa-mi dati o lista de cheltuieli pe care le-as putea deduce pe pfa.
8. De curand am achizitionat o masina ( inainte de a face pfa-ul ). Exista vreo posibilitatea de a reface factura pe pfa astfel incat sa intre la cheltuieli ? Pot sa mi-o vand mie ( pfa ) ? Aici m-ar interesa deoarece platesc RCA si CASCO ( avand pana in 30 de ani platesc si destul de mult in comparatie cu o persoana mai in varsta ). Cu masina trecuta pe pfa pot deduce revizile, cauciucurile de iarna .. etc ?

Va multumesc frumos si astept raspunsurile ori indrumarile voastre,
O zi placuta

#2
americanuobamix

americanuobamix

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 701
  • Înscris: 05.08.2014

 huliganul, on 01 septembrie 2014 - 17:38, said:

Salut,

Va rog sa ma lamuriti in urmatoarele aspecte:

1. Este musai nevoie de stampila ? Cineva aici pe forum intr-un alt topic spunea ca nu e obligatoriu sa si stampilez factura.
Da, altfel cum te identifici?
2. Chiar am nevoie de un cont bancar ? Eu prestez servicii catre o firma si incasez cash, nimic prin banca.  Am un cont/card personal la ING. Daca este musai il pot folosi direct sau trebuie sa trec cumva contul bancar pe pfa ?
Da! In primul rand ca pari serios, in al 2 rand ca unii vor vrea sa-ti plateasca prin banca!
3. Din cate am inteles trebuie sa merg sa fac un contract cu CAS !? Alte contracte trebuie sa fac? Doar cu cine trebuie sa fac va rog sa-mi spuneti si ce termen am.
Aici nu stiu! Posted Image
4. Imi trebuie facturier/chitantier? Prima factura am facuto printr-un serviciu online de facturare( nu stiu daca am voie sa spun aici ). O sa fac maxim o factura-doua pe luna.
Da. pentru plata in cash!
5. Pot deduce mancarea/intretinerea/telefonul mobil/internetul/lumina/ de acasa ( este folosita ca punct de lucru pt pfa ) fara ca toatea astea sa fie trecute pe pfa?
Cred ca doar telefonul si internetul! Nu stiu cu trecerea aia pe PFa. Oricum cred ca trebuie sa ai comodat pe locuinta!
6. Daca cumpar de la chiosc/magazin : suc,mancare...etc  sau de la restaurant trebuie facut de fiecare data factura pe pfa ? Pot deduce aceste cheltuieli doar pe baza bonului de casa? Bonurile de benzina trebuie musai sa aibe CUI-ul  ca sa poate fi deduse?
Da! altfel cum dovedesti ca sunt pentru PFA?
7. Daca puteti va rog sa-mi dati o lista de cheltuieli pe care le-as putea deduce pe pfa.
Doar ce tine de activitatea din CAEN!
8. De curand am achizitionat o masina ( inainte de a face pfa-ul ). Exista vreo posibilitatea de a reface factura pe pfa astfel incat sa intre la cheltuieli ? Pot sa mi-o vand mie ( pfa ) ? Aici m-ar interesa deoarece platesc RCA si CASCO ( avand pana in 30 de ani platesc si destul de mult in comparatie cu o persoana mai in varsta ). Cu masina trecuta pe pfa pot deduce revizile, cauciucurile de iarna .. etc ?
Mai bine faci comodat pe masina!

Nu lua 100% de bun ce am zis eu, poate am gresit pe undeva

Edited by americanuobamix, 01 September 2014 - 18:01.


#3
potae

potae

    Sorosist frumos si liber

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,429
  • Înscris: 20.08.2013
1. Da frate, normal... auzi cum fara stampila?
2. E de prefarat, e mai usor sa justifici activitatea. Cel mai bine e sa iti deschizi cont de persoana juridica la ING. Sa il folosesti pe ala personal e cam aiurea sa iti vada inspectoru' fiscal ca ti-ai luat chiloti sau mai stiu eu ce chestie care n-are legatura cu activitatea de pfa.
3. Daca esti angajat nu mai trebuie
4. Pai si fara stampila si fara facturier? :w00t: cum justifici activitatea?
5. nu, contractul trebuie sa fie facut pe pfa.
6. nu. e o situatie penibila sa te rogi de inspectoru' fiscal sa treaca cu vederea faptu' ca ti-ai luat grisine pe pfa :|. Multi stramba din nas si la facutra de net, telefon asa ca...
7. doar cheltuieli care au legatura cu activitatea. Poti trece un iPhone pe motiv de dezvoltare aplicatie iOS insa nu prea merge sa bagi pe cheltuiala aparat de tuns...
8. nu, nu prea poti deduce reviziile si cauciucurile de iarna pentru ca mersul cu masina nu prea contribuie in mod direct la realizarea veniturilor. Sau nush, daca tu reusesti sa-i convingi ca da...

Sfatul meu: nu te intinde aiurea si fa doar cheltuieli plauzibile. Oricum in ochii alora esti vinovat pana la proba contrarie :rolleyes:

#4
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,604
  • Înscris: 30.07.2003
1. Nu e obligatoriu. Da' banca iti va cere.
2. Nu. Insa facturile peste 5000 lei vor trebui obligatoriu achitate/incasate prin banca, pe cont de PFA.
3. Ai conditiile si exceptiile aici: https://static.anaf....014.htm#a296e22
4. Poti tipari documentele si la imprimanta.
x. Cheltuielile aici: https://static.anaf....m#_Toc304299718

Edited by neagu_laurentiu, 01 September 2014 - 18:45.


#5
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,736
  • Înscris: 06.10.2012
1. In general e nevoie de stampila, costul ei incepe de la 38 lei, mai bine fa-ti, nu stii niciodata la ce ai nevoie.
2. Contul bancar de PFA e separat de cel de pers. fizica si da, in general trebuie. Daca iei banii cash, atunci, nu trebuie.
3. Trebuie sa declari firma la ANAF in 15 zile lucratoare, acolo iti va spune de CAS, CASMB, plata impozitului pe venit etc.
4. Nici eu n-am chitantier, facturez online pe siteul ala cu gheata. Posted Image
5. Daca ai contract de comodat pe casa si masina, poti deduce destule chestii, atentie nu toate 100%, mare parte 50%.
6. Anumite magazine fac factura pe PFA, altele nu, insa mancarea si cafeaua, bautura intra la cheltuieli de protocol 2%, insa trebuie sa demonstrezi ca alea au fost consumate in scop de PFA, nu ca asa ai avut tu chef.
7. Lista de chetuileli nu-ti da nimeni, intreaba un contabil cel mai bine, pt fiecare tip de PFA/CAEN e altfel.
8. Fuse, fuse si se duse. Nu poti sa faci factura pe un bun deja achizionat, poti insa daca ai comodat pe masina sa iti deduci 50 % benzina si alte cheltuieli (cauciucuri, asigurari, piese) si din rate. Iar la fel, intreaba un contabil pt mai multe detalii (cca 200 lei/luna costa unul sau macar 1-2 consultatii la nevoie).

#6
huliganul

huliganul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 337
  • Înscris: 18.05.2006
Multumesc frumos de raspunsuri.

@Diana
1. Am contract de comodat pe apartament. Mi-a fost cerut la infiintarea pfa. Inteleg ca pot deduce in cazul casei 50% din toate cheltuielile fara sa fie trecute pe pfa , corect? Fara sa am contractu de electricitate pe pfa sau gazul.
2. In cazul masinii urmeaza sa fac contract de comodat intre proprietar ( prietena mea ) si mine (pfa). De unde pot lua un contract de comodat ptmasina? Trebuie inregistrat pe undeva ? Cum se procedeaza? Pe un forum de contabilitate am citit aseara ca in cazul comodatului pe masina cheltuielile se impart 50-50 ( 50%pfa si 50% proprietarul). Doar ca in cazul proprietarului am aflat ca i se aplica impozit (16% ?!) pe cei 50% platiti de pfa (din cauza ca ar fi un profit pt proprietar,ceva de genul), este adevarat? Din cele spuse de tine pot deduce si RCA-ul si CASCO. Pe alte siteuri am citit ca aceste 2 cheltuieli nu se pot deduce.
3. Ca pfa programator pot fi scutit de impozit. Am auzit de o lege data pt cei din domeniu IT care sunt scutiti. Este adevarat si in cazul pfa? Cum se procedeaza?
4. Daca as alege sa fiu impozitat la norma de venit. Calculul se face : norma*12 luni * 16% ? In cazul celorlalte dari catre stat o sa ma interesez la ANAF si daca am neclaritati o sa revin

Multumesc inca odata,
O zi placuta

#7
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,604
  • Înscris: 30.07.2003

 huliganul, on 02 septembrie 2014 - 09:33, said:

