sfat inchiriere apartament - contracte utilitati
Last Updated: Aug 06 2014 12:54, Started by
dreamtime
, Jul 27 2014 17:44
·
0
#1
Posted 27 July 2014 - 17:44
as dori sa ofer spre inchiriere un apartament. Dat fiind faptul ca in trecut am avut cativa chiriasi neseriosi, m-am gandit ca e timpul sa-mi minimizez pierderile (tepele), asa ca o solutie ar fi sa las chiriasul sa-si faca singur contractele de utilitati, asa cum e in Franta de ex. (electricitate, gaz,cablu)
Din experienta voastra, se practica asa ceva la noi? In cat timp se face un astfel de contract, cat ar costa? In cazul in care contractele de utilitati raman in continuare pe numele meu, ce ma sfatuiti sa fac in cazul in care chiriasul nu-si plateste facturile, sa i le platesc eu, urmand ca el sa-mi dea banii la sf asteapta sau chiar deloc, sau sa astept sa ii sisteze curentul/gazul pt neplata? Stiu ca intai se sisteaza curentul, apoi dupa 60 zile se reziliaza contractul daca nu se face plata. Cat m-ar costa pe mine apoi redeschiderea contractului? M-ar mai interesa sa aflu cum se face executarea silita in cazul in care contractul este inregistrat la fisc, unde trebuie sa ma adresez, la judecatorie sau unde? Cat dureaza o astfel de evacuare? Cum si in cat timp imi recuperez banii datorati? In afara de asta mi-ar placea sa dati diverse sfaturi despre ce sa faci sau sa nu faci astfel incat inchirierea sa se faca cat mai ok. Multumesc! |
#2
Posted 27 July 2014 - 17:56
Ii iei garantie pe o luna sau doua, specifici clar in contract.
La sfarsitul contractului ii returnezi banii daca si-a platit utilitatile, daca nu, ii pastrezi, specifici si asta in contract. Daca se sperie chiriasul cand te aude de garantie, atunci arata-i usa si cauta altul. Edited by gumball3000, 27 July 2014 - 17:56. |
#4
Posted 27 July 2014 - 17:58
Ce sa nu faci: sa nu te imprietenesti cu chiriasul (o sa profite de asta ca sa amane platile) si sa nu lasi sa te amane cu plata mai mult de 20 zile.
|
#5
Posted 27 July 2014 - 18:09
Inainte de a lua garantie trebuie sa explici chiriasului costurile reale. Tu stii cat o sa coste utilitatile in fiecare luna asa ca trebui sa ii spui sa stie daca isi permite. Totul ramane pe numele tau. Apoi intrebi si tu cu ce se ocupa persoana respectiva, daca e vanzator la metro si la tine chiria e 150 euro + utilitati o sa-ti iei teapa clar, nu are de unde sa-ti dea luna de luna atat. Problema e ca multi nu vor sa lase garantie pt ca se gandesc ca nu`si mai vad banii inapoi. Totusi, un minim de 100 de euro trebuie sa iei garantie, apoi imediat cum intarzie cu platile mai multe zile ii somezi sa plateasca iar daca nu accepta ii dai afara inainte ca, cheltuielile sa depaseasca garantia ramasa. Asa nu ai sa-ti iei teapa.
|
#6
Posted 27 July 2014 - 18:21
Nu suntem la nivelul tarilor europene sa poti face contractul cu furnizorii de utilitati atat de usor.
Ramane treaba cu garantia desi in viziunea mea, trebuie sa se introduca asigurarile pentru chiriasi. In afara tarii, n-am lasat un euro garantie. Am incheiat o polita de asigurare in baza unor documente ce atesta veniturile + actele in regula, platesc comisionul iar proprietarul este asigurat in caz de neplata cu pretul chiriei pe 3 luni conform contractului iar firma de asigurari ramane sa recupereze banii de la chirias. Cum asa ceva nu stiu daca exista la noi, ramane variant depozitului. De bun simt este sa ceri o luna plus o luna depozit. Neaparat incheie un contract si declara la fisc. |
#7
Posted 27 July 2014 - 18:36
Solutia cu incheiatul utilitatilor pe numele chiriasului va fi costisitoare si pentru el cand le face si pentru tine in cazul neplatii. Eu nu o recomand. Nici nu stiu daca e posibil la toate, pentru ca se cere act de proprietatei si extras CF la unele.
Sfatul meu: garantie minim valoarea chiriei pe 1 luna, chiar 2 daca valoarea ei este mica, sa poti sa iti acoperi cheltuielili in caz de neplata utilitatilor. Garantia data ar trebui sa te asigure ca isi plateste datoriile, sau ca il poti penaliza pentru eventualele daune care le face la bunurile din casa. Te sfatuiesc sa faci un contract bine pus la punct, in care sa se treaca toate sumele de bani, date, datorate, inclusiv data la care se fac platile, drepturile si obligatiile fiecarei parti, astfel incat fiecare parte sa doarma linistita. Din pacate chiar si cu un contract bun, daca nimeresti un dobitoc, tot vei avea bataie de cap. Alta solutie ar fi sa imputernicesti pe altcineva sa faca lucrurile astea pentru tine si aici ma refer la o agentie imobiliara serioasa. Faci contract prestari servicii cu ei, in care sa se ocupe de toate - de la gasirea chiriasului pana la monitorizarea platilor chiriei si utilitatilor. E mai costisitor, dar stai linistit. Un alt aspect - incearca sa citesti omul, cateva intrebari si ar trebui sa iti faci o idee despre ce are in cap. Mai bine stai o luna cu apartamentul gol, decat sa il iei pe primul care vine si care sa iti dea batai de cap. Chiriasul e foarte important, poate sa fie serios si fara contract, dar poti gasi si tepari cu tot cu contract. |
#8
Posted 27 July 2014 - 19:00
da, clar se ia garantie o luna de zile, dar e frectie, pot sa apara probleme. Nu poti sa evacuezi legal un chirias doar pt ca nu a platit 20 de zile. Nu poti nici sa intri peste el sa-l dai afara pt ca se considera violare de domiciliu. Daca vrei sa faci 100% lucruile legal si sa nu ai probleme cu legea, pur si simplu nu ai ce sa faci, chiriasul sa zicem ca nu plateste o luna. Garantie in mod clar se percepe peste tot, ma mir cum credeti ca cineva ar putea sa ofere spre inchiriere ceva fara a percepe minim o luna garantie. O solutie ar fi ca respectivului chirias sa i se ceara garantie o luna pt eventuale stricaciuni + plata in avans 2 luni (prima luna si ultima). Repet, cand e sa ai belele cu un chirias, e frectie acea garantie de o luna.
Apropo de ce spuneam, nu cred ca a lasa chiriasul sa-si faca singur contracte de utilitati e o solutie. Vad pe situl eon: Quote
La încheierea contractelor de furnizare a energiei electrice cu persoane fizice care au calitatea de chiriaşi/concesionari, este obligatorie garantarea obligaţiilor acestora, rezultate din contractul de furnizare a energiei electrice de către chiriaşul/concesionarul sau proprietarul imobilului; Este obligatorie achitarea la zi a contravalorilor consumului de energie electrică până la data întocmirii contractului; Nu prea mi-e clar ce inseamna "este obligatorie garantarea obligaţiilor acestora" @Saint-Tropez, cred ca firmele de asigurari de la noi nu s-ar baga la asa ceva, pur si simplu nu ar renta, e nebunie curata ce se intampla in romania, tepe peste tepe. Asta cu depozitul am mai auzit-o dar tot in afara. La noi se da garantia la inceput, cash cum ar veni, in mana. La tine proprietarul era asigurat de polita platita de tine pt 3 luni de chirie. As dormi tare linistit sa stiu ca un chirias plateste o astfel de asigurare. @disturbed, da asa e, e f important si contractul. Eu am luat de pe net un model de contract, notarul a zis ca daaa, e ok contractul. Rahat! O porcarie de contract pe o singura pagina. Prietene, daca acel contract nu are macar 2 pagini sa stii ca e subtire |
#9
Posted 27 July 2014 - 20:57
platesti un avocat sa-ti faca acel contract, astfel incat sa fie valabil in fata instantei. Sunt foarte importante clauzele de reziliere. Pentru ca daca vrei sa-l dai afara si el nu vrea sa plece, tot la proces ajungi, urmat de executare. Avocatul stie cel mai bine ce clauze sa treaca in contract astfel incat sa ai castig de cauza la proces.
|
#10
Posted 27 July 2014 - 23:02
da, intr-adevar sunt f importante clauzele de reziliere si cine vrea sa fie sigur, e bine sa vb cu un avocat inainte, dai un ban dar esti acoperit cat de cat. Totusi, eu vreau sa va dau contractul gasit pe net (cica-s niste mizerii de contracte, totusi, asta de mai jos e infinit mai bun decat modul de contract folosit acum cativa ani. Evident, il puteti adapta cum credeti:
le: faceti abstractie de emoticoanele respective, nu stiu cum au aparut ) Quote ONTRACT DE ÎNCHIRIERE NR. ………………….. I.PĂRŢILE CONTRACTANTE SCM/Uniunea/Asociaţia cu sediul în ...……………………, str.…………………………. nr….., bloc………….……..…înregistrată la ………………………………………………………………..Cod unic de înregistrare ………………., reprezentată prin domnul …………………………..preşedinte, în calitate de LOCATOR şi S.C. ……………………………………………...…. cu sediul social în ...……………………, str.…………………………. nr….., bloc………….……..…………, înregistrată la Registrul Comerţului de pe lângă Tribunalul …….………… cu nr.J……………….., Cod unic de înregistrare ………………., reprezentată prin domnul ………………………….. administrator, în calitate de LOCATAR, au încheiat, prin acordul părţilor, prezentul contract de închiriere. II. OBIECTUL CONTRACTULUI Art.1.(1) - Obiectul prezentului contract este acordarea de către LOCATOR, respectiv obţinerea de către LOCATAR, a dreptului de folosinţă a bunului imobil spaţiu comercial în suprafaţă utilă de ……. mp., amplasat în ……………, str. ………………….. nr….., blocul ………………..., sectorul …, conform planşei prezentată în Anexa nr.1, alăturată. (2) - În cadrul spaţiului închiriat îşi va desfăşura activitatea …………………………., cod CAEN ……….., conform obiectului de activitate aprobat al LOCATARULUI. Art.2. - Predarea-primirea obiectului închirierii este consemnată în procesul-verbal alăturat (Anexa nr.2) care face parte integrantă din contract. III. TERMENUL PENTRU ÎNCHIRIERE Art.3. - Termenul închirierii este de la ………………. până la ……………., cu drept de prelungire prin acordul scris al părţilor intervenit cu cel puţin 30 zile calendaristice înainte de expirare. Art.4. - Prevederile art.1810 din Codul civil privind tacita relocaţiune, nu sunt aplicabile prezentului contract. IV. PREŢUL CONTRACTULUI Art.5.(1) – Valoarea chiriei – pentru folosirea spaţiului închiriat este, pentru perioada de închiriere …………… – …………….. (6 luni), echivalentul în lei, la cursul de referinţă leu/euro al BNR valabil în ziua emiterii facturii, a ………… euro/lună, în baza tarifului de închiriere de ……… euro/mp./lună, exclusiv TVA. (2) - Părţile renegociază chiria semestrial, funcţie de rata inflaţiei (comunicată de Institutul Naţional de Statistică pentru perioada semestrială anterioară) şi de dinamica chiriei pe piaţa imobiliară din zonă. 1 Art. 51 – Valoarea utilităţilor aferente spaţiului închiriat (apă-canalizare, energie electrică, energie termică şi/sau gaze naturale) şi de servicii publice imobiliare (telefonie, salubritate), inclusiv servicii de monitorizare pază, vor fi achitate conform facturii emise de LOCATOR. V. PLATA CHIRIEI Art.6. - Plata chiriei se efectuează lunar în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii facturii emisă de către LOCATOR, dar nu mai târziu de data de 10 a lunii în curs. Art.7. - Plata chiriei se face prin conturile: - contul LOCATORULUI nr. ……………………………… deschis la Banca …………... Sucursala/Agenţia ………………….; - contul LOCATARULUI nr. ……………………………… deschis la Banca …………... Sucursala/Agenţia …………………. Art.8.(1) - Plata se face fără acceptare conform prevederilor legale referitoare la urmărirea sumelor stabilite prin titluri executorii. (2) - Neplata chiriei la termen dă dreptul LOCATORULUI să pretindă, până la data stingerii complete a debitului înregistrat, penalităţi de 0,50% asupra chiriei datorate pentru fiecare zi calendaristică de întârziere, pe care LOCATARUL le va achita odată cu plata chiriei datorate. (3) - În cazul în care LOCATARUL nu achită sumele datorate conform prevederilor art.5, art.6 şi art.8 alin.(2), contractul se reziliază de drept de către LOCATOR, pe baza unei notificări, la data înregistrării celei de a 30-a zi calendaristice de întârziere la achitarea chiriei datorate conform prevederilor art.5 şi art.6. (4) - În cazul înregistrării situaţiei contractuale prevăzute la alin.(3) de mai sus LOCATARUL se obligă să elibereze de bunăvoie spaţiul închiriat în maxim 3 zile calendaristice de la data rezilierii de drept a prezentului contract calculată conform prevederilor alin.(3) de mai sus. VI. OBLIGAŢIILE LOCATORULUI Art.9. - LOCATORUL se obligă: a) - să predea spaţiul cu tot inventarul din dotare aferent, în stare normală de folosinţă; - să întreţină şi să repare elementele exterioare de construcţii-instalaţii ale bunului imobil închiriat inclusiv pe acelea cu destinaţie comună mai multor locatari; c) - să asigure folosinţa bunului imobil conform destinaţiei pentru care este închiriat, garantând pe locatar contra pierderii totale sau parţiale a bunului, contra viciilor ascunse cât şi contra tulburării de drept sau de fapt a folosinţei bunului; d) - să suporte sarcinile, taxele şi impozitele asupra bunului închiriat. VII. OBLIGAŢIILE LOCATARULUI Art.10. - LOCATARUL se obligă: a) - să folosească bunul imobil închiriat ca un bun gospodar, în conformitate cu destinaţia rezultată din prezentul contract şi cu prevederile legale în vigoare în domeniul durabilităţii, siguranţei în exploatare, funcţionalităţii şi calităţii construcţiilor; - să întreţină şi să repare, pe cheltuiala sa, elementele interioare de construcţii-instalaţii ale bunului imobil închiriat, inclusiv pe acelea cu destinaţie comună mai multor locatari, în condiţiile prevăzute de Codul civil român, fără ca lucrările respective să fie solicitate la plată LOCATORULUI ori să diminueze cuantumul chiriei datorate; 2 c) - să plătească chiria lunară datorată, în cuantumul şi la termenul stabilit prin prezentul contract, pe întreaga perioadă de timp cât este deţinătorul de jure al dreptului de folosinţă a spaţiului închiriat; d) - să returneze proiectele de contract şi de acte adiţionale, întocmite corespunzător condiţiilor negociate de părţi, primite de la LOCATOR, semnate în termen de maxim 5 zile calendaristice de la primire; e) - să restituie, la expirarea termenului contractual, bunul imobil închiriat cel puţin în starea de folosinţă în care l-a primit, fiind considerat că l-a primit în stare bună de folosinţă; f) - să achite taxele (taxe, impozite, obligaţii sau contribuţii care sunt sau care pot fi instituite de către autorităţile legale locale, guvernamentale sau alte autorităţi, după caz) legate exclusiv de activităţile desfăşurate de către LOCATAR în spaţiul închiriat; g) - să nu execute modificări sau transformări ale structurii de rezistenţă a construcţiei şi, după caz, a instalaţiilor; h) - să nu aducă schimbări, chiar şi parţiale, ale destinaţiei spaţiilor închiriate, decât cu aprobarea scrisă a LOCATORULUI; i) - să nu execute recompartimentări ale spaţiilor închiriate decât cu acordul scris al LOCATORULUI; j) - să nu depăşească în exploatare portanţa maximă admisă a planşeelor şi pardoselilor spaţiilor închiriate; k) - să respecte prevederile legale în vigoare din domeniile protecţiei mediului, PSI, igienico- sanitare, protecţiei muncii şi ISCIR, toate costurile oricăror autorizaţii şi avize necesare cât şi alte cheltuieli asociate acestora fiind suportate de LOCATAR, fără a fi solicitate la plată LOCATORULUI ori să diminueze cuantumul chiriei datorate; l) - să exploateze, să întreţină şi să repare în deplină siguranţă oricare element component al bunului imobil închiriat, inclusiv al inventarului acestuia în conformitate cu prevederile proiectului tehnic de execuţie, ale caietului de sarcini, ale cărţii tehnice a construcţiei şi ale normelor de întreţinere şi reparare în vigoare; m) - să achite, în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii facturii, atât cota-parte ce îi revine din cheltuielile de întreţinere comună ale blocului …………, către ceilalţi deţinători (proprietari sau, după caz, chiriaşi) ai acestui imobil, cât şi cheltuielile aferente consumului propriu de utilităţi (apă- canalizare, energie electrică, energie termică şi/sau gaze naturale) şi de servicii publice imobiliare (telefonie, salubritate), inclusiv servicii de monitorizare pază, către furnizorii de utilităţi şi/sau de servicii publice, fără ca acestea să fie solicitate la plată LOCATORULUI ori să diminueze cuantumul chiriei datorate. Neachitarea obligaţiilor în termenul prevăzut mai sus atrage răspunderea LOCATARULUI pentru plata penalităţilor calculate conform facturilor emise de furnizorii serviciilor enumerate. VIII. SUBÎNCHIRIEREA, CESIUNEA ŞI ASOCIEREA Art.11.(1) - Subînchirierea totală sau parţială a bunului imobil închiriat sau cesiunea contractului de închiriere unui terţ nu sunt permise. (2) - Dreptul de folosinţă al bunului imobil închiriat conform prezentului contract nu poate face obiectul vreunui contract de asociere a LOCATARULUI cu un terţ. IX. RĂSPUNDEREA CONTRACTUALĂ Art.12. - Pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiilor contractuale partea în culpă datorează despăgubiri celeilalte părţi în limita prejudiciului creat acesteia, exceptând 3 cazurile privind neplata chiriei la termen, pentru care LOCATARUL datorează penalităţi de întârziere conform art.8 alin.(2). Art.13.(1) - Forţa majoră apără de răspundere partea care o invocă dacă sunt prezentate documente legale doveditoare. (2) - Atât apariţia cât şi încetarea situaţiei de forţă majoră se comunică de către partea constatatoare celeilalte părţi, în termen de maxim 5 zile de la producere, prin fax sau telefon, urmată de scrisoare recomandată cu menţiunea constatării evenimentelor de acest gen de către organele competente române. X. SOLUŢIONAREA LITIGIILOR Art.14.(1) - Litigiile de orice fel decurgând din executarea prezentului contract de închiriere se soluţionează de către părţi pe cale amiabilă. (2) - În cazuri excepţionale, când procedura amiabilă nu stinge litigiul creat, soluţionarea sa este de competenţa Curţii de Arbitraj de pe lângă Uniunea Naţională a Cooperaţiei Meşteşugăreşti – UCECOM, cu sediul în Bucureşti, B-dul. Unirii nr.73. bl. G3, tronson 3, sector 3. (3) - Părţile contractante convin de comun acord că evacuarea LOCATARULUI, în cazul rezilierii contractului în condiţiile prevăzute la art.8 şi art.16 din prezentul contract, se face de bunăvoie în termen de maxim 3 zile calendaristice de la primirea notificării scrise întocmite de către LOCATOR. (4) - Părţile contractante convin de comun acord că LOCATORUL poate proceda la evacuarea silită a LOCATARULUI decăzut din drepturile sale, în cazul în care acesta nu evacuează de bunăvoie spaţiul închiriat în condiţiile menţionate la alin.(3) de mai sus, fără nicio notificare/somaţie prealabilă şi fără hotărâre arbitrală sau hotărâre judecătorească de evacuare silită. XI. ÎNCETAREA CONTRACTULUI Art.15. - Încetarea prezentului contract poate avea loc în următoarele cazuri: a) - la împlinirea termenului pentru care bunul a fost închiriat dacă părţile contractante nu convin la prelungirea acestuia conform art.3 din contract; - prin acordul părţilor, intervenit cu 30 de zile înainte de data convenită pentru încetarea contractului; c) - prin rezilierea contractului în conformitate cu prevederile art.16 sau în cazul în care una dintre părţi devine insolventă în înţelesul Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei; d) - prin denunţare unilaterală de către LOCATAR, pe baza unei notificări prealabile transmise cu 60 de zile înainte de data propusă pentru încetare, termen în care drepturile şi obligaţiile reciproce rămân neschimbate; e) - în cazul în care spaţiile închiriate au fost distruse în totalitate sau nu mai pot fi folosite în conformitate cu destinaţia avută în vedere la încheierea contractului. Art.16 - Rezilierea contractului, urmată de evacuarea LOCATARULUI, operează de drept în urma notificării efectuată de LOCATOR, în următoarele cazuri: a) - neplata chiriei cu o întârziere mai mare de 30 de zile calendaristice conform prevederilor art.8 alin.(3) din prezentul contract; - executarea de modificări ale structurii de rezistenţă sau ale instalaţiilor bunurilor imobile închiriate, cu încălcarea prevederilor legale în vigoare; c) - schimbarea destinaţiei spaţiilor închiriate, fără aprobarea LOCATORULUI; d) - exploatarea în regim de suprasarcină a elementelor de rezistenţă ale construcţiei sau, după caz, ale instalaţiilor bunului imobil închiriat; 4 e) - executarea de acţiuni care conduc la reducerea rezistenţei, a funcţionalităţii şi stabilităţii bunului imobil închiriat; f) - neanunţarea LOCATORULUI, de către LOCATAR, a schimbării profilului de activitate care presupune modificarea chiriei prevăzute la art.5 din prezentul contract; g) - distrugerea, degradarea, înstrăinarea sau denaturarea din neglijenţă sau rea credinţă a inventarului din dotare sau a unor părţi de construcţie sau instalaţii ale bunului imobil închiriat; h) - nerespectarea, de către LOCATAR, a prevederilor art.10 lit.d), i) şi ale art.11 din prezentul contract; i) - nedepunerea garanţiei locative la termenul şi în cuantumul prevăzute în cuprinsul art.19 de mai jos; j) - desfăşurarea de către LOCATAR, în cadrul spaţiilor închiriate, de activităţi: j1-care aduc atingere intereselor legitime ale LOCATORULUI şi/sau ale celorlalţi deţinători (proprietari sau, după caz, chiriaşi) ai bunului imobil, dacă vătămarea intereselor legitime menţionate este atestată prin document scris comunicat LOCATARULUI; j2-care nu sunt prevăzute în obiectul de activitate, legal aprobat, al LOCATARULUI; j3-altele decât cele aprobate prin prevederile art.1 alin.(2) de mai sus. m) - să achite, în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii facturii, atât cota-parte ce îi revine din cheltuielile de întreţinere comună ale imobilului…………, către ceilalţi deţinători (proprietari sau, după caz, chiriaşi) ai acestui imobil, cât şi cheltuielile aferente consumului propriu de utilităţi (apă- canalizare, energie electrică, energie termică şi/sau gaze naturale) şi de servicii publice imobiliare (telefonie, salubritate), inclusiv servicii de monitorizare pază, către furnizorii de utilităţi şi/sau de servicii publice, fără ca acestea să fie solicitate la plată LOCATORULUI ori să diminueze cuantumul chiriei datorate. XII. CLAUZE SPECIALE Art.17. - LOCATORUL poate proceda la restrângerea temporară a suprafeţelor utilizate de către LOCATAR doar în situaţiile de necesitate obiectivă impuse de efectuarea de lucrări de reparaţii planificate sau accidentale la bunul imobil închiriat. Art.18.(1) - Chiria se recalculează de către LOCATOR în următoarele situaţii: a) semestrial, prin renegociere între părţile contractante, funcţie de rata inflaţiei (comunicată de Institutul Naţional de Statistică pentru perioada semestrială anterioară) şi de dinamica chiriei pe piaţa imobiliară din zonă; când se modifică suprafaţa deţinută de către LOCATAR; c) cînd se modifică profilul activităţii desfăşurate de către LOCATAR; d) când LOCATARUL solicită prelungirea termenului contractului. (2) - Orice tarif modificat cât şi cuantumul chiriei modificate fac obiectul actelor adiţionale la prezentul contract. Art.19.(1) - LOCATARUL va depune, în termen de maxim 10 zile calendaristice de la data semnării contractului, în contul LOCATORULUI, o garanţie locativă egală cu echivalentul în lei, la cursul de referinţă leu/euro al BNR valabil în ziua depunerii, a ………… euro (valoarea chiriei pe două luni), sub sancţiunea anulării de drept a prezentului contract. (2) - Garanţia locativă se reactualizează odată cu modificarea chiriei, pe toată perioada derulării contractului, şi se restituie LOCATARULUI în termen de maxim 30 zile calendaristice de la data încetării efective a relaţiei contractuale de închiriere, în condiţiile prevăzute la alin.(4) de mai jos. (3) - Garanţia locativă nu poate fi considerată, de către LOCATAR, sub niciun pretext, ca servind drept plată a chiriei datorate pentru ultimele două luni de închiriere. (4) - Garanţia locativă se va restitui după executarea reparaţiilor locative, prezentarea confirmărilor de stingere a obligaţiilor de plată privind consumul de utilităţi şi de servicii administrativ- 5 imobiliare (apă-canalizare, energie electrică, energie termică, telefonie, salubritate etc.), inclusiv servicii de monitorizare pază, semnarea situaţiei privind starea spaţiilor la încetarea prezentului contract şi după predarea cheilor de acces la spaţiile eliberate de către LOCATAR. (5) - Rezilierea contractului în condiţiile prevăzute de art.16 lit.a), , d), e), g), h), j) sau dacă LOCATARUL nu eliberează spaţiile deţinute în folosinţă în termen de maxim 3 zile calendaristice de la primirea notificării scrise comunicată acestuia de către LOCATOR conform art.8 alin.(4), conduce la reţinerea garanţiei locative. Art.20.(1) - Părţile contractante convin de comun acord că LOCATORUL are dreptul de a pune sechestru asupra tuturor bunurilor mobile, aflate în bunul imobiliar ce face obiectul prezentului contract, în cazul în care se înregistrează situaţia prevăzută la art.8 alin.(3) de mai sus. (2) - În sensul prezentului contract prin “bunuri mobile“ sechestrate în condiţiile alin.(1) de mai sus, se înţeleg bunurile utilizate de către LOCATAR în activitatea sa curentă desfăşurată în bunul imobiliar închiriat, indiferent de provenienţa legală a acestora (cumpărare, donaţie, închiriere ş.a.). (3) - În cazul aplicării prevederilor cuprinse la alin.(1) şi alin.(2) de mai sus LOCATORUL are obligaţia de a lua măsuri de conservare optimă a bunurilor mobile perisabile. (4) - Facturarea chiriei datorate de către LOCATAR, după data punerii sechestrului prevăzut la alineatele de mai sus, se efectuează până la data la care LOCATORUL reintră în posesia deplină a bunului imobiliar închiriat. (5) - LOCATARUL datorează LOCATORULUI penalităţi de întârziere aferente chiriei neachitate şi după data punerii sechestrului prevăzut la alineatele precedente, până la data stingerii complete a debitului. Art.21.(1) - Părţile contractante convin de comun acord că după trecerea a 30 de zile calendaristice de la data punerii sechestrului prevăzut la art.20 de mai sus LOCATORUL are dreptul de a vinde, prin licitaţie publică, bunurile mobile sechestrate. (2) - La licitaţia publică organizată de către LOCATOR conform prevederilor alin.(1) de mai sus, poate asista reprezentantul autorizat al LOCATARULUI, în baza notificării scrise corespunzătoare emise de către LOCATOR. (3) - Neprezentarea la licitaţie a reprezentantului autorizat al LOCATARULUI, notificat de către LOCATOR conform prevederilor alin.(2) de mai sus, nu constituie condiţie de amânare sau de anulare a şedinţei de licitaţie publică organizată de către LOCATOR conform prevederilor alin.(1) de mai sus. (4) - LOCATARUL se obligă să achite, după caz, proprietarilor de drept, contravaloarea bunurilor mobile sechestrate conform prevederilor art.20 de mai sus, care la data sechestrării nu erau proprietate a LOCATARULUI. Art.22.(1) - Datele comunicaţionale ale părţilor contractante care se stabilesc a fi utilizate de către părţi pentru transmiterea-primirea documentelor de serviciu (inclusiv facturi emise de către LOCATOR) legate de derularea prezentului contract, sunt cele prevăzute în Anexa nr.3 alăturată. (2) - Părţile se obligă să-şi comunice, una celeilalte, în termen de maxim 3 zile calendaristice de la producere, orice modificare intervenită în datele cuprinse în Anexa nr.3. (3) - Părţile contractante convin de comun acord că documentul poştal „confirmare de primire” utilizat în transmiterea-primirea între părţi a documentelor legale de serviciu, neconfirmat la destinatar, se va considera valabil în faţa oricărei instanţe arbitrale sau judecătoreşti, dacă adresa de destinaţie precizată în documentul poştal coincide cu adresa destinatarului specificată în Anexa nr.3 prevăzută la art.22 alin.(1) de mai sus. Art.23.(1) - Lucrările de modernizare, de natura C+I+M realizate pe cheltuiala LOCATARULUI, cu acordul scris al LOCATORULUI, revin de drept LOCATORULUI la data încetării prezentului contract, fără ca LOCATARUL să pretindă LOCATORULUI niciun fel de despăgubiri. (2) - Excepţie fac: instalaţiile speciale (de condiţionare a aerului, de alarmă şi securitate), mobilierul, aparatura şi dotările specifice realizate de LOCATAR în vederea desfăşurării activităţii 6 pentru care a închiriat spaţiul, pe care acesta le va putea desfiinţa oricând doreşte pe durata şi la sfârşitul acestui contract, fără a aduce prejudicii construcţiei. Art.24. - LOCATARUL beneficiază de dreptul de preemţiune în cazul în care LOCATORUL doreşte înstrăinarea spaţiului închiriat. Art.25 - LOCATORUL poate aproba, în condiţiile legii, executarea de modificări ale structurii constructive interioare – neportante – cât şi recompartimentarea spaţiilor închiriate, care devin necesare din raţiuni tehnico-economice specifice activităţilor desfăşurate în bunul imobil ce face obiectul prezentului contract. Art.26 - Anexele nr.1, nr.2 şi nr.3 fac parte integrantă din prezentul contract. Întocmit azi ………………… în trei exemplare, din care două exemplare pentru LOCATOR şi unul pentru LOCATAR, părţile confirmând primirea exemplarului/exemplarelor lor. LOCATOR, LOCATAR, Edited by dreamtime, 27 July 2014 - 23:03. |
|
#11
Posted 27 July 2014 - 23:24
În fiecare lună, o dată cu banii de chirie, trebuuie să primesc chitanţele pentru întreţinere, curent electric, abonament TV/internet/telefonie.
|
#12
Posted 27 July 2014 - 23:51
apropo de modelul de contract de mai sus, e de la :uniunea nationala a cooperatiei", bag eu de seama ca eu soi de inchiriere care o firma...oricum, cum am si zis, contractul poate (de fapt trebuie) fi readaptat nevoilor
Edited by dreamtime, 27 July 2014 - 23:51. |
#13
Posted 30 July 2014 - 14:53
dreamtime, on 27 iulie 2014 - 17:44, said:
as dori sa ofer spre inchiriere un apartament. Dat fiind faptul ca in trecut am avut cativa chiriasi neseriosi, m-am gandit ca e timpul sa-mi minimizez pierderile (tepele), asa ca o solutie ar fi sa las chiriasul sa-si faca singur contractele de utilitati, asa cum e in Franta de ex. (electricitate, gaz,cablu) Din experienta voastra, se practica asa ceva la noi? In cat timp se face un astfel de contract, cat ar costa? In cazul in care contractele de utilitati raman in continuare pe numele meu, ce ma sfatuiti sa fac in cazul in care chiriasul nu-si plateste facturile, sa i le platesc eu, urmand ca el sa-mi dea banii la sf asteapta sau chiar deloc, sau sa astept sa ii sisteze curentul/gazul pt neplata? Ii retarifezi tu in avans.... Cat costa intretinerea (fara apa, si caldura daca ai centrala)? Sa zicem 100 lei + 15 lei pt fiecare persoana aditionala. Problema la intretinere e ca se afiseaza cu mare intarziere, iar la utilitati ca se practica sistemul de estimare. Cat e m3 de apa? 7 lei! Cat e m3 de gaz? 1,3-1,4 lei Cat e curentul? 30 lei pe luna (radio-tv plus rezervare) si 60 bani KWh Cablu si internetul stii deja cat costa. Vii frumos si il tarifezi tu, plata pe loc. Nu plateste, out! La cablu si internet suni la firma sa sisteze furnizarea. Edited by Hedonist, 30 July 2014 - 14:54. |
#14
Posted 30 July 2014 - 21:22
Quote . - LOCATARUL se obligă: a)......... ... să întreţină şi să repare, pe cheltuiala sa, elementele interioare de construcţii-instalaţii ale bunului imobil închiriat, inclusiv pe acelea cu destinaţie comună mai multor locatari, în condiţiile prevăzute de Codul civil român, fără ca lucrările respective să fie solicitate la plată LOCATORULUI ori să diminueze cuantumul chiriei datorate; wtf ?! ce chirias normal la cap ar accepta asa ceva? Edited by MembruAnonim, 30 July 2014 - 21:25. |
#15
Posted 31 July 2014 - 09:12
Hedonist, on 30 iulie 2014 - 14:53, said:
Ii retarifezi tu in avans.... Cat costa intretinerea (fara apa, si caldura daca ai centrala)? Sa zicem 100 lei + 15 lei pt fiecare persoana aditionala. Problema la intretinere e ca se afiseaza cu mare intarziere, iar la utilitati ca se practica sistemul de estimare. Cat e m3 de apa? 7 lei! Cat e m3 de gaz? 1,3-1,4 lei Cat e curentul? 30 lei pe luna (radio-tv plus rezervare) si 60 bani KWh Cablu si internetul stii deja cat costa. Vii frumos si il tarifezi tu, plata pe loc. Nu plateste, out! La cablu si internet suni la firma sa sisteze furnizarea. Si cum poti obliga tu chiriasul sa iti plateasca utilitatile in avans, fara factura si fara chitanta? Facturile au o data scadenta, lista de intretinere la fel, chiriasul poate sa amane plata pana in ultima zi daca vrea el. La cablu tv si internet se poate face contract direct de chirias fara probleme. |
|
#16
Posted 31 July 2014 - 09:27
MembruAnonim, on 30 iulie 2014 - 21:22, said:
wtf ?! ce chirias normal la cap ar accepta asa ceva? Ce mare scofala este pentru un chirias sa inteleaga ca daca vrea cheia acelei garsoniere, trebuie sa se comporte fata de aceasta precum proprietarul ? Daca proprietarul acelei garsoniere trebuie sa plateasca liftul si femeia de serviciu, chiriasul trebuie musai sa faca acelasi lucru. Ca el ( chiriasul ) ar dori poate sa locuiasca intr-o garsoniera " fara lift ", este liber sa-si caute apartamentul respectiv. Hotelul ritz , abia asteapta chiriasi cu pretentii deosebite. Edited by alexman6x6, 31 July 2014 - 09:27. |
#17
Posted 02 August 2014 - 12:31
nicaieri in lumea asta chiriasul nu plateste pentru reparatiile cladirii sau a instalatiilor.
Quote „Reparațiile cad, de cele mai multe ori, în responsabilitatea proprietarului. Lucrurile se pot schimba însă atunci când pagubele sunt făcute din vina chiriașului. În cazul relațiilor cimentate între proprietar și client, chiriașul poate să achite reparațiile, urmând ca suma cheltuită să îi fie retrasă din chirie”, http://media.imopedi...ilor-22209.html Edited by MembruAnonim, 02 August 2014 - 12:31. |
#18
Posted 02 August 2014 - 13:41
MembruAnonim, on 02 august 2014 - 12:31, said:
nicaieri in lumea asta chiriasul nu plateste pentru reparatiile cladirii sau a instalatiilor. http://media.imopedi...ilor-22209.html Arata-mi mie unde "in lumea asta " , chiriasul nu paraseste locuinta respectiva la simpla cerere verbala a proprietarului. Daca proprietarul zice, gata, nu-mi mai place mustata ta , cauta-ti in alta parte in romania chiriasul incepe sa-ti povesteasca problemele ginecologice ale sotiei, sau ca puradelul este in clasa pregatitoare, si ca patronul i-a promis o prima pe care nu a incasat-o , etc........ |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users