Motosapa -partea a-II-a
#1297
Posted 04 January 2014 - 22:43
alin_ag2003, on 04 ianuarie 2014 - 21:43, said: Matale numesti asta transmisie..un pinion de bronz............ai vazut vreodata un pinion adevarat????asa de curiozitate te intreb...... Te-as fi ignorat dar nu "se cade", acuma in aroganta ta nu cred ca ai fi tu totusi cel mai destept posibil, or mai fi si altii care au mai vazut "pinioane" , chiar si eu (sa nu faci infarct), si da, este o transmisie (oricum motor nu este ), nu tocmai buna din pacate, nu in acest caz neaparat ci de la citeva cunostinte care dealungul timpului (cam din `98-2000 incoace) au avut, pe rind sau la "gramada", probleme cu ele si la toate a cedat in mod deosebit acel pinion care face parte din transmisie (sic), una singura a fost mai tare in sensul ca i s-au "tuns" canelurile din ambreiaj (sau cum so numii), nu ca nu ar fi bun sistemul dar la motosape unde socurile sint "intense", nu are cine le prelua si transmisia va ceda.... |
#1298
Posted 04 January 2014 - 23:18
Nu sunt un specialist dar...daca as cumpara o alta motosapa tot cu transmisia pe lant si curea as lua.. Dupa parerea multora (si eu subscriu) un ,,top'' al transmisiilor la motosape ar fi (pornind de la cele mai proaste) :angrenajul melc roata melcata,pinioane conice si....cea mai buna ...lant si curea.Cureaua are si rol de ambreiaj,se poate regla foarte usor sa patineze atunci cind sarcina este prea mare la freza ,costa citiva leuti si nu trebuie sa demontezi toata motosapa ca sa o schimbi.Honda este o marca buna ,printre altele si de motosape.De ce credeti ca la ,,scule de 4-6000 E folosesc acest sistem de transmisie?Inainte de a-mi cumpara o motosapa am ,,studiat'' putin cele trei sisteme si am ajuns si eu la concluzia ca varianta cea mai buna este ...lantul si cureaua.
Attached FilesEdited by maraskinos, 04 January 2014 - 23:27. |
#1299
Posted 04 January 2014 - 23:35
alin_ag2003, on 04 ianuarie 2014 - 21:39, said:
Aici iar ne spui niste neadevaruri...: alin_ag2003, on 04 ianuarie 2014 - 21:39, said:
-remorca nu e facuta in China ci in Brazilia -http://www.moldemaq.com.br/ Asa si? Daca crezi cumva ca chinezi nu fac remorci 4x4 te inseli. alin_ag2003, on 04 ianuarie 2014 - 21:39, said:
-s-ar putea ca sa nu ai de ce sa o agati deoarece se pare ca acea remorca merge doar cu motocultorul YANMAR AGRITECH TC 14....care e diferit la specificatii tehnice fata de al tau...adica printre altele are 3 viteze inapoi 2 prize de putere...etc...fisa tehnica a Yanmar-ului e atasata: TC.pdf Habar nu ai de nimic dar te dai a tot cunoscator. Stii macar cum arata prizele de putere la genul asta de motocultor si cum se face conectarea? Iti spun eu, la una din ele conectarea se face cu curea, total neprofesionist nu-i asa? Pe cealalta te las pe tine sa o descoperi. alin_ag2003, on 04 ianuarie 2014 - 21:39, said:
Probabil ca cei care-l vand pe al tau ne pot comunica aici in forum daca se poate adapta remorca Moldemaq.... Probabil, dar nu am nevoie de remorca momentan si cu atat mai putin 4x4. |
#1300
Posted 05 January 2014 - 08:09
IdI1, on 04 ianuarie 2014 - 22:42, said:
Este ceva in neregula pentru ca nu a patinat ambreiajul. Nu aveau cum sa se strambe canelurile de la ax daca ambreiajul era reglat corect si curatat din cand in cand Motosapa SZENTKIRALY KF-DRAGON 55 are o mare problema: in lucru antreneaza pamant si-l arunca prin spatiul dintre transmisie si motor..in acea oala cu ambreajul....de aici patrunde usor in transmisie pe langa sau prin rulmentul care sustine axul melcat.....cum ??? foarte usor ....daca bagi mai mult ulei decat trebuie in transmisie acesta e antrenat de axul melcat si introdus in rulment fiind si fierbinte spala toata vaselina din rulment...dupa care rulmentul se ancraseaza si se sparge si intra pamant ...care in combinatie cu uleiul din transmise se face tun si distruge transmisia toata..... Singura rezolvare este sa bagi ulei mai putin in transmisie si sa protejezi cumva fanta aia de aerisire dintre transmisie si motor...ca daca n-0 faci la 2-3 ani faci praf transmisia.... pufarin, on 04 ianuarie 2014 - 23:35, said:
Asa crezi tu, dar cred ca ceilalti colegi de forum si-au dat seama care din noi doi spune adevarul. Asa si? Daca crezi cumva ca chinezi nu fac remorci 4x4 te inseli. Habar nu ai de nimic dar te dai a tot cunoscator. Stii macar cum arata prizele de putere la genul asta de motocultor si cum se face conectarea? Iti spun eu, la una din ele conectarea se face cu curea, total neprofesionist nu-i asa? Pe cealalta te las pe tine sa o descoperi. Probabil, dar nu am nevoie de remorca momentan si cu atat mai putin 4x4. Da-mi un exemplu de remorca cu punte motoare facuta in china.....au mai incercat si altii dar n-au gasit..... Referitor la microtractorul tau nu sant specialist deloc...dar stiu ca initial ma interesa si pe mine remorca Moldemaq si am gasit ca merge doar la Yanmar..... Poate aflam si un pdv de la cei care-l aduc in Romania...merge sau nu merge remorca moldemaq????? NickRvl, on 04 ianuarie 2014 - 22:43, said:
Te-as fi ignorat dar nu "se cade", acuma in aroganta ta nu cred ca ai fi tu totusi cel mai destept posibil, or mai fi si altii care au mai vazut "pinioane" , chiar si eu (sa nu faci infarct), si da, este o transmisie (oricum motor nu este ), nu tocmai buna din pacate, nu in acest caz neaparat ci de la citeva cunostinte care dealungul timpului (cam din `98-2000 incoace) au avut, pe rind sau la "gramada", probleme cu ele si la toate a cedat in mod deosebit acel pinion care face parte din transmisie (sic), una singura a fost mai tare in sensul ca i s-au "tuns" canelurile din ambreiaj (sau cum so numii), nu ca nu ar fi bun sistemul dar la motosape unde socurile sint "intense", nu are cine le prelua si transmisia va ceda.... Nu cedeaza de la socuri daca o folosesti la prasit....ci de la problema ei de conceptie : pamantul patrunde prin fanta de aerisire a ambreajului de acolo prin rulmentul din capatul axului de transmisie si intra in intreaga transmisie..o forteaza dupa care apar problemele: apare joc la acel rulment in carcasa; se rup dintii pinionului...etc....deci nu introduceti foarte mult ulei in transmise deoarece este antrenat de ax si introdus in rulment ....spala vaselina din el....apoi nemaiavand ungere se sparge...si face praf intreaga transmisie .... maraskinos, on 04 ianuarie 2014 - 23:18, said:
Nu sunt un specialist dar...daca as cumpara o alta motosapa tot cu transmisia pe lant si curea as lua.. Dupa parerea multora (si eu subscriu) un ,,top'' al transmisiilor la motosape ar fi (pornind de la cele mai proaste) :angrenajul melc roata melcata,pinioane conice si....cea mai buna ...lant si curea.Cureaua are si rol de ambreiaj,se poate regla foarte usor sa patineze atunci cind sarcina este prea mare la freza ,costa citiva leuti si nu trebuie sa demontezi toata motosapa ca sa o schimbi.Honda este o marca buna ,printre altele si de motosape.De ce credeti ca la ,,scule de 4-6000 E folosesc acest sistem de transmisie?Inainte de a-mi cumpara o motosapa am ,,studiat'' putin cele trei sisteme si am ajuns si eu la concluzia ca varianta cea mai buna este ...lantul si cureaua. Probabil ca o sa ajung si eu la aceasta concluzie atunci cand o sa vad si eu un singur motocultor sau motosapa mai seriose( ca sa nu zic profesionale ca multi au alergie..) produs in vestul europei pe curele...pana atunci raman la concluzia mea.....orcum e jenanta discutia asta despre transmisii pe curele...cand in vest de cativa ani buni se folosesc cele hidraulice...care probabil ca in cativa ani se vor generaliza pe mai toate utilajele...adica in evolutia curele-pinioane-hidraulice din ziua de azi noi ridicam in slavi cureaua..... Ion_Bumbu, on 04 ianuarie 2014 - 22:17, said:
Da` era mai bun un pinion din oţel la transmisia aia cu melc? Are melcul de oţel, trebuia şi celalalt ? Grig Buna intrebarea.....din pdv al meu .....nu ...acel pinion e bun asa cum e...din bronz... gtibi, on 02 ianuarie 2014 - 14:09, said:
Această temă chiar merită să fie dezvoltată. Sunt curios dacă cineva de pe forum (nu cred ca are importanţă dacă are motosapă pe curele sau nu ) a pus ideea în practică. O am eu in lucrul...in primavara asta o sa am si rezultatele acestei idei...orcum pare excelenta.... M-am izbit si eu de aceasta problema cu buruianul si am intuit ca daca voi adapta freze de mare adancime de la Kipor rezolv problema...dar am rezolvat doar partial adica daca buruianul e mai mare si acele freze incarca....dar am constatat altceva....ca pot sapa cu acele freze la 30-35 cm adancime foarte usor....: gtibi, on 02 ianuarie 2014 - 14:09, said:
Această temă chiar merită să fie dezvoltată. Sunt curios dacă cineva de pe forum (nu cred ca are importanță dacă are motosapă pe curele sau nu ) a pus ideea în practică. DSCN0838.JPG 270.87K 146 downloads DSCN0842.JPG 380.46K 139 downloads |
#1301
Posted 05 January 2014 - 08:19
alin_ag2003, on 05 ianuarie 2014 - 08:09, said:
Buna intrebarea.....din pdv al meu .....nu ...acel pinion e bun asa cum e...din bronz... Intreb ca nu stiu, dar intuiesc ceva. Care e argumentul? De a avea o piesa "de uzura"sa zicem, care sa cedeze prima pentru a nu strica alte piese dint ransmisie, sau mai grav din motor??? alin_ag2003, on 05 ianuarie 2014 - 08:09, said:
O am eu in lucrul...in primavara asta o sa am si rezultatele acestei idei...orcum pare excelenta.... M-am izbit si eu de aceasta problema cu buruianul si am intuit ca daca voi adapta freze de mare adancime de la Kipor rezolv problema...dar am rezolvat doar partial adica daca buruianul e mai mare si acele freze incarca....dar am constatat altceva....ca pot sapa cu acele freze la 30-35 cm adancime foarte usor....: Cum reusesti sa sapi la 35 cm, daca diametru total ar fi de 50, pai jumate ar fi 25 asta insemnand ca la sapat intra in pamant pana la ax, nu? Se afunda mai tare in pamant si axul?? Edited by bogdanhbc, 05 January 2014 - 08:19. |
#1302
Posted 05 January 2014 - 08:59
bogdanhbc, on 05 ianuarie 2014 - 08:19, said:
Intreb ca nu stiu, dar intuiesc ceva. Care e argumentul? De a avea o piesa "de uzura"sa zicem, care sa cedeze prima pentru a nu strica alte piese dint ransmisie, sau mai grav din motor??? Cum reusesti sa sapi la 35 cm, daca diametru total ar fi de 50, pai jumate ar fi 25 asta insemnand ca la sapat intra in pamant pana la ax, nu? Se afunda mai tare in pamant si axul?? Ai intuit perfect...cred ca daca pinionul ala nu era de bronz facea praf intraga carcasa a tranmisiei.... Stiu pe cineva care are cunostinte bune de mecanica si a schimbat acel pinion cu unul de otel in acelasi pas...a schimbat toti rulmentii a pus SKF-uri si intreag sistemul de ambreaj : roata baladoare cu intreg mecanismul inclusiv o curea mai buna(si merge perfect de cativa ani acest tip de transmisie....dar cazul asta e fericit pentru ca ambreajul lui fiind pe curea nu solicita transmisia foarte tare in cazul unui obstacol puternic patineaza cureaua....la Dragon ambreajul e prin frictiune conic si transmite probabil o forta mai mare la transmisie.... Da se afunda puternic la a doua trecere...in unele locuri de abia mai se vad varfurile la freze....probat de mine nu teorie.....are in schimb un mic dezavantaj se intoarce greu la capete...ii modific acea adaptate complet ...deoarece diametrul axului de la Kipor nu corespunde cu cel de la Weima o sa folosesc un hexagon redus in zona de conexiune cu freza pentru a ma apropia mai mult de transmisie si o sa o fac mai manevrabila.... pufarin, on 04 ianuarie 2014 - 20:14, said:
Unde esti ala de sustineai sus si tare ca angrenajul melcat este cel mai tare la motosape? Sant curios ce explicatie ai pentru @robuadr. Apropo ieri am carat vreo 10 tone de lemne de prun si mar dintr-o plantatie pomicola degenerata si nu mi-a cedat nici un pinion.... DSCN1583.JPG 298.72K 109 downloads DSCN1593.JPG 297.13K 108 downloads |
#1303
Posted 05 January 2014 - 09:44
pufarin, on 04 ianuarie 2014 - 20:14, said:
Unde esti ala de sustineai sus si tare ca angrenajul melcat este cel mai tare la motosape? Sant curios ce explicatie ai pentru @robuadr. Exista o diferenta semnificativa intre o transmisie melc-roata melcata si transmisie pe pinioane conice despre sustin ca sant mai bune decat cele pe curele.....totusi daca vrei parerea mea e ca cele mai bune sant hidraulice... |
#1304
Posted 05 January 2014 - 10:10
alin_ag2003, on 05 ianuarie 2014 - 08:09, said:
M-am izbit si eu de aceasta problema cu buruianul si am intuit ca daca voi adapta freze de mare adancime de la Kipor rezolv problema...dar am rezolvat doar partial adica daca buruianul e mai mare si acele freze incarca....dar am constatat altceva....ca pot sapa cu acele freze la 30-35 cm adancime foarte usor....: DSCN0838.JPG DSCN0842.JPG La ce turatie a frezelor ai avut rezultatele mai bune? Edited by nicu_gh, 05 January 2014 - 10:40. |
#1305
Posted 05 January 2014 - 11:27
#1306
Posted 05 January 2014 - 11:51
alin_ag2003, on 05 ianuarie 2014 - 08:09, said:
Nu cedeaza de la socuri daca o folosesti la prasit....ci de la problema ei de conceptie : pamantul patrunde prin fanta de aerisire a ambreajului de acolo prin rulmentul din capatul axului de transmisie si intra in intreaga transmisie..o forteaza dupa care apar problemele: apare joc la acel rulment in carcasa; se rup dintii pinionului...etc....deci nu introduceti foarte mult ulei in transmise deoarece este antrenat de ax si introdus in rulment ....spala vaselina din el....apoi nemaiavand ungere se sparge...si face praf intreaga transmisie .... De fapt doar pagubitul ne poate confirma daca a avut pamint asa de mult incit ia stricat transmisia, iar motosapele de care vorbesc mai sus (doar trei la numar) sau "rupt" exact in timpul unui soc, in spalierul de la vie, intr-o piatra mai capoasa si doar acea cu barbieritul dintilor/canelurilor "fenomenul" sa petrecut in timp(relativ scurt), acest tip de "soc" nu se compara cu caratul unei remorci cu lemne unde angrenajele chiar daca sint fortate totusi aluneca si nu sint "izbite" ca in exemplele de mai sus. Si nu ne-ai lamurit cum de ti-ai dat seama ca nu am vazut in viata mea un pinion!!! facind abstractie de mine oricare om stie ce este acela un pinion, chiar si din poze, nu de alta dar acela nu este un pinion!!!! ci o roata melcata sau mai precis un ansamblu melc-roata melcata, insist pe afirmatie deoarece tu stiai acest tip de angrenaj, sau nu stiai!!?? Detalii se gasesc, slava domnului, uite aici la o cautare rapida detalii: http://www.scritube....elc-ro32767.php Oare de ce nu se foloseste "metoda" si pe scara larga cum ar fi autoturizmele? in link scrie de ce, si de acea se folosesc cu preponderenta pinioanele, pur si simplu sint cu mult mai fiabile mai ales in acest caz decit acest ansamblu melc roata melcata. In sfirsit seria argumentelor pro si contra poate continua, consider ca cei ce au "ochi de vazut" isi pot face o parere despre tipul transmisiilor la motosape, ca doar despre asta si vorbim, nu? pentru ca in topic vad ca au navalit multe motocultoare |
|
#1307
Posted 05 January 2014 - 11:58
#1308
Posted 05 January 2014 - 12:42
nicu_gh, on 05 ianuarie 2014 - 11:58, said:
si daca nu e cu suparare ce turatie ai la ax in viteza a doua, adica: numar rotatii/minut Nu mai stiu exact ... dar se poate calcula daca diam rotii este de 400 si prinde 5 km in vit I SI 10KM/H in vit II.... NickRvl, on 05 ianuarie 2014 - 11:51, said:
De fapt doar pagubitul ne poate confirma daca a avut pamint asa de mult incit ia stricat transmisia, iar motosapele de care vorbesc mai sus (doar trei la numar) sau "rupt" exact in timpul unui soc, in spalierul de la vie, intr-o piatra mai capoasa si doar acea cu barbieritul dintilor/canelurilor "fenomenul" sa petrecut in timp(relativ scurt), acest tip de "soc" nu se compara cu caratul unei remorci cu lemne unde angrenajele chiar daca sint fortate totusi aluneca si nu sint "izbite" ca in exemplele de mai sus. Si nu ne-ai lamurit cum de ti-ai dat seama ca nu am vazut in viata mea un pinion!!! facind abstractie de mine oricare om stie ce este acela un pinion, chiar si din poze, nu de alta dar acela nu este un pinion!!!! ci o roata melcata sau mai precis un ansamblu melc-roata melcata, insist pe afirmatie deoarece tu stiai acest tip de angrenaj, sau nu stiai!!?? Detalii se gasesc, slava domnului, uite aici la o cautare rapida detalii: http://www.scritube....elc-ro32767.php Oare de ce nu se foloseste "metoda" si pe scara larga cum ar fi autoturizmele? in link scrie de ce, si de acea se folosesc cu preponderenta pinioanele, pur si simplu sint cu mult mai fiabile mai ales in acest caz decit acest ansamblu melc roata melcata. In sfirsit seria argumentelor pro si contra poate continua, consider ca cei ce au "ochi de vazut" isi pot face o parere despre tipul transmisiilor la motosape, ca doar despre asta si vorbim, nu? pentru ca in topic vad ca au navalit multe motocultoare Tu ai dreptate aici..eu am specificat daca o folosesti la prasit...daca e agatata in ceva dur s-ar putea sa cedeze dintii de bronz..in situatia cand ambreajul e strans bine si nu patineaza deloc... In legatura cu tipul de transmisie iar ai dreptate...cele pe pinioane conice sant mult deasupra ansamblului melc roata dintata....numai ca pe aici se fac confuzii cu tipul de transmisie de catre unii...scuze pentru neatentia mea..recitind topicul tau mi-am dat seama ca tu stii despre ce vorbesti...Scuze inca o data! |
#1309
Posted 05 January 2014 - 12:56
-Sistem melc-roată melcată : Avantaje: raport transmisie foarte bun. Nu necesită cutie de viteze.
Dezavantaje: manevrabilitate greoaie, preia toate șocurile, nu se poate deplasa fără motor. O singură viteză. -Cutie de viteze cu pinioane conice: Avantaje: se pot obține orice rapoarte de transmisie, fiabilitate foarte mare(cu condiția respectării normelor de întreținere),manevrabilitate ușoară, nu patinează, preferă să se oprească motorul decât să alunece la vale cu remorca. Dezavantaje: preia șocurile. -Transmisie pe curele și lanț: Avantaje: nu se simt șocurile Dezavantaje: fără cutie de viteze sunt ineficiente, nu există un termen de comparație între prețul curelelor și cel al pinioanelor schimbate într-o perioadă de timp, curelele au timp de uzură mic comparativ cu pinioanele, (la fel și lanțul),ambreiajul pe curele uzează mult mai repede curelele. Acest tip de transmisie se folosește pentru ca prețul de fabricație să fie mai mic.(este mult mai ieftin) |
#1310
Posted 05 January 2014 - 13:02
Marianmbw, on 05 ianuarie 2014 - 12:56, said:
-Sistem melc-roată melcată : Avantaje: raport transmisie foarte bun. Nu necesită cutie de viteze. Dezavantaje: manevrabilitate greoaie, preia toate șocurile, nu se poate deplasa fără motor. O singură viteză. -Cutie de viteze cu pinioane conice: Avantaje: se pot obține orice rapoarte de transmisie, fiabilitate foarte mare(cu condiția respectării normelor de întreținere),manevrabilitate ușoară, nu patinează, preferă să se oprească motorul decât să alunece la vale cu remorca. Dezavantaje: preia șocurile. -Transmisie pe curele și lanț: Avantaje: nu se simt șocurile Dezavantaje: fără cutie de viteze sunt ineficiente, nu există un termen de comparație între prețul curelelor și cel al pinioanelor schimbate într-o perioadă de timp, curelele au timp de uzură mic comparativ cu pinioanele, (la fel și lanțul),ambreiajul pe curele uzează mult mai repede curelele. Acest tip de transmisie se folosește pentru ca prețul de fabricație să fie mai mic.(este mult mai ieftin) Foarte corect punctul de vedere... |
#1311
Posted 05 January 2014 - 13:23
Motosapa mea are 10 ani, este sistem melc-roata melcată și nu am avut probleme cu transmisia. Dar, când am văzut un pic de ulei la axul de antrenare al sapelor, am schimbat imediat simeringurile,
dacă a patinat ambreiajul l-am șters, degresat și în ultimă instanță schimbat partea cu ferodoul. O problemă mare era că se înfunda jiclorul la carburator. Am pus un filtru decantor între rezervor și carburator și s-a rezolvat. Aceste utilaje, care te ajută foarte mult la muncă, au nevoie de multă dragoste și dăruire din partea utilizatorului, altfel nu sunt rentabile. O foarte mare importanță o are tipul de ulei, care trebuie respectat cu strictețe. Edited by Marianmbw, 05 January 2014 - 13:25. |
|
#1312
Posted 05 January 2014 - 13:45
prieteni eu am cumpărat anul trecut un chinez Apolo 100 cu transmisie cutie de viteze 2+1 și pinioane cu el am frezat, cosit, arat în teren înierbat dar nisipos și sunt foarte mulțumit de el are cca 100 kg la 7 cp
fata de cele cu transmisie pe curea ale altor prieteni este cu mult mai bun și intra mai bine în pământ se simte ca are forță intradevar nu se compara cu landinii diesel cu care lucram în italia dar pentru ce îl folosesc eu este bun sper sa și reziste în timp dacă este grijit |
#1313
Posted 05 January 2014 - 13:46
Ok "alin_ag2003" ingropam securea......, dar acum e rindul meu sa intreb, cum este transmisia pe pinioane conice la motosape? are pinioane conice pe axul rotilor si pe axul vertical care coboara din cutie/motor? in loc de melc-roata melcata? adica aici:
Clipboard01.jpg 43.6K 85 downloads L.E. moto a mea de 7cp(dar nu cred) are "ambreiaj" pe curele, doua curele dar decind am luat-o merge doar cu una (din economie) fara sa patineze, inclusiv cu remorcuta, are cutie de viteze cu pinioane (2 inainte, 1 inapoi) si transmisie de la cutie la roti cu lant. Edited by NickRvl, 05 January 2014 - 13:52. |
#1314
Posted 05 January 2014 - 14:07
Și eu am un Apolo 100, din aprilie 2013, pentru lucrările grele( deoarece motosapa am transformat-o vara trecută în motocoasă rotativă),(foarte bună pentru scop personal).
Anul trecut am lucrat cu el,iar iarna asta m-a ajutat la deszăpezire în curte.În general sunt mulțumit de el. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users