1. Am contract de comodat pe apartament. Mi-a fost cerut la infiintarea pfa. Inteleg ca pot deduce in cazul casei 50% din toate cheltuielile fara sa fie trecute pe pfa , corect? Fara sa am contractu de electricitate pe pfa sau gazul.
Cota parte din cat ai suprafata.

 huliganul, on 02 septembrie 2014 - 09:33, said:

3. Ca pfa programator pot fi scutit de impozit. Am auzit de o lege data pt cei din domeniu IT care sunt scutiti. Este adevarat si in cazul pfa? Cum se procedeaza?
Sunt doar angajatii persoanelor juridice (tu nu esti) si in anumite conditii asa ca nu are rost sa intru in detalii.

 huliganul, on 02 septembrie 2014 - 09:33, said:

4. Daca as alege sa fiu impozitat la norma de venit. Calculul se face : norma*12 luni * 16% ? In cazul celorlalte dari catre stat o sa ma interesez la ANAF si daca am neclaritati o sa revin
La norma trebuie sa ai CAEN 6202 / 6203. Se ia anual (la care imparti la 4 ca plata o faci pe trimestru) 16% din valoarea normei, la fel 5.5% sanatate iar la pensii 31.3% din suma contractata (nu norma), minim de plata 252 lei / luna daca nu intri la exceptii.

Edited by neagu_laurentiu, 02 September 2014 - 13:52.


#8
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,736
  • Înscris: 06.10.2012
1. Utilitatile trebuie sa fie pe acel apartament, dar si pe numele proprietarului respectiv. Daca de ex Enel vine pe numele altcuiva, nu se deduce.
50 % din cheltuieli, da, atata timp cat exista contract de comodat pe casa aia.
Daca ai contract de comodat pe toata casa si dovedesti (nu stiu cum) ca nu locuieste nimeni acolo, exceptand PFA-ul, poti 100%.

PS: sa ma corecteze careva daca gresesc, Laur, in special. :)


2. Contract de comodat auto iei de pe Google.
Nu se inregistreaza nicaieri.
Eu stiam ca se deduc si acele cheltuieli de asigurare pt ca masina este folosita pt PFA practic. Teoretic, treaba ta daca nu afla nimeni.
Trebuie specificat in contractul de comodat ca toate cheltuielile masinii, casco, piese, prostii, revin in sarcina comodatarului.
Asa zice contabilul care se ocupa de PFA-ul meu.

#9
huliganul

huliganul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 337
  • Înscris: 18.05.2006
Mulțumesc.
Revin cu o noua intrebare : dacă aleg sa fiu impozitat la norma de venit, se cumulează normele de venit la toate codurile caen alese? Sau se ia în considerare doar codul caen principal?

Pe certificatul de înregistrare am : Activitatea principala 6311(doar un cod)

Când am depus actele am trecut 4 coduri 6311(pricipala),6209,6203,6201...care apar pe o alta foaie primita de la onrc cu titlu "rezoluție nr/data"

#10
hori21

hori21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 561
  • Înscris: 18.05.2009

 huliganul, on 05 septembrie 2014 - 22:56, said:

Mulțumesc.
Revin cu o noua intrebare : dacă aleg sa fiu impozitat la norma de venit, se cumulează normele de venit la toate codurile caen alese? Sau se ia în considerare doar codul caen principal?
daca s-ar cumula ,ar da toti faliment

#11
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,604
  • Înscris: 30.07.2003

Codul fiscal said:

ART. 49 Stabilirea venitului net anual pe baza normelor de venit
(5) Dacă un contribuabil desfăşoară două sau mai multe activităţi care generează venituri comerciale, venitul net din aceste activităţi se stabileşte prin însumarea nivelului normelor de venit corespunzătoare fiecărei activităţi.

Acum activitatile sunt de multe ori grupate: https://static.anaf...._venit_2014.htm
dar acolo unde ai CAEN din doua grupuri se vor aduna.

 huliganul, on 05 septembrie 2014 - 22:56, said:

Pe certificatul de înregistrare am : Activitatea principala 6311(doar un cod)
Când am depus actele am trecut 4 coduri 6311(pricipala),6209,6203,6201...care apar pe o alta foaie primita de la onrc cu titlu "rezoluție nr/data"
Nu poti aplica norma de venit, ai amestecat CAEN-uri ce intra la norma cu altele ce nu sunt:

Codul fiscal said:

ART. 49 Stabilirea venitului net anual pe baza normelor de venit
(6) În cazul în care un contribuabil desfăşoară o activitate desemnată conform alin.(2) şi o altă activitate independentă, venitul net anual se determină pe baza contabilităţii în partidă simplă, conform art. 48.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate