Probleme automatizare poarta Proteco
Last Updated: Jun 06 2019 14:32, Started by
cosmin_ardelean
, Feb 26 2012 14:45
·
0
#1
Posted 26 February 2012 - 14:45
Am achizitionat de curand un kit Proteco Aster4, montat totul, functioneaza perfect... cu o mica mare problema:
- motorasul portii din stanga (cea care se deschide prima) ramane mereu in urma. Cu alte cuvinte cursa de inchidere pare a fi mai scurta decat cursa de descgidere cu aprox. 2-3cm la capatul portii. Astfel dupa vreo 3 cicluri deschidere/inchidere trebuie sa deblochez actuatorul stang (are o cheita pentru deblocarea ambreiajului), poarta din dreapta (care vine peste ea) o impinge la loc, blochez inapoi ambreiajul primei si totul e ok. Pana trec iar 2-3 cicluri si trebuie sa reiau totul. Am cautat pe net toate documentatiile posibile, in toate limbile posibile (pe langa documentatia ce am primit-o cu kitul) si tot degeaba. In meniul unitatii de comanda nu exista vreo setare care sa permita definirea unui timp de offset intre deschidere si inchidere. Banuiesc ca doar motorul (actuatorul) poate fi vinovat, din moment ce celalalt merge bine. S-a mai lovit cineva de problema asta? |
#2
Posted 26 February 2012 - 15:37
Am incercat acum si sa maresc/micsorez timpul de incetinire al motorului respectiv la capat de cursa... degeaba.
PS: E motorul M2 din schema. Attached Files |
#3
Posted 06 March 2012 - 17:06
cosmin_ardelean, on 26th February 2012, 15:37, said: Am incercat acum si sa maresc/micsorez timpul de incetinire al motorului respectiv la capat de cursa... degeaba. ai montat limitatoare de cursa a portilor in pozitia de deschidere maxima? eu am unele din cauciuc pentru usi normale, au o forma tronconica. poti incerca sa maresti putin timpul a.i. sa forteze in opritor ultimele citeva secunde. posibil sa fie frecarea mai mare datorita geometriei de montaj usor diferita la acea poarta si de aceea sa intirzie la inchidere. dar reglate sa mearga din opritorul de deschis in cel de inchis cu +2...5 secunde ajuta la precizia inchiderii. de asemenea conteaza si temperatura ambianta, gheata pe brate, vara merg mult mai usor. daca-mi mai vine vreo idee revin ps. mie tocmai mi s-au 'desumflat' pavelele dupa dezghet si acum nu mai freaca poarta dreapta la limita de deschis. |
#4
Posted 07 March 2012 - 08:31
am pozat de dimineata cu tel. fisa de programare a unitatii mele vechi de 6 ani, probabil si acum sunt cam la fel.
din cite se vede ai pe fiecare motor reglaj independent de timp, putere (fiind comandate pe triace lasa mai mult sau mai putin dintr-un ciclu al curentului alternativ sa ajunga la motor si astfel regleaza pueterea, nu si viteza) si timpul de decelerare. revin la ce am spus in postul anterior, pune opritoare de cauciuc la pozitia deschis (parca scrie si in manual ca sunt obligatorii) si seteaza timpul / puterea astfel incit dupa deschidere sa se mai 'opinteasca' citeva secunde in opritor iar la inchidere foaia a doua sa o impinga bine pe prima plus 2-3 secunde de 'opinteala' in opritorul central de inchis. la mine dupa ani de 'opinteala' inclusiv in pavele dilatate o luna/iarna n-au nimica, iar daca initial ziceam ca voi face reglaje de putere iarna/vara a intervenit rapid fenomenul 'set & forget' - mai ales partea a doua. servus, Attached Files |
#5
Posted 21 March 2012 - 20:50
Da, multumesc Calinux.
Nici cei ce au vandut sistemul nu stiau, nici in manualul ce l-am primit nu scria, dar TREBUIE opritoare. Poarta cealalta se oprea intr-un gard, asta insa nu avea nimic. Ca ultima solutie am montat si eu un opritor, desi era foarte greu, poarta respectiva se deschide peste trotuar. Astfel ca nu puteam monta opritor in pamant. N-am avut liniste si la 2 zile dupa ce am postat aici, am montat un opritor in alt loc. Acum functioneaza PERFECT sistemul. Doua modificari i-am mai facut: - becul ala de 24V 10W e o porcarie. Am masurat tensiunea - vine ~ 15V la lampa. Am montat un bec de semnalizare auto 12V 21W si acum merge perfect. E vizibil si ziua. - am decupat cutia si am montat un geam de panou, sa pot vedea meniul oricand. Geamul e izolat cu silicon, deci nu intra gram de praf in sistem. In rest... am numai cuvinte de lauda despre sistem. PS: In imagini inca nu era tras cablul de alimentare decat provizoriu. Attached Files |
#6
Posted 29 March 2012 - 19:22
Aaa si inca ceva.
Transformatorul ala livrat cu sistemul e cam plapand. Eu am montat unul de 18V 5A si tensiunea e mult mai stabila, mai ales cu becul mai mare. |
#7
Posted 07 June 2013 - 11:17
Stiu ca este un forum destul de vechi, dar l-am gasit si pentru cei care mai au astfel de probleme: trebuie opritor dar n-ai unde sa-l pui: puteti pune opritor in stalpi, sus sau jos, dupa posibilitati. Ori bile cauciucate in stalp, ori din fier, la unghi, cand e poarta in deschidere sa dea in el.
|
#8
Posted 06 June 2019 - 14:32
ZIua buna,
Am si eu poarta cu automatizare Proteco Q60A Imi arata mesaj de oroare tA Am masurat tensiunea pe regleta, in punctul 9 am cativa mV, in punctul 8 am 29 V Ce pot sa-i fac? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users