Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...
 Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 

merge transportul cu utilitara de 3,5 tone?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
1901 replies to this topic

#91
ZeTT_

ZeTT_

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 01.09.2010
Am LT 35 si sunt multumit de el isi face treaba foarte bine!

#92
teRRa

teRRa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 484
  • Înscris: 31.05.2006

 Raul_Tm, on 14th January 2011, 19:36, said:

De 2 saptamani sunt in cautare de o autoutilitara de 3,5 t pt transport international...
Am gasit multe variante, pana in 7000-8000 euro...
Din experienta voastra ce imi recomandati (calitate / pret...consum, motor, 4-7 europaleti).

Multumesc teRRa pentru raspuns...am tinut cont de precizarile tale, dar mai caut ceva variante, am inteles ca Iveco Daily nu sunt chiar asa de stralucite.
Drumuri bune, multe si platite repede! :-D

Pt. 4-5 paleti poti lua orice uilitara cu lungimea de 3.6-3.7 ml utili. Dimensiune europaletului este de 1.2x0.8 deci intra 4 bagati pe latime => 3.2 ml de podea ocupata sau chiar 5 daca primii 2 se incarca pe usa laterala in lung => 3.6 ml de podea ocupata. Aici trebuie avut in vedere peretele despartitor deintre cabina si spatiul de marfa pentru ca la multe modele pe la vreun metru asa(terminatia superioara a scaunului si banchetei in interior) acesta intra mai pronuntat spre compartimentul marfa pentru a permite scaunelor sa se lase mai tare pe spate. Se rezolva insa cu o modificare indiferent de model. Trebuie avuta in vedere si deschiderea usii laterale - spre exemplu la Renault Master(modelul pana in 2010) care este o masina foarte buna in ceea ce priveste consumul de carburant si latimea interioara si sarcina utila in cazul modelului de 3.6 ml utili aceasta este de aproximativ 1.05 m deci nu se pot incarca pe acolo 2 paleti cum ziceam mai sus. Se poate in Ducato/Jumper/Boxer(care au 3.7 ml utili in variantele L4 si 4ml utili in variantele L% insa acestea le vei intalni in procent de 95% pe Ducato). Alt aspect de care trebuie sa tii cont este latimea intre oalele aripilor spate: daca aceasta este de minim 1.2 m poti incarca un europalet pe lat, altfel intra numai pe lung ceea ce inseamna 0.4 ml in plus. De exemplu la Sprinter/LT nu intra pe lat si uite asa o masina de 4.3 ml utili in variantele maxi poate incrca doar 5 paleti. 7 paleti nu ai decat la Daily Maxi de 4.6 ml utili sau Sprinter Maxi extra-lung la aceiasi dimensiune interioara(aici vorbim insa de modelele noi care costa de la 14-15k euro in sus) iar aici vorbim de sarcini utile in jur de 1100 kg deci cu 250-350 kg sub concurenta.
Eu zic sa uiti de LT si/sau Sprinter. Modelele precedente care stateau foarte bine nu se mai fabrica de 4-5 ani. Asta inseamna ca tot ce vei gasi sunt masini extracalarite(crede-ma ca stiu foarte bine ce vorbesc pentru ca am dat multe la 1 milion de km). Desigur exista variante cu schimbat motor cu totul(se gasesc relativ usor, echipate complect la 1200-1500 euro) insa incepem sa vorbim de carpeli. Si pe langa grupul motopropulsor mai sunt multe altele care alcatuiesc o masina. Astea sunt si modelel cu tractiune lucru care  nu te ajuta in extern pentru ca oricum nu incarci mai mult de sarcina utila + inca maxim 200 km in conditii de forta majora - sau daca incarci trebuie sa fii pregatit sa suporti consecintele daca esti prins la cantar.
Daca suplimentezi putin bugetul(urca macar pana la 10.000 desi ma gandesc ca nu e usor daca nu ai banii) cea mai inteleapta alegere(mai ales daca esti incepator) este un Ducato cu motorul de 2.3 litri. Asta e fiabil ca si motorizare, economic(te incadrezi in 9, maxim 10% daca o utilizezi personal) si are avantajul distributiei pe lant care te scuteste de eventuale probleme(vezi 2.5 TDI de la VW care desi este un motor bestial ca si consum si feeling este recunoscut ca avand probleme cu curelele, poate si pe seama produselor slab calitativ, desi eu am avut belele cu Gates, Contitech ori INA, adica produse de top). Aici vizezi lungimea L4(3.7 ml utili), inaltimea H2(1.85) sau H3 daca gasesti(2.1 m) sau cel mai perfect un Maxi cu lungimea L5(4 m utili). La 10k gasesti din 2008 cu maxim 150k km. Asta ar trebui sa te tina bine de tot pana pe la 5-600k km adica vreo 2 ani de international.
Daca nu ai de unde sa scoti banii suplimentari incearca sa gasesti un Master L4H2(sau H3 daca gasesti) 2.5dCI 120 cp in stare bunicica. La 8k ai sanse la unul din 2007-2008 pana in 200k km. Si asta te duce mult si bine(cum pomeneam si mai sus, motorul este unul care mie imi place foarte mult - e ca un 2.5TDI de la VW insa are avantajul unei trepte a 6-a care scade si mai mult consumul) insa vei cheltui ceva mai mult cu intretinerea din cauza distributiei clasice pe curea care se schimba la 90k km fata de un 250-350k cand schimbi lantul si la cele care au aceasta solutie constructiva(acesta se largeste in timp de la expunerile la caldura si incepe sa bata). O solutie sa iti maresti capacitatea de transport este sa iei in timp o remorca de 750 kg MTMA(cam 500 kg utili dupa ce ii pui prelata). Gasesti cu dimenisunile de 2.5x1.6 ceea ce iti mai asigura o capacitate de inca 3 paleti. In cazul asta poti conduce in continuare cu B si nu ai nevoie de licenta de transport. In plus ai o sarcina utila pe ansamblu de aproape 2 to. lucru care nu o sa il aiba nimeni la 3.5to. in mod legal.

Oricum in legatura cu achizitia trebuie sa te orientezi bine si sa stii exact ce vrei sa faci. Vrei volum iei una mare insa ai de suferit la sarcina utila, vrei sarcina utila iei una scurta de 4 paleti si 3.2 ml utili la care ai sarcina utila de 1.6-1.7 to., vrei sa fii acoperit la ambele iai o varianta de mijloc.

#93
catalinoprescu

catalinoprescu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 137
  • Înscris: 06.01.2010
a

Edited by catalinoprescu, 16 January 2011 - 04:13.


#94
saxx

saxx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 517
  • Înscris: 24.11.2006

 teRRa, on 15th January 2011, 17:03, said:

O solutie sa iti maresti capacitatea de transport este sa iei in timp o remorca de 750 kg MTMA(cam 500 kg utili dupa ce ii pui prelata). Gasesti cu dimenisunile de 2.5x1.6 ceea ce iti mai asigura o capacitate de inca 3 paleti. In cazul asta poti conduce in continuare cu B si nu ai nevoie de licenta de transport. In plus ai o sarcina utila pe ansamblu de aproape 2 to. lucru care nu o sa il aiba nimeni la 3.5to. in mod legal.

Nici de tahograf ? Din Regulamentul CE 561/2006, personal, am inteles ca numai daca faci transport in interes personal, deci natura comerciala lipseste,  nu se aplica pana la 7.5 tone. Mai sunt cateva exceptii, insa sunt irelevante in cazul de fata. In rest cam tot ce misca(inclusiv ansambluri) peste 3.5 tone trebuie tahograf si tot ce precizeaza regulamentul respectiv. Poate nu am inteles bine, insa daca se confirma pierzi cam tot avantajul dubelor de 3.5 tone.

 teRRa, on 15th January 2011, 17:03, said:

Oricum in legatura cu achizitia trebuie sa te orientezi bine si sa stii exact ce vrei sa faci. Vrei volum iei una mare insa ai de suferit la sarcina utila, vrei sarcina utila iei una scurta de 4 paleti si 3.2 ml utili la care ai sarcina utila de 1.6-1.7 to., vrei sa fii acoperit la ambele iai o varianta de mijloc.

Sau poti alege o prelata, in varianta lunga in majoritatea intra 8 europaleti.
Eu asta am luat, intr-un final. Mai am de facut una alta la ea dar problema mai grava e evident suma de start.  Sper ca pana la jumatatea lui februarie sa ii dau drumul. Poate deschid si un jurnal de bord ca timp si wireless prin parcari presupun ca o sa fie :)
Oricum, f. pertinent postul, eu aproape renuntasem sa mai caut prelata (nu ma incadram la pret si trebuia sa fac ceva cu banii, altfel "zburau"..) si dupa ce am cantarit cam ca mai sus ma orientasem catre Renault Master.

#95
astratc

astratc

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 09.09.2009
Saxx, ce masina ai cumparat pana la urma si cat a costat?
Cat ai sarcina utila?

#96
teRRa

teRRa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 484
  • Înscris: 31.05.2006

 saxx, on 16th January 2011, 15:41, said:

[...]
Sau poti alege o prelata, in varianta lunga in majoritatea intra 8 europaleti.[...]


Prelata iti ofera clar cel mai larg orizont. Adica ai 8 mp(sau peste daca ai peste 4 m lungime) de podea plana, ai minim 2 m inaltime, poti incarca pe lateral sau prin spate. Ce mai, poti incarca aproape orice. Insa reversul medaliei este un consum mai mare(cu pana la 25% in plus fata de o varianta van echipalenta), o sarcina utila mica(nu cred sa fie vreun model care in varianta de 4 m lungime, cu prelata la 2 m inaltime si punte simpla spate sa treaca de 1.2 to), oarecare probleme de stabilitate in momentul in care te deplasezi pe autostrada si bate puternic vantul(asta in cazul celor cu punte spate simpla) si o asigurare mai precara a marfii(trebuie sa fii mai atent la furturi si alte cele, desi aici e o problema mai mjult subiectiva pentru ca dac a e sa se intample ceva se intampla oricum).
Eu personal nu vad prelata ca o optiune pentru transportul extern de aceasta natura(utilitara 3.5 tone, transport rapid, ...) exceptand bineinteles cazurile particulare cand ai un contract si incarci lucruri usoare din 1-2 locuri sau eventual marfuri atipice, nepaletate la standardul euro.
Pentru mine masina ideala pentru un astfel de transport este Ducato Furgone 2.3JTD L4H3. Ai capacitate de 5 paleti, 1.35 to sarcina utila si o inaltime reala de incarcare de 2 m. Cu asta poti merge(pe verificat) cu un consum de maxim 10% intr-un ritm alert pe autostrada(110-120 km/h) incarcat la capacitate.

#97
saxx

saxx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 517
  • Înscris: 24.11.2006
Am luat un Ducato, an 2005, prima inmatriculare 2006. Platforma are fix 4 m lungime si 2 m latime. M-a costat 6000 EUR + revopsire totala (a carat si bitum) si ceva lucrari tinichigerie bena 600 EUR + schimbat tapiserie si fete usi 300 RON + schimbat mocheta + presuri originale 250 RON + desfacut tot bordul si revopsit (costul a 3 spray-uri 60 RON, manopera eu) + prelata noua 700 EUR(nu avea prelata). Am schimbat consumabilele, pivotii si placutele, mai am distributia cu tot cu pompa de apa, bucse cap telescop fata si sa gasesc paravant. Privind in urma stiu ca suma urca destul de mult astfel incat sa fi luat una la care nu mai trebaiu facut lucrari. Problema a fost cash-ul, pana faceam rost de diferenta se "volatilizau" ceilalti, fiindca toate astea le-am facut in timp.
Nu stiu inca sarcina utila exacta, nu am fost pe cantar. Teoretic ea are ca. 1800 kg. fara bena si prelata. Bena in cazul meu e din aluminiu, inclusiv sasiul, sper sa am undeva la 1400 kg. sarcina utila.
@terra: Teoretic este cum zici, dar trebuie facute si compromisuri. Singurul lucru care chiar il consider un dezavantaj este asiguratul marfii. Dar daca oricum este obligatoriu si la furgon, atunci nu-ti ramane decat sa fii cat se poate de atent si responsabil. Fiindca nu am mai facut asta pana acum am zis sa iau prelata sa fiu cat mai "acoperit". In timp o sa vad cat la suta din comenzi puteam sa la onorez si cu furgon si o sa schimb daca o sa fie cazul. Invatam din greseli, asta e.

#98
saxx

saxx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 517
  • Înscris: 24.11.2006
L: M-am uitat in talon si la rubrica G este trecut 1970. Bena necesitand omologare banuiesc ca este luata in calcul in cele 1970 kg. Asta inseamna ca pot merge linistit cu 1,5 tone dar o sa merg si la cantar cand am totul pus la punct.

#99
astratc

astratc

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 09.09.2009
Ai mai trecut pe la RAR dupa ce i-ai montat prelata?
Se schimba inaltimea si eventual si sarcina utila.

#100
saxx

saxx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 517
  • Înscris: 24.11.2006
Nu am mai trecut pe la RAR. Nu e nevoie de omologare pt. ca este demontabila.

#101
astratc

astratc

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 09.09.2009
Mi-as cumpara un Sprinter 412d pana in 2000, sa fie cu injectoare clasice.
Am inteles ca motorul de 2900 este foarte fiabil.
Gasisem ceva de genul pe mobile:  http://suchen.mobile...ml?id=136486422
Cumparata, inmatriculata pe 4.6 tone cu taxa mica, si apoi detarata.
Ce parere va faceti de masina asta. As cumpara pentru transport in interes propriu, nu sa fac firma de transport. Am nevoie de volum, nu de greutate.

#102
teRRa

teRRa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 484
  • Înscris: 31.05.2006
Problema este ca acum nu mai prea gasesti dincolo astfel de masini cat de cat ok la preturi bune. Daca iei una la 7-8k euro nu prea se renteaza pentru ca mai adaugi inca aproximativ 1000 euro ca si cheltuieli cu drumul(drumul dus, combustibil, taxe de drum, cheltuieli pe drum), inca atat cheltuieli cu inmatriculatul masinii(taxa prima inmatriculare, taxe la RAR, RCA, mici reparatii, ...) si apoi vine partea cu detaratul care iti mai scoate din buzunar inca cel putin 1000 euro. Tragi linie si rezulta ca ai iesit(daca e sa luam cazul masinii "alese" de tine) la 13.000 euro. Masina de 14 ani cu care ai pierdut cel putin 3 saptamani pana cand ai putut sa te folosesti de ea. La acesti bani gasesti destule oferte de Daily-uri din 2007-2008(inmatriculate in .RO) cu platforma de 4.8 metri(adica vreo 4 mc mai mult decat utilajul din link). La unul din asta daca il iei pe PJ mai deduci si TVA-ul deci iese undeva pe la 10.5-11k net.

#103
astratc

astratc

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 09.09.2009
Totusi cred ca ar fi destul de bun un 412d clasic in kilometrii astia. Daca te uiti la parcul de unde o cumperi, sa fie neamt, sa fie inregistrat pe mobile de mult, sa ceri un dekra test, nu prea ai cum sa iti iei teapa cu kilometrii sau cu starea masinii.
La fel daca o cumperi pe firma, nu platesti tva acolo.
Daca o cumperi din Romania, platesti si TVA, dar il deduci, insa in timp.
Majoritatea masinilor rulate in Romania sunt cam obosite, si asta se datoreaza drumurilor proaste si service necorespunzator.
Eu am adus din Germania multe platforme, transporter si Ford , ca ani din 92 pana in 97, si cateva din ele erau foarte ingrijite.
Si parca as avea mai multa incredere ca un spinter cu injectoare clasice, facut in vremea cand nemtii chiar faceau masini, ar fi mult mai fiabil decat un iveco facut cu noile tehnologii. La masinile mai noi, plangi cu vorbe daca te lasa ceva mai important. La sprinterul ala ii cumpar motorul cu totul cu 1000 de euro.
Singurul avantaj la Iveco fata de 412d detarat este ca la iveco ai greutatea utila mult mai mare si il poti folosi si pentru transport pentru terti in cazul in care nu merge transportul in interes propriu. La modelul cu platforma de 4.8 metrii, ai si volum mai mare.
Pe ce site-uri sa ma uit dupa Iveco din 2007 in banii astia?

Edited by astratc, 28 January 2011 - 22:18.


#104
teRRa

teRRa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 484
  • Înscris: 31.05.2006
http://www.georginio.ro - aici am vazut recent unul. Anunturi am mai vazut si pe autovit.ro sau masini.ro.

Indiferent din ce unghi privesti problema, o masina din '97 nu se poate compara cu una din '07.

#105
pimi

pimi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.01.2007
corect
dar nici un Mercedes cu un iveco niciodata...
io as prefera totusi mercedesul ala vechi decat iveco nou care e prost de bubuie si la fiecare defectiune trebuie sa merg la reprezentaqnta unde costa mult si buna ziua sa nu mai vorbim de manopera si piese ....asta o spune un om care are iveco

#106
astratc

astratc

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 09.09.2009
Multi spun ca e loterie sa iei iveco la mana 2-a, si mai ales din Romania.

#107
ZeTT_

ZeTT_

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 01.09.2010
Imi cer scuze ca scriu in acest topic, nu am vrut sa mai deschid altul daca e vreo problema rog sa fie mutat.

O mica intrebare am, dupa cum am mai spus intr-un post anterior am un LT35 din 2001 si am un buton de pe consola care scrie pe el HS.

Aveti idee la ce serveste?

Multumesc.

#108
mahmud

mahmud

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 510
  • Înscris: 27.01.2008

 teRRa, on 15th January 2011, 17:03, said:

....Daca suplimentezi putin bugetul(urca macar pana la 10.000 desi ma gandesc ca nu e usor daca nu ai banii) cea mai inteleapta alegere(mai ales daca esti incepator) este un Ducato cu motorul de 2.3 litri. Asta e fiabil ca si motorizare, economic(te incadrezi in 9, maxim 10% daca o utilizezi personal) si are avantajul distributiei pe lant care te scuteste de eventuale probleme(vezi 2.5 TDI de la VW care desi este un motor bestial ca si consum si feeling este recunoscut ca avand probleme cu curelele, poate si pe seama produselor slab calitativ, desi eu am avut belele cu Gates, Contitech ori INA, adica produse de top). Aici vizezi lungimea L4(3.7 ml utili), inaltimea H2(1.85) sau H3 daca gasesti(2.1 m) sau cel mai perfect un Maxi cu lungimea L5(4 m utili). La 10k gasesti din 2008 cu maxim 150k km. Asta ar trebui sa te tina bine de tot pana pe la 5-600k km adica vreo 2 ani de international......



Ce argumente ai cind afirmi acest lucru?
Sunt interesat sa imi iau o asemenea duba si  cei cu care am vorbit au spus sa fug de acest tip de motor pt.ca ce economisesc ca nu schimb curele de distributie,pierd din cauza ca injectoarele sunt proaste(inca nu am aflat de ce).
Mi-au recomandat motorul de 2.3 cu transmisie pe curea,cu 800 lei se schimba setul de distributie.
Un impediment la modelul L5H3 ar fi ca ranfortarile usilor de pe spate sunt slabe pt. inaltimea lor si din aceasta cauza  vor troncani in mers,cu timpul trebuind sa fie inlocuite bolturile balamalelor.De aceea ar fi mai indicat modelul L5H2 care este mult mai bine proportionat.

Edited by mahmud, 10 February 2011 - 14:21.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate