Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila
 Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K
 Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...
 

Opel Zafira A

- - - - -
  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1
alexandruovi

alexandruovi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 566
  • Înscris: 14.09.2008
Sunt si eu posesorul unui Opel Zafira A  din 2001 motor 18-16 v ,am cumparato acuma un an si acuma m-am hotarat sa fac un jurnal .
primul lucru cand am cumparato -distributia, ulei Gm 10w40, filtre Mahle, discuri si placute spate TRW, erau ovalizate si la franare bateau, un pivot  si un capat de bara.
pe parcurs au mai aparut - debitmetru Huco si doua sonde lambda  Bosch universale , in primavara am schimbat si radiatorul de clima cel vechi find spart,
Ultima problema rezolvata a fost conductele de frana , au fost foarte ruginite si le-am inlocuit.( boala grea la opel conductele astea)
plusuri- incapatoare , confortabila la drum lung , 7 locuri , piese de schimb ieftine.
minusuri - consum un pic cam mare in oras

#2
silvio_ro

silvio_ro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 245
  • Înscris: 29.03.2009
Hai salut. Eu as fi scris asa:

"Salutare tuturor, sunt membru softpedia din 2008 si in sfarsit am decis sa fac un jurnal de bord la autoturismul din dotare!

Recunosc ca sunt mandrul posesor al unui Opel Zafira (A), fabricatie 2001, 1.8l - 16V.
Am masina de un an, deci cred ca pot spune una alta despre acest model.

Cand am cumparat-o i-am schimbat distributia, uleiul, filtrele, discurile si placutele. Am pus ulei GM 10W40, filtre de la Mahle, discurile si placutele de la TRW. Astea din urma erau ovalizate si se simtea la franare. Am mai schimbat un pivot si un capat de bara.
Intre timp au mai aparut si alte mici defectiuni, am schimbat debitmetrul (Huco) si doua sonde lambda (Bosch). In primavara am reusit sa schimb si radiatorul de la clima, cel vechi fiind spart.

Ce imi place la aceasta masina: este incapatoare, confortabila la drum lung, are 7 locuri iar piesele de schimb nu costa o avere.
Ce imi displace este faptul ca in oras consuma un pic cam mult pentru gusturile mele."

Am incheiat citatul.
Daca tot vrei sa faci ceva util celorlalti cititori ai acestui forum, fa-o macar cum trebuie!!!!!

#3
Silent_Runner

Silent_Runner

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,633
  • Înscris: 29.05.2004
Alex, lasa stilistii sa-si faca mendrele si spune-ne cati kilometri are Zafira ta.

#4
alexandruovi

alexandruovi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 566
  • Înscris: 14.09.2008
Am luato cu 186500 km si acuma am 192500 km

Edited by alexandruovi, 28 August 2014 - 15:31.


#5
Silent_Runner

Silent_Runner

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,633
  • Înscris: 29.05.2004
As vrea sa-mi iau si eu o Zafira, dar dupa schimbarea facuta in 2006. Oscilez intre o Zafira pe gaz (din fabrica)
si Touran diesel..

#6
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Si legatura cu jurnalul de bord al omului este?!...

Mestere, sa te bucuri de masinuta! Ce echipare este, ce dotari are, cum se comporta la drum lung, daca e stabila in curbe- de astea nu ne zici? :D
Hai, baga mai multe detalii.

#7
alexandruovi

alexandruovi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 566
  • Înscris: 14.09.2008
Sa revin si eu cu niste detali,  initial am vrut sa iau o Zafira cu motor de 1,6 dar seful meu a recomandat unul de 1,8 .
Cel de 16 se stie ca mananca ulei si la greutatea masini nu era nici o afacere legata de consumul de benzina, inca din contra

   Revenind la Zafira mea , fabricata in 2001  cu motor de 18-16v 125 CP  , 4 geamuri electrice , oglinzi electrice incalzite, aer conditionat, euro 4 ,genti de aluminiu( ce bine sa ai neamuri la vulcanizare).  culoare argintiu 151 Mirage.
   Referitor la tinuta de drum situatia sta cam asa,  la drum lung se preteza de minune find o masina un pic mai lunga chiar si pt pasageri din spate, ce e bine pt pasageri e pozitia genunchilor pt ca nu stai cu ei adunati, in fata e si mai bine avand o pozitie inalta la  volan.
   In curbe trebuie avut grija sa fie luate cu o viteza rezonabila find o masina inalta sa nu se forteze limitele, totusi e o masina de familie nu de concurs.

   " de facut"- in primavara un vopsit pt ca sunt ceva puncte de rugina si cateva lovituri, ma gandesc sa o fac toata intro culoare( bandouri , manere si barile de protectie)vom mai vedea
Off topic , nu sunt un Eminesc...Eminesti sunt pe topicul literatura...

Edited by alexandruovi, 29 August 2014 - 07:49.


#8
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010
Eu am tot o Zafira fabricată în 2002,dar am motorizarea diesel de 2000 cmc Y20DTH și pot să spun că din 2009 de când o am cumpărată de la second hand nu am avut probleme speciale și mi-am rezolvat singur toate micile probleme tehnice,curățare galerie de admisie,EGR,schimbare simering-uri la injectoare,furtunașe la vacuum etc.Motorul meu deși este cam zgomotos față de motoarele mai moderne common rail,consumă puțin și nu mi-e frică să merg cu această mașină oriunde în lume pentru că motorul este pe lanț de distribuție robust și rezistent.Vroiam să vând această mașină acu” vreun an,dar am luat decizia de a o păstra toată viața să-i fac un tuning general și să o îngrijesc ca pe o mașină de epocă,chiar dacă îmi voi lua altă mașină nu vreau să renunț la „Zafirica” mea care nu m-a trădat niciodată.Posted Image

#9
Silent_Runner

Silent_Runner

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,633
  • Înscris: 29.05.2004
Eu ma gandeam la un motor de 1.6 din considerente de impozit...
Cum sta cu rugina pe dedesubt? In ce zona a tarii a functionat? Eu sunt la munte si asta inseamna cateva luni bune de sare...
Care motorizari de Zafira sunt pe lant? Chiar si modele mai noi (cum spuneam, eu mi-as lua una din 2006 sau mai noua).

#10
alexandruovi

alexandruovi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 566
  • Înscris: 14.09.2008
Nu stiu cat e impozitul la motor de 1,6 dar la 1,8 e 187 de lei pe an

Cu rugina sta binisor tinand cont ca e din 2001, cel mai rau au fost ruginite conductele de frana, dupa ce le-am dat jos la o simpla indoire sau rupt, deci mare grija care aveti Opel si vedeti conducte ruginite.

in Arad circul cu ea dar numai de un an de zile e in tara, e adusa din Germania , nu stiu cu ce se da acolo iarna pe sosele dar si daca nu se dadea cu nimic tot aparea rugina la 13 ani vechime nu poti sa ai mari pretenti

#11
Silent_Runner

Silent_Runner

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,633
  • Înscris: 29.05.2004
La 1.6 impozitul este 74 lei la Arad si 64 la mine.
La mine impozitul pentru 1.8 ar fi tot 187.
Conductele se schimba, nu e problema, la lonjeroane sa stea bine!

Edited by Razvan_N, 29 August 2014 - 10:04.


#12
M4V3RiCk_

M4V3RiCk_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,672
  • Înscris: 01.08.2007
Salut !

Si eu am o Zafira A 1.8 (Z18XE), probabil o sa-i fac si eu un jurnal.

La ulei recomand sa folosesti 5W40 (nu 10W40). E prea gros ptr iarna. Ptr vara e OK.

Asa as recomanda Mobil 1 (daca iti da mana).
Eu personal am bagat ultima oara Wulf 5W40 Dexos 2 (norma GM)

Fereste-te de Castrol.

#13
alexandruovi

alexandruovi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 566
  • Înscris: 14.09.2008
In cartea de service e trecut. 5W40 pana pe la 100000 de km iar dupa aia era 10 w 40 , revizile facute in Germania.

Dexos nu e de Mazda? Am vazut pe ceva bidoane  de ulei de origine Mazda scris si Dexos, maine intreb mecanici...

#14
M4V3RiCk_

M4V3RiCk_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,672
  • Înscris: 01.08.2007

 alexandruovi, on 02 septembrie 2014 - 19:01, said:

Dexos nu e de Mazda? Am vazut pe ceva bidoane  de ulei de origine Mazda scris si Dexos, maine intreb mecanici...



Dexos 2 e noua norma GM (Opel).

Inainte era GM LL A 025 (benzina) si GM LL B 025 (motorina)

Daca cumperi un ulei, uita-te sa aiba aceste norme.

10W e prea gros iarna ptr clima de la noi (curge greu la pornire, iti bat tachetii, etc).
Plus ca in Germania nu ajung temperaturile la -30 de grade, cand incepe sa bata crivatul dinspre Siberia.
La aia la -10 grade deja considera ca sunt la Polul Nord.

Ma rog, vad ca esti din Arad -acolo iernile sunt mai blande (gerul e oprit de munti).
Dar nu ai vrea sa vezi ce ierni avem prin Baragan chiar si Bucuresti ori Moldova.


Revenind. Eu am 150 000 de km cu a mea in bord, reali cred ca sunt vreo 250 000 dupa ce am descoperit o carte de service (aia reala).
Nu imi papa gram de ulei, desi merg cu 5W40.

Aia cu baga 10W40 dupa 100 000 e o prostie. Ce se intampla dupa 100 000 de KM ?! Ca e uleiul mai gros...
Uleiul la 150-200 de grade cat or fi in motor, e la fel de gros si 10W40 si 5W40. La temperaturi inalte norma e W40.

Problema e la rece (pornire). 10W curge mult mai greu.

 alexandruovi, on 02 septembrie 2014 - 19:01, said:

In cartea de service e trecut. 5W40 pana pe la 100000 de km iar dupa aia era 10 w 40 , revizile facute in Germania.



Da, cartea de service din Germania completata de Dorel mecanicu` mana in mana cu samsaru.
Nu dau 2 bani pe cartile astea de service.

Ti-am zis, la vanzare mi s-a prezentat alta carte de service fata de cea originala.
In aia a samsarului avea masina 120 000 abia in 2011. In 2012 am luat-o.

In cea a neamutului (gasita intamplator) se ajunsese la 120 000 de km din 2007.
Tragi singur concluziile...

Edited by M4V3RiCk_, 04 September 2014 - 14:45.


#15
corsa12

corsa12

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 31.05.2014

 M4V3RiCk_, on 01 septembrie 2014 - 01:06, said:

Salut !

Si eu am o Zafira A 1.8 (Z18XE), probabil o sa-i fac si eu un jurnal.

La ulei recomand sa folosesti 5W40 (nu 10W40). E prea gros ptr iarna. Ptr vara e OK.

Asa as recomanda Mobil 1 (daca iti da mana).
Eu personal am bagat ultima oara Wulf 5W40 Dexos 2 (norma GM)

Fereste-te de Castrol.

pe ce considerent trebuie sa se fereasca de castrol, ai folosit si cate schimburi? sau asa ai auzit de la unii ca nu e bun castrolul?
atentie la recomandarile hilare pentru ca un ulei bun costa intre 50/80lei litru, restul sunt cam semisintetice toate, nu uleiul ieftin e cauza ci intervalul de schimb.

#16
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010
Am o problemă la mașina mea Zafira A din 2002 și anume faptul că după ce am lucrat la panoul de bord și am reparat kilometrajul care o lua razna până la 220 pe oră și acolo rămânea cu zilele,după ce am remontat totul înapoi ,mi-au rămas luminile aprinse de la plafonieră deasupra oglinzii care nu se mai stingea nici în ruptul capului până nu am scos becurile.Am încercat tot felul de variante,să scot bornele de la baterie să încerc stingerea și aprinderea instalației de iluminat,închidere centralizată etc.,dar plafoniera rămâne aprinsă invariabil.Știți careva cum rezolv această problemă ?Posted Image

#17
catavencuadelin

catavencuadelin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 491
  • Înscris: 07.10.2012
Sper ca nu am gresit topicul. Detin un Opel Zafira A din 2003, Z18XE si in urma scanarii cu testerul am constatat urmatoarele erori: "P0170 - evacuare bogata , P1555 - Senzor pozitie acceleratie semnal incarcare (sarcina) incorect cu incarcare motor , P0110 - Temperatura aer aspirat circuit intrare inalta". Am primit o multime de pareri de la diverse persoane dar nu un raspuns concret. Stie cineva sa interpreteze aceste erori?

#18
M4V3RiCk_

M4V3RiCk_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,672
  • Înscris: 01.08.2007
In principiu acceleratie e mai mult o acceleratie de aer, decat de benzina Posted Image Am vazut pe multe forum-uri parerea asta.

In functie de cat aer in baga in admisie, asa iti "calculeaza" si cantitatea de benzina.

De unde si eroarea " incarcare (sarcina) incorect cu incarcare motor".

Practic aerul care iti intra la motor, e citit la alta temperatura fata de cat intra in mod real in motor.

Una e densitatea aerului la 0 grade, si alta la 40-50 de grade cat zice senzorul de pe MAF (debitmetru) ca iti intra aerul. (valoarea eronata neconform cu realitatea)

Eu as incerca prima data cu un alt debitmetru sa vad ce se intampla.
Cauza de acolo ar fi.

Edited by M4V3RiCk_, 07 November 2014 - 00:39.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